Gtx 260, bara dog, Dustin säger att jag har överklockat det? hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Gtx 260, bara dog, Dustin säger att jag har överklockat det? hjälp!!!

Hej!!

Okej, mitt gtx 260 bara dog. Och då skickade jag in det till dustin, och nu säger dom att jag har överklockat det?
Men det har jag inte gjort. Det enda jag har gjort är att höja fläkten på kortet när jag har spelat!!

Så hur kan dom se att jag har "överklockat" mitt kort?, när det är heeelt dött?
och är det någon som har varit med om något liknande!! vad ska jag göra?

HJÄLLP!!! / Niklas

Visa signatur

"the power of nikke3D"

Permalänk
Medlem

Ja då du får GTX460 istället då men du får förklarar dom o ärligt oxå så dom tror på . jag hoppas att löser sig då

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Bevisbördan ligger på dom och de kan inte bevisa alltså har du rätt.

Permalänk
Medlem

Skriv inte ens att du höjt fläkten. Ifall dom tror sig veta att du klockat den är den deras problem att bevisa det.
Skulle dom fortfarande hävda att dom har bevis så säger du fortfarande samma sak. Ingen utdragen ursäkt. Blankt nej.
Ge dig för guds skull inte. Du kommer med största sannolikhet om du är en riktigt ihärdig jävel få rätt. Även om det skulle vara så att kortet är klockat.
Talar från erfarenhet från båda sidorna här

Visa signatur

i7 6700k(Aerocool Pulse L240),
minne 32gb,
SSD 512gb + 512gb . 250gb,
gtx 1080

Permalänk
Medlem

ahh tack alla :), jag lovar att det är original för det är ett bra kort, ja men då ska jag ligga på dom STENHÅRT!! kommer med en uppdatering sen!!

Visa signatur

"the power of nikke3D"

Permalänk
Medlem

Lol, känns ibland som att företaget hade tjänat mer på att skicka ut nya produkter istället för att ha massa ihärdigt folk. Kanske tjänat mer i servicepoäng då.

Permalänk
Medlem

Ring dit och prata med dem direkt, försök att låta barsk och missnöjd och gärna hota lite med att inte köpa där mer och blabla bla, brukar lösa sig om man är lite gnällig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle avråda från att "hota med" att "handla någonannanstans" och "ringa media" osv... Butiker får sådant HELA TIDEN från missnöjda kunder och det är ingen som faktiskt bryr sig Större risk att dom bara blir less och sätter sig på tvären.

Permalänk
Medlem

Någonstans i bakhuvudet sätter sig en sådan här sak hos många som läser detta..
O om de inte skulle bry sig om kunder så är det ju märkligt att de har en tråd på swec?

ps http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/4...