Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det ska tydligen gå om du loggar in på http://bf3alpha.battlefield.com och tar nyckeln. Går ju att prova iaf.

Jag tar gärna en

Det funkade inte för mig:(

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

kan man spela betan?

Ursäkta för att jag inte läst så mycket i forumet.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Hur blr man inbjuden till Alphan utan att spendera ett öre?

Permalänk
Skrivet av Kresimir:

Hur blr man inbjuden till Alphan utan att spendera ett öre?

Har du inga tidigare registrerade battlefield spel på ditt konto blir det svårt. Du måste ha en veteran status.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Har du inga tidigare registrerade battlefield spel på ditt konto blir det svårt. Du måste ha en veteran status.

Inte nu längre, finns många som fått invite utan vet. status

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Har du inga tidigare registrerade battlefield spel på ditt konto blir det svårt. Du måste ha en veteran status.

Krävs då ingen veteran status, räcker att man blir invited. Har spelat BC2 i totalt ~3 timmar online och är rank 1. Och själv är jag med i alphan. Fick bara ett random e-mail från dom igår.

Så det finns chans oavsett vad.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Krävs då ingen veteran status, räcker att man blir invited. Har spelat BC2 i totalt ~3 timmar online och är rank 1. Och själv är jag med i alphan. Fick bara ett random e-mail från dom igår.

Så det finns chans oavsett vad.

Har du ett spel har du ju veteran status. Men är väl många utan som fått också.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Har du ett spel har du ju veteran status. Men är väl många utan som fått också.

Nej jag har alphan, utan att ha något dice-spel. Har bara NHL på ps3 från EA Men jag kanske fick alpha för mina skills i MW2... ^^

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sora:

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Kanske inte va exakt som jag skrev, att "alla" skulle få. Men här förklarar dom frågor om Alpha och Beta verisonen.

Testa regristrera (stavining?) er för nyhetsbrevet också.

Jag har full veteran status (8), har ett EA konto (duh), är registrerad för nyhetsbrev och är 21 år gammal.

Det finns troligen inga kriterier förutom att jag inte har fått en invite som jag inte uppfyller.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

jag kör med bf2, men har aldrig kört online...

Men det går inte att lösa då?:(

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

jag kör med bf2, men har aldrig kört online...

Men det går inte att lösa då?:(

läs min post lite högre upp och alla andras posts så står det hur du får högre vet status samt att du behöver signa för deras newsletter. Dock verkar det som att folk kommer in ändå, skadar dock inte att öka din chanser ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Nya Geforce Beta 280.19 drivrutinerna funkar i en längre stund ca 30min sen kraschar det. Känns dock mer stabila, om spelet kraschar så stängs spelet ner, förut då fastnade ingame bilden och man fick manuellt stänga av BF3.exe processen.

Min fps gick också upp med ca 25, vilket är nice.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

läs min post lite högre upp och alla andras posts så står det hur du får högre vet status samt att du behöver signa för deras newsletter. Dock verkar det som att folk kommer in ändå, skadar dock inte att öka din chanser ^^

okej, jag reggade mig förut men har ingen speltid:)

Ska försöka spela en stund sen och se om det hjälper:P

EDIT: är betan tidsbegränsad?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Har du ett spel har du ju veteran status. Men är väl många utan som fått också.

DICE har själv gått ut med att man måste ha veteran status.

Permalänk
Medlem

STATS RESET Thursday at 9PM CET (8PM GMT/15PM EST/12PM PST) all stats will be reset, in order to make adjustments to ranking/leveling and unlock speed

blää =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Nej jag har alphan, utan att ha något dice-spel. Har bara NHL på ps3 från EA Men jag kanske fick alpha för mina skills i MW2... ^^

Inte dig jag citerade, han jag citerade hade ett DICE spel.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

DICE har själv gått ut med att man måste ha veteran status.

Jo men det verkar inte vara så eftersom flera utan det har fått tillgång till alphan, som jag skrev.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Jo men det verkar inte vara så eftersom flera utan det har fått tillgång till alphan, som jag skrev.

Jo hade inte läst resten av tråden innan jag svarade, men det verkar som sagt som det Dom kanske börjar släppa lite på reglerna nu för att stresstesta deras servrar riktigt ordentligt, det börjar verkligen bli fullt inne på serverlistan nu

Permalänk
Medlem

Aja man får väll hoppas att man kan köra BF3 med min ASUS G73, för att köra det måste jag OC:a datorn från 675 på core clock till ca 760, då flyter det på hyfsat. Hoppas de fixar det eller verkligen optimerar spelet!
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Känns jäkligt bittert! Jag är ute på mitt landställe och trodde att jag inte skulle få alpha invite. Men idag så kolla jag mailen och hade fått mailet! Men kan inte spela det tyvärrså vet ej vad jag ska göra =( har ingen dator härute förutom jobbdator som är för svag.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga hur länge är alpha-versionen uppe för test? Blev nämligen invitad igår, men har inte möjlighet att spela före 4e så är alphan fortfarande uppe tills dess?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Tänkte fråga hur länge är alpha-versionen uppe för test? Blev nämligen invitad igår, men har inte möjlighet att spela före 4e så är alphan fortfarande uppe tills dess?

1a aug slutar betan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Är det någon som tröttnat/inte kan spela/inte längre behöver sin nyckel kan jag ge 40 kr för den
pm mig

När man väl aktiverat en nyckel så blir den låst till ens Origin konto och går inte att använda igen.

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Jag fick min alpha nyckel igår efter att fått veteran status två dagar tidigare.

Jag gick till EAs support sida och satt i kö och väntade genom deras chatt support till jag fick snacka med en kille. Då jag hade problem att BF Heroes inte reggades i min veteran status. Han lade då till alla spel förutom ett som finns där så jag fick veteran status 7!
En polare gjorde likadant fast ljög om att han hade tappat bort sin vietnam cd-key och undrade ifall han kunde få hjälp med att adda den ändå, för honom addade de också alla spelen så att han fick veteran status 7, så ett tips för alla som inte får upp sin vet status kan vara att chatta med EAs support då de verkar bara ge bort vet statusar

Haha, det fungerade faktiskt. Fick Veteran lvl 7 efter 1 minut i chatten med donnan i supporten. Tackar

Permalänk
Skrivet av vivalaboeg:

Haha, det fungerade faktiskt. Fick Veteran lvl 7 efter 1 minut i chatten med donnan i supporten. Tackar

Samma för mig ^^

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Är Bf3 theme song med? ISF vilken är det? hoppas på gamla goa 1942 theme :D:D <3

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

ok, 5,9Mb/sek !!!! Snart ska det spelas

OM servrarna funkar vill säga

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

Är Bf3 theme song med? ISF vilken är det? hoppas på gamla goa 1942 theme :D:D <3

Nej, du startar ju inte spelet som BC2. Den kickar igång spelet/banan direkt via Origin nu.

Kan dock berätta att om du får en award så spelas Trailer-temat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, du startar ju inte spelet som BC2. Den kickar igång spelet/banan direkt via Origin nu.

Kan dock berätta att om du får en award så spelas Trailer-temat.

fan då kommer jag inte kunna spela spelet, lyssna på en så himmelsk låt varje gång man får en award = mycket jizz på skärmen

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag fick invite till alphan och det enda jag hade på det EA-kontot som inbjudan skickades till är Darkspore

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |