Permalänk
Medlem

Medveten om att ni kanske har semester, men nu var det ett bra tag sen ett svar gavs här inne

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

jävlarns skit!! Jag skickade in min deathadder som börjat dubbelklicka i onsdags 2011-07-27 musen ligger nu i göteborg och finns inte hos er förns på måndag vilket är den första augusti 11-08-01 och garantin går ut imorgon lördag 11-07-30 hur kommer detta gå??

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

jävlarns skit!! Jag skickade in min deathadder som börjat dubbelklicka i onsdags 2011-07-27 musen ligger nu i göteborg och finns inte hos er förns på måndag vilket är den första augusti 11-08-01 och garantin går ut imorgon lördag 11-07-30 hur kommer detta gå??

Du behöver inte oroa dig.
Det gäller nog från och med datumet du anmälde det och inte när de får den.

Permalänk
Medlem

La en beställning på en kabel för 39Kronor från Inet, fick hem paketet igår och fick med en pingvinstång trots att jag handlade för så lite!
Samtidigt la jag en beställning på en Slim DVD från komplett, den blev inte skickad förrän i igår kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansovar:

Fortfarande samma problem som jag nämnde förut, verkligen inte imponerad då detta är första gången jag beställer från inet.
http://www.inet.se/artikel/5315084/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...
Vad stoppar dem från att reservera ett för mig så de kan skicka alla komponenter i min order? Det finns ju i lager. :/

lagersiffrorna uppdateras inte under icke arbetstid så som natt etc tror jag. dvs. dem reserveras inte förrns ordern har manuellt accepterats?.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akkid:

Är inne i chassi bytar tagen , http://www.inet.se/artikel/6901014/silverstone-raven-rv03-sva... som ni har. Utan eller med sidofönster?

http://s3.pji.nu/product/standard/800/868304.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

lagersiffrorna uppdateras inte under icke arbetstid så som natt etc tror jag. dvs. dem reserveras inte förrns ordern har manuellt accepterats?.

Jag ringde och kollade statusen och ja, tydligen så hade det strulat lite med det du just nämnde.
Bytte ut mina minnen mot ett par svarta och paketet ska vara på väg nästa vecka.

Permalänk
Medlem

köpte ett 5850 för 995kr som var defekt. Ringde er och fick ett 6870 i utbyte riktigt schyssta och bra service

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Hejsan inet.

jag antar att denna fråga har kommit upp tidigare men orkar inte kolla igenom flera hundra sidor

Varför har ni inga grafikkort från Asus i erat sortiment?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dskjono:

köpte ett 5850 för 995kr som var defekt. Ringde er och fick ett 6870 i utbyte riktigt schyssta och bra service

Inget dumt byte ^^

Skrivet av Brusarn:

Hejsan inet.

jag antar att denna fråga har kommit upp tidigare men orkar inte kolla igenom flera hundra sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Hejsan inet.

Dom jobbar på det.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Gäller sånt på garantin? Precis så där har alltid mina möss betett sig när de är utslitna, att knappen börjar glappa/dubbelklicka. Har aldrig ens tänkt då på att reklamera dem eftersom möss bara har en viss livslängd på X miljoner klick. Har jag tänkt fel då?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Gäller sånt på garantin? Precis så där har alltid mina möss betett sig när de är utslitna, att knappen börjar glappa/dubbelklicka. Har aldrig ens tänkt då på att reklamera dem eftersom möss bara har en viss livslängd på X miljoner klick. Har jag tänkt fel då?

Ja, musen ska hålla inom garantitiden. Du har tänkt fel

Permalänk
Skrivet av valiant:

Om det inte gör det kan teknikern behålla den själv och ha jätte kul med den så köper jag en ny

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Ja, musen ska hålla inom garantitiden. Du har tänkt fel

Men har jag egentligen det? Om en mus säljs med argumentet att den tål X antal klick, då är det väl just DET som garantin täcker. Garantin träder in om deras löfte inte uppfylls. Garantitiden gäller väl dessutom enbart för fabrikstekniska fel, inte slitage (vilket detta lät som).

Sedan vet jag inte om de kan mäta sånt på en inskickad mus, men jag vet iaf att de jag haft har uppfyllt kravet då jag för skojs skull periodvis använt program som räknar musklick. Man klickar verkligen oerhört mycket mer än man tror, det kan jag verkligen säga.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Skrivet av valiant:

Men har jag egentligen det? Om en mus säljs med argumentet att den tål X antal klick, då är det väl just DET som garantin täcker. Garantin träder in om deras löfte inte uppfylls. Garantitiden gäller väl dessutom enbart för fabrikstekniska fel, inte slitage (vilket detta lät som).

Sedan vet jag inte om de kan mäta sånt på en inskickad mus, men jag vet iaf att de jag haft har uppfyllt kravet då jag för skojs skull periodvis använt program som räknar musklick. Man klickar verkligen oerhört mycket mer än man tror, det kan jag verkligen säga.

står inget om några klick????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Jag har länge hållit utsikt efter ett moderkort med m-itx formfaktorn åt den nya socket FM1 på er hemsida. Jag vill nämligen skaffa mig en liten HTPC.

Vet ni själva någonting om när det kommer? Eller kommer det bara finnas moderkort med m-atx? Tacksam för svar!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

står inget om några klick????

Vet att jag sett det i nåt sammanhang gällande möss, minns ej vilket fabrikat. Bl.a. för att hindra att någon ska missbruka det och "klicka sönder" den avsiktligt för att få en ny. Därför finns nån slags gräns för vad som anses "vanligt slitage" den ska tåla, utöver detta kan de hävda att den används överdrivet mycket och hävda det är handhavandefel.

Jämför med mobiltfn, trots garantitid kvar kan du nekas utbyte om vissa modeller vistats i fuktig miljö för länge.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!

Funderar lite på om ni kommer ta in Corsairs 200 mm fläktar till Graphite serien? Speciellt dom svarta :P.
Hade varit riktigt uppskattat! Frakten är så gräsligt dyr från USA.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Nej du har inte fel när du säger att det är slitage. Problemet är att det är helt omöjligt att bevisa hur många klick man gjort med en mus, därför garanteras funktionen i 1 år istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Höhöh, nu verkar något ha blivit lite tokigt..

http://www.inet.se/artikel/6900483/antec-high-current-gamer-7...

Wow, vilket rabatt! 30 kr dyrare..!?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Har innan bara haft höga tankar om Inet, de har nu helt försvunnit tyvärr då jag varit i kontakt med eran bedrövliga support, orkar inte ens gå in på det igen, det jag undrar är varför ni har ett betygsystem på era produkter när ni ändå verkar ta bort alla negativa inlägg ^^ även om just betyget på produkten i fråga var helt oki (4/5) . . . DÅLIGT INET!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Har innan bara haft höga tankar om Inet, de har nu helt försvunnit tyvärr då jag varit i kontakt med eran bedrövliga support, orkar inte ens gå in på det igen, det jag undrar är varför ni har ett betygsystem på era produkter när ni ändå verkar ta bort alla negativa inlägg ^^ även om just betyget på produkten i fråga var helt oki (4/5) . . . DÅLIGT INET!

Varför ens nämna det om du inte orkar gå in på det?

Har man sagt A får man säga B =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Varför ens nämna det om du inte orkar gå in på det?

Har man sagt A får man säga B =P

frågar rör inte deras usla support utan varför de har betygsystem när de ändå väljer att inte visa deras dåliga omdömen ^^

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

När Inet gör ett återköp. Är det alltid på företagspaket som man får står för? Frakten ligger ju minst på 2-300kr.....

Permalänk

Går det att få frakt som inte passerar Ånge? Jag avskyr Ånge till den grad att jag verkligen går sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick stå för frakten när jag skulle skicka tillbaka mitt. Dagen efter jag hade fått varan, tycker inte heller allt var mitt fel. Dom hade fel bild på produkten, men fick bita i det sura äpplet och betala frakten på 2-300kr

Permalänk
Medlem

När får ni in XFX Core Edition 550W och 650?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kunden står för retur frakten 9 av 10 ggr.
dock när jag skickade grejer till cdon så stod dom för det.

men annars är det kunden.
frugans bror åkte på 405kr i frakt för ett nätagg som skulle till corsair =P
billigt och bra.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Går ju bra att skicka som postpaket också eller brev om det är under 2kg ifall företaget tar emot sådana för man bör då skicka som rekommenderat om det är dyrare saker. Bästa alternativet är dock oftast att kontakta företaget och be om en fraktsedel och att de sedan drar av fraktkostnaden vid återbetalniingen. Brukar bli billigast.

Skulle aldrig acceptera att måsta skicka tillbaks som ett företagspaket på egen bekostnad.