Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Lian Li Mini-ITX

Hallå där!

Jag har tillslut fått nog av min gamla dator som införskaffades när Core 2 Duo släpptes, e6600 och 4 gig ram kändes inte så aktuellt längre, så nu har jag fått tummen ur och beställt en ny dator.

Jag har också tröttnat på miditower som storlek på chassi då dessa tar för stor plats vilket leder till att de står på golvet och samlar damm. Efter att ha sett flera intressanta byggen med mini-ITX tänkte jag försöka mig på det samma.

Så här är mitt bidrag.

Spec:
Lian Li PC-Q08B
Cooler Master Silent Pro 500w
ASUS P8H67-I
Intel Core I5 2500K
Kingston 8GB 1333Mhz DDR3 (2x4GB)
ASUS HD4850
WD scorpio 2,5" 320GB
WD CAVIAR GREEN 500GB

Flyttar över grafikkort från gamla datorn eftersom jag inte känner mig har råd med nytt grafikkort just nu och flyttar över 500GB disken. Anledningen till att de blev en 2,5" är att jag glömde beställa en disk från dustin med datorn så jag fick åka till kjelle och köpa den minsta disken de hade vilket råkade vara en 2,5".

Har upptäckt 2 saker som bör sägas direkt.
Innan nästa galleri så bör jag nog fixa fram bättre kamera och bättre fotograf

Lian Li Mini-ITX

Permalänk
Medlem

Enda jag vill påpeka är att jag hade satt agget med fläkten åt andra hållet för att slippa att de blir sug åt två olika håll mellan CPU kylare och Agget. De är mellanrum nog för att agget ska hålla sig svalt och tyst även om du vänder på de samt att de även slipper den stigande värmen från ditt grafikkort.

Annars såg de Bra ut för kabeldragning är nästan omöjligt att göra i de chassit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att...den är på tok för stor

Hade man ändrat layouten något, sen använt ett SFX-nätagg så hade du utan problem kunnat slänga i ett M-Atx system...

bra galleri!

4/5

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Enda jag vill påpeka är att jag hade satt agget med fläkten åt andra hållet för att slippa att de blir sug åt två olika håll mellan CPU kylare och Agget. De är mellanrum nog för att agget ska hålla sig svalt och tyst även om du vänder på de samt att de även slipper den stigande värmen från ditt grafikkort..

Jepp, jag borde har vänt på det...
Har upptäckt detta själv men inte orkat att ändra än med tanke på hur bökigt det var att få dit det.