Ljudet fungerar "inte" (Mycket komplicerat)

Permalänk
Medlem

Ljudet fungerar "inte" (Mycket komplicerat)

(har en msi p67a-gd65)
Det är så att mitt ljud på datorn fungerar "inte" med "inte" menar jag att högtalarna har jag i kopplade där bak på datorn då fungerar inte ljudet, men om jag kopplar in mitt headset där framme medan högtalarna är i kopplade där bak så kommer det ljud från headsetet, samma sak med högtalarna om jag har nåt i kopplat där bak och kopplar i högtalarna där framme så funkar det. Nu säger ni "men ha nåt i kopplat där bak och koppla i högtalarna där framme" men det är inte så enkelt för att det funkar bara ibland,

Jag har avinstallerat drivrutinerna och installerat om dem ett antal gånger utan resultat.

Tack på förhand.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

satt in ljudkontakten från högtalarna i rätt hål på moderkortet?
de gröna hålet är rätt om du ska ha stereo ljud
har du tittat i eventuell programvara från moderkorts tillverkaren så den spelar upp ljudet i rätt hål?

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

Det är gjort så att ljuden bara kommer genom headsetet om du har ett sådant inkopplat. Samma sak på mitt p67a-gd55.
Gör så här;
När du kopplar in headsetet i frontporten så kommer drivrutinerna att fråga vad det var för kontakt du anslöt. Välj då fronthögtalare istället för headset, då komme ljudet komma både där och i högtalarna som är anslutna på bakplåten.

Hoppas att jag inte misstolkade frågan

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

satt in ljudkontakten från högtalarna i rätt hål på moderkortet?
de gröna hålet är rätt om du ska ha stereo ljud
har du tittat i eventuell programvara från moderkorts tillverkaren så den spelar upp ljudet i rätt hål?

Ja det är i rätt, det har ju funkat förut och det har blivit så helt spontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Det är gjort så att ljuden bara kommer genom headsetet om du har ett sådant inkopplat. Samma sak på mitt p67a-gd55.
Gör så här;
När du kopplar in headsetet i frontporten så kommer drivrutinerna att fråga vad det var för kontakt du anslöt. Välj då fronthögtalare istället för headset, då komme ljudet komma både där och i högtalarna som är anslutna på bakplåten.

Hoppas att jag inte misstolkade frågan

Jag brukar inte ha mitt headset ikopplat bara när jag ska använda det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Varför har du bara inte den inkopplat på bakplåten hela tiden?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Varför har du bara inte den inkopplat på bakplåten hela tiden?

Skrev ju att det inte fungerar det är ju det som är mitt problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Så om jag förstår dig rätt så funkar inte ljudutgången på baksidan överhuvudtaget? I så fall är det ju RMA som gäller.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2