Permalänk
Medlem

Har också inhandlat en RX002 nu. Är väldigt nöjd än så länge. Skärmen kunde har varit bättre och alla dessa inbyggda program är lite jobbiga. Men datorn verkar vara välbyggt och är HELT tyst när man surfar eller skriver, blir inte heller så varm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CompassioN:

Här kommer min lilla microreview. Ni får ursäkta om jag verkar sinnesslö, tar rätt starka värktabletter eftersom jag precis fått ett akut ryggskott
Jag missade säkert massor av saker, men ställ gärna frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

http://www.youtube.com/watch?v=5RzzZIb_VcI

snyggt, bra jobbat

Permalänk
Medlem

En video på uppstart tack!
Ta tid med, så jämför vi det senare mot hybriden!
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stör mig sjukt mycket på glossy skärmen och ramen. Borde inte alla ultraportabla ha matt då det är gjorde för att tas med överallt?
annars verkar den fin. Skulle kunna använda den om jag har extern skärm då jag gör bildredigering etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Stör mig sjukt mycket på glossy skärmen och ramen. Borde inte alla ultraportabla ha matt då det är gjorde för att tas med överallt?
annars verkar den fin. Skulle kunna använda den om jag har extern skärm då jag gör bildredigering etc.

Matt film kostar inte så mycket att smälla på

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Matt film kostar inte så mycket att smälla på

Var hittar man sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Var hittar man sånt?

Lite här och var, tex här.

Power Support USA har någon testvinnande variant men den är dyrare.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Matt film kostar inte så mycket att smälla på

Gäller att hitta som passar sen går det ju inte att sätta på ramen, lite synd hade gjort mycket för intrycket på datorn

Permalänk

Jag vill att någon lirar lite Starcraft 2 på en =D

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekorven:

Jag vill att någon lirar lite Starcraft 2 på en =D

jag håller på att installera starcraft på min dator just nu och det kommer nog ta ett tag..

Permalänk

Asus.David: Snabb fråga, går det att få installationsmedia från Asus? Jag vill göra en ren installation av operativet för att slippa bloatwaren, men jag finner det en gnutta svårt att få ut recovery-skivor utan brännare till datorn

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Asus.David: Snabb fråga, går det att få installationsmedia från Asus? Jag vill göra en ren installation av operativet för att slippa bloatwaren, men jag finner det en gnutta svårt att få ut recovery-skivor utan brännare till datorn

Jag tror att det som ligger på recovery-partitionen är en exakt spegling av datorn vid inköp, alltså med all bloatware. Min gissning är att om du får något av Asus kommer du inte ifrån bloatwaren.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Skrivet av Swekorven:

Jag tror att det som ligger på recovery-partitionen är en exakt spegling av datorn vid inköp, alltså med all bloatware. Min gissning är att om du får något av Asus kommer du inte ifrån bloatwaren.

Arrgh... och jag som använt båda mina MSDNAA-nycklar också... får se om frugan kan få nån från sin skola. Annars får jag ta natten i anspråk och rensa maskinen grundligt från all kompost som är installerad från fabrik. De borde haft en U36SD-003 som bara hade en ren windowsinstallation. Det hade jag fan kunnat betala extra för.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Arrgh... och jag som använt båda mina MSDNAA-nycklar också... får se om frugan kan få nån från sin skola. Annars får jag ta natten i anspråk och rensa maskinen grundligt från all kompost som är installerad från fabrik. De borde haft en U36SD-003 som bara hade en ren windowsinstallation. Det hade jag fan kunnat betala extra för.

På min mammas dator var all bloatware med på recovery-partitionen och jag tror inte Asus skickar ut rena Windows-skivor. Fast man kan ju hoppas
Jag är lite i samma sits och har också använt båda mina MSDNAA-nycklar, liksom damen jag bor med. Det bästa vore om man känner någon som har en Win 7 HP skiva som kan låna ut den.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Men man kan väl ladda ner en OEM version av windows 7 å sen använda nyckeln under datorn om jag inte minns fel?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Men man kan väl ladda ner en OEM version av windows 7 å sen använda nyckeln under datorn om jag inte minns fel?

Jag försökte hitta något sådant hos microsoft, men jag hittade inget, bara om man faktiskt köper det. Om någon hittar så hojta gärna till.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Tror jag såg det nånstans här på forumet. Ska se om jag hittar länken sen när jag sitter på datorn. Sitter med min sgs2 just nu hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Googla Windows 7 legal download så är det någon av de första träffarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Googla Windows 7 legal download så är det någon av de första träffarna

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar lite meckigt, men jag gör ett försök ikväll/natt så får vi se hur det går

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Här kommer min lilla microreview. Ni får ursäkta om jag verkar sinnesslö, tar rätt starka värktabletter eftersom jag precis fått ett akut ryggskott
Jag missade säkert massor av saker, men ställ gärna frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Bra jobbat

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av LeovinceZX:

Bra jobbat

Tack! Kul att det uppskattas Säg till om det är något som saknas eller ni vill veta, så gör jag en till liten film eller tar bilder!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

jäkla ågren över vad man ska välja... 13.3 u36sd eller msi 620dx 15" med fullHD å troligen svårare å bära med sig (om man får för sig göra det nån gång) =/

sitter just nu på en ul30vt som börjar ger upp...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Här kommer min lilla microreview. Ni får ursäkta om jag verkar sinnesslö, tar rätt starka värktabletter eftersom jag precis fått ett akut ryggskott
Jag missade säkert massor av saker, men ställ gärna frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

http://www.youtube.com/watch?v=5RzzZIb_VcI

Kanon, tack för att du bekräftade att det är Synaptics som gjort touchpaden

Permalänk
Medlem

Går det att köpa en matt plast film eller liknande och klistra på skärmen eller ska jag helt enkelt köpa en P31SD? Det enda som verkar skilja är att det är matt skärm och sämre hårddisk!? Jag känner på mig att jag kommer störa mig på skärmen efter att ha sett Compassions review. Så för mig är det värt 1000 spänn extra för en matt skärm känns det som... :S Eller har nån ett annat tips?
Fan vilken ångest jag har nu!

P31SD:
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3341891&hbx...

Permalänk
Skrivet av Newton:

Går det att köpa en matt plast film eller liknande och klistra på skärmen eller ska jag helt enkelt köpa en P31SD? Det enda som verkar skilja är att det är matt skärm och sämre hårddisk!? Jag känner på mig att jag kommer störa mig på skärmen efter att ha sett Compassions review. Så för mig är det värt 1000 spänn extra för en matt skärm känns det som... :S Eller har nån ett annat tips?
Fan vilken ångest jag har nu!

P31SD:
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3341891&hbx...

Vikten verkar skilja också. Men visst finns det antireflexfilm att köpa, tror det var ett par länkar på förra sidan... blir nog till att köpa en sån för min del. Runt en hundralapp + frakt från USA verkar det som.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newton:

Går det att köpa en matt plast film eller liknande och klistra på skärmen eller ska jag helt enkelt köpa en P31SD? Det enda som verkar skilja är att det är matt skärm och sämre hårddisk!? Jag känner på mig att jag kommer störa mig på skärmen efter att ha sett Compassions review. Så för mig är det värt 1000 spänn extra för en matt skärm känns det som... :S Eller har nån ett annat tips?
Fan vilken ångest jag har nu!

P31SD:
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3341891&hbx...

31-serien är 1cm tjockare och tyngre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Tack! Kul att det uppskattas Säg till om det är något som saknas eller ni vill veta, så gör jag en till liten film eller tar bilder!

Har du upplevt det som jag sett andra påpeka nämligen att den ibland inte registrerar knapptryckningar när man skriver?

Hur känns tangenterna i förhållande till äldre laptops med scissorswitchtangenter? T.ex. den gamla Dellen du jämförde skärmen med. Enda chiclet jag testat var ett HP Probook 4320s och det var riktigt bedrövligt.

EDIT: Kan tillägga att jag har en Dell Studio där jag själv tycker att tangentbordet håller samma klass som Dells Latitudeserie vilken i sig inte är så långt efter de flesta Thinkpads jag testat. Vill helst inte bli för besviken

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

CompassioN: Om du kör en 1080 film på youtube, susar fläkten högt då? Min sunkiga ul30vt flämtar upp som 17 på bara 720 filmer... haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara höra med er kompetenta personer innan jag slutligen beställer från Alina.
RAM, det här minnet borde väl ändå passa? http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=KVR1333D3S9%2f4G För det är ju SO-DIMM DDR3 och klockar på 1333 MHz, vilket jag har sett att minnena i U36SD också gör.
Rätt eller fel folk?

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Har du upplevt det som jag sett andra påpeka nämligen att den ibland inte registrerar knapptryckningar när man skriver?

Hur känns tangenterna i förhållande till äldre laptops med scissorswitchtangenter? T.ex. den gamla Dellen du jämförde skärmen med. Enda chiclet jag testat var ett HP Probook 4320s och det var riktigt bedrövligt.

EDIT: Kan tillägga att jag har en Dell Studio där jag själv tycker att tangentbordet håller samma klass som Dells Latitudeserie vilken i sig inte är så långt efter de flesta Thinkpads jag testat. Vill helst inte bli för besviken

Jag upplevde det vid ett tillfälle och tänkte på det, just eftersom andra skrivit om det också, men det kan likaväl ha varit att det är ett ovant tangentbord att skriva på, det är definitivt behagligare än min gamla Dell, men det kan ju också vara lite placeboeffekt, jag vill ju att datorn ska vara perfekt
Jag vill gärna skriva lite mer på den innan jag ger ett slutgiltigt utlåtande, men det är behagligt att skriva på, så mycket kan jag säga. Det finns nog de som är mer kräsna än jag dock, så läs gärna vad andra säger också, vill inte vilseleda någon.

Skrivet av Janne1:

CompassioN: Om du kör en 1080 film på youtube, susar fläkten högt då? Min sunkiga ul30vt flämtar upp som 17 på bara 720 filmer... haha

Jag har inte testat än! Lovar att testa så fort jag fått in en ren kopia av windows(installerar as we speak).

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3