Vilket pokemon spel ska man börja med till GBA SP

Permalänk
Musikälskare

Vilket pokemon spel ska man börja med till GBA SP

Halå!

Har aldrig lirat pokemon men tänkte prova på

I vilken ordning ska man spela dom på GBA SP? Var börjar jag?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag tror att spelen är fristående, så det spelar nog ingen roll vilket spel du väljer att spela först.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Musikälskare

Hmm okej, men om man är totalt ny

Kanske finns något som är enklare än de andra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Alla pokemon är ungefär lika lätta, ta det som ser roligast ut! Personligen tycker jag pokemon blue är bäst

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem

Klart att du ska lira de klassiska! Dvs. Red/Blue/Yellow.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Musikälskare

Tack, då vet jag vad jag ska leta efter

Kör Blue först som Viggo rekommenderade!

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

ts nu gjorde du mig ledsen
tänker tillbaka på lågstadiet då alla gick runt med gameboy color
blir att ta fram mitt gameboy color med pokémon blå

Permalänk
Medlem

Pokemon <3

Börja med t.ex. Blå/grön eller röd (tror dom hette så) för att sedan gå till Crystal/Silver eller Guld, Sedan till t.ex. Fire red

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Pokemon <3

Börja med t.ex. Blå/grön eller röd (tror dom hette så) för att sedan gå till Crystal/Silver eller Guld, Sedan till t.ex. Fire red

Grön fanns väll inte, däremot fanns ju gul. Som ju är det bästa av första generationen

EDIT: Grön fanns i japan, men blev blå i resten av världen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Grön fanns väll inte, däremot fanns ju gul. Som ju är det bästa av första generationen

EDIT: Grön fanns i japan, men blev blå i resten av världen.

Sant de, Jag menade Gul

Jag tyckte bäst om blå, den spenderade jag väldigt många timmar på!

Permalänk
Medlem

röd (charizard)
blå (Blastoise)
grön (Venusaur)
gul kommer efter med pikachu
dock var den ingen på min skola som hade grön

kollade pokémon grön och den såldes bara i japan

Permalänk

Om jag skulle köra gul/blå/röd skulle jag nog köpa ett vanligt gammalt gameboy istället, halvkul och köra med fyrkantspel på widescreen :/
Gul är ju obetalbart med Pikachu som går bakom en hela tiden, annars är det väl ingen skillnad mellan spelen?
Gul är ju det enda som har den "riktiga" storyn från filmerna

Haha, just det! Är inte alla spelen duotone med svartvitt plus färgen som spelet är i?
Kommer iaf ihåg att det var väldigt mycket gult i Pokemon Gul

Välj alltså den färg du tycker bäst om att se på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellomannen:

Om jag skulle köra gul/blå/röd skulle jag nog köpa ett vanligt gammalt gameboy istället, halvkul och köra med fyrkantspel på widescreen :/
Gul är ju obetalbart med Pikachu som går bakom en hela tiden, annars är det väl ingen skillnad mellan spelen?
Gul är ju det enda som har den "riktiga" storyn från filmerna

Tror det finns några andra detaljer som skiljer gul från de övriga. Och sen tycker jag att det är riktigt skönt att köra på SP PGA den bakgrundsbelysta skärmen, något som saknas på mitt gammla Gameboy Color.

Visa signatur

Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Gameboid:):)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Tror det finns några andra detaljer som skiljer gul från de övriga. Och sen tycker jag att det är riktigt skönt att köra på SP PGA den bakgrundsbelysta skärmen, något som saknas på mitt gammla Gameboy Color.

Jo, det är ju därför man har SP, men egentligen tycker jag personligen att det nästan är skönare med en sån här:

Egentligen tar man ju faktiskt inte med sig sitt Gameboy så mycket, det gjorde iallafall inte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellomannen:

Jo, det är ju därför man har SP, men egentligen tycker jag personligen att det nästan är skönare med en sån här:
http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/IMAGES/m_gblight.jpg

Egentligen tar man ju faktiskt inte med sig sitt Gameboy så mycket, det gjorde iallafall inte jag

Hade en sån, tyckte den var rätt värdelös(man fick hålla gameboyet i en viss vinkel). Själv tog jag med det rätt mycket, men på kvällen kunde man ju inte köra utan att tända lampan tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Hade en sån, tyckte den var rätt värdelös(man fick hålla gameboyet i en viss vinkel). Själv tog jag med det rätt mycket, men på kvällen kunde man ju inte köra utan att tända lampan tyvärr.

Jag hade också en sån, jag tyckte den var rätt bra tills jag tappade bort den :/

Kommer ihåg hur ont i ryggen man hade efter att ha försökt luta sig så långt in på köksbordet som möjligt för att komma under kökslampan
Det är ju det som är grejen med Gameboy!

Permalänk
Medlem

detta borde ha varit helgsnacket.. nostalgi!!!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Jag och en i klassen "LAN:ade" Pokémon röd i våras, roligt? Japp!
Men det är bara att välja mellan gul/röd/blå som de andra har sagt!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Mr.Azum:

detta borde ha varit helgsnacket.. nostalgi!!!

Hehe ska bli skoj att lira igenom, letar på blocket atm

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha den där klassiska looken som GameBoy color bär på så är Gameboy SP(tror det var så) eller Nintendo DS ett bättre val med bakgrundsbelysning.

Annars är det väl bara att välja och vraka, jag hade Pokemon röd som jag aldrig riktigt kom igång med, kom däremot igång med Gold, som var askul! Men framförallt Ruby som antagligen var min favorit. Ruby är lite nyare vilket syns i både designen och karaktärerna/pokemonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hehe ska bli skoj att lira igenom, letar på blocket atm

Kolla på tradera med.
Har sett några stycken där.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Pokemon fire red och leaf green kom ju till advance. Det är upphottade remakes av det första spelet. Efter det har du ju gul om du vill spela med pikachu. Generation 2 är Silver/gold och crystal. Efter det är det sapphire, ruby och emerald. Resterande spel är till DS.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

nostalgi trip to the max iaf mina 151 timmar i Blue med 151 Pokémons och dryga 200+ timmar i Gold med 250 Pokémons fick aldrig tag i Celebi

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Nintendo DS ett bättre val med bakgrundsbelysning.

Nintendo DS klarar ju inte GameBoy Color spel om man inte emulerar dem. Dessutom har ju TS redan ett GBA SP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett gameboy color med pokemon diamant eller nåt sånt, måste fan spela det igen! tack så mycket för påminnelsen

Permalänk
Medlem

De som skilde Red/Blue/Yellow var t.ex att spelade man på ett Gameboy Color så var färgerna på världen etc olika på varje spel, Red var mer rött t.ex.
Sen kunde du inte få alla Pokémon i Red, Blue och Yellow utan man var tvungen att trade:a med någon polare som hade ett annat spel.
Dvs vissa gick att få på Blue, vissa på Red och vissa på Yellow. (Inte säker på att Yellow hade detta men var så emellan Red och Blue iaf).
Så länge sen man spela igenom dem.
Dessa 3 var iaf de bästa, Silver/Gold/Crystal var okej men efter dessa balla det ur.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

De som skilde Red/Blue/Yellow var t.ex att spelade man på ett Gameboy Color så var färgerna på världen etc olika på varje spel, Red var mer rött t.ex.
Sen kunde du inte få alla Pokémon i Red, Blue och Yellow utan man var tvungen att trade:a med någon polare som hade ett annat spel.
Dvs vissa gick att få på Blue, vissa på Red och vissa på Yellow. (Inte säker på att Yellow hade detta men var så emellan Red och Blue iaf).
Så länge sen man spela igenom dem.
Dessa 3 var iaf de bästa, Silver/Gold/Crystal var okej men efter dessa balla det ur.

Gold/silver/crystal var utan tvekan svårast. Jävlar vad jag jagade dom där hundarna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Gold/silver/crystal var utan tvekan svårast. Jävlar vad jag jagade dom där hundarna.

Japp, jo det var att bita i
Har kvar mitt Crystal någonstans, var mitt Gold är har jag ingen aning om.
Samt att jag har mitt Red kvar. Borde låsas in i en låda och bevaras säkert.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.