Seagate, IBM eller Western?

Permalänk

Seagate, IBM eller Western?

Fundera på att köpa en ny hårddisk. vilket märka ska jag välja? Storleken ska vara minst 80gb.

Visa signatur

// Richard Svanberg

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Seagate utan tvivlan

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

IBM e stabila doc hade dom problem med 60GPX & 75GPX serien, WD har ju grymnt skön cache 8MB!!, men vet inte hur varma dom blir, och Seagate ska ju oxå va bra...

Du får kasta en tärning och se vem som vinner!, inge fel på nån av dom.

Permalänk

IBM kommer med sin nya 180GXP 180GB disk med 8MB cache. Vet ej ifall det är endast denna disk som har 8MB cache eller ifall alla har det.

På tal om Seagate så har Storagereview.com testat deras nya Barracuda ATA V. Hänger inte ens med IBM 120GXP i testerna.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk

Ska du ha en tyst ta en baracuda.
Jag tycker IBM låter lite mycket och WD låter ännu mer...

Jag hade gått på antingen Baracud eller IBM.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

min 120gxp hör jag inte ens

Permalänk

Satsar nog på den nya Barracudan ATA V då. Vilka storlekar finns den i?

Visa signatur

// Richard Svanberg

Permalänk
Medlem

Seagate är den enda HD tillverkare jag har förtroende för...
Så köp Seagate, du blir INTE missnöjd!

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Hedersmedlem

Seagate ifall du vill ha den tystaste disken, WD ifall du vill ha den snabbaste disken och IBM ifall du vill ha ett bokstöd som luktar bränd elektronik.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Seagate

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Hedersmedlem

Maxtors nya plus8 eller plus9. Se bla. http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=1126047... för mer info.

Snabbare än alla andra diskar just nu (frånsett accesstiden tror jag).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
Maxtors nya plus8 eller plus9. Se bla. http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=1126047... för mer info.

Snabbare än alla andra diskar just nu (frånsett accesstiden tror jag).

mja inte riktigt se på www.storagereview.com
Det var ganska blandad kompott om vilken disk som var snabbast.
IBM:s nya disk 180GXP kommer snart ut i handeln, den ska tydligen ha förbättrad datahantering och därför bättre prestanda. Tyvärr finns det inga recensioner på den än, men den verkar grym iaf. Så jag skulle hålla ut någon / några veckor till på en sådan.

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om att 180gxp ser lovade ut (särskilt accesstiden) MEN jag sa att Maxtors diskar är snabbast NU. Eller har jag missat att 180gxp finns att köpa redan?

Permalänk

Seagate är det som fungerat bäst för mig genom åren.
Kanke inte den snabbaste disken, men den tystaste är det iaf.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jodå dessa finns ute i handeln,

Som bevis postar jag följande länk till en Alina Systems Prislista:
http://www.alina.se/download/prislistan.pdf
Kolla under hårddiskar så finns 180GXP:n där.