Permalänk

Man överlever animationerna, men det jobbigaste är ändå när man vill sätta på blåtanden utan att stänga av wlanet. Går ju inte sätta på blåtanden utan att stänga av wlanet först :S

Permalänk
Inaktiv

Har svårt att bestämma mig och köpet ska göras imorgon. Valet står mellan 002 modellen, och mcb 13, och hp 14 beats edition. Kommer kunna köpa alla dessa 3 till samma pris, så prisskillnaden är inte det viktigaste.

Permalänk
Medlem

Märkte en konstig problem idag. Om man sätter datorn på strömsparläge genom att fälla ner skärmen och sätter på datorn igen så försvinner ljudet. Om om man gör det igen så kommer ljudet tillbaka. Är det så för er också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hiren:

Man överlever animationerna, men det jobbigaste är ändå när man vill sätta på blåtanden utan att stänga av wlanet. Går ju inte sätta på blåtanden utan att stänga av wlanet först :S

Går ju att använda musen på animationen också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var å klämde nyss på 002an.. Avvaktar dock å ser vad de gör me prisläget på 060... Trevlig liten dator må jag säga!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Plus ett på detta... framför allt animationerna. En ominstallation gjorde ingen skillnad, så det verkar ligga djupare än windows...

Hinner inte testa själv just nu men kolla om det inte funkar att bocka ur atkosd2 från autostart under msconfig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Har svårt att bestämma mig och köpet ska göras imorgon. Valet står mellan 002 modellen, och mcb 13, och hp 14 beats edition. Kommer kunna köpa alla dessa 3 till samma pris, så prisskillnaden är inte det viktigaste.

Är det mellan dessa du menar eller? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=621300,936949,946140
Den stora fördelen med U36SD är ju helt klart vikten. Vanliga Macbooken börjar ju bli riktigt gammal nu och har relativt slö processor och grafikkort och väldigt tråkiga specifikationer i övrigt också. Envyn är väl trevlig om man inte har något problem med vikten, den har ju i alla fall ett grafikkort man kan spela lite mer med om man nu tänkt göra det, men i övrigt är det ju samma prestanda med nästan 1 kg extra vikt. 1366x768 på över 14" är bara meningslöst också imho.

Skrivet av nirellen:

Märkte en konstig problem idag. Om man sätter datorn på strömsparläge genom att fälla ner skärmen och sätter på datorn igen så försvinner ljudet. Om om man gör det igen så kommer ljudet tillbaka. Är det så för er också?

Inget sådant problem för mig. Jag har visserligen uppgraderat ljuddrivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid... och det kanske gör skillnad?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en 002:a som borde komma imorgon. Då jag är linux-användare sen länge så planerar jag att kasta in nån dist vid sidan av Windows och köra som huvudoperativ om jag får den att fungera bra. Någon som testat och vet om det blivit några hårdvaruproblem?

Nya kärnan (3.1) verkar ha bättre stöd för Sandy Bridge i alla fall. Men med dubbel grafik så känner jag mig lite orolig.

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Plus ett på detta... framför allt animationerna. En ominstallation gjorde ingen skillnad, så det verkar ligga djupare än windows...

Jag håller på att göra en ominstallation till. Ska installera absolut minsta möjliga för att få allt att fungera. Återkommer med om jag uppnår något gällande detta.

För övrigt känns det som om drivrutinerna drar med väldigt mycket "skit". Var uppe i nästan 80 processer efter att ha lagt in endast drivers och power4gear på en ren installation. Tycker det kändes abnormt mycket. Ungefär 30 fler än vad jag är van vid.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering:

Gjorde en fräsch ominstallation av Win7Pro och la endast in det absolut nödvändigaste. Nu fungerar det basala och viktiga, WLAN på/av utan animation och utan att rotera igenom massa olika lägen. Ljusstyrka upp/ned, skärm av/växla till extern samt sleepknappen.

48 processer igång efter start och då har jag även lagt in MSE.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag håller på att göra en ominstallation till. Ska installera absolut minsta möjliga för att få allt att fungera. Återkommer med om jag uppnår något gällande detta.

För övrigt känns det som om drivrutinerna drar med väldigt mycket "skit". Var uppe i nästan 80 processer efter att ha lagt in endast drivers och power4gear på en ren installation. Tycker det kändes abnormt mycket. Ungefär 30 fler än vad jag är van vid.

Jag har 68 processer efter att jag avinstallerat sånt som inte verkar vara nödvändigt. ATK Package som kontrollerar snabbknappar o.s.v. verkar installera 9 processer bara den. Sen får man inte glömma bort att det är två grafikkort (4 för Nvidia, 3 för Intel). Blåtanden har fyra processer (även när den är avstängd). Touchpaden har fyra om man installerat direkt från Synaptics och man vill ha Scrybe-funktionen. Sen har USB3-porten två, kortläsaren har en, ljudkortet två, power4gear en. Sen är det ett par Intel-grejer till som kan vara chipset eller något sånt.
Så utöver sina egna processer för knapparn (som tar strax under 8MB totalt, det vill säga inget som stör) så är det nog inte så mycket de kan göra åt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon sagt det än, men det går utmärkt att uppdatera grafikdrivarna direkt från Intel och nVidia. Höjde faktiskt min Windows Experience Index genom att köra de senaste

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNisse:

Vet inte om någon sagt det än, men det går utmärkt att uppdatera grafikdrivarna direkt från Intel och nVidia. Höjde faktiskt min Windows Experience Index genom att köra de senaste

TheNisse, har du hunnit testa något spel, och vad tycker du om ljudnivån samt värme? Funderar starkt på att köpa 002 modellen imorgon, men jag vill heller inte göra fel val, har inte tänkt spela så mycket, kanske 1-2 spel. Har också hört ganska många klaga på högtalarna, vad tycker du själv om detta?

Permalänk
Medlem

Vad gör Intel Styrningsmotor-komponenter och Intell Kontrollcenter? ÄR de nödvändiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

TheNisse, har du hunnit testa något spel, och vad tycker du om ljudnivån samt värme? Funderar starkt på att köpa 002 modellen imorgon, men jag vill heller inte göra fel val, har inte tänkt spela så mycket, kanske 1-2 spel. Har också hört ganska många klaga på högtalarna, vad tycker du själv om detta?

Enda jag spelat på datorn hittils är Defense Grid. Den blir ordentligt varm men mest runt fläktutblåset. Var inte direkt obehagligt men rätt svettigt att ha den i knäet medan jag spelade. Internt tror jag att den blir riktigt varm. Kom upp i 86 grader med Prime95 på inte alls lång tid och då körde jag inte ens det mest krävande testet, dock verkade den inte throttla så att det syntes i CPU-Z vilket jag antar är positivt. Den hörs när man spelar men det är inte fråga om någon hårtork direkt.

Vad gäller högtalarna så är de efter en subjektiv jämförelse sämre än den som sitter i min telefon, en ZTE Blade. Volymen är bättre men ljudet som helhet är sämre. Väldigt vasst och ingen bas alls. Duger väl för att höra röster men inte mycket mer.

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Visserligen frågade du TheNisse, men jag kan väl svara jag också... Frågan är väl vilka spel du tänkte spela, den klarar CoD: MW2 utan att stånka alltför mycket. Högtalarna är rent skräp, som TheNisse säger är de på mobiltelefonnivå. Hörlurar/externa högtalare är alla gånger att föredra.

Permalänk
Medlem

Om den klarar CoD: MW2 borde den väl klara GTA4?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CompassioN:

Visserligen frågade du TheNisse, men jag kan väl svara jag också... Frågan är väl vilka spel du tänkte spela, den klarar CoD: MW2 utan att stånka alltför mycket. Högtalarna är rent skräp, som TheNisse säger är de på mobiltelefonnivå. Hörlurar/externa högtalare är alla gånger att föredra.

Tycker ändå det är lite synd när man ändå lägger ut 7000kr på en dator, man vill ju inte alltid sätta på sig hörlurar för att kolla på film osv. Valet hade blivit lite enklare om bara macbookpro hade varit lite billigare, men nu står valet mellan denna och hp 14 beats editition, visst är hp'n tyngre och lite större, men där får man lite mer, så som 7200rpm hårddisk, samt bra grafikkort, samt bra ljudkort och så är datorn ganska snygg.

Permalänk
Medlem

Om man använder programmet Asus sonic focus så blir ljudet lite bättre iaf, men det är fortfarande väldigt kasst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Tycker ändå det är lite synd när man ändå lägger ut 7000kr på en dator, man vill ju inte alltid sätta på sig hörlurar för att kolla på film osv. Valet hade blivit lite enklare om bara macbookpro hade varit lite billigare, men nu står valet mellan denna och hp 14 beats editition, visst är hp'n tyngre och lite större, men där får man lite mer, så som 7200rpm hårddisk, samt bra grafikkort, samt bra ljudkort och så är datorn ganska snygg.

fördelen med MBP, är ju bakgrundslystangentbord och operativsystemet om man gillar det men främst skärmen är ju fördelen med Apple, stor skillnad mot sunkig TN-panel, helst på bärbara då dom är helt värdelösa 9,5 av 10 gånger.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

MBP kan man väl inte spela på heller?

Inte med 13 inch modellen, men den klarar av Minecraft och nätpoker vilket är allt jag behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Nog klarar väl nyare grafikkort av att accelerera photoshop, cad och 3D-program? Absolut inte på samma nivå som Quadro och FireGL-kort kanske, men viss GPGPU och grafikaccelerering i program klarar de absolut.

Adobe har en fin lista med kort som fungerar. http://www.adobe.com/products/premiere/tech-specs.html

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa denna datorn inför terminstart, dels för att ha anteckningar på men även för att leka runt med Arch Linux på. Således undrar jag om någon vet hurvida Arch funkar på datorn?

Visa signatur

Falsus.278, Zerg

Permalänk
Medlem

Blev grymt sugen på den här jämfört med den nya Macbook Air, någon hundralapp dyrare för studenter i jämförelse. Men kika på prestandan!

http://www.dustinhome.se/asus-u36sd-ci7-27-8gb-160-gt520m-133...

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att 060 alltså kommer helt utan hybriddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaps:

Är det bekräftat att 060 alltså kommer helt utan hybriddisk?

Ja. Priset på den är dock än så länge obekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Blev grymt sugen på den här jämfört med den nya Macbook Air, någon hundralapp dyrare för studenter i jämförelse. Men kika på prestandan!

http://www.dustinhome.se/asus-u36sd-ci7-27-8gb-160-gt520m-133...

Kika på prisskillnaden i5 å i7 på n55sf å säg sen om u36ans uppgradering e lika prisvärd... Hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angellus:

Jag funderar på att köpa denna datorn inför terminstart, dels för att ha anteckningar på men även för att leka runt med Arch Linux på. Således undrar jag om någon vet hurvida Arch funkar på datorn?

Jag får min idag förhoppningsvis. Så ikväll så ska jag lägga in Debian Squeeze är det väl tänkt. Har inga planer på att köra Arch på den dock. Problemet är att den nyaste nuvarande kerneln har dåligt stöd för Sandy Bridge. Dock är 3.1 på väg ut vilken ska ha bättre stöd. Det andra problemet är väl egentligen det med dubbla grafikkort vilket många har problem med. För mig skulle det dock duga ypperligt med Intel-kretsen påslagen och Nvidia-kretsen avslagen hela tiden, då jag inte har behov av bättre.

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem

Nytt BIOS ute.. men var tusan hittar man release notes? Redan uppdaterat iofs eftersom jag ville testa EasyFlash men hade varit kul att veta ändå

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Adobe har en fin lista med kort som fungerar. http://www.adobe.com/products/premiere/tech-specs.html

Fast Photoshop funkar.