Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Ja. Priset på den är dock än så länge obekräftat.

Så allting om hybriddisken var en lögn eller kan man räkna med något i några av de andra versionerna? Verkar inte så, men hoppet är väl det sista som överger en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaps:

Så allting om hybriddisken var en lögn eller kan man räkna med något i några av de andra versionerna? Verkar inte så, men hoppet är väl det sista som överger en.

Ja, det vore intressant om Asus kan svara på om det ö.h.t. kommer komma någon med hybriddisk. Jag ska maila Misco nu och försöka få fram någon lösning för mig som redan köpt den "felaktiga" varianten.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Alina, de skulle ge mig gratis montering för SSD och RAM. Men då får man ingen garanti ifrån Alina eller Asus.
Enligt Alina sa Asus att denna datorn är välldigt komplicerad så bara deras service kontor i Holland får öppna den.
Men de övriga Asus datorerna har man garantin kvar om Alina skulle montera något, bara U36SD detta gäller.

SJUKT!! Hata ASUS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanszeus:

Pratade precis med Alina, de skulle ge mig gratis montering för SSD och RAM. Men då får man ingen garanti ifrån Alina eller Asus.
Enligt Alina sa Asus att denna datorn är välldigt komplicerad så bara deras service kontor i Holland får öppna den.
Men de övriga Asus datorerna har man garantin kvar om Alina skulle montera något, bara U36SD detta gäller.

SJUKT!! Hata ASUS!

Ska det vara något problem att montera SSD och ram själv i denna modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Ska det vara något problem att montera SSD och ram själv i denna modell?

RAM är inget problem. Hårddisk däremot sitter under tangentbord/topcover, så man måste skruva ner den och i teorin bli av med garantin. Finns guider på någon tidigare sida.

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

RAM är inget problem. Hårddisk däremot sitter under tangentbord/topcover, så man måste skruva ner den och i teorin bli av med garantin. Finns guider på någon tidigare sida.

Japp, det verkar inte sådär fantastiskt svårt och farligt, kan jag tycka... Om lekman med skruvmejsel och eltejp fixar det så lär nog en servicetekniker inte ha några svårigheter...

Permalänk
Medlem

Sen kan amn tillägga att enligt domar i ARN är det väldigt svårt för en motpart att hävda att man varit inne i den och skruvat om man skulle sätta tillbaka originaldisken. Inte ens plomberingar hjälper nödvändigtvis, och denna har inga sådana. Däremot är det ju värre om man klantar sig och har sönder något under sjävla skruvandet.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat att photoshopa med U36SD?

Permalänk
Medlem

Alina har sänkt 060 versionen iaf.

Funkar detta 4gb till den? http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=KVR1333D3S9%2f4G

Edit: Hoppas på snabbt svar så jag hinner beställa idag....

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Japp, det verkar inte sådär fantastiskt svårt och farligt, kan jag tycka... Om lekman med skruvmejsel och eltejp fixar det så lär nog en servicetekniker inte ha några svårigheter...

Nä, verkar väldigt överdrivet. Nog för att jag plockat isär en hel del laptopar men absolut inte dagligen som en servicetekniker!

Permalänk
Medlem

Bör jag fixa 8-gigsminne om jag ska photoshoppa med datorn?

Permalänk
Inaktiv

Tycker ni den snabba hårddisken i 060 versionen är värd de extra pengarna istället för 002 versionen som har 5400rpm? Menar, får man en prestanda ökning, eller är det inte något man märker av?

Tack

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Nä, verkar väldigt överdrivet. Nog för att jag plockat isär en hel del laptopar men absolut inte dagligen som en servicetekniker!

Det har jag gjort, och jag skulle vilja påstå att denna verkar betydligt lättare att skruva med än de flesta andra modeller jag jobbat med.

Skrivet av Phood:

Bör jag fixa 8-gigsminne om jag ska photoshoppa med datorn?

Bör och bör. Om det är stora projekt så är det ju absolut en fördel, 200 kr extra är ju inte speciellt mycket. Men det gör större skillnad om du använder de pengarna till att köpa en USB3-disk och kör som arbetsdisk.

Skrivet av Dejch:

Tycker ni den snabba hårddisken i 060 versionen är värd de extra pengarna istället för 002 versionen som har 5400rpm? Menar, får man en prestanda ökning, eller är det inte något man märker av?

Tack

Du får ju 50% extra lagringskapacitet också, och eftersom man inte kan byta själv kan det ju vara bra att växa i.

Permalänk
Medlem

Nån som kan svara på om minnet jag länkat längre upp? Har inte beställt just pga jag inte vet hehe.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Alina har sänkt 060 versionen iaf.

Funkar detta 4gb till den? http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=KVR1333D3S9%2f4G

Edit: Hoppas på snabbt svar så jag hinner beställa idag....

Skrivet av Janne1:

Nån som kan svara på om minnet jag länkat längre upp? Har inte beställt just pga jag inte vet hehe.

Kommer funka utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Kommer funka utmärkt.

Tackar! Då måste jag bara plöjja igenom lite mer info å reviews. Det står mellan denna och en MSI Ge620DX.

Edit: Kommer jag märka nån skillnad på snabbhet å sånt på min gamla ul30vt å u36sd?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

Tackar! Då måste jag bara plöjja igenom lite mer info å reviews. Det står mellan denna och en MSI Ge620DX.

För mig står det mellan 060 versioen och denna : (8000kr inkl rabatt)
http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Product.aspx

Har verkligen svårt att bestämma mig, för mig ser det ut så här just nu:

Asus:
+ Lätt
+ 2års garanti
+ Kraftfull
+ liten
- Dåliga högtakare
- Ingen dvd spelare
- Vad jag har förstått, så blir den högljud och varm, även vid lättare spel?

Hp
+ Beats edition, är otroligt snygg
+ Bra grafikkort + dvdspelare
+Baklyst tangetbord
- Tung
- 1års garanti
- 1000kr dyrare

Det lutar mest åt HP'n, men samtidigt så vill jag beställa Asus modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

För mig står det mellan 060 versioen och denna : (8000kr inkl rabatt)
http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Product.aspx

Har verkligen svårt att bestämma mig, för mig ser det ut så här just nu:

Asus:
+ Lätt
+ 2års garanti
+ Kraftfull
+ liten
- Dåliga högtakare
- Ingen dvd spelare
- Vad jag har förstått, så blir den högljud och varm, även vid lättare spel?

Hp
+ Beats edition, är otroligt snygg
+ Bra grafikkort + dvdspelare
+Baklyst tangetbord
- Tung
- 1års garanti
- 1000kr dyrare

Det lutar mest åt HP'n, men samtidigt så vill jag beställa Asus modellen.

Vad väger HPn då? Ska inte HP också vara rätt varma vid lite krävande arbete?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

Vad väger HPn då? Ska inte HP också vara rätt varma vid lite krävande arbete?

Den väger 2,5 kg,

Jag har hört att de är bättre i Kvalite(då menar jag just beats edition) när det kommer till värme och ljud, men jag antar att det skiljer sig från dator till dator.
Jag känner att vikten spelar ingen större roll, skulle inte göra någon skillnad ifall jag bär 1kg extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Den väger 2,5 kg,

Jag har hört att de är bättre i Kvalite(då menar jag just beats edition) när det kommer till värme och ljud, men jag antar att det skiljer sig från dator till dator.
Jag känner att vikten spelar ingen större roll, skulle inte göra någon skillnad ifall jag bär 1kg extra.

hehe då har du svarat på vad du ska köpa Kör på HP

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

hehe då har du svarat på vad du ska köpa Kör på HP

Jo det känns så, men samtidigt så vill jag satsa på Asus modellen eftersom den är 1000kr billigare, vilket får min snåla sida av mig att ingripa .

Permalänk
Medlem

Jag sitter just nu på en asus u36sd 002a med monterad SSD. Måste säga att jag är sjukt nöjd med denna dator. Har inte testat att boota den utan SSD men kan säga att det går undan om man stoppat i en iaf.
Jag tyckte personligen inte att det var något speciellt knepigt med att montera en SSD i denna burk och ha då i åtanke att jag aldrig skruvat med en bärbar förut.

Jag rekommenderar starkt att montera en SSD om man vill lägga pengarna för det, garanti är bra men man har ju hemförsäkring också :).

Permalänk

en fråga? kommer beats edition med beats hörlurar inkluderat???

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av callawayno1:

en fråga? kommer beats edition med beats hörlurar inkluderat???

Förr, men inte längre.

Permalänk

någon som lyckats få ut 1080p ur hdmi porten? min högsta upplösning är 1336*768

edit; är det någon som lyckats få ut riktigt 5.1 ljud ur den optiska porten? Jag blev skitsur när jag upptäckte att det bar stödde 2.1:s

Permalänk
Medlem
Skrivet av hiren:

någon som lyckats få ut 1080p ur hdmi porten? min högsta upplösning är 1336*768

Funkar utmärkt. Har du stängt av latopdislayen och kör bara med HDMI, eller kör du extended desktop? Clone grå ju inte köra med olika upplösningar om det är det du försöker med.

Permalänk
Medlem

Fick hem en 002a idag och sitter med den nu. Installerade Ubuntu som första linux-test och det verkar spinna på med Unity och Gnome 2. Ska in med Gnome 3 och senaste kerneln (3.1-rc1) och se om jag får det att funka. Efter det så kommer hybrid-grafiken som eventuellt kommer krångla till allt lite.

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarhen:

Jag sitter just nu på en asus u36sd 002a med monterad SSD. Måste säga att jag är sjukt nöjd med denna dator. Har inte testat att boota den utan SSD men kan säga att det går undan om man stoppat i en iaf.
Jag tyckte personligen inte att det var något speciellt knepigt med att montera en SSD i denna burk och ha då i åtanke att jag aldrig skruvat med en bärbar förut.

Jag rekommenderar starkt att montera en SSD om man vill lägga pengarna för det, garanti är bra men man har ju hemförsäkring också :).

Vilken SSD har du satt i?

Funderar på en CORSAIR FORCE GT 120GB. Är det overkill eller kommer man märka skillnad från t.e.x. en Intel 320?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

å nej! Fick se mer bilder på n55sf! Ha begär! Varför ska det vara så svårt å välja!?!?!

Visa signatur

hej hej