Samsung Galaxy S , Galaxy S II och Ace säljstoppas i Nederländerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

FöR i h*lvete!

MAN KAN INTE BLÄDDRA MELLAN BILDER PÅ SÅ MÅNGA ANDRA SÄTT!!!!!

Varför skriker du ? Vi kan läsa!!

Skrivet av FearKill:

Va fan är detta! Apple är nog det mest mesiga företaget i världen. Samsung kommer med produkter som konkurrerar med Apples produkter. Ja men de gör inte som andra företag att komma på bättre och nya produkter. Näh de ska stämma företaget för massa mesiga patent. Så som hur de ser ut eller använder, för att stoppa deras framfart.
Så jävla mesigt!

Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!!

Skrivet av Acetån:

Fan vad töntigt.

Vad är det som är töntigt? Tror du helt ärligt att inte Samsung skulle göra samma sak! Patentkrig har funnits så mycket längre än vad du o jag fattar!

Skrivet av Mögel:

Jag har under en tid varit sugen på att prova på Mac, men man tappar helt lusten. Apple ska inte ha en #%& krona av mig.

Din förlust! Vet du om att hela Sweclockers personal sitter på varsin iMac. jag ska inte gå in på djupet o fördelarna med att ha Mac och en Windows dator, men dom är bra på sitt viss, alla. Mac, Linux, Windows! Jag kör dom alla!! Och folk som inte gör så, tycker jag är väldigt blinda på att ta till sig bra teknik!

Skrivet av Svbg:

Dö Apple. Bara dö. Jag förstår inte hur någon kan köpa en Apple produkt när dom beter sig såhär.

skriver samma till dig: Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!! Patentkrig är inget nytt!!

Skrivet av krigarkungen:

Apple

Världens mest överskattade företag. VARFÖR BETALAR MÄNNISKOR 30-40% EXTRA FÖR ETT J****R ÄPPLE?

En till som skriker! Vi kan läsa och ditt budskap går fram.

Skrivet av S_Z:

Visst är det löjliga saker att ta patent på men det är inte Apple som kommit på reglerna. Alla stämmer alla i denna branch och det är långtifrån bara Apple som försöker få till säljförbud på andras produkter. Men till skillnad från de flesta andra försök så har apple haft framgång i sina mål.

Skulle exmpelvis HTC eller S3:s nuvarande mål mot Apple (http://www.idg.se/2.1085/1.329748/nya-klagomal-kraver-saljsto...) gå till deras fördel så att Apple var tvugna att sluta sälja iPhones/iPad har jag en märklig känsla av att folk här av någon anledning inte skulle vara lika upprörda...

Så är det något man skall klaga på är det ju patentsystemet. Apple utnyttjar bara sin fulla rätt, precis som alla andra företag.

Här är en kille/tjej som har fattat/vet hela grejen, exakt som han skriver, så är det!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Ne men shit? Hälften av alla inlägg är ju bara skitsnack i den här nyhetstråden.

Vi får självklart utgå ifrån att Samsung har gått över på något som Apple har patent på.. Något annat vore dumt. Dessutom har Apple lärt
sig en läxa av det som hände med förfalskade bevis (om nu ens dom artiklarna på internet stämmer).

När Apple utnyttjar deras patent så blir det gnäll.
Men frågan är varför det blir gnäll när någon som har misshandlat någon inte åtalas för det? Alltså dom skiter i att utnyttja lagarna. Då blir det gnäll om att dom INTE gör något åt saken.

Nu gör Apple något åt saken (att kunna utnyttja det dom har rätt till) så blir det gnäll från det andra hållet istället.. Att man INTE ska utnyttja lagarna.

Det finns skyldigheter och det finns rättigheter. Och som vi alla vet så är man inte skyldig att åtala någon för patentbrott (eller vad det heter). Men däremot, som vi också alla vet, så har man rättighet att göra precis så som Apple gör.

Så precis vart nånstans har vi problemet? Enligt mig blir det mindre konkurrens men företaget har inte mindre rätt för det?

EDIT: Nu kommer självklart någon läsa min text 10 gånger för att hitta ett "fel" någonstans.
Men Apple har rätt att göra så här, punkt slut.

Tror du missar hela poängen. Det är väl självklart att de har "rätt" att göra så.

Men för helvete, svinigare jävla beteende går inte att hitta. Att folk frivilligt stödjer bolag som håller på på detta viset är fan skämmigt.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Bort med mjukvarupatent!

Detta är ju patetiskt. Gillade Apple men ska de hålla på så här kan de ju dra åt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vad är det som är töntigt? Tror du helt ärligt att inte Samsung skulle göra samma sak! Patentkrig har funnits så mycket längre än vad du o jag fattar!

Nej, Samsung skulle inte stämma Apple för de har "patent" på en svart rektangeldesign med touch..

Skrivet av S_Z:

Skulle exmpelvis HTC eller S3:s nuvarande mål mot Apple (http://www.idg.se/2.1085/1.329748/nya-klagomal-kraver-saljsto...) gå till deras fördel så att Apple var tvugna att sluta sälja iPhones/iPad har jag en märklig känsla av att folk här av någon anledning inte skulle vara lika upprörda...

Om du inte missat det så är HTC's stämning endast en "motattack" för att Apple stämde dem först. Just för att stämning vs. stämning ska leda till en förlikning istället för skadestånd/säljstopp. Än en gång Apple som började fjanta sig.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Apple är bara avundsjuka för att Galaxy är mycket bättre än iPhone

Ja när alla dom andra mobil utvecklana går sån snabbt framåt så är det inte konstigt, Apple släpper typ en mobil om året och på den tiden hinner de andra märkena bli bättre typ tre gånger eller mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!!

Vad är det som är töntigt? Tror du helt ärligt att inte Samsung skulle göra samma sak! Patentkrig har funnits så mycket längre än vad du o jag fattar!

Din förlust! Vet du om att hela Sweclockers personal sitter på varsin iMac. jag ska inte gå in på djupet o fördelarna med att ha Mac och en Windows dator, men dom är bra på sitt viss, alla. Mac, Linux, Windows! Jag kör dom alla!! Och folk som inte gör så, tycker jag är väldigt blinda på att ta till sig bra teknik!

skriver samma till dig: Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!! Patentkrig är inget nytt!!

Världens största Apple fanboy?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Jättetråkigt och pinsamt att detta får hända. Säger inte att Apple gör annorlunda mot vad någon annan gör, men ärligt talat ... usch, fy, tvi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför skriker du ? Vi kan läsa!!

Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!!

Vad är det som är töntigt? Tror du helt ärligt att inte Samsung skulle göra samma sak! Patentkrig har funnits så mycket längre än vad du o jag fattar!

Din förlust! Vet du om att hela Sweclockers personal sitter på varsin iMac. jag ska inte gå in på djupet o fördelarna med att ha Mac och en Windows dator, men dom är bra på sitt viss, alla. Mac, Linux, Windows! Jag kör dom alla!! Och folk som inte gör så, tycker jag är väldigt blinda på att ta till sig bra teknik!

skriver samma till dig: Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!! Patentkrig är inget nytt!!

En till som skriker! Vi kan läsa och ditt budskap går fram.

Här är en kille/tjej som har fattat/vet hela grejen, exakt som han skriver, så är det!!

Jag ser en apple fanboy

Fast inget fel med det. (så ingen blir upprörd)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bollebop:

Det blir fan bara löjligare och löjligare.

Skrivet av Acetån:

Fan vad töntigt.

Håller helt med forumkollegorna ovan. Tycker att andra företag borde lämna Apple ifred och låta dom do Their own ting, utan att andra konkurrerande gamar försöker tränga sig in på sådant som Apple har kommit på och som de andra försöker kopiera.:/:S Nu är det dags för de andra bolagen att dra sig tillbaka och jobba istället för att kopiera och plagiera Apple.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

de folk klagar på är ibte att apple stämmer för patent intrång för de ska dom göra utan att det är ett så löjligt patent

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men gud... i-lands problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Gud vad jag hatar Apple! Om Apple vore en person skulle jag lägga smällare hans brevlåda och elda en påse hundbajs utanför ytterdörren. Regelbundet!

Skickades från m.sweclockers.com

Men nu är inte apple en person. Men om 5 Miljoner människor skulle fixa en smällare i brevlådan och elda hundbajs så skulle det kallas terrorism

btw synd att inte opera/firefox mfl patentsökte funktionen på musrörelser då detta efterliknar detta

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Din förlust! Vet du om att hela Sweclockers personal sitter på varsin iMac. jag ska inte gå in på djupet o fördelarna med att ha Mac och en Windows dator, men dom är bra på sitt viss, alla. Mac, Linux, Windows! Jag kör dom alla!! Och folk som inte gör så, tycker jag är väldigt blinda på att ta till sig bra teknik!

iMac duger på kontoret, men för min hem-dator har jag inte lust att betala överpris för otroligt lågt presterande datorer. (prestanda>design)
Det enda possitiva jag hört folk säga om Macs är snabb boot och stabilt OS. Min dator bootar under 15s efter jag införskaffade en Intel 320, och har då ett uråldrigt moderkort.
Jag har inte heller haft en enda blåskärm sedan jag uppdaterade till Win7.
Förklara gärna 'bra teknik'

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

sandlåde fasoner... apples pantent är fåniga. hmm kanske jag ska skicka in lite pantent på flygante tefat och andra framtids saker så jag kan håva in lite när de väl uppfinns, verkar ju bara krävas lite fåniga bilder ala streckgubbe stil.

varför kan inte apple såsom många andra konkurrera på ärligt vis = helt enkelt göra bättre produkter när dom känner sig hotade. än är dom inte det men jag tror att dom ser de mörka molnen vid horisonten.

Enligt svensk patentlag måste du ha en istortsett färdig protoyp för att du ska kunna söka pantent.. Den amerikanska versionen av samma lag kräver bara att du ska ha saken på papper.. Finns inga reglementen om att den ska kunna fungra.. Så du skulle kunna skissa upp ett flygande tefat och sända ritningarna till amerika för att få patent Dock går det inte i Sverige.

Skrivet av skog1s:

Varför skriker du ? Vi kan läsa!!

Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!!

Vad är det som är töntigt? Tror du helt ärligt att inte Samsung skulle göra samma sak! Patentkrig har funnits så mycket längre än vad du o jag fattar!

Din förlust! Vet du om att hela Sweclockers personal sitter på varsin iMac. jag ska inte gå in på djupet o fördelarna med att ha Mac och en Windows dator, men dom är bra på sitt viss, alla. Mac, Linux, Windows! Jag kör dom alla!! Och folk som inte gör så, tycker jag är väldigt blinda på att ta till sig bra teknik!

skriver samma till dig: Faktum är att Samsung skulle gjort exakt det som Apple gör nu, om dom hade haft patent på en sak som Apple tar efter!! Patentkrig är inget nytt!!

En till som skriker! Vi kan läsa och ditt budskap går fram.

Här är en kille/tjej som har fattat/vet hela grejen, exakt som han skriver, så är det!!

^--- This... Är ett svar från en riktigt Apple Fanboy Sedan hela resonemanget "Tror du inte samsung skulle..." är riktigt barnsligt.. Denna diskussion handlar inte om vad Samsung ev. skulle göra utan vad Apple håller på med JUST NU! Problemet med hela denna soppa är att Apple utnytjar det värdelösa patentsystemet USA har där man kan söka patenter på en ide.. Allt du behöver göra är att gå dit och söka patent på ja vad som helst så länge ingen annan har ansökt om det och sedan betala en ganska ringa summa för patenten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hmm. Fattar inte. Mjukvarupatent är inte tillåtet i EU, hur gick då detta till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guvvan:

Hmm. Fattar inte. Mjukvarupatent är inte tillåtet i EU, hur gick då detta till?

Har antagligen med att göra att deras huvudlager ligger i USA..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Känns som att Apple gräver sin egen grav... flera och flera bojkottar dom..flera och flera ogillar dom, varje dag..överallt..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Kika på denna artikel!
Går igenom Samsungs försvar. (även en länkning till domstolsbeslutet, ifall nån kan holländska )

http://www.osnews.com/story/25098/Apple_Scores_Meaningless_Du...

Skönt att de dömt som de gjort.
Bort med alla generella patent och mönsterskydd.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Avstängd

Ja för min del blir det ingen mer Iphone!
Har haft 8gig 3G, och nu 32gig iphone 4!

Kan bara säga följande.Det är tur det finns Jailbreak !! Utan Jailbreak så hade jag inte ens funderat på en Iphone!
Nästa blir en öppen telefon.Kommer aldrig mer köpa en Apple pryl sålänge det är låst !

Sen köret att stämma allt och alla är ju inget + direkt! Men det kommer tillbaks garanterat!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Känns som att Apple gräver sin egen grav... flera och flera bojkottar dom..flera och flera ogillar dom, varje dag..överallt..

They'r just trolling.

In my opinion **** apple, dom har gått för långt..

Permalänk
Medlem

Och det skapas trådar om varför folk inte gillar apple....

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

känns mer som att apple går ut som vinnare nu kan ju ingen köpa samsunglurar i nederländerna en konkurent mindre!

men jag var precis som 95% av denna tråden här väldigt anti apple o de 95% som spyr galla har aldrig ägt en lur från apple eller annan produkt,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apple = produkter för folk som inte vet bättre = den gråa massan

Permalänk
Medlem

Tycker själv denna är intressant i sammanhanget (datumet):
http://www.engadget.com/2006/03/09/samsung-digital-picture-frame-stores-pics-movies-music/

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller helt med forumkollegorna ovan. Tycker att andra företag borde lämna Apple ifred och låta dom do Their own ting, utan att andra konkurrerande gamar försöker tränga sig in på sådant som Apple har kommit på och som de andra försöker kopiera.:/:S Nu är det dags för de andra bolagen att dra sig tillbaka och jobba istället för att kopiera och plagiera Apple.:)

Får jag fråga om du är riktigt blåögd?
Om så är fallet, snälla byt färg med linser då det är en skam för oss normala blåögda...

Så du menar att Apple aldrig kopierar något? utan allt är deras idéer?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Apple = produkter för folk som inte vet bättre = den gråa massan

Det har blivit nått slags mainstream-mode att ha en iPhone. Tvekar på att många som har iPhone kollat runt innan vad det fanns för alternativ. Men bryr mig inte direkt om att folk är villiga att betala tusenlappar extra för ett äpple på skalet. Det är ju inte mina pengar :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Hittade en bild jag såg för ett tag sen som varit om diskuterad.
Vem var först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Hittade en bild jag såg för ett tag sen som varit om diskuterad.

Tack.
Hoppas Apple fanboys nu inser att de inte var först med 'sina' designer.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Varför Apple riktat in sig så pass mycket på samsung och inte andra beror väl en hel del på att de rippat iOS rakt av på sina produkter, allt från Galaxy S till Tab 10.1.

De som inte håller med på den punkten borde ställa dem bredvid varandra och tänka hur det skulle vara att ha kommit på idén först.

http://img.skitch.com/20100902-p5cmrjs9wdgu2pfnxf2m7bs7c8.png

Kommit på ide'n att lägga ikoner ordnat i ett rutmönster ?

Det är fullständigt självklart och har använts i alla tider i datorvärlden.
Redan på Amigatiden hade jag mina ikoner på datorn ordnade i ett rutmönster istället för bara helt huller om buller...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjonss13:

känns mer som att apple går ut som vinnare nu kan ju ingen köpa samsunglurar i nederländerna en konkurent mindre!

men jag var precis som 95% av denna tråden här väldigt anti apple o de 95% som spyr galla har aldrig ägt en lur från apple eller annan produkt,

Lol !!! bara för att man har en lur så betyder det inte att man måste försvara den eller?Gillar din analys! Jag har som sagt haft 2 och nu är det den sista!
Dessutom kört MAC.Dock håller jag mig till PC! Mitt val helt enkelt! Finns inget med Apple som gör att man klamrar sig fast till vilket pris som helst! Dock skulle jag inte klara mig utan PC!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.