Permalänk
Medlem

var hittar man 4 cell batteriet?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Detta hitta jag på ett forum:

"if you delete Oberon games, your computer will be unusable. You will spend a lot of hours to make things working."

Och detta:

"yep, native Game Park (or Oberons' game uninstallers) causes system disaster. All the system settings (including your wallpaper) will be reset, most of pre-installed programs will not launch. I experienced that. It seems Asus haven't noticed that or they're still insisting on putting these junks due to an agreement with Oberon."

Mer info här:

http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloa...

Jag kan säga att några sådana problem har iallafall inte jag råkat ut för, men det är ju bra att vara uppmärksam

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som lagt märke till att Inet lagt upp en version av u36SD med i7 och SSD? 12k, så är lite mycket för mig, men tänkte att det kan vara intressant för dem som inte vill/vågar byta själv pga garantin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Någon mer än jag som upplever typ flimmer o linjer på tv skärmen när man spelar upp 720p filmer via hdmi? Det händer alltså bara på tvn inte på datorn!

Permalänk
Medlem

Någon som fått Touchpaden att funka vettigt. Går knappt att scrolla två-finger-scroll ens i Windows 7. Har laddat ner 15.2.20.0-drivers och installerat. Någon som fått ordning på det?

I Ubuntu funkade det out of the box så känns lite lustigt att det fungerar en av tre gånger man scrollar i windows.

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenix85:

Någon som fått Touchpaden att funka vettigt. Går knappt att scrolla två-finger-scroll ens i Windows 7. Har laddat ner 15.2.20.0-drivers och installerat. Någon som fått ordning på det?

I Ubuntu funkade det out of the box så känns lite lustigt att det fungerar en av tre gånger man scrollar i windows.

två-finger-scroll är riktigt dålig och iprincip oanvändbart på den här datorn. Använd bara den vanliga scroll och vänta på en bättre version av driver...

Permalänk
Medlem

Hej!

Är riktigt sugen på en U36 men innan jag slår till tänkte jag smita in med några frågor! Min budget är runt 9000 men får gärna gå under detta! Av vad jag kan se av de olika modellerna och vad jag kan förstå av inläggen här så ger RX163V från Komplett en hel del för pengarna. Är det denna ni skulle rekommendera eller finns det andra, bättre, alternativ?

Och hur funkar det att spela upp 1080p filmer på en 40" TV via denna dator?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph_88:

Hej!

Är riktigt sugen på en U36 men innan jag slår till tänkte jag smita in med några frågor! Min budget är runt 9000 men får gärna gå under detta! Av vad jag kan se av de olika modellerna och vad jag kan förstå av inläggen här så ger RX163V från Komplett en hel del för pengarna. Är det denna ni skulle rekommendera eller finns det andra, bättre, alternativ?

Och hur funkar det att spela upp 1080p filmer på en 40" TV via denna dator?

Tack på förhand!

060 från CDON eller webhallen är ett bättre alternativ. Billigare, men större hårddisk. Pengarna som blir över kan du använda till att uppgradera till 8GB själv om du vill.

Funkar finfint med 1080p oavsett vad du kopplar den till

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

060 från CDON eller webhallen är ett bättre alternativ. Billigare, men större hårddisk. Pengarna som blir över kan du använda till att uppgradera till 8GB själv om du vill.

Funkar finfint med 1080p oavsett vad du kopplar den till

Härligt, tack så mycket! Vilket RAM skulle du rekommendera? Försökte googla fram och hittade denna:
http://cdon.se/hemelektronik/sodimm-ddr3-1066mhz-14000343
men vill helst vara säker innan jag beställer Får gärna vara från cdon då jag kan slänga in det i samma beställning som datorn

Permalänk
Medlem

Du ska helst ha en på samma mhz

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Du ska helst ha en på samma mhz

Det förstås! Gick lite väl mycket på priset där kanske, då ska det mao vara en med 1333 MHz?

Permalänk
Medlem

Japp å dessutom verkar det vara lite dyrare på cdon me ram minnen

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Fanns det någon 36SD som hade hybriddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P00dle:

Fanns det någon 36SD som hade hybriddisk?

Nej, det var bara något som Asus Sverige ljugit ihop.

Permalänk

u36sd och linux

Hej!

Verkar som det finns några personer här som redan testat köra Ubuntu på sina u36sd.... Skulle ni möjligtvis kunna redogöra lite för vad ni testat? Vad fungerar out-of-the-box och vad fungerar inte? Jag är framförallt intresserad (eller kanske rättare sagt oroad för) det som har att göra med Optimus-grafiken. Fungerar HDMI, VGA, och andra utgångar eller verkar de vara fysiskt kopplade till nvidia-grafiken (vilket tydligen är fallet på vissa datorer med Optimus)?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Jag har ju 060 versionen som sagt, och nu när jag återställde datorn så blev hårddisken till en enda partition, dvs 750gb. Kommer jag märka av någon prestanda skillnad om jag har en hårddisk, eller om jag delar upp den i 2 delar, och kör system i en och allt annat i den andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag har ju 060 versionen som sagt, och nu när jag återställde datorn så blev hårddisken till en enda partition, dvs 750gb. Kommer jag märka av någon prestanda skillnad om jag har en hårddisk, eller om jag delar upp den i 2 delar, och kör system i en och allt annat i den andra?

Info bla här http://www.pcworld.com/article/185941/how_and_why_to_partitio...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av RNT:

Hittade problemet till utforskaren utflippande

http://forum.asuswebstorage.com/showtopic.aspx?topicid=205

Avinstallera webstorage å skiten är löst...

Nån som testat detta?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nån som testat detta?

Jag avinstallerade allt sån skit direkt och har aldrig haft några problem med utforskaren. Finns ju ingen anledning att ha skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Jag avinstallerade allt sån skit direkt och har aldrig haft några problem med utforskaren. Finns ju ingen anledning att ha skiten.

jo det förstår jag men jag e ute efter om jag installerat om windows i onödan hehe. Så ni som haft problem kan ju gärna skriva här

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Ska inte göra någon betydlig skillnad.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cypherpunk1:

Hej!

Verkar som det finns några personer här som redan testat köra Ubuntu på sina u36sd.... Skulle ni möjligtvis kunna redogöra lite för vad ni testat? Vad fungerar out-of-the-box och vad fungerar inte? Jag är framförallt intresserad (eller kanske rättare sagt oroad för) det som har att göra med Optimus-grafiken. Fungerar HDMI, VGA, och andra utgångar eller verkar de vara fysiskt kopplade till nvidia-grafiken (vilket tydligen är fallet på vissa datorer med Optimus)?
Tack på förhand!

Jag har väl testat det mesta förutom webcamen kanske. Det jag inte har fått igång är Hibernate, vilket är ganska tråkigt. För grafiken finns något som heter Bumblebee som är som Optimus för Linux. Hade lite problem vid installationen, men nu flyter det. Tydligen har det knoppat av sig till "Ironhide" nu. Dock har jag inte testat det. Med Natty orginal flyter Ubuntu på seegt, men med 3.1-rc3 så går det bättre. http://ubuntu.se/content.php/570-Intel-Sandy-Bridge-Speeds-Up... Jag testade att koppla in TVn på VGA nu när du frågade och körde youtube-1080p-klipp utan problem.

Hibernate är problemet just nu i alla fall. Annars spinner det.

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nån som testat detta?

Det slutade krångla för mig när jag avinstallerade Asus WebStorage i alla fall.

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph_88:

Det förstås! Gick lite väl mycket på priset där kanske, då ska det mao vara en med 1333 MHz?

Dessa minnen kan du använda.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s74792547

Visa signatur

Petter S

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Nej, det var bara något som Asus Sverige ljugit ihop.

Säker? Den här verkar ju ha det.

http://www.dustinhome.se/asus-u36jc-ci5-266-4gb-500-ssh-133-w...

500 GB, 7200 RPM, SATA, Hybrid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbetheman:

Säker? Den här verkar ju ha det.

http://www.dustinhome.se/asus-u36jc-ci5-266-4gb-500-ssh-133-w...

500 GB, 7200 RPM, SATA, Hybrid

Fast det är ingen U36SD...

Permalänk
Medlem

Den stora skillnaden förutom hårddisk verkar ju vara grafikkortet, hur ställer sig 310M mot 520M? Är det värt prestandaskillnaden för hastighetsökningen med hybriddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P00dle:

Den stora skillnaden förutom hårddisk verkar ju vara grafikkortet, hur ställer sig 310M mot 520M? Är det värt prestandaskillnaden för hastighetsökningen med hybriddisk?

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-520M.43104.0.h...
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html

Scrolla ner en bit så ser du hur de presterar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av P00dle:

Skulle vilja påstå att sandy bridge är en väsentlig skillnad också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Fast det är ingen U36SD...

Attans, ser det nu också. Jaha, då finns det ingen "snabb" och prisvärd sd alltså? Orkar verkligen inte med fler 5400diskar.