[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Jag har nyss fått min S2a. Och funderar på en sak.
Hur sjutton gör jag om jag vill ändra meddelande signalen till något som inte är de tråkiga standard tjosan som följer med?

Finns en app som heter Ringdroid, testa den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Går det att stänga av signalen för sms under samtal? Är ju förjävla störande...

Man sitter och pratar i luren och så helt plötsligt spelas sms-signalen upp... på Högsta volym precis intill örat!

Inställningar - samtal - rinsignal, sen kan du ändra där under notifiering i samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Inställningar - samtal - rinsignal, sen kan du ändra där under notifiering i samtal.

Ah, tackar! Det har varit ett ganska störande moment

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Jag har nyss fått min S2a. Och funderar på en sak.
Hur sjutton gör jag om jag vill ändra meddelande signalen till något som inte är de tråkiga standard tjosan som följer med?

Skapa en mapp på sdcard, döp till"ringtones". Lägg ljuden där, de är då valbara. Motsvarande för sms-ljud: Skapa en mapp som heter "notifications".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag märker till min besvikelse att de första 2-3 sekunderna av de mp3:or jag prövat att ha som ringsignal blir dämpade volymmässigt. Vibration av eller på spelar ingen roll. Nån slags mjukstartfunktion? I WANT IT GONE! Jag hade så fint redigerat fram ett skrik i en låt att bli det första man hörde. But no. Dämp, dämp. Måste jag lägga till 2-3 sekunder extra i början av låten?

Permalänk

Går det att får fram hur många procent man har kvar av batteriet? Letat som en gris men känns inte som jag har skickligheten att hitta detta.

Visa signatur

Om du inte hittat idioten på jobb inom två veckor är du idioten själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hindemith:

Går det att får fram hur många procent man har kvar av batteriet? Letat som en gris men känns inte som jag har skickligheten att hitta detta.

Ta ned t.ex perfect system monitor (widget) från market.
Då kan du få ett batteri med % längst upp och/eller som widget.

Skrivet av Indy Hermes Kink:

Skapa en mapp på sdcard, döp till"ringtones". Lägg ljuden där, de är då valbara. Motsvarande för sms-ljud: Skapa en mapp som heter "notifications".

Funkar även att lägga mapparna i media/audio/ på sdcard
Får hoppas det kommer en klockren release av cyanogenmod snart när samsung gett utvecklarna gratis lurar.

Permalänk
Medlem

Hur snabba är Samsung på att uppdatera till senaste Android?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nikce:

Hur snabba är Samsung på att uppdatera till senaste Android?

SGS2 har redan senaste Android, det har även SGS.
Samsung har varit dåliga på att uppdatera lurar före SGS släpptes, men efter det verkar dom ha ryckts upp sig en del.
Dom skrev ju nyligen på ett avtal med flera andra företag (HTC, Motorola, SE, LG m.fl) om att dom ska leverera uppdateringar i minst 1 år (inte säker på siffran) efter en telefon släppts.
Dom har ju även fixat så att man slipper Kies vid uppdateringar, så kallade Over-The-Air (OTA).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

SGS2 har redan senaste Android, det har även SGS.
Samsung har varit dåliga på att uppdatera lurar före SGS släpptes, men efter det verkar dom ha ryckts upp sig en del.
Dom skrev ju nyligen på ett avtal med flera andra företag (HTC, Motorola, SE, LG m.fl) om att dom ska leverera uppdateringar i minst 1 år (inte säker på siffran) efter en telefon släppts.
Dom har ju även fixat så att man slipper Kies vid uppdateringar, så kallade Over-The-Air (OTA).

Ah. Så SG2 har alltså 2.3.5 redan?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nikce:

Ah. Så SG2 har alltså 2.3.5 redan?

Inte officiellt.

Permalänk
Medlem

Min telefon blev sinnesjukt varm förut när jag spelade Dungeon defenders, på gränsen till att man brände sig. Är detta verkligen normalt?

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Min telefon blev sinnesjukt varm förut när jag spelade Dungeon defenders, på gränsen till att man brände sig. Är detta verkligen normalt?

Upp till 50C är normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indy Hermes Kink:

Ansluta till mac via bluetooth? Lyckas sammankoppla lur och mac, men inte ansluta. What gives?
Och att med USB-kabeln ansluta till mac går ej heller, luren dyker inte upp i datorn. What gives?

EDIT: Med USB-kabeln funkar utmärkt OM MAN BARA LÄSER PÅ MOBILEN OCH VÄLJER "ANSLUT"!
Bluetooth har jag ännu inte löst.

Låter helkonstigt? Har inga problem med min SGS2 och Macbook härhemma? Skickar musik, bilder m.m. Bluetooth... Använder även Kies Air, supersmidigt att få upp hela telefonen i browsern på datorn...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Upp till 50C är normalt.

Nu kan jag inte mäta exakta gradantal men ruskigt varm blev den, både på baksidan vid kameran samt på skärmen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Nu kan jag inte mäta exakta gradantal men ruskigt varm blev den, både på baksidan vid kameran samt på skärmen.

Ladda ner Batstat Battery Widget ( https://market.android.com/details?id=at.gru.android.batstat ) så kan du lägga en widget på startskärmen som visar temperaturen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ta ned t.ex perfect system monitor (widget) från market.
Då kan du få ett batteri med % längst upp och/eller som widget.

Var själv sugen på att se batteri i procent vs standard i Samsung GS2 och följde ditt tips, men när jag försökte att använde det efter installation från market fick jag detta felmeddelande:

Tyvärr!
Processen com.roksrudio.systemmonitor för programmet Perfect System Monnitotor stoppades oaväntat. Försök Igen.

Har provat flera gånger, och även ominstallerat appen. Kör med alla senaste uppdateringar från Samsung på telefonen. Nån idé om vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ladda ner Batstat Battery Widget ( https://market.android.com/details?id=at.gru.android.batstat ) så kan du lägga en widget på startskärmen som visar temperaturen.

Jag gjorde detta och den visade 39 grader. Mäter den verkligen korrekt? Eftersom det är på gränsen att man kan hålla i telefonen och skärmen bränner man sig nästan på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinedar:

Var själv sugen på att se batteri i procent vs standard i Samsung GS2 och följde ditt tips, men när jag försökte att använde det efter installation från market fick jag detta felmeddelande:

Tyvärr!
Processen com.roksrudio.systemmonitor för programmet Perfect System Monnitotor stoppades oaväntat. Försök Igen.

Har provat flera gånger, och även ominstallerat appen. Kör med alla senaste uppdateringar från Samsung på telefonen. Nån idé om vad som kan vara fel?

Tyvärr inte.

Jag kör 2.3.3 som telefon levererades med, tänkte ändå klämma in cyanogen så jag har inte orkat uppdatera.
Borde finnas någon annan app som gör samma sak, har dock inte gjort några vidare undersökningar.

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Jag gjorde detta och den visade 39 grader. Mäter den verkligen korrekt? Eftersom det är på gränsen att man kan hålla i telefonen och skärmen bränner man sig nästan på.

I Swedroid testet skiljde den ungefär 10C.
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/05/ir-temp-588...
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/05/temperature...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hindemith:

Gå till "inställningar" >> "om telefonen" >> "status" så får du i % hur mycket som återstår av batteriet. Är inte den snabbaste vägen men det funkar.

/P

Permalänk
Skrivet av livinlegend:

tjena, har en fråga, ibland plingar det till i luren och man får en notifiering i vänstra hörnet där det står typ "Du har 4 nya meddelanden" med en facebook-ikon bredvid.. trycker man där går det bara tillbaka till startskärmen, ingenting har heller hänt på facebook. vad betyder det och hur tar man bort de?

ingen som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Skall åka till Gran Canaria i September och det jag undrar är hur jag kan stänga av all datatrafik så det inte blir några extra kostnader om det nu kan bli det om man har gratis surf?

/Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Tjena!

Skall åka till Gran Canaria i September och det jag undrar är hur jag kan stänga av all datatrafik så det inte blir några extra kostnader om det nu kan bli det om man har gratis surf?

/Mvh

Har du ens kollat i inställningar?
Inställningar -> Trådlöst och Nätverk

Fri surf gäller oftast inte utomlands, läs ditt avtal med din operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Har du ens kollat i inställningar?
Inställningar -> Trådlöst och Nätverk

Fri surf gäller oftast inte utomlands, läs ditt avtal med din operatör.

Ja jag har kollat men jag vet inte vad jag skall stänga av osv.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Håll inte av/på knappen i 2-3 sekunder, se till att roaming är avstängt så har du löst ditt problem. Går fortfarande använda wlan om du har det.

Det ska stå Data network mode deactivated

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Tjenare, vet någon nån bra butik som säljer shyssta hard case till sgs2?

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Håll inte av/på knappen i 2-3 sekunder, se till att roaming är avstängt så har du löst ditt problem. Går fortfarande använda wlan om du har det.

Det ska stå Data network mode deactivated

Dataroaming är inte i kryssat men däremot så är "använd paketdata" det. Skall jag kryssa ur de?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Dataroaming är inte i kryssat men däremot så är "använd paketdata" det. Skall jag kryssa ur de?

Vet inget om de inställningarna, men du behöver inte gå in dit, det jag syftade i menyn där du normalt sätt stänger av din telefon eller sätter den i ljudlöst läge. Alltså trycka av/på knappen i 2-3 sekunder.

Kolla bild.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vet inget om de inställningarna, men du behöver inte gå in dit, det jag syftade i menyn där du normalt sätt stänger av din telefon eller sätter den i ljudlöst läge. Alltså trycka av/på knappen i 2-3 sekunder.

Kolla bild.

http://www.widegren.org/SC20110828-170249.jpeg

Jo det där vet jag om, men det brukar hoppa tillbaka/på igen efter natten.

Visa signatur