Review Pc-konsultens X-256C (Clevo P150HM ATI 6970M)

Permalänk
Korsordsguru

Om det är någon annan som är intresserad av sådan här dator från Tyskland så blev jag tipsad om www.mysn.de också som verkar vara en seriös butik. Det är Schenker XMG P501 som är Clevo P150HM där. Där kan man få matta Full HD-skärmen utan extra kostnad vilket är riktigt najs! Går man in under "mySN 4Students"-kategorin så finns deras P501 med 6970M, men går man in "vanliga" vägen så finns det inget 6970M av någon anledning..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av baaaltazar:

Clevo kan du skräddarsy till ditt behov. Det kan du inte på någon av ovanstående.
Clevo kan du uppgradera alla viktiga komponenter utan att bryta garantier.
Clevo kan köra alla high-end komponenter i sina maskiner. det kan du inte i någon av ovanstående
Clevo blir billigare med high-end produkter.
Clevo laptopsen har inte en plastik kina känsla som lyser över hela maskinen, ingen plastik feel. stabil rakt av.

Så... Vad är bättre med Asus och MSI förutom marknadsföringen?

Mvh

Bumpar lite, då jag är på gång att beställa från konsulten.

Jag frågade deras support om det gick att uppgradera cpu/gpu på deras modeller och fick till svar att det endast går på deras X-modeller (alltså x256c, x768 och x2560). Kanske är det så tänkte jag, men kanske är det också så att de hellre säljer X-modeller än de billigare F-modellerna.
Visserligen är chassit hyfsat olika på de två varianterna -

x256c

f-512

Någon som vet om det verkligen bara går att uppgradera X-serien, eller om det också funkar på F-serien?

Visa signatur

Clevo P150HM, 15,6" 1600x900 matt, Intel i7 2760QM, 4GB 1333MHz, Momentus XT 500GB/4GB, Geforce GTX 560m.