Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowsve:

Vet inte om det är tillåtet med spel man får med grafikkort, men säljer du på blocket kan du ju få minst 300 kr/spel=winwin!

Vem betalar 300kr/spel begagnat på blocket när spelet kostar 75-95kr på de flesta webbutiker nytt?

Permalänk

När man köper en intern hårddisk får man ett hårddisk kabinett för 100kr, går det att köpa en intern hårddisk men flera kabinetter för 100kr ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

EDIT: Har fått svar på mail nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur tolkar man det här? Har paketet fastnat nu? Inte fått sms eller postavisering.
Jag har beställt som privatperson.

Händelser
2011-09-06 17:12 Stockholm Sorterad
2011-09-06 12:13 Östermalm-1 Ankomst till distributionsterminal
2011-09-06 06:12 Stockholm Sorterad
2011-09-06 06:12 Stockholm Sorterad
2011-09-06 03:18 Stockholm Sorterad
2011-09-05 17:04 Göteborg Sorterad
2011-09-04 16:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Avvikelser
2011-09-06 11:57 Östermalm-2 Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Höjde Inet precis priserna på MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II och skickar med ett batman spel? Hade fått ihop ett dator paket för 9.900, tittade genom en sista gång och var nöjd. Nu när jag uppdaterade sidan såg jag att det kostade 10.042:-.
Inte så farligt mkt pengar men jag menar, jag tänkte beställa 2 GTX 560 och får då med 2 Batman spel.
Onödigt?

Betalar hellre 70kr mindre per kort för att slippa få med två spel

Dollarn pendlar upp och ner hela tiden. Därav nästintill dagliga prisjusteringar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi håller på att kolla på detta! Eftersom du har mailat in till oss också och det är mot forumets regler att ta upp enskilda ordrar här så tar vi och återkommer till dig via mail när vi vet mer!

Mycket typiskt att jag är den värst drabbade av alla, fler som beställt mycket senare än mig och även har fått sina grejer innan mig, då blir man inte direkt glad, vansinnig rent ut sagt! Kul att man själv ska få vänta en hel vecka medans andra bara behöver vänta 1-2 dagar på sina saker och när man ändå beställt innan de andra.

Permalänk
Medlem

Jag har sökt land och rike efter en adapter liknande denna.

http://www.theheadsetbuddy.com/PC-Headset-to-Phone-Adapter-Du...

Är det något som ni har eller kan ordna? Jag tror telefonister med denna infernaliska kontakt runt hela sverige kommer tacka er. På min avdelning skulle vi då lägga en 10+ beställning bums!

Permalänk

Verkar som att inets snabba leveranser är ett minne blott. Jag beställde i tisdags kväll och de har fortfarande inte skickat iväg det trots att allt fanns i lager.

Jag kan förstå om de har problem med nytt lager och så men de kan ju i så fall vara ärliga med hur lång tid det tar. Beställningar innan kl 15 skickas samma dag enligt deras hemsida...

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 4200+, MSI K9N Neo nforce 550, 4x 512MB Corsair Value PC5300 DDR2, XFX Geforce 8800GTS 320mb PCI-E, Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM, Corsair VX550

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Vem betalar 300kr/spel begagnat på blocket när spelet kostar 75-95kr på de flesta webbutiker nytt?

Ja länka gärna batman arkham city för det priset så bokar jag det direkt!
.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Ja länka gärna batman arkham city för det priset så bokar jag det direkt!
.....

Förutsatte att det var som de flesta andra erbjudanden, att en fysiskt skiva skickas med. Och då kan du inte gärna skicka med spel som inte släpps förens om över en månad.

Dessutom trist för de som inte är så insatta i spelen: Här du får ett gratis spel men du måste tyvärr vänta 5 veckor innan du kan spela det, då ligger koden nog bortglömd i en grafikkortskartong i en garderob i bästa fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Förutsatte att det var som de flesta andra erbjudanden, att en fysiskt skiva skickas med. Och då kan du inte gärna skicka med spel som inte släpps förens om över en månad.

Dessutom trist för de som inte är så insatta i spelen: Här du får ett gratis spel men du måste tyvärr vänta 5 veckor innan du kan spela det, då ligger koden nog bortglömd i en grafikkortskartong i en garderob i bästa fall.

Du kan dock föraktivera det på steam direkt när du får kortet tror jag (går med typ alla spel)
Sen är allt klart tills de släpps.
Skiva brukas inte skickas med idag med bundles tbh. Är väldigt ofta det är ex steam kod.
Ex AMD som råkade läcka 3 miljoner dirt3 koder som dom bundlar med deras grafikkort ;>

Permalänk

Kan ni inte börja med 24 månaders avbetalning?

Permalänk
Medlem

En annan har även samtliga produkter i sin order reserverade, förutom en (som det dessutom inte finns så många kvar av). Nu är ju klockan bara 15, men min beställning kom in på morgonen igår. Jag förstår att det har uppstått något problem med lagret och har inga problem med att vänta ett par extra dagar på att mina komponenter ska skickas, men jag vill ju fortfarande att de ska reserveras.

Har kontaktat support.

Permalänk
Medlem

Vad händer med lagersaldona?
Ingenting i lager iaf, om ni nu på något sätt missat det.

EDIT: fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av moparlinke:

Kan ni inte börja med 24 månaders avbetalning?

för det känns ju bra o betala 10k istället för 5k för ett graffe tex tack vare ränta..spara pengar ett tag istället.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Jag har sökt land och rike efter en adapter liknande denna.

http://www.theheadsetbuddy.com/PC-Headset-to-Phone-Adapter-Du...

Är det något som ni har eller kan ordna? Jag tror telefonister med denna infernaliska kontakt runt hela sverige kommer tacka er. På min avdelning skulle vi då lägga en 10+ beställning bums!

Gör den själv Jag har ett sådan verktyg då jag tröttnade på att ha en spaghettigryta med kablar runt ADSL modem och router. Jag köpte dock min på Kjell CO: men kunde inte länka dit....

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-501-09

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

för det känns ju bra o betala 10k istället för 5k för ett graffe tex tack vare ränta..spara pengar ett tag istället.

Tror ju han syftade på räntefri avbetalning.
Fast iofs 24 månader räntefritt är kanske lite väl

Permalänk

Finns ju en del som är räntefritt 2 år.
Aviavgift + uppläggningsavgift på 295 kr.
Så räknar man med det blir det lite ränta men långt ifrån 50 procent.

Skönt å slippa spara i 2 år

Permalänk
Medlem

Vet ni när ni förväntas få in Samsung S23A750D i lager?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Tror ju han syftade på räntefri avbetalning.
Fast iofs 24 månader räntefritt är kanske lite väl

Vadå? Giganten gör ju med hela 60 månader

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Glöm inte att s.k. räntefria avbetalningar kostar i form av andra avgifter.
Många inbillar sig felaktigt att räntefritt = avgiftsfritt, så är det INTE.

Avbetalning innebär alltid att någon (oftast en bank butiken har avtal med) beviljar en kredit/ett lån till kunden. Och de driver inte välgörenhet utan vill ha nån form av ersättning för detta givetvis.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

ofta i form av fakturerings avgift på typ 79spänn eller nåt likande

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Hej,
Eftersom jag har win 7 på skiva och license till så undrar jag om jag beställer en dator hos er med montering att jag typ kunde skicka licensen till win 7 via telefon eller mail eller på plats till er så att ni sen kan installera alla drivrutiner och uppdateringar. Tycker det är väldigt jobbigt att installera alla drivrutiner och undrar då om ni kunde göra det åt mig om ni får min licens till win 7 pro.

(skriver lite konstigt idag)

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad händer med hemsidan? Flytten är väl över nu och fortfarande svarar inte sidan var och varannan gång jag klickar på nåt.

upplever samma sak, inte ofta men nån gång ibland slutar sidan svara under någon minut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Hade ni uppdaterat hemsidan tillfälligt igår? Såg ut som det.

Föresten, beställde ett paket i onsdags kväll, 23ish tiden. Som ni säger är ju eran tillfälliga deadline att man ska beställa före 15:00 för att få paketet skickat samma dag. Men, paketet blev inte rört förens igår kväll då jag fick 2 (?!) sms som sa att paketet håller på att packas. Och sedan när jag nu följer kollisökningen från eran hemsida så står det bara:

Händelser
2011-09-09 08:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Har stått så hela dagen idag. Har ni haft några förseningar, eller är det Posten som strular? Hade ju hoppats att fått mottagit paketet idag... :/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av eltrain:

Hej,
Eftersom jag har win 7 på skiva och license till så undrar jag om jag beställer en dator hos er med montering att jag typ kunde skicka licensen till win 7 via telefon eller mail eller på plats till er så att ni sen kan installera alla drivrutiner och uppdateringar. Tycker det är väldigt jobbigt att installera alla drivrutiner och undrar då om ni kunde göra det åt mig om ni får min licens till win 7 pro.

Du vill att Inet ska lägga ned arbetstid på att installera en produkt du inte köper hos dem? Låter snudd på oförskämt i mina öron att ens be om det...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att ni kan ta in Soundscience Halo 6 LED kit ifrån Antec?
Verkar inte finnas några svenska återförsäljare för denna produkt.

http://www.soundscienceaudio.com/products_Bias-Lighting.php

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Du vill att Inet ska lägga ned arbetstid på att installera en produkt du inte köper hos dem? Låter snudd på oförskämt i mina öron att ens be om det...

Man har ju 30 dagar på sig att aktiverar Windows så Inet borde ju kunna installera allt så får man aktivera sitt Windows själv sen om man har egen licens.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hade ni uppdaterat hemsidan tillfälligt igår? Såg ut som det.

Föresten, beställde ett paket i onsdags kväll, 23ish tiden. Som ni säger är ju eran tillfälliga deadline att man ska beställa före 15:00 för att få paketet skickat samma dag. Men, paketet blev inte rört förens igår kväll då jag fick 2 (?!) sms som sa att paketet håller på att packas. Och sedan när jag nu följer kollisökningen från eran hemsida så står det bara:

Händelser
2011-09-09 08:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Har stått så hela dagen idag. Har ni haft några förseningar, eller är det Posten som strular? Hade ju hoppats att fått mottagit paketet idag... :/

Har samma problem med paket från Cdon,så det är nog Posten som strular

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Man har ju 30 dagar på sig att aktiverar Windows så Inet borde ju kunna installera allt så får man aktivera sitt Windows själv sen om man har egen licens.

Men vad menar du med det? Jobbet att installera själva operativet måste ändå en person som kostar pengar för företaget (lön etc) göra. Köps produkten hos dem finns en vinstmarginal på den produkten som kan väga upp sådan arbetskostnad. Medan däremot tid nedlagd på något som INTE köps hos dem enbart blir en kostnad för dem.

Visa signatur

// Valiant