Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur ser det ut i verkligheten när man kastar granater? Jo, efter man dragit ur sprinten, så exploderar den efter några sek (oavsett var du har den). Sen om man skjuter iväg en raket och dör precis nä den ska träffa helikoptern, hur verkligt är det att den bara försvinner?

Kan nämna att i MW 2 funkar det dåligt. För när man drar upp granaten, har man ju dragit ur sprinten och om den inte exploderar oavsett hur man har armen är det overkligt.

Och i verkligheten så respawnar man inte och blir man skjuten i foten så går man knappast på den.

Skrivet av Sgt. Stinger:

Om han har en granat "laddad" (dvs efter sprinten dragits ur i animationen) så tycker jag det ja.
Jag tycker också att om man tagit ur sprinten, men inte kastar, och sedan bytar vapen, så ska det smälla.

Snick-snack, i bf får man ofta poäng efter man dör, t.ex när man skjuter vanliga vapen och dör innan kulan når fram, får man ändå sin kill.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag säger är att genom att förhindra att man kan jihada med en granat så förbättrar man gameplay.

Sen kan man ju inte cooka granaten i bf3, iaf inte i alphan.

Permalänk
Medlem

vadå inga poäng om du dör när du ska döda nån annan. i bc2 tycker jag det sker hela tiden sånt, dock har jag bara lyckats skjuta en fiende samtidigt som han har skjutit iväg ett skott mot mig..dvs båda dör samtidigt. har skjutit folk som precis kastat handgranat o sprängt mig efter att dom dött. fast där vet jag inte om dom fått poängen elr inte tyvärr.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Och i verkligheten så respawnar man inte och blir man skjuten i foten så går man knappast på den.

Det jag säger är att genom att förhindra att man kan jihada med en granat så förbättrar man gameplay.

Sen kan man ju inte cooka granaten i bf3, iaf inte i alphan.

Du pratar bara om granater. Men allt annat då? Att man inte kan döda den man skjuter på, om man blir dödad vid fel tillfälle. Lär störa mig sjukt mycket på det i BF 3 om dom inte fixar det. Sen är det inget många som kan springa in i fem pers. I ruch går det säkert. Men inte där man ska ta flagor i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vadå inga poäng om du dör när du ska döda nån annan. i bc2 tycker jag det sker hela tiden sånt, dock har jag bara lyckats skjuta en fiende samtidigt som han har skjutit iväg ett skott mot mig..dvs båda dör samtidigt. har skjutit folk som precis kastat handgranat o sprängt mig efter att dom dött. fast där vet jag inte om dom fått poängen elr inte tyvärr.

Latency is just great
Handlar främst om deras hemska nätkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Du pratar bara om granater. Men allt annat då? Att man inte kan döda den man skjuter på, om man blir dödad vid fel tillfälle. Lär störa mig sjukt mycket på det i BF 3 om dom inte fixar det. Sen är det inget många som kan springa in i fem pers. I ruch går det säkert. Men inte där man ska ta flagor i alla fall.

Vänta vad pratar du om ni? Ja diskussionen har ju främst handlat om granater och mortars.
Har aldrig hänt mig att jag inte kunnat döda/träffa personen jag skjutit mot, det du beskriver handlar bara om lagg dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vänta vad pratar du om ni? Ja diskussionen har ju främst handlat om granater och mortars.
Har aldrig hänt mig att jag inte kunnat döda/träffa personen jag skjutit mot, det du beskriver handlar bara om lagg dock.

Mjo, Men menar t.ex mortar med:) Finns ju inget tillfälle som en sån försvinner;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jösses de händer ju flera gånger per kväll för mig

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

fan kommer inte betan snart

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillvirus:

fan kommer inte betan snart

Allt pekar på sista veckan i september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Sjukt irriterande är vad det är! Vrf fixar dom det inte? :s

Ehhh, que?
Händer det i BF2?
Jag är inte säker att jag förstått problemet men det händer mig titt som tätt att jag dödar den som dödade mig med både handgranater och skott.
Menar du att du kastar iväg handgranaten, sedan dör du, din granat exploderar precis där fienden står, och inget händer?
Det har inte hänt mig i BF2 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

En sak jag hatar i BC2, är att om man slänger en granat/kallar in en mortar-strike, för att sedan bli dödad direkt efteråt.
Då spelar det ingen roll om man skulle dödat ngn så gills det inte ändå, utan skadan bara försvinner.

Whyyyy?

När vi ändå pratar om saker man inte gillar, men handgranater:

Varför i hela friden måste de blinka?
Kom igen, ändra om dem till HE istället för Frag, ta bort blinket.
Lägg istället in möjligheten att kasta handgranaten utan att ha apterat den...
(that's nasty....)
Kasta in granaten oappterad, spring in och skjut alla under tiden de söker skydd...

Permalänk
Medlem

Jag har en idé om att starta en BF3 klan. Det har säkert redan diskuterats och kanske rent av finns en klan, men inte som jag sätt. Men jag tänkte att någon som känner sig engagerad kan lägga upp en seriös tråd om det där man kan samla folk som vill spela med andra sweclockers. [SweC]

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ehhh, que?
Händer det i BF2?
Jag är inte säker att jag förstått problemet men det händer mig titt som tätt att jag dödar den som dödade mig med både handgranater och skott.
Menar du att du kastar iväg handgranaten, sedan dör du, din granat exploderar precis där fienden står, och inget händer?
Det har inte hänt mig i BF2 i alla fall.

killen som får granaten på sig dör, men det som är att du får inte poängen för det då du redan är död

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andyah:

killen som får granaten på sig dör, men det som är att du får inte poängen för det då du redan är död

Fast de patchade ju det för ett tag sen? Jag får då poäng i de situationerna.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur ser det ut i verkligheten när man kastar granater? Jo, efter man dragit ur sprinten, så exploderar den efter några sek (oavsett var du har den).

Sprinten fungerar precis som sprinten på en brandsläckare gör, den hindrar granaten från att sprängas, att dra ut den gör dock inte så att granaten kommer sprängas automatiskt, först måste det lilla handtaget lossna (eller åtminstånde släppas ut), därefter börjar nedräkningen för explosionen.

En liten fråga angående betan, jag har beställt från webhallen (hoppas datorn blir min ), kommer jag också få spela betan då, och isåfall, hur går jag tillväga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

En liten fråga angående betan, jag har beställt från webhallen (hoppas datorn blir min ), kommer jag också få spela betan då, och isåfall, hur går jag tillväga?

Ja, betan är öppen. Instruktioner kommer nog publiceras ganska så snart.
Men du kommer inte få 48h tidigare tillgång till betan som dem som har MoH:Limited Edition eller förbeställt BF3 på Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

hur kommer de sej att den är så mycket bättre då?

den är förmodligen mer kompatibel med dagens spel. har mycket med drivers och göra, och nvidia brukar vara bättre på sådant om jag vore du skulle jag kört på nvidia (är inte fanboy ;);))

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förstår hur folk menar men det är en bra bugg, vill du att som sagt en person springer in i ditt hus och dödar 5pers bara för han vill få dom extra poängen?

Och BF har alltid varit "du får inga kills när du är död".

Granater händer det med fast jag brukar få kills utav mortar när jag dött
kommer upp massa poäng när jag respawnar.
Fast jag skulle tro att det hänger på att du måste respawna snabbt så du lever för att få dina poäng.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Okej, tack K4L

Permalänk
Skrivet av Narien:

Sprinten fungerar precis som sprinten på en brandsläckare gör, den hindrar granaten från att sprängas, att dra ut den gör dock inte så att granaten kommer sprängas automatiskt, först måste det lilla handtaget lossna (eller åtminstånde släppas ut), därefter börjar nedräkningen för explosionen.

Precis, och precis som på brandsläckare så kan man nog sätta tillbaka sprinten

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Precis, och precis som på brandsläckare så kan man nog sätta tillbaka sprinten

inte när handtaget har gått upp då har du ca 5 sekunder på dig att springa eller kasta den så försök aldrig sätta i sprinten om handtaget har gått upp

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slender:

Det där får dom ju se till att fixa. I COD får man ju till och med extra poäng för att döda någon efter man själv blivit dödad.

Fast i CoD kan man inte döda varandra med kulor för ett skott som är i luften när man dör försvinner uatn anledning. Händer mig extremt ofta när jag kör med sniper.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Fast i CoD kan man inte döda varandra med kulor för ett skott som är i luften när man dör försvinner uatn anledning. Händer mig extremt ofta när jag kör med sniper.

I cod är det väl ingen ballistik? Skotten träffar väl direkt, oavsett avstånd? Kan minnas fel, var ju ett tag sen

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Sant, men inte hela sanningen. I verkligheten är det oftast 3 säkringar. Först sprinten, därefter måste du fälla upp en säkringsbygel och därefter släpper/kastar du granaten så att den tredje särkinger går (Den halvrunda grepen som går längs med granaten)

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

nej, för 1842365734563429857 gången...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Sant, men inte hela sanningen. I verkligheten är det oftast 3 säkringar. Först sprinten, därefter måste du fälla upp en säkringsbygel och därefter släpper/kastar du granaten så att den tredje särkinger går (Den halvrunda grepen som går längs med granaten)

Den första är en form av transportsäkring så att inte sprinten ska hoppa av i misstag.
Den andra är ju sprinten, den tar du bort när du ska kasta granaten.
Sista har ja fått lära mig heter "sked" som är tillför att den inte ska sprängas fören du har slängt (för att koka ska denna bort) och att minska risken att du sladar dig själv.

http://www.youtube.com/watch?v=LR0jTkx4w4I

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

nej, för 1842365734563429857 gången...

Timern stämmer inte för alla. min Timer gick ut precis, det kommer en knapp som det står "play" på och den länkar till någon CD skiva på Amazon

länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Vistfan den hade jag helt glömt (säkerhetsbygeln), har inte kastat så många granater i mitt liv att hela proceduren satt föralltid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joFa^:

Jag har en idé om att starta en BF3 klan. Det har säkert redan diskuterats och kanske rent av finns en klan, men inte som jag sätt. Men jag tänkte att någon som känner sig engagerad kan lägga upp en seriös tråd om det där man kan samla folk som vill spela med andra sweclockers. [SweC]

Har du sett min tråd om en inofficiell SweC-server? Jag har inga planer på något klanspel än så länge, men om spelet visar sig bli ett bra tävlingspel (inte troligt) så kan det hända att det blir tal om en klan. Självklart är du välkommen att starta hur många klaner du vill, men om du vill använda SweC i namnet så måste du fråga redaktionen om lov först!