Permalänk

Från Haf X till R3

Hade innan ett HAF X chassi men kände att de va för tungt och klumpigt så jag sålde det o köpte ett Fractal Design R3

Modekort: ASRock Socket 1366 ATX X58 EXTREME3
Processor: Intel i7 950
Kylning processor: Noctua D-14
Minne: Corsair 12GB (6x2048MB) CL9 1600Mhz XMS3
Grafik: XFX 6950 2GB
Nätagg: Cooler Master Silent 700W

Fläktar: 4st Noctua NF-S12B FLX 120mm och 2 Fractal Design 120mm Silent Series

Från Haf X till R3

Permalänk

Ram minnen sitter minsann lite fel! Dom ska sitta i dom vita:)

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Kan det vara bra att lägga komponterna ii soffan?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av nsky|sct:

såg ut som läder så det borde gå bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Tycker det såg ut som mjukt tyg.

Permalänk
Medlem

kommer nog bli bra detta

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ser ut som en plysch-soffa?!

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

Ram minnen sitter minsann lite fel! Dom ska sitta i dom vita:)

Bilden togs medans jag höll på att sätta i de 3 nya.

Permalänk
Skrivet av PiCAZi:

Ser ut som en plysch-soffa?!

Skrivet av SayZk:

Tycker det såg ut som mjukt tyg.

Skrivet av _MmattiasS_:

Skrivet av nsky|sct:

Kvittar om väl om man lägger de i soffan, jag tog ingen skada av de iallafall. Misstänkte att folket skulle kommentera på min fina soffa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebagarn:

Kvittar om väl om man lägger de i soffan, jag tog ingen skada av de iallafall. Misstänkte att folket skulle kommentera på min fina soffa

Att lägga PCBs på tyg, tex din soffa är inte bra då statisk electricitet, ESD kan uppstå. Det är laddningar på tusentals volt som kan skada spänningsledarna på PCBn.

Skador som uppstår av ESD brukar inte visa sig direkt, utan istället kan tex produkten sluta fungera efter ett halvår, utan att man då vet varför.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Att lägga PCBs på tyg, tex din soffa är inte bra då statisk electricitet, ESD kan uppstå. Det är laddningar på tusentals volt som kan skada spänningsledarna på PCBn.

Skador som uppstår av ESD brukar inte visa sig direkt, utan istället kan tex produkten sluta fungera efter ett halvår, utan att man då vet varför.

Ohfan, där ser man

Permalänk
Medlem

det är därför man bör ha ett armand som jordar en så man själv inte ger den en "stöt".. du har säkert känt av en sådan när du gnuggat tyg etc

Visa signatur

pro

Permalänk
Skrivet av bromi:

det är därför man bör ha ett armand som jordar en så man själv inte ger den en "stöt".. du har säkert känt av en sådan när du gnuggat tyg etc

Nu när jag tänker efter så vet jag mycket väl om det här men alla kan glömma som sagt