Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBomba:

Med tanke på att de väntade på Microsoft och Sony och den processen tar ca 2 veckor så skulle jag tro att betan kanske kommer vara runt 25:e för early-access och 27 för resten. (Bara mina spekulationer)

Ja, och med tanke på att Eurogamer Expo slutar den 25:e och Battlefield 3 ska visas där så gissar jag på att betan kommer efter det, skulle vara ganska dumt för deras del att släppa en beta innan den 25:e

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Är det någon som vet om det kommer finnas 2-sitsiga flygplan med i MP som dom man såg i den nyss läckta XB-360 videon?

Tror zh1nt0 eller Demize har sagt att det bara finns 1-sitsiga jets.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Fan jag blir lack på såna som älskar COD. Vet inte varför, känns som COD är något rasistiskt som noobs spelar. Tror jag blivit lite för mycket åt BF3 hållet då jag bara hört bra saker om BF3 nästan och nästan bara dåliga om COD spelen . Hmmmm, känns liksom som BF2 och BF3 är mycket bättre än COD spelen men folk vägrar tro att det är ett bättre spel. Dem flesta här gillar nog BF3 mer. MW3 känns utdaterat eller något

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk

Jag gillar BF-serien först och främst men det hindrar mig inte från att köra lite "twitch"-shooting i MW2 och Blops.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Fan jag blir lack på såna som älskar COD. Vet inte varför, känns som COD är något rasistiskt som noobs spelar. Tror jag blivit lite för mycket åt BF3 hållet då jag bara hört bra saker om BF3 nästan och nästan bara dåliga om COD spelen . Hmmmm, känns liksom som BF2 och BF3 är mycket bättre än COD spelen men folk vägrar tro att det är ett bättre spel. Dem flesta här gillar nog BF3 mer. MW3 känns utdaterat eller något

MW 3 är det när det kommer till grafik och många gillar inte noobtubes:)

Men BF 3 är ju sämre än cod serien om dom inte ändra hur man defusear bomben, de ska fan inte stoppa ner räknaren. vill köpa det men känns som mw är bättre. jaja hoppas man får se en lyckad beta, utan såna fusk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

Jag gillar BF-serien först och främst men det hindrar mig inte från att köra lite "twitch"-shooting i MW2 och Blops.

Håller helt med.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Aj fan!

Om dom har med det i SP kan la dom för fan lägga till det i MP också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Japp, det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

MW 3 är det när det kommer till grafik och många gillar inte noobtubes:)

Men BF 3 är ju sämre än cod serien om dom inte ändra hur man defusear bomben, de ska fan inte stoppa ner räknaren. vill köpa det men känns som mw är bättre. jaja hoppas man får se en lyckad beta, utan såna fusk.

räknas ju inte som fusk, det är nog så det blir lite mer balanserat och ger de som ska desarmera en chans om motståndarlaget är "bättre" och folk gillar när spelet fortsätter och inte bara bli 5 min games.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kommer det vara stora banor med strider i skogar typ tropiska miljöer som regnskogar som i valpariso?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Kommer det vara stora banor med strider i skogar typ tropiska miljöer som regnskogar som i valpariso?

de ända banorna vi fått se är, metro (halvt stads miljö/park (paris)) och caspian border typ skåne ^^ (och ja stora)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

räknas ju inte som fusk, det är nog så det blir lite mer balanserat och ger de som ska desarmera en chans om motståndarlaget är "bättre" och folk gillar när spelet fortsätter och inte bara bli 5 min games.

jo, men hur är det om det är tvärt om? Då är ju anfallarna nästan helt chanslösa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

de ända banorna vi fått se är, metro (halvt stads miljö/park (paris)) och caspian border typ skåne ^^ (och ja stora)

Okej jag gillar strider i skogar med mycket buskar och sånt så man kan gömma sig och hoppa fram med kniven hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jo, men hur är det om det är tvärt om? Då är ju anfallarna nästan helt chanslösa.

Nä skjut han som defusar så sprängs M-COM direkt (om den defusas på "övertid")

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Nä skjut han som defusar så sprängs M-COM direkt (om den defusas på "övertid")

jajajaj:) får se betan innan jag dissar deras ideer då.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Aj fan!

Om dom har med det i SP kan la dom för fan lägga till det i MP också!

Gissar på att anledningen är att det inte behövs någon vidare balans i SP osv osv.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

en enda sniper kan ju deffa bomben så om de försöker defusa så blir det booom headshot och spelet forstätter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

en enda sniper kan ju deffa bomben så om de försöker defusa så blir det booom headshot och spelet forstätter

I för sig:) ger betan en chans flyter det på, så blir det att förboka illa kvickt:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Hoppas bara inte det blir som i BFBC2 där hälften av laget spelar snipers och campar på någon kulle i rush-mode:( Men vi hoppas på det gamla goda conquest

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Hoppas bara inte det blir som i BFBC2 där hälften av laget spelar snipers och campar på någon kulle i rush-mode:( Men vi hoppas på det gamla goda conquest

Jag, själv älskar sniper/recon och jag spelar det som man ska, på avstånd, diskret och inte ta massa onödiga chans-skott, men man ser ju folk som hoppar runder, pepprar iväg med sina halvautomatiska gevär eller folk som sitter i ghilli-suite på ett sandigt berg och tror ingen ser dem. och ja för många bli lätt tråkigt men tror inte det blir så nu i bf3, hoppas iaf inte

Edit: glömde säga att jag spottar gärna istället för att döda, och försöker skydda kamrater så gott det går

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Jag, själv älskar sniper/recon och jag spelar det som man ska, på avstånd, diskret och inte ta massa onödiga chans-skott, men man ser ju folk som hoppar runder, pepprar iväg med sina halvautomatiska gevär eller folk som sitter i ghilli-suite på ett sandigt berg och tror ingen ser dem. och ja för många bli lätt tråkigt men tror inte det blir så nu i bf3, hoppas iaf inte

Edit: glömde säga att jag spottar gärna istället för att döda, och försöker skydda kamrater så gott det går

Då är vi på samma nivå, håller med om att det är kul att stealtha, spota och smyga sig fram för att plocka någon med kniven Nä nu kommer väl alla rusa till första bästa jet eller tank som det var i bf2, haha! ^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Då är vi på samma nivå, håller med om att det är kul att stealtha, spota och smyga sig fram för att plocka någon med kniven Nä nu kommer väl alla rusa till första bästa jet eller tank som det var i bf2, haha! ^^

hoppas verkligen att folk inte rushar flyg och helis/tanks, i bf2 va det alltid en bunt med ca 5-6 pers som campar flygen ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Datorn är nu klar. BF3 har bokats. Bara vänta nu! Själv hoppas jag inte på alltför mycket fordon, hoppas dom kommer blanda lite. Kul att börja spela lite FPS nu igen efter ett långt uppehåll.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robzzi:

Datorn är nu klar. BF3 har bokats. Bara vänta nu! Själv hoppas jag inte på alltför mycket fordon, hoppas dom kommer blanda lite. Kul att börja spela lite FPS nu igen efter ett långt uppehåll.

Gött! Kommer finnas inf only (bara fotsoldat inga fordon) vilket kommer bli sjukt nice

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ahhhh älskar BF, har spelet det sedan 1942 + desert combat modden. Anledningen till att jag lirar BF är för att man är en i "gänget" man samarbetar medans i CoD är man bara en i "mängden".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MAAnen:

Ang rush:'

* If the attacking team arms the M-COM but runs out of tickets, the match will continue until the M-COM detonates or defenders disarm it
* If the defenders start disarming an M-COM just before it’s about to blow, the explosion is prevented until the disarm is accomplished. If the defender gets killed during the disarm process, the M-COM will instantly blow

Underbart!

Verkar vara en bra förändring då den ger mer spänning samt förhoppningsvis tvingar till ett ökat lagarbete, när väl en spelare har tagit sig fram och försöker desarmera.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det roligaste med BC2 tycker jag är att spela Recon. Fast inte att trycka i en buske, utan att spela aggresivt och nära fienden. Finns inget roligare. Hoppas det kommer vara lika kul i BF3!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det roligaste med BC2 tycker jag är att spela Recon. Fast inte att trycka i en buske, utan att spela aggresivt och nära fienden. Finns inget roligare. Hoppas det kommer vara lika kul i BF3!

Håller med, speciellt när man måste gå in i närstrid som när man försöker ta en flagga då man är tvungen att använda pistolen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Ja, och med tanke på att Eurogamer Expo slutar den 25:e och Battlefield 3 ska visas där så gissar jag på att betan kommer efter det, skulle vara ganska dumt för deras del att släppa en beta innan den 25:e

Undrar om dom snart släpperbdemon istället för betal? Tiden går ju! Snart är vi i okt.