Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av KKay:

Läser folk aldrig i tråden innan dom postar?

Huh, jag bad ju t.o.m om ursäkt i förväg.
Nej jag läste inte tråden denna gången.
Ber väll om ursäkt igen, tänkte mer att det låg i allas intresse o veta, om det har postat innan är det la bara att förbise mitt inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Grafiken i alphan var i princip låst till low. Skillnaden mellan dom olika inställningarna i alphan kan jag räkna på ett finger - gräset.

Hur vet du att det var låst till low och inte till medium eller high som också fanns med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Hur vet du att det var låst till low och inte till medium eller high som också fanns med?

För allt såg ut som low, inget ändrades, snälla fixa fakta annars så kan du dra muspekaren till krysset uppe till höger.

Permalänk
Skrivet av Jokkz:

Kan nån säga om min dator klarar nåt annat än medium? Står i Citat

Ingen som vet. Testa Betan och avgör själv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så du har spelat Betan alltså?

Umm, nej.

Skrivet av Mimematis:

För allt såg ut som low, inget ändrades, snälla fixa fakta annars så kan du dra muspekaren till krysset uppe till höger.

Spekulerar lika mycket som ni som säger att det "såg ut som low". Fixa fakta själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkz:

Kan nån säga om min dator klarar nåt annat än medium? Står i Citat

Minimum System Requirements
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Umm, nej.

Spekulerar lika mycket som ni som säger att det "såg ut som low". Fixa fakta själv.

FPS ändrades knappt, jämför man screenshots så var den ingen skillnad, sa du att jag jag skulle fixa fakta?
Dra musen till krysset och vänster klicka tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

För allt såg ut som low, inget ändrades, snälla fixa fakta annars så kan du dra muspekaren till krysset uppe till höger.

tror att jag fler än jag skulle upskatta om du slutade vara ett sånt jävla svin mot alla i din här tråden. bara för att nån har fel måste du gå ragemode varje gång nån gör det . lär dig dessutom aceptera att alla inte din delar din åsikt om allting. skulle liksom göra tråden trevligare om du kunde vara schyst istället
peace out

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Jag var först i tråden med datumet! yay

Permalänk
Medlem

Nu blir då frågan om betan kommer vara låst grafikmässigt ?

Antar att jag kan simma hyffsat lugnt då mitt kort är klockat en bra bit lagom nog för medium, vilket jag vågar säga blir precis lagom för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

tror att jag fler än jag skulle upskatta om du slutade vara ett sånt jävla svin mot alla i din här tråden. bara för att nån har fel måste du gå ragemode varje gång nån gör det . lär dig dessutom aceptera att alla inte din delar din åsikt om allting. skulle liksom göra tråden trevligare om du kunde vara schyst istället
peace out

Ursäkta mig men har någon fel så är det väl inte fel att påpeka det?

PEACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Nu blir då frågan om betan kommer vara låst grafikmässigt ?

Antar att jag kan simma hyffsat lugnt då mitt kort är klockat en bra bit lagom nog för medium, vilket jag vågar säga blir precis lagom för mig.

Skulle inte tro det då recommended specs är höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

FPS ändrades knappt, jämför man screenshots så var den ingen skillnad, sa du att jag jag skulle fixa fakta?
Dra musen till krysset och vänster klicka tack.

Okej, var är faktan? Nå, här är min "fakta";
FPSn ändrades helt klart mellan low och high. ~10 fps för mig när jag gjorde en del benchmarks på ett HD5830 och ett HD4890. Varje gång var man tvungen att starta om spelet då det tydligen var en bugg då det inte blev några ändringar. Skillnaden mellan low och high var tydlig om man startade om, bättre skuggor och bättre ljus generellt. Texturerna verkade vara lika. Skillnaderna var inte så stora men de var där, både för FPSn och ögongodiset. Det säger absolut ingenting vare sig om de "riktiga high inställningarna" var med i alphan eller om det var ens låst till lägsta.

Fixa fakta annars kan du klicka på krysset uppe i högra hörnet och inte svara på mitt inlägg. . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Med andra ord, allt som ändrades är skuggor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Med andra ord, allt som ändrades är skuggor

Skuggor, ljus, prestandan. Inget som ger "fakta" på att det var låst till low. Nej, jag säger inte att allt ögongodis som kommer i fullversionen var med..

Permalänk
Medlem

Bara Operation Metro som map, precis som i alphan :/ . Finns väl för och nackdelar med det iofs. Hade givetvis varit kul att testa något nytt men samtdigt kan det va kul att se alla förändringar i samma "miljö" som spelet var under alpha perioden så man kan jämföra. Vill väl heller inte spoila för mycket innan den 27e oktober

Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Skuggor, ljus, prestandan. Inget som ger "fakta" på att det var låst till low.

Du måste vara ny i denna tråden då du inte sett screenshots som jämför dom olika inställningarna.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

V.v. observera att det är förbjudet att använda forumet för köp- och säljdiskussioner. Vi har i stället http://www.sweclockers.com/annonser som är till för det.

Jag har också tagit bort ett inlägg som bara innehöll ett citat och ordet "word". Eftersom det inte förde diskussionen framåt bröt det mot § 1.6 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Tycker alla ska va glada som kommer kunna spela spelet, finns folk som inte har råd att spela PC versionen alls, men de är kul att dom pressar extra för ultra så att folk med 2x 580 osv verkligen får användning av dom, hoppas bara att det är bra optimerat också.

Sen verkar de som vissa tror att beta är som full release.... T_T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du måste vara ny i denna tråden då du inte sett screenshots som jämför dom olika inställningarna.

Du måste ha missat mitt inlägg när jag skrev att man var tvungen att starta om spelet för att ändringar skulle ske, vilket jag tvivlar på att de som tog screenshotsen gjorde. Hur som helst, det betyder inte att det var låst till low även om det inte var någon skillnad mellan inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy0:

Tycker alla ska va glada som kommer kunna spela spelet, finns folk som inte har råd att spela PC versionen alls, men de är kul att dom pressar extra för ultra så att folk med 2x 580 osv verkligen får användning av dom, hoppas bara att det är bra optimerat också.

Sen verkar de som vissa tror att beta är som full release.... T_T

Lider med dig, hoppas du kommer kunna testa spelet någonstans med maxade settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Du måste ha missat mitt inlägg när jag skrev att man var tvungen att starta om spelet för att ändringar skulle ske, vilket jag tvivlar på att de som tog screenshotsen gjorde. Hur som helst, det betyder inte att det var låst till low även om det inte var någon skillnad mellan inställningarna.

Aka Alla andra har fel.

Permalänk
Medlem

Tänk på att AMD/Nvidia kommer att släppa drivers som det slipats på rätt bra för att ge maximal prestanda. Ett överklockat 6870 kanske maxar, den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Du måste ha missat mitt inlägg när jag skrev att man var tvungen att starta om spelet för att ändringar skulle ske, vilket jag tvivlar på att de som tog screenshotsen gjorde. Hur som helst, det betyder inte att det var låst till low även om det inte var någon skillnad mellan inställningarna.

Fel. Jag testade väldigt mycket med grafikinställningarna i alphan, och startade om spelet ofta på grund av buggar / skit spelare på servern.
Den enda skillnaden jag märkte var i princip att det var mer gräs osv på högsta.

-

Även fast det blir samma bana och mode så ser jag fram emot att se vad som ändrats!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fel. Jag testade väldigt mycket med grafikinställningarna i alphan, och startade om spelet ofta på grund av buggar / skit spelare på servern.
Den enda skillnaden jag märkte var i princip att det var mer gräs osv på högsta.

Hur blev det med prestandan? För mig var det en märkbar skillnad.

Permalänk
Medlem

Det behövs 2 st 580 för att spela på Ultra inställningar enligt Zh1nt0 på Twitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Det behövs 2 st 580 för att spela på Ultra inställningar enligt Zh1nt0 på Twitter.

Undrar hur 2 st 6970 klarar sig på ultra..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Det behövs 2 st 580 för att spela på Ultra inställningar enligt Zh1nt0 på Twitter.

Ska bli intressant om det påståendet stämmer sen, ca 170 timmar kvar innan man kan testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Hur blev det med prestandan? För mig var det en märkbar skillnad.

Ingen skillnad alls i 1920x1080, men i 5760x1080 märkte jag en liten skillnad.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Haha, alltså tror ni överskattar kraven lite. BC2 som är byggt på frostbite motorn, är en konsollport och är allmänt buggigt går fint med ett 5850 på max inställningar med 50-60fps. ALDRIG att det kommer krävas 580 sli för att maxa BF3, det finns bara inte. Spelet bör vara bra optimerat till PC eftersom det är utvecklat för PC och därför inte kräva så mkt mer än BC2.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU