Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Som några sa uppe i trådan, när ni som inte spelade Alphan får sätta tänderna i Betan nästan vecka glöm då för guds skull inte att dra på volymen för ljudet är något enastående! Hade inte mina Logitech G930 när jag körde Alphan och då med vanliga stereo lätt det riktigt maffigt så undra hur 7.1 kommer låta, väntar med spänning!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Har suttit och kollat på AMD kort i några veckor nu. Har ett 4850 som egentligen rullar på fint på bc2. Men till BF3 releasen hade jag bestämt mig för ett nytt kort. Så idag när system-spec släpptes slog jag till och köpte ett XFX Radeon HD6950 1GB.

Rekommenderad strömförsörjning var 500W. Tror ni det går fint med min Corsair 550W? Tråkigt att behöva köpa ny, den är bara några månader gammal.

AMD 880G moderkort och Phenom II X6 1035T 2,6 GHz, 6 GB RAM i övrigt. Funkar det fint?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Dem vill ju testa Metro igen för att dem har gjort en massa ändringar ifrån Alpha versionen och vill se om det fungerar.
Men dem borde erbjuda 2 banor & 2 modes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Har suttit och kollat på AMD kort i några veckor nu. Har ett 4850 som egentligen rullar på fint på bc2. Men till BF3 releasen hade jag bestämt mig för ett nytt kort. Så idag när system-spec släpptes slog jag till och köpte ett XFX Radeon HD6950 1GB.

Rekommenderad strömförsörjning var 500W. Tror ni det går fint med min Corsair 550W? Tråkigt att behöva köpa ny, den är bara några månader gammal.

AMD 880G moderkort och Phenom II X6 1035T 2,6 GHz, 6 GB RAM i övrigt. Funkar det fint?

Det bör ju räcka lätt med tanke på att i det här testet här på Sweclockers så drog ett 6950 i furmark 342W med en lätt överklockad i7 975.
Och i 3DMark Vantage 307W.

Dock var det med ett 2GB-kort tror jag men kan ju inte skilja så mycket

Om du nu inte har en massa HDD å DVD-spelare å annat som drivs av nätagget så ska det räcka

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det bör ju räcka lätt med tanke på att i det här testet här på Sweclockers så drog ett 6950 i furmark 342W med en lätt överklockad i7 975.
Och i 3DMark Vantage 307W.

Dock var det med ett 2GB-kort tror jag men kan ju inte skilja så mycket

Om du nu inte har en massa HDD å DVD-spelare å annat som drivs av nätagget så ska det räcka

Kör 6950 med ett 500w Corsair 80+ bronze. Denna nätaggs-grejen är verkligen överdriven, tror få riggar på Swec drar över 400w.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Kör 6950 med ett 500w Corsair 80+ bronze. Denna nätaggs-grejen är verkligen överdriven, tror få riggar på Swec drar över 400w.

Håller med dig, han kommer klara sig. Rekommenderad är ju överdriven för att man inte ska köpa nå skit så funkar de inte så blir dem stämda eller dylikt

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Dem vill ju testa Metro igen för att dem har gjort en massa ändringar ifrån Alpha versionen och vill se om det fungerar.
Men dem borde erbjuda 2 banor & 2 modes.

Vänta, har dom gått ut med att dom ändrat Metro?
Och om dom vill ändra sina banor till det bättre så finns det ju inget som hindrar dom från att lägga in övriga banor för att finslipa dom innan release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vad du tycker om Métro fullständigt ointressant. Sluta bedöm en map efter att ha spelat en trasig version av spelet.

Om du bara läser lite så förstår du att det majoriteten inte gillar Metro.
Och vem har sagt att Alphan var trasig?

Vi vet ju inte ens om dom har ändrat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om du bara läser lite så förstår du att det majoriteten inte gillar Metro.
Och vem har sagt att Alphan var trasig?

Vi vet ju inte ens om dom har ändrat något.

banan i sig kanske inte blivit ändrad..men alla detaljer som var felaktiga mm är nog ändrade iaf..som tex 3d spotten mm

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

banan i sig kanske inte blivit ändrad..men alla detaljer som var felaktiga mm är nog ändrade iaf..som tex 3d spotten mm

Jo 3D spot är klart ändrad, men över det?
Själv tyckte jag inte det fanns så mycket att ändra på, kanske sniper för den var sjuk konstig.
Spawn on Squad Leader fungerade inte, det kan dom ändrat men nu ska man ju kunna spawna på alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo 3D spot är klart ändrad, men över det?
Själv tyckte jag inte det fanns så mycket att ändra på, kanske sniper för den var sjuk konstig.
Spawn on Squad Leader fungerade inte, det kan dom ändrat men nu ska man ju kunna spawna på alla.

De flyttade om mcoms lite har jag läst. Även annat. Sluta klaga nu, Metro är en rolig bana. Bara för att du vill köra alla andra banor behöver du inte fortsätta att klaga i denna tråd, det samma gäller alla andra. Beta är inte för er utan för developers.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det bör ju räcka lätt med tanke på att i det här testet här på Sweclockers så drog ett 6950 i furmark 342W med en lätt överklockad i7 975.
Och i 3DMark Vantage 307W.

Dock var det med ett 2GB-kort tror jag men kan ju inte skilja så mycket

Om du nu inte har en massa HDD å DVD-spelare å annat som drivs av nätagget så ska det räcka

Tack, då klarar jag mig nog Corsair är väl ganska bra grejer också!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Jo jag läste det precis på sidan men de säger ju att sista dagen för att få tillgång till tidig beta är den 25e inte att de skickar ut mail då.

Edit: Hittade en post på Beta forumet

Jo, jag som skrev fel och därför ändrade jag min post efter ~10 sekunder, fast du var snabb på citat knappen!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Gött, nu kommer det att liras en enligt mig rolig bana. Jag spelar mest SQDM i bc2. Men i betan kan jag spela rush

Alla banor kommer säkert att vara bra OM man kommer i ett bra team.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Rush måste vara det tråkigaste spelläget... Och ja, kartan ser inte speciellt skoj ut. Skulle gärna sett ett hederligt gammalt conquest. Men ser verkligen fram emot betan ändå!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Om du bara läser lite så förstår du att det majoriteten inte gillar Metro.
Och vem har sagt att Alphan var trasig?

Vi vet ju inte ens om dom har ändrat något.

Nu är inte betan till för att tillgodose dina behov, utan det är ett medel DICE utnyttjar för att hitta buggar i spelet. Då har det egentligen ingen betydelse vilket map det är. Allvarligt talat, du är som ett barn på julafton som inte klarar att vänta till paketen ska öppnas. Den 27:e Oktober får du ett helt spel med 13 maps. Klarar du att vänta tills dess?

Alphan var trasig i det avseende att den hade buggar, inställningarna var limiterade etc. etc. Finns en anledning till varför versionen kallas Alpha...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

fan man får juh mer grejer där när man förhandsbokar där än på webhallen??

Edit: Redan reggad på ea

Skrivet av Proxann:

Om man förbokar på Origin får man tillgång till betan 27:e ( nästa tisdag )

Om jag var du skulle jag vänta de två extra dagarna och beställa från Webhallen istället, beställer du från Origin får du varken Specact kit eller dogtags. Det du får är; "PHYSICAL WARFARE-PAKET", "BATTLEFIELD PLAY4FREE-FÖREMÅL", "BACK TO KARKAND" och den enda anledningen till att beställa därifrån om man vill, "BATTLEFIELD 3-BETA: 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG* (09.2011)". Allt annat känns överflöd enligt mig

PWP får alla senare i vilket fall, alla Limited Edition inkluderar Back To Karkand. Play4free föremål, visst kanske det, dock får du mer med specact kit. Dessutom har jag för mig att spelet via Origin är digital version(?), vilket jag i vilket fall inte skulle betala nästan 500kr för. Har tänkt att beställa Battlefield 3 med en polare och sparar in några kr på att beställa webhallens buddypack.

Origin: http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...
Webhallen: http://www.webhallen.com/spel/pc/133112-battlefield_3-limited...

I vilket fall är det gött att datum är fastställt för Open Beta samt releasedatum för spelet 27e Oktober. Är osäker om mitt grafikkort kommer palla trycket på high inställningar eller mer, tror ni jag behöver köpa ett till tro?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Jo 3D spot är klart ändrad, men över det?
Själv tyckte jag inte det fanns så mycket att ändra på, kanske sniper för den var sjuk konstig.
Spawn on Squad Leader fungerade inte, det kan dom ändrat men nu ska man ju kunna spawna på alla.

Vad var det med snipern som var konstigt då?
Det enda jag sett är att snipern inte verkar va så bra eftersom scopsen verkar så bra på andra vapen som kan ta ut snipern lätt?

Permalänk
Medlem

Fan vilket jävla gnäll de var. Om ni äs så jävla missnöjda med att det bara är 1 bana på betan så avbeställ skiten då så slipper ni ha något med Dice att göra, inget kommer att ändras för att ni klagar.

Jag är glad att ens få testa spelet själv, höra ljudet. Känslan när man lyckas döda någon. Hur grafiken ser ut. Hur kontrollerna fungerar. Folk verkar tro att en beta är till för att teasa alla gamers innan release. Men det är egentligen ett litet test så deras poäng är inte ens att betan ska vara kul. Punkt och slut !

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får tag på spectact kitet om man förbokar på origin?. Hur länge tar det innan alla kan ha tillgång till spectact ?

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de inkluderat commorose i betan

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

De flyttade om mcoms lite har jag läst. Även annat. Sluta klaga nu, Metro är en rolig bana. Bara för att du vill köra alla andra banor behöver du inte fortsätta att klaga i denna tråd, det samma gäller alla andra. Beta är inte för er utan för developers.

Like I already said, folk gillar inte Metro.
Att jag vill köra andra banor har ju bara att göra med att Metro var värdelös.
Det roliga är ju att du klagar på mitt klagande, så vem klagar egentligen?

Det sista du skriver makes no sense, om DICE vill att vi ska hjälpa devs så måste dom ju ge oss allt, eller hur?
Nu kommer det säkert bli som med BC2 att det fanns flera "hål" i banorna som sedan ändrades i en patch xantal veckor efter.

Permalänk
Medlem

Metro är en riktigt rolig bana i grunden, dock var spelet obalanserat med 3-d spottingen som gjorde det enkelt att försvara och anfallare låg bara och tryckte Q på samma sätt.

När nu förhoppningsvis team's funkar också så kanske fler människor faktiskt lyckas med banan. Älskade tredje delen, lätt den bästa enligt mig. Mycket skjutglädje där. För att man inte kunde spawna på sitt team gjorde det mycket svårare som attack.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Like I already said, folk gillar inte Metro.
Att jag vill köra andra banor har ju bara att göra med att Metro var värdelös.
Det roliga är ju att du klagar på mitt klagande, så vem klagar egentligen?

Det sista du skriver makes no sense, om DICE vill att vi ska hjälpa devs så måste dom ju ge oss allt, eller hur?
Nu kommer det säkert bli som med BC2 att det fanns flera "hål" i banorna som sedan ändrades i en patch xantal veckor efter.

Jag gillar Metro, det är en rolig bana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Nu är inte betan till för att tillgodose dina behov, utan det är ett medel DICE utnyttjar för att hitta buggar i spelet. Då har det egentligen ingen betydelse vilket map det är. Allvarligt talat, du är som ett barn på julafton som inte klarar att vänta till paketen ska öppnas. Den 27:e Oktober får du ett helt spel med 13 maps. Klarar du att vänta tills dess?

Alphan var trasig i det avseende att den hade buggar, inställningarna var limiterade etc. etc. Finns en anledning till varför versionen kallas Alpha...

Nej jag "vill" ha, jag behöver inte.
Du missförstår mig något sånt enormt det bara går.
OM nu DICE vill att vi ska hjälpa devs etc och hitta buggar och komma med egna tankar angående banorna så MÅSTE VI HA DOM ANDRA BANORNA!

Bara för att grafikinställningar är fasta så betyder inte det att spelet är "trasigt", en Alpha version kan inte vara trasig då den inte är den färdiga produkten.

Jag vill ju så klart hjälpa DICE så mycket det bara går, att ge oss en map som redan testats och BARA den är att sparka på dom som vill hjälpa.
Betan är inte för att testa något, det är PR, och bara PR så folk ska köpa BF3.
Om DICE vill ha bättre PR så måste Metro bara mycket bättre än från Alphan, mer än att flyttat en Mcom.
BF3 gör sig fortfarande best i Conquest miljö. det kan ingen argumentera i mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Nån som vet hur man får tag på spectact kitet om man förbokar på origin?. Hur länge tar det innan alla kan ha tillgång till spectact ?

Specact Kit får du endast om du köper det efter release(?) eller förhandsbokar Limited Edition av Battlefield 3 där det igår i paketet. Vet inte vad det kommer att kosta men till BC2 är det väl typ max 50kr just nu eller något. Dock så tror jag inte Origin erbjuder just specact kit vid förhandsbokning. Förstår inte hypen med att spela Betan två dagar innan alla andra, det är ju inte precis så att man får behålla sina profiler/stats osv. Dessutom så gör det ändringar efteråt. Med andra ord så får du inte Specact gratis. PWP är det enda som är tidsbaserat, det har DICE själva gått ut med på deras blogg. Du kan läsa mer på bloggen här:

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Vad var det med snipern som var konstigt då?
Det enda jag sett är att snipern inte verkar va så bra eftersom scopsen verkar så bra på andra vapen som kan ta ut snipern lätt?

Damgage, sen tyckte många att kulan hade en konstig bana.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Nej jag "vill" ha, jag behöver inte.
Du missförstår mig något sånt enormt det bara går.
OM nu DICE vill att vi ska hjälpa devs etc och hitta buggar och komma med egna tankar angående banorna så MÅSTE VI HA DOM ANDRA BANORNA!

Dock så har dom personer som testar banorna och jobbar med att hitta buggs och likande

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nej jag "vill" ha, jag behöver inte.
Du missförstår mig något sånt enormt det bara går.
OM nu DICE vill att vi ska hjälpa devs etc och hitta buggar och komma med egna tankar angående banorna så MÅSTE VI HA DOM ANDRA BANORNA!

Bara för att grafikinställningar är fasta så betyder inte det att spelet är "trasigt", en Alpha version kan inte vara trasig då den inte är den färdiga produkten.

Jag vill ju så klart hjälpa DICE så mycket det bara går, att ge oss en map som redan testats och BARA den är att sparka på dom som vill hjälpa.
Betan är inte för att testa något, det är PR, och bara PR så folk ska köpa BF3.
Om DICE vill ha bättre PR så måste Metro bara mycket bättre än från Alphan, mer än att flyttat en Mcom.
BF3 gör sig fortfarande best i Conquest miljö. det kan ingen argumentera i mot.

bara jag som tror att DICE vet bäst själva vad de vill ha hjälp med och dessutom kan man ju aldrig klaga på nått som är gratis ^^.
sluta förpesta tråden med ditt gnäll nu tror att alla stör sig jävligt mycket på det

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Vad mycket gnäll det är på ett gratis spel (betan)!

Helt gratis får vi prova deras spel, vi får testa hur våra datorer presterar. Efter betan kan man antingen avboka en eventuell förbokning, eller fundera på om något i lådan behöver uppdateras innan spelet släpps i oktober. Personligen är jag nyfiken på hur mitt fabriksöverklockade GTX560ti ska rulla på. I Alphan flöt det fin-fint.

Apropå det ja, jag fick äran att spela Alphan och är bara glad och tacksam.

Visst Alphan var inte perfekt (det är en ALPHA) men jag hoppas de justerat lite i spelet, fixat buggar, så att de släpper ett kanonspel!

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.