Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lalingoo:

Hur går det ihop? Kulan har ju en jäkla fart ifrån pistolen?

Gravitation kallas det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Gravitation kallas det.

1+ tänkte precis skriva samma sak

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Gravitation kallas det.

De kan ju inte samma, tappar du bara kulan och siktar med pistolen rakt ner måste ju kulan gå som du sköt gå mkt fortare ner lr?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

De kan ju inte samma, tappar du bara kulan och siktar med pistolen rakt ner måste ju kulan gå som du sköt gå mkt fortare ner lr?

Du ska skjuta pistolen vågrätt, inte lodrätt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Man blir ju lagom nöjd när man precis köpt Grafikkort, på lördag köper man skärm och på Tisdag-onsdag 27-28 september så har man studiedag! Helt fantastiskt!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

kraften neråt och den framåt är två olika krafter och gravitationen skiter i hur fort du rör dig så länge det är parallt med jordytan (med reservation för att luftmotståndet kan påverka)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av KKay:

Du ska skjuta pistolen vågrätt, inte lodrätt

Aha missuppfatta de helt och hållet xD Fan va trög man är ibland

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av burk404:

kraften neråt och den framåt är två olika krafter och gravitationen skiter i hur fort du rör dig så länge det är parallt med jordytan (med reservation för att luftmotståndet kan påverka)

http://www.youtube.com/watch?v=D9wQVIEdKh8

för de som inte tror på det

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

De pratar om att sikta rakt fram, inte ner i backen.

Var själv på väg att förklara rörelseenergi...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Gravitation kallas det.

Oj, kaxigt värre. Tack för svar i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

De pratar om att sikta rakt fram, inte ner i backen.

Var själv på väg att förklara rörelseenergi...

Upptäckte detta efter lite googlande. Misstänkte att jag missförstått det hela. =P

Permalänk
Medlem

är det bulletdrop på pickorna i bc2 eller i bf3 ? iof står man ju ej å snipar med en revolver men vill minnas jag tagit en å annan på avstånd men har fan glömt hur det var :S

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

precis,kulan har en jävla fart och den som släpps har inte

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det bulletdrop på pickorna i bc2 eller i bf3 ? iof står man ju ej å snipar med en revolver men vill minnas jag tagit en å annan på avstånd men har fan glömt hur det var :S

Nä, bullet drop och travel time är bara på sniper vapen, eller snarare vapen med snipersikte. Så fort man sätter på ett red dot på ett priclskyttegevär försvinner effekten.

Rätt roligt då gravitation märks tydligast på långsamma pistolkylor och inte höghastighetsvapen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Hur många av er har early access?

Kommentar till borttaget inlägg borttagen.
Permalänk
Medlem

Istället för att fråga med vilka grafikinställningar era system kommer att kunna klara av så är det ju bara att vänta en vecka, testa på betan och efter det har ni ju nästan en hel månad med att köpa nya komponenter om det nu inte gick an med era system och krav.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Även om kulan har en jävla fart från pistolen betyder inte det att tyngdkraften inte är lika dan som när man släpper en kula ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Nä, bullet drop och travel time är bara på sniper vapen, eller snarare vapen med snipersikte. Så fort man sätter på ett red dot på ett priclskyttegevär försvinner effekten.

Rätt roligt då gravitation märks tydligast på långsamma pistolkylor och inte höghastighetsvapen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer väl ändå inte?

Skrivet av K4L:

Ett mycket klokt inlägg.

Jag har

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Ett mycket klokt inlägg.

Jag har early access Om man beställer från origin får man early access nyckeln runt den 25 tror ja nån tidigare har sagt

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

E det någon som vet när betat kommer för jag är riktigt taggad på det nu pluss att jag har early acces till både pc och xbox 360!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-DooG:

E det någon som vet när betat kommer för jag är riktigt taggad på det nu pluss att jag har early acces till både pc och xbox 360!

Blivit nämnt några gånger men 27de early access och 29de open beta

Så om 6 dagar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Den fysik jag lärde mig sa ju att det inte spelar någon roll om ett objekt skjuts ut(i en helt horisontell bana) då den kraften ändå inte påverkar gravitationens kraft vertikalt. Så länge krafterna inte kommer i konflikt så påverkar de inte varandra.

Fast glöm ej att detta är teoretiskt och det lär skilja lite i praktiken.

Lite OT kanske men det är alltid kul med allmänbildning

Vet någon när betan tar slut förresten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lalingoo:

Oj, kaxigt värre. Tack för svar i vilket fall.

Äsch, det var inte meningen att det skulle vara kaxigt, bara ett konstaterande.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Ett mycket klokt inlägg.

Ska ha, men inte fått någon bekräftelse ännu.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Blivit nämnt några gånger men 27de early access och 29de open beta

Så om 6 dagar

Visst du har early access som är kul dom 2 dagarna tills open beta öppnar..men du kommer inte få spectact kitet.. som gör det lättare att gömma sig i spelet du får en extra dräkt för varje klass och det får du inte från origin..jag avbokade från origin och beställde på webhallen. Vad är bäst 2 dagar early beta som är kul dom 2 dagarna eller Spectact kit som är taktiskt bättre och som kan hjälpa dig få extra kill. Och som ser maffigare ut?

Permalänk
Medlem

[QUOTE=PsykOs;11382867
Caspian Border is not the biggest map

Two nVidia GTX 580's can run the game on ultra[/QUOTE]

YES! Saknar ju stora kartor i BC2

Beställde precis ett GTX 580 inför betan idag. Inte för att jag måste köra spel på ultra, men att fläska ut drygt 7000 kr för att maxa spelet

Ska bli kul och se hur långt man kommer på ett GTX 580 i alla fall. Klarar man High så är jag nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Visst du har early access som är kul dom 2 dagarna tills open beta öppnar..men du kommer inte få spectact kitet.. som gör det lättare att gömma sig i spelet du får en extra dräkt för varje klass och det får du inte från origin..jag avbokade från origin och beställde på webhallen. Vad är bäst 2 dagar early beta som är kul dom 2 dagarna eller Spectact kit som är taktiskt bättre och som kan hjälpa dig få extra kill. Och som ser maffigare ut?

Eller så har man både och genom att man har köpt MOH och sen bokat genom webballen

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jasså, det visste jag inte då får jag väl vara bättre än dig med ditt snygga och taktiska spetact kit då

Nämen vad ingår i Physical warfare packet då? Om man inte får nån maffig grej måste man ju nästan avbeställa (ironi)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Vet någon när betan tar slut förresten?

10:e Oktober.

Skrivet av K4L:

Skrivet av Lofman:

Ska ha, men inte fått någon bekräftelse ännu.

E-mail (med beta-koden) får man väl den 25:e? Eller så håller de på att skicka ut det... men jag har inte fått något mail ännu. Förväntar mig att få det den 25:e.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14