Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

hur fan kan du tro att du har bättre koll om hur spelet ska testas än gubbarna på DICE. Om de skulle ha ett behov att testa resten av banorna skulle dom nog göra det.
det ända det här handlar om är att du är "bortskämd" med vad du vill ha när du spelar betan.

Kom tillbaks efter att du faktiskt läst vad jag skrivit, tack.

Permalänk
Medlem

Dock en dag efter Sverige release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Nice tack så mycket, Läste dock på deras FAQ detta är vad som stod.

05. Fråga: Får jag spelet på releasedagen om jag förbokar det?

Svar: Webhallen målsättning är att alltid skicka ut förbokade produkter så att de anländer samma dag som spelet släpps i butikerna. I undantagsfall kan spelet komma dagen efter release om tillverkaren själv inte haft möjlighet att skicka ut produkterna till Webhallen i tid.

Japp, så har jag fått svar från Webhallen och det ser väldigt ljust ut från mitt perspektiv

Citat:

Hej Erik,

troligtvis kommer spelet i fråga att paketeras två dagar före release,
och skickas dagen före release så att det anländer på utsatt tidg.

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Fredrik Rosenvik

Blir att beställa efter betan för min del, så vet jag vad som blir aktuellt, buddypack blir det högst troligen. Nu måste jag iväg och hämta ut paket på posten, extern HD på g

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många som läst detta men har ju inte tagits upp här iaf..

Battlefield 3 Beta Q&A With zh1nt0
Wed Sep 21, 2011 2:05 am

Zh1nt0 (head community manager for Battlefield 3) sat down with the German Battlefield community to discuss questions concerning the beta. A lot of valuable information was revealed during the conversation. You can read all of it below.

Battlefield 3 Beta:

The beta will not start at midnight or 00:00 GMT
The download size will be 2 - 3gb
Those who had the alpha must download the beta client, the alpha client can not be updated.
No game rank limit during beta (go all the way to 50!)
Pre-load information coming soon
The beta was not delayed

Battlefield 3 General:

The netcode is completely new and rewritten
Players can not join a squad if their team is full (to prevent Battlelog groups from getting split)
Vehicles will begin to heal themselves after 10 - 15 seconds (this is a server setting)
Vehicles will only begin to regenerate if their health is under 75%
Unlocks are class restrictive, can't put a sniper scope on a support gun
Operation Metro has been better balanced
Two knife animations (behind and on the ground)
A knife attack on your player can not be countered
Throwing a grenade will still prompt enemy players to yell (Bad Company 2 similar)
Hand grenades can not be held to make the detonation time quicker (known as cooking)
You can join a server that a friend is on via Origin
Friendly Fire is set to "on" by default. It can be turned off in the server settings
Caspian Border is not the biggest map
Jets do not have bombs (wtf?)
If you are kicked from a server, Battlelog will prompt you with the reason (ping, server settings, or server admin reasoning)
A ranked server can be turned into an unranked server (for practice, etc.)
No weather or time change during a multiplayer game
e-sports are the focus of Battlefield 3
No word on Battlerecorder/Game recorder

Misc. Battlefield 3 Information:

You can use three screens with the game
Next 1 - 3 weeks will bring more information about maps
Battlelog application for iPhone/iOS (free). No word on Android.
Battlelog is updated separately to allow game updating to be a bit more flawless
More community events in the works (some happening here on enterbf3!)
Mod tools are still a possibility
Two nVidia GTX 580's can run the game on ultra
Battlefield 3 may be available on the Xbox marketplace
Some 300 employees at DICE

Quite a lot of Battlefield 3 information in such a short period of time! Thanks to the German and EA UK communities for getting all of these Battlefield 3 details.

Sjukt tråkigt att planen inte har bomber!!

Låser man på tanks med vanliga missiler då eller vad tror ni??

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Va fan ...vadå fordon börjar heala sig själva ?? är detta battlefield 2142 i ett nytt stuk eller ??...

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Jets do not have bombs (wtf?)

Nooooo! Nåt jag ville se i BF3.

Var rätt roligt att släppa bomber när man lirade Battlefield 1942

Permalänk
Medlem
Skrivet av RäserPulkan:

Nooooo! Nåt jag ville se i BF3.

Var rätt roligt att släppa bomber när man lirade Battlefield 1942

Det kommer att finnas Air-to-ground missiler men inte bomber har jag för mig.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Använder man fortfarande bomber? (jag har helt seriöst ingen aning)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Va fan ...vadå fordon börjar heala sig själva ?? är detta battlefield 2142 i ett nytt stuk eller ??...

ja om blir dom smått skadade, precis som i bc2 när en person blir smått skadad så återgår den till fullt liv efter en stund om man väntar lite.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av widL:

Om man är gymnasieelev så kan skillnaden mellan det billigaste och dyraste exemplaret motsvara ungefär 15% av ens månadsinkomst.

En gymnasieelev utan framförhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ja om blir dom smått skadade, precis som i bc2 när en person blir smått skadad så återgår den till fullt liv efter en stund om man väntar lite.

aah men va bra efter en raket på mitt fordon så ska jag backa lite och sen har jag fullt liv igen...bra då behöver vi inga engineers ... va fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja mo du och dina polare inte är mer än 150pers så måste väl ändå majoriteten tycka det? glömde just att alla har fel utom du aja...
Fortfarande, majoriteten vill ha prone. Och varför inte CoDs killcam? Det är ju helt klart det ända dom är bra med CoD imo.

Vad jag vet så var extremt många nöjda med skadan, alltid när en codfag skrev att det var för mycket skada så kom 5pers och tryckte ner han.
DICE är främst ute efter PR nu med betan, har inga hopp om att spelet kommer ändras innan det går guld.

Jag har spelat hela Battlefield-serien sen 1942 och jag kan ju säga att hade dom tagit med killcam i Battlefield 3 så hade jag bokstavligen slitit av det lilla hår jag har på huvudet, vilket jag tror många andra BF-fans också gjort.

Sen tycker jag att alla bara ska vara glada över att vi får spela betan och påverka överhuvudtaget, (vilket har sagts tidigare). Tänk om vi inte hade fått köra varken alpha eller beta-test, vad kul alla hade haft på releasedagen om server efter server hade kraschat. Är ju faktiskt bara drygt en månad kvar tills alla får lira vilken bana de vill ändå.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Överkill:

En gymnasieelev utan framförhållning.

Inkomsten är densamma, om du inte med framförhållning menar att jobba kvällar/helger, vilket inte är helt enkelt när man går i gymnasiet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Damgage, sen tyckte många att kulan hade en konstig bana.

Jaså..
Vad var det med damages då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Använder man fortfarande bomber? (jag har helt seriöst ingen aning)

du menar irl? isf ja,ganska så ofta:)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

aah men va bra efter en raket på mitt fordon så ska jag backa lite och sen har jag fullt liv igen...bra då behöver vi inga engineers ... va fan..

nej då lär den vara svårt skadad o kommer inte lagas av sig själv då. för medics behövs ju i bc2 elr hur? för där kan du inte bara gå undan jämt o få fullt liv igen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Damgage, sen tyckte många att kulan hade en konstig bana.

konstig bana?...bullet drop kanske..som i verkligheten att kulan sjunker när det blir långa avstånd o man måste sikta lite högre..inget konstigt med det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Vehicles will only begin to regenerate if their health is under 75%

Antingen fel citerat av dem eller så sa zhinto fel för Demize har sagt att regen bara sker över 75% för att folk som inte är engineer ska kunna hålla sin tank vid liv länge om de spelar smart.
I alphan var det regen vid lite skada, inget vid mellan skada och vid mycket skada (~<20% kvar) så blev det skada över tid så den brann och om man inte lagade exploderade den efter ett tag.

Jag tvivlar på att de har inverterat den funktionen sedan Demize sa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

nej då lär den vara svårt skadad o kommer inte lagas av sig själv då. för medics behövs ju i bc2 elr hur? för där kan du inte bara gå undan jämt o få fullt liv igen.

Sant.

Permalänk
Medlem

Tror ni i7 950 och 6950 CF klarar alla högsta inställningar i 1080p? AA x2 eller 4 kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Tror ni i7 950 och 6950 CF klarar alla högsta inställningar i 1080p? AA x2 eller 4 kanske.

vänta en vecka så får du veta.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara be om lite input på en fundering jag har.

Skall uppdatera grafikkort till BF3. Det blir ett 560 eller 570.

Det jag funderar lite på är ifall 1 utav mina 8800GTS kan vara bra att ha i som physx kort. Kommer det att ge något? (förutom extra värme/strömförbrukning.):P

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

TIPS!
Köpte mitt BF3 Limited edition på www.cjs-cdkeys.com för 260kr. Billigast på nätet vad jag vet

En vän köpte: http://www.cjs-cdkeys.com/products/Call-Of-Duty-4%3A-Modern-W... från sidan och han fick nyckeln på ett par timmar. Det har inte varit något krångel alls. Detta var några månader sedan.

Han var nöjd med deras tjänst iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att det är sånt jäkla bulletdrop i spelet. Ni vet väll att om ni släpper en kula från handen från exempelvis 5 meter och skjuter ett rakt skott från samma höjd så faller båda till marken exakt samtidigt.
Ganska intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Ni som klagar på att det är sånt jäkla bulletdrop i spelet. Ni vet väll att om ni släpper en kula från handen från exempelvis 5 meter och skjuter ett rakt skott från samma höjd så faller båda till marken exakt samtidigt.
Ganska intressant?

jag gillar när det är bulletdrop

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Ni som klagar på att det är sånt jäkla bulletdrop i spelet. Ni vet väll att om ni släpper en kula från handen från exempelvis 5 meter och skjuter ett rakt skott från samma höjd så faller båda till marken exakt samtidigt.
Ganska intressant?

Najj! inte om man skjuter skottet rakt upp!!!! HOOO HOOO! jepp, funderat ut "samma höjd" om du går ner på knä eller bara sätter dig så kan du få samma höjd som när någon random släpper kulan, då funkar ju inte din teori? konspiration!

trololol.... om ingen fatta

Permalänk
Skrivet av widL:

Inkomsten är densamma, om du inte med framförhållning menar att jobba kvällar/helger, vilket inte är helt enkelt när man går i gymnasiet.

Battlefield 3 releasen kom inte som ett åsknedslag från klar himmel. Går det så långt att du måste beställa från shady sidor från andra länder för att tjäna in 100-200kr så har du uppenbarligen noll planerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Ni som klagar på att det är sånt jäkla bulletdrop i spelet. Ni vet väll att om ni släpper en kula från handen från exempelvis 5 meter och skjuter ett rakt skott från samma höjd så faller båda till marken exakt samtidigt.
Ganska intressant?

Det testade ju något liknande i mythbusters? dock var det inte 5 m. det var coolt i alla fall!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Ni som klagar på att det är sånt jäkla bulletdrop i spelet. Ni vet väll att om ni släpper en kula från handen från exempelvis 5 meter och skjuter ett rakt skott från samma höjd så faller båda till marken exakt samtidigt.
Ganska intressant?

Hur går det ihop? Kulan har ju en jäkla fart ifrån pistolen?