Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

moms får du betala på allt som du köper här i vårat land kompis !

sen får du detta när du köper från webhallen

Limited Edition innehåller:
• Battlefield 3 Game
• Battlefield 3 - Back to Karkand - Digital Expansion Pack
• 4 classic Battlefield 2 maps re-imagined in the new Frostbite 2 engine, • Strike at Karkand • Gulf of Oman • Sharqi Peninsula • Wake Island
• Also features classic Battlefield 2 vehicles, weapons which can be brought back to your Battlefield 3 game, unlocks, persistence and more!

dock får du inte: DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

sen skiter jag i vad alla andra får huvudsaken är att jag får spelet!

http://www.webhallen.com/spel/pc/99046-battlefield_3-limited_...

Citat:

Förbokningserbjudande. Förboka Battlefield 3 och få unika multiplayer-skins samt Dog Tags! Kod samt instruktioner mailas ut i samband med release.
• SPECACT KIT: 8 unique multiplayer skins for the elite of the elite
• DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

kostar 549 på webhallen med frakt lilla gubben alltså får du dom grejerna gratis som att du betalar ingen frak på orgin som att det är digitalt, får ju lägga till moms och frakt på webhalllen, så kolla din beställning på webhallen om du skall se vad det kostar, du kan ju inte kolla bara på spelet utan att boka det! lägg det i kundvagnen och se får du se själv

Vad snackar du moms för? Det står redan med i priset...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Förlåt mig 528 kr blir det

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av henkah:

Förlåt mig 528 kr blir det, men oj då kanske det bara är jag som betalar extra, nämen så tråkigt "Skratt retande!"

men ni sa ju att momsen står redan i priset! elelr hur va det?

Ja, momsen är inräknad i priset... Det står det ju till och med på bilden du visade!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

Förlåt mig 528 kr blir det, men oj då kanske det bara är jag som betalar extra, nämen så tråkigt "Skratt retande!"

http://data.fuskbugg.se/skalman02/b6074e63_Untitled.jpg

men ni sa ju att momsen står redan i priset! elelr hur va det?

Du har ju valt postförskott;) ahahahah. Inte undra på att det blir dyrt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

"Hämtar ut BF3 på Webhallen" Betyder det att för att delta i tävlingen så kan man inte få den fraktad?

Ringde precis Webhallen och de sa att allt som behövs för att vara med i tävlingen är att köpa spelet från Webhallen. Man behöver alltså inte hämta ut den från butik.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Du har ju valt postförskott;) ahahahah. Inte undra på att det blir dyrt.

Haha eller hur, betala 50kr extra för postförskott och sedan säga att det är dyrare än alla andra ställen.. testa att betala med kort på webhallen så är det ju billigare än origin även fast man lägger på frakt! (478kr för LE med frakt @ webhallen, 499kr för LE @ origin)

För om man nu köper via origin så antar jag att man lär betala med kort, eller hade han tänkt betala med postförskott där också?

Så att säga att det är billigare på origin och sen välja dyraste betalsättet från webhallen är ju lite småskumt.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Men nu va det ju såhär att några killar snacka bullshit här längre upp i forumet, om att dom köpt spelet för 397 kr när dom hämtar spelet, men lite svårt som att själva spelet kostar 449 kr utan frakt! så klaga inte på mig min unga herre

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Skrivet av henkah:

Men nu va det ju såhär att några killar snacka bullshit här längre upp i forumet, om att dom köpt spelet för 397 kr när dom hämtar spelet, men lite svårt som att själva spelet kostar 449 kr utan frakt! så klaga inte på mig min unga herre

Kanske köper "buddy pack" för 795:-/2 =397,5:-

http://www.webhallen.com/spel/pc/133112-battlefield_3-limited...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Har faktiskt inte tänkt på det men nu när du skriver det så låter det ganska rimligt. Ska bli rätt kul att få testa vapnen och framför allt HITBOXEN!

Angående balanseringen, autobalseringen närmare bestämt.
I BF2 lämnade den ganska mycket att önska, framförallt flyttas spelare under pågående spel.
Lite irriterade eftersom man "vips" kan flyttas från vinnande sidan till den förlorande, eller tvärtom.
Det är bättre om "servern" ränkar ut en optimal balans mellan två omgångar.

Vet någon hur autobalseringen är i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Källa: http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta#

"Recommended" är mycket intressant!
Speciellt att DICE rekommenderar ett 64-bitas OS.
Kommer de att ha två varianter av BF3; en för 32-bitars OS och en för 64-bitars?
För annars finns det väl ingen som helst fördel i att köra i ett 64-bitars OS?
(och alltså bör man inte heller rekommendera det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

"Recommended" är mycket intressant!
Speciellt att DICE rekommenderar ett 64-bitas OS.
Kommer de att ha två varianter av BF3; en för 32-bitars OS och en för 64-bitars?
För annars finns det väl ingen som helst fördel i att köra i ett 64-bitars OS?
(och alltså bör man inte heller rekommendera det)

Citat:

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

4Gb + 1GB(+) do the math

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

"Recommended" är mycket intressant!
Speciellt att DICE rekommenderar ett 64-bitas OS.
Kommer de att ha två varianter av BF3; en för 32-bitars OS och en för 64-bitars?
För annars finns det väl ingen som helst fördel i att köra i ett 64-bitars OS?
(och alltså bör man inte heller rekommendera det)

64bitar OS är betydligt bättre än 32bitar.
har dock inte speciellt gjorda 64bitars adressering men det var inte väntat.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

4Gb + 1GB(+) do the math

Grafikminne är inte addresserbart som arbetsminne, så du kan inte räkna på det viset...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/32-bit-and-6...

en 64-bitarsdator kan bearbeta dubbelt så mycket information som en 32-bitarsdator och kan förses med väsentligt större RAM-minne (Random Access Memory). Det gör 64-bitarsdatorer till ett bra val om du arbetar med video, stora databassökningar eller spel och andra program som kräver komplexa beräkningar och mycket minne. En 32-bitarsdator fungerar dock mycket bra för de flesta program. Kalkylbladsprogram, webbläsare och ordbehandlingsprogram har ungefär samma prestanda på 32- och 64-bitarsdatorer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hedersmedlem

Vore väldigt ologiskt att inte rekommendera 64bit om man tycker att folk ska ha 4GB ram..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Hur är det nu då once and for all med det här physical warfare-paketet. Kommer man kunna få tillgång till dessa extra saker efteråt eller kommer det att bli preorder only där paketet heter just physical warfare? Man vill ju ha tillgång till allt, att man får vänta någon månad på det spelar mig ingen roll men är det här bara för att mjölka folk på pengar?

Eller får man tillgång till allt för eller senare med limited edition också?

Kan någon förtydliga vad som gäller här?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

TIPS!
Köpte mitt BF3 Limited edition på www.cjs-cdkeys.com för 260kr. Billigast på nätet vad jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

TIPS!
Köpte mitt BF3 Limited edition på www.cjs-cdkeys.com för 260kr. Billigast på nätet vad jag vet

HAHAHA! vad är detta för skit? tur denna datorn är super dålig så jag kan gå in och kolla på vilken sida jag vill

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blade80:

Hur är det nu då once and for all med det här physical warfare-paketet. Kommer man kunna få tillgång till dessa extra saker efteråt eller kommer det att bli preorder only där paketet heter just physical warfare? Man vill ju ha tillgång till allt, att man får vänta någon månad på det spelar mig ingen roll men är det här bara för att mjölka folk på pengar?

Eller får man tillgång till allt för eller senare med limited edition också?

Kan någon förtydliga vad som gäller här?

svaret på din fråga är ja. alla får det som ingår i det så småningom.

Den enda förbokningsbonus som ser ut att ha någon långtida behållning är specact / dogtags som webhallen och game kör med, då de troligen kommer kosta pengar att skaffa i efterhand, om man skall gå efter hur det var i BC2.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

TIPS!
Köpte mitt BF3 Limited edition på www.cjs-cdkeys.com för 260kr. Billigast på nätet vad jag vet

Sidan ser verkligen inte seriös ut. Har du beställt där förut?
Gissar att du inte kommer få något spel.

Permalänk
Medlem

Problemet med sidor som säljer billiga nycklar är att i många fall får du en nyckel till spelet men att den antingen är redan är använd eller är regionslåst till ryssland osv där dom köper in billiga nycklar.

Ontopic:
Väntar ivirigt på att det ska börja ploppa upp lite fler vidoes från gameplay efter betan dragit igång

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Är ni avundsjuka för att en annan kommer unda så billigt eller?

Jag kollade förstås innan om det är seriöst och ja det är andra som är nöjda som köpt från sidan och så har de några tusen "fan"på deras FB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

TIPS!
Köpte mitt BF3 Limited edition på www.cjs-cdkeys.com för 260kr. Billigast på nätet vad jag vet

haha är det för billigt för o vara sant..så är det troligen det oxå

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkah:

Men nu va det ju såhär att några killar snacka bullshit här längre upp i forumet, om att dom köpt spelet för 397 kr när dom hämtar spelet, men lite svårt som att själva spelet kostar 449 kr utan frakt! så klaga inte på mig min unga herre

Er, tänkte du till nu? Kolla vilka alternativ som finns innan du rabblar ur dig grejer.

Buddypack: 397:- per spel.

Ensamt spel: 449:-

Änsålänge har du bara dåliga argument till varför du ska köpa det på Origin. Det finns en enda fördel med det, det är att du får spelet digitalt, fast då till ett högre pris.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

haha är det för billigt för o vara sant..så är det troligen det oxå

Ja, vi får se.... Det är ju inte helt orimliga priser då tex cdkeyhouse säljer för nått på 280 har jag för mig

Permalänk

Hur kan man ens bråka om en sån struntsumma som kostnaden av ett spel?

Permalänk
Medlem

Skönt att man lyckas timea in resa till Jämtland när betan börjar. Har ju inte ens haft en semester på hela sommaren!

Permalänk
Medlem

Undrar hur en MSI GT780R skulle prestera med bf3 nu när de släppt speccarna.. Någon som har testat alphan med den laptopen?

Vet att ni är trötta på de här sakerna, men det har inte hänt något nytt i dag så jag passade på. (bra mkt roligare än prisjämförelser som vilken apa som helst kan hitta genom lite jämförande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Ringde precis Webhallen och de sa att allt som behövs för att vara med i tävlingen är att köpa spelet från Webhallen. Man behöver alltså inte hämta ut den från butik.

Okej, tack för upplysningen. Då blir det nog att boka/köpa det från dem då :).

Vad kommer "vanliga" versionen av spelet kosta tro, dvs. inte limited edition? Bara för att see vad det är man eventuellt betalar extra för och hur mycket pengar det handlar om.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT