Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Physical warfare pack kommer alltså vara gratis senare men specact kittet kommer kosta extra, var är logiken. Physical är ju ett bättre paket än specact imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

SPECACT KIT innehåller bara 8 st multiplayer skins? Och kittet kommer kosta extra senare? lol? Vem skulle betala extra för några jäkla skins?

Många:) T.ex min polare köpte det till BC 2.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Efter stått och läst igenom massa forumtrådar och tittat på massa BF3 videos under nattens "arbetspass" så blev det lite impulshandling i form utav ett till HD 6950 2 Gb Flex kort samt ett Corsair AX850 nätagg då jag befarar att mitt nuvarande CX600 inte skulle räcka till. Vad vare zh1nt0 sa, dubbla 580 så skulle man kunna köra på Ultra settings? Då borde väl dubbla 6950 vara relativt snarligt va, eller är jag helt ute och cyklar?

6950 är inte snarlikt ett 580, snarare ett 560 ti.

Sen har du problemet med att frostbite 1.5 presterade mkt bättre med nivida kort, och så såg det även ut i alpha testerna, men vi vet ej ännu hur bra frostbite 2.0 presterar egentligen. Men eftersom nvidia samarbetar mkt med dice, så skulle jag vilja påstå att chansen är stor att nvidia presterar mkt bättre med sina kort.

Sen kommer vi till crossfire/SLI problemen med microstuttering, som gör att det känns som sämre fps, kanske 15-25 fps får du dra av, speciellt eftersom crossfire har större problem med det.

Så 2st 6950 kommer prestera bra, ultra kanske är att ta i, men de kommer prestera bra, men inte i närheten av 2x 580.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Kryssmästare
Skrivet av MiLeS:

Efter stått och läst igenom massa forumtrådar och tittat på massa BF3 videos under nattens "arbetspass" så blev det lite impulshandling i form utav ett till HD 6950 2 Gb Flex kort samt ett Corsair AX850 nätagg då jag befarar att mitt nuvarande CX600 inte skulle räcka till. Vad vare zh1nt0 sa, dubbla 580 så skulle man kunna köra på Ultra settings? Då borde väl dubbla 6950 vara relativt snarligt va, eller är jag helt ute och cyklar?

Skulle också vilja veta detta, spenderade välförtjänta 16000~ på en dator som innehöll 2st xfx 6950 och en 2600k vars syfte var att maxa bf3...

Känns lite surt om det inte kommer hända :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heggis:

Skulle också vilja veta detta, spenderade välförtjänta 16000~ på en dator som innehöll 2st xfx 6950 och en 2600k vars syfte var att maxa bf3...

varför köpte du inte då 2x 6970, då hade du kunnat maxxa spelt ut helt och hållet

Edit: tror din dator kommer prestera bra! har du klockat något? eller så låser du upp 6950 till 6970 (går inte på 1gb kort vad jag har hört men på 2gb skulle de gå) dock säger dom att de ger mer att få en stabil och bra klock på dem.

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av Heggis:

Dumt att köpa en ny dator så tidigt i syfte att kunna maxa BF3.

Permalänk
Medlem

Varför tror alla att Recommended Settings är vad som krävs för att köra på Low/Medium? Är nog snarare så att Dice har satt Recommended på det som krävs för High/Very high .... Sedan är det ju inte direkt synbar skillnad med en massa Anti Aliasing om man kör på 1920x1200 tex.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Kryssmästare
Skrivet av 3xTra:

varför köpte du inte då 2x 6970, då hade du kunnat maxxa spelt ut helt och hållet

Edit: tror din dator kommer prestera bra! har du klockat något? eller så låser du upp 6950 till 6970 (går inte på 1gb kort vad jag har hört men på 2gb skulle de gå) dock säger dom att de ger mer att få en stabil och bra klock på dem.

Därför det hade kostat allt för mycket. Men joo det kommer nog att se fantastiskt ut! Men det hade ju varit ett plus att få lite längre e-penis.

Joo, har klockat litegran (har inte siffrerna på mig sitter på skoldatorn atm) men vågar inte köra så mycket mer med tanke på att toppkortet får inte så mycket luft.

Prollen har jag klockat upp till 4.4GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heggis:

Därför det hade kostat allt för mycket. Men joo det kommer nog att se fantastiskt ut! Men det hade ju varit ett plus att få lite längre e-penis.

Joo, har klockat litegran (har inte siffrerna på mig sitter på skoldatorn atm) men vågar inte köra så mycket mer med tanke på att toppkortet får inte så mycket luft.

Prollen har jag klockat upp till 4.4GHz

har du ingen sido fläkt ? :S

köp en ny kylning till dina grafikkort kostar juh inte så mycket

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

6950 är inte snarlikt ett 580, snarare ett 560 ti.

Sen har du problemet med att frostbite 1.5 presterade mkt bättre med nivida kort, och så såg det även ut i alpha testerna, men vi vet ej ännu hur bra frostbite 2.0 presterar egentligen. Men eftersom nvidia samarbetar mkt med dice, så skulle jag vilja påstå att chansen är stor att nvidia presterar mkt bättre med sina kort.

Sen kommer vi till crossfire/SLI problemen med microstuttering, som gör att det känns som sämre fps, kanske 15-25 fps får du dra av, speciellt eftersom crossfire har större problem med det.

Så 2st 6950 kommer prestera bra, ultra kanske är att ta i, men de kommer prestera bra, men inte i närheten av 2x 580.

Upplåsta HD6950 CF är prestandamässigt snabbare än GTX570 SLI och jämlika GTX580 SLI (beroende på spel) då det presterar som ett HD6970 CF så får man tag i ett sånt så!

Sen angående Microstuttering så är det BS med stort B! Jag märker då inte av något problem!

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...
Förstår inte allas argument på att Nvidia korten presterar mycket bättre bara för att en del spel är nästintill gjorda för Nvidia. Visst ska dom kanske presterar bättre dom första dagarna innan amd kommer ut med en bra drivrutin och då skiftar det oftast direkt vilket märke som presterar bäst. Det ända spel jag kommer på nu på rak arm som inte följer det mönster jag nu har uttalat är crysis 2 som verkar prestera lika dåligt med dx11 och high-res textures som på dx9 och utan high-res (detta är min egna erfarenhet och kan tyvärr inte bevisa detta generellt). Alla som har amd bör därför vara lunga över deras val av amd. Om ni protesterar mot mitt argument så kan vi ta upp diskussionen igen när vi alla har kört det färdiga spelet och när både amd och nvidia har skickat ut ordentliga drivrutiner och spelet har patchats. Är ingen fanboy utan säger att alla dom som har valt nvidia och amd just för bf3 ska vara nöjda.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Hedersmedlem

Varför spekulera så mycket om prestandan? Systemkraven är inget att kolla på så länge man inte sitter med en riktigt gammal dator. Utvecklarna specificerar inte varken upplösning, detaljnivåer, kantutjämning eller hur många FPS de tycker är rimligt för att spelet ska anses flyta.

Ni som är oroliga för prestanda bör vänta med att köpa komponenter tills spelet är ute.

Permalänk
Kryssmästare
Skrivet av 3xTra:

Näe, har ett 800D så har ingen sidofläkt. Det jag har funderat på är att vända (och köpa några filter) fläkten på baksidan och fläktarna till H100 så att dom kör insug sen ha utsug i botten av tornet.

Köpa andra kylare till grafikkorten vill jag inte ge mig in på för att jag kommer säkert paja skiten när jag ska montera det hela.

Permalänk
Skrivet av widL:

Varför spekulera så mycket om prestandan? Systemkraven är inget att kolla på så länge man inte sitter med en riktigt gammal dator. Utvecklarna specificerar inte varken upplösning, detaljnivåer, kantutjämning eller hur många FPS de tycker är rimligt för att spelet ska anses flyta.

Ni som är oroliga för prestanda bör vänta med att köpa komponenter tills spelet är ute.

Alla är nog oroliga för att ingen vet hur stor grafikskillnaden kommer vara mellan tex. high och ultra. Tänk dig själv om man köper ett kort i tron om att man kommer kunna köra ultra och så klarar man det "bara" på high. Därför söker folk råd om vilka val som är säkrast.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Varför tror alla att Recommended Settings är vad som krävs för att köra på Low/Medium? Är nog snarare så att Dice har satt Recommended på det som krävs för High/Very high .... Sedan är det ju inte direkt synbar skillnad med en massa Anti Aliasing om man kör på 1920x1200 tex.

För att zh1nt0 har sagt att det motsvarar medium typ

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MightyKLARA:

Alla är nog oroliga för att ingen vet hur stor grafikskillnaden kommer vara mellan tex. high och ultra. Tänk dig själv om man köper ett kort i tron om att man kommer kunna köra ultra och så klarar man det "bara" på high. Därför söker folk råd om vilka val som är säkrast.

Ultra och high är ju bara ord! Det säger inget om hur snyggt spelet är. Det verkar ju nästan som att folk bryr sig mer om vad inställningarna kallas än vad de faktiskt gör för skillnad i bildkvalitet och prestanda. Det är per definition dumt att köpa hårdvara för att spela spel X på detaljnivå X, speciellt när detta är första spelet med denna spelmotor.

Antingen köper man bästa möjliga hårdvara nu med de pengar man har lagt undan, eller också väntar man på detaljerade prestandaanalyser om man nu vill försäkra sig om att kunna skryta för kompisarna att man kan spela BF3 på "ultra".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pocke-boy:

För att zh1nt0 har sagt att det motsvarar medium typ

I så fall var det dumt sagt av honom, så länge han inte preciserade upplösning, kantutjämning och ungefärlig FPS. Om jag klarar "medium" i 2560x1440 med 2x AA och 50-60 FPS är jag nöjd, men det kan ju lika gärna betyda "medium" i 1280x720 utan AA och med 30 FPS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Minns en tid (2001 - 2005) när man tog bort allt grafik godis, körde på lägre settings allt för att få de magiska 125 FPS Trist nog går de inte i dagens spel. Om jag fick välja hade ja rensat allt lull lull, ser hellre fienden än nån cool rök effekt

Call me old fashion...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

spelet kommer inte vara fult på low heller så ta det lungt alla ni som tror att inte eran dator pallar med. var glada om ni kan gå igång spelet helt enkelt. uppgradera därefter om det behövs.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hejsan Tobblish,

Skrivet av Mimematis:

Om dom släpper mer banor, behöver inte vara alla då dom som sagt har en grupp som testar.
Men iaf så vi kan testa Jets och alla fordon.

Men jag kan förstå att dom inte vill släppa det till Betan då den är en Demo egentligen.

Hmm, jag tror att EA och DICE är fullt medvetna om att folk kommer att "tröttna" på Metro-banan ganska snabbt.
Och vad tror vi händer då?
Samma som på L4D på Steam, de lägger upp en ny bana med lite nytt lull-lull.
Och vips kommer vi alla springade som barn vid godisutdelinngen i ett barnkalas

Det huvudsakliga syftet med Betan är för DICE att först och främst på återkopplingar på BF3:
* Finns det några kodningsfel i spelet?
* Några speciella datorkomponter som är frekvent förekommande i problem?
* Är klasserna välbaklanserade?
* Är rankningssystemet bra?
* Är vapnena bra (grafik, fysik, skada etc)?
* Är den aktuella banan välbalanserad?
* ...
Andra saker som EA kommer att vilja veta är:
* Klarar alla våra servar av BF3?
* Har vi tillräckligt bra ping?
* Är det rätt placerade?
* ...
Sedan kan vi antagligen vänta oss att de skickar enhancements/rättningar, det är vitkigt för DICE/EA att veta att de distribueras både smidigt och lättfattligt. (återigen jämför med Steam)

Att vi sedan får vårt spelbegär tillgodosett är bara en bonus!

Spela på och proffs-tyck om BF3!
Kommentarer som "Metro är tråkig" hamnar direkt i det runda arkivet.
Kommentarer som "Jag tycker att Metro bör byggas om så att..." undersöks garanterat. Kanske hör de till och med av sig för fortsatt diskussion.

Själv skall jag jämföra fysik-systemet/skadenivåer på olika vapen, framförallt mellan BF2 och BF3, under en lupp.
(tex vi skall inte ha några "autoaim" hitboxar här inte, en 7.62x51mm Nato skall göra samma skada oavsett vapen, 9x19mm Parabellum skall dala snabbare än en 5.56×45mm NATO som i sin tur skall dala snabbare än en 7.62x51mm Nato och en massa annat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Såg många hyllningstrådar om skadan, hur man rörde sig och accuracy.
NEJ man vet inte exakt vad en fiende är, har du ens sätt BFs killcam? DEN FÖLJER JU EFTER GUBBEN!

Exakt!

-"No more camping snipers...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Va fan ...vadå fordon börjar heala sig själva ?? är detta battlefield 2142 i ett nytt stuk eller ??...

Nej, men 2014; Sh*te, nu vet vi vad den Amerikanska militären håller på med. Nanobots!
LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Använder man fortfarande bomber? (jag har helt seriöst ingen aning)

Ehh ja. Vad tror du B52 släpper

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som blir taggad på BF3 när man lyssnar på;

http://open.spotify.com/track/0iwqaLyAkTKDS72u3Yb1qR

Hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

aah men va bra efter en raket på mitt fordon så ska jag backa lite och sen har jag fullt liv igen...bra då behöver vi inga engineers ... va fan..

Tja, med tanke på att soldaterna regenereras så varför inte?
(något jag tycker förstör lagspelsidén)

Och har inte Engineers tagit över rollen som Support i och med sitt raketvapen?

Nytänkade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Dels för att Dice själva sagt att det är för medium, i 1080p då troligtvis och och för att recommended alltid brukar vara för medium och aldrig för high/high very high.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tja, med tanke på att soldaterna regenereras så varför inte?
(något jag tycker förstör lagspelsidén)

Och har inte Engineers tagit över rollen som Support i och med sitt raketvapen?

Nytänkade?

men blir du svårt skadad healar du inte dig själv..bara vid små enklare skador. samma sak med fordonen, för medics behövs ju i bc2 så lär engineers behövas i bf3 tex..men visst konstigt är det iaf att dom ens tänkt tanken att sätta in sånt.

samt att dom har tagit bort medics i bf3 o satt i hop dom med assault klassen..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Hur ska sidofläkten mot grafikkorten placeras? Blåsa in på korten, eller utsug? Har själv 2 fläktar i front, en sido (som blåser på korten) och en fläkt baktill. Behöver råd

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vartannat inlägg i den här tråden handlar om hårdvara, kan ni inte ta det i en annan forumdel? Blir pissjobbigt att läsa om det man vill(det som ska vara i den här tråden).

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Upplåsta HD6950 CF är prestandamässigt snabbare än GTX570 SLI och jämlika GTX580 SLI (beroende på spel) då det presterar som ett HD6970 CF så får man tag i ett sånt så!

Sen angående Microstuttering så är det BS med stort B! Jag märker då inte av något problem!

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

användaren nämde inte upplåsta 6950, utan bara 6950, sen har jag inte påstått att 6970 inte presterar som ett 570.

Sen om du märker av microstuttering eller inte är ointressant, det finns där och det är när man pressar det till max som det verkligen märk, ju sämre kort, ju krävande spel, destå mer stuttering.

läs på dig här och påstå sen att det är BS (jag själv erfarenheter av CF och SLI):
"http://www.tomshardware.co.uk/radeon-geforce-stutter-crossfir..."

men drar väl ett citat från CF conclusion: "Even at frame rates above 50 FPS, micro-stuttering rears its ugly head, pronounced enough to significantly detract from the gaming experience.

Jag tror inte man kommer kunna maxxa BF3 med 2 st 6950, men du kommer inte ha problem att spela med höga inställningar, sen beror det väldigt mkt på i vilken upplösning du lirar i såklart.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv