Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Kommer dessa delar funka bra tillsammans?

Permalänk

Kommer dessa delar funka bra tillsammans?

Vad kan jag annars ändra?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/904432/2011-09-23
tack för all hjälp i förhand

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Kan säga utan större erfarenhet att det kommer bli trångt som bara den med 2st "3 slots" kort, om du ens får på bägge på mobo ( (vilket jag inte kan svara på) så kommer de ligga riktigt tätt intill varandra (bästa tall 1cm) vilket kommer leda till riktigt höga temperaturer, vet inte vad du ska ha datorn till eller va din budget ligger på men det finns många andra 6970 eller 570 om du vill köra cf/sli som ger ett trevligare klimat i burken (kort som bara tar upp 2 "bakplåtar")

Permalänk
Skrivet av Abomer:

Kan säga utan större erfarenhet att det kommer bli trångt som bara den med 2st "3 slots" kort, om du ens får på bägge på mobo ( (vilket jag inte kan svara på) så kommer de ligga riktigt tätt intill varandra (bästa tall 1cm) vilket kommer leda till riktigt höga temperaturer, vet inte vad du ska ha datorn till eller va din budget ligger på men det finns många andra 6970 eller 570 om du vill köra cf/sli som ger ett trevligare klimat i burken (kort som bara tar upp 2 "bakplåtar")

Okej Skulle man kunna få ett tips på nåt specifikt bra 6970 till cf?

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Det ser fint ut, förutom på en detalj:
DCII kylarna är väldigt bra, men lämpar sig inte så hemskt bra i crossfire. Det som kommer hända är att korten kommer hamna kloss mot varandra så att det enda kortet stryps och blir väldigt varmt. Därför hade jag istället rekommenderat windforce/PCS+/lightning som endast tar upp 1 extra pci plats och lämnar rum för korten att andas.

1000w nätagg är också något overkill, så vill du dra in någon hundralapp kan du ta ett 850. Men 1000 är ju aldrig fel!

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Smajlarn:

Det ser fint ut, förutom på en detalj:
DCII kylarna är väldigt bra, men lämpar sig inte så hemskt bra i crossfire. Det som kommer hända är att korten kommer hamna kloss mot varandra så att det enda kortet stryps och blir väldigt varmt. Därför hade jag istället rekommenderat windforce/PCS+/lightning som endast tar upp 1 extra pci plats och lämnar rum för korten att andas.

1000w nätagg är också något overkill, så vill du dra in någon hundralapp kan du ta ett 850. Men 1000 är ju aldrig fel!

Tips från kompis. Kanske bra o ha till oc i framtiden tänkte jag eller kanske overkill för det med?
Vad menar du med lightning Gtx 580?
förlåt är ny i datavärlden min första riktiga dator

Visa signatur

Permalänk
Medlem

egentligen alla kort som trycker ut luften bakåt ut ur chassit tex http://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2048mb är väl de som passar bäst till CF/sli sen är det väl upp till en själv vilket fabrikat man är van vid eller har hört bra om. Sen om man inte ska köra med flera skärmar eller jättehöga upplösningar behövs inte grafikkort med 2gb i minne om inte så kan du kanske kollar på tex något av det 570 korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

Tips från kompis. Kanske bra o ha till oc i framtiden tänkte jag eller kanske overkill för det med?
Vad menar du med lightning Gtx 580?
förlåt är ny i datavärlden min första riktiga dator

850 ska vara nog för en stadig överklockning också, och lite till på det!

Jag kanske var lite otydlig i förra posten, med lightning menar jag MSIs kylarlösning som den i denna länk:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=862743
Samma sak gäller de andra orden jag skrev på samma ställe, det är bara andra typen av kylare som inte är lika stora. De är alla bra och fungerar fint i crossfire.

Som tidigare beskrivits i tråden är det ibland rekommenderat att ha en kylare som flyttar luft ut ur chassit om man har ett chassi som inte kan göra det. Nu har du ju ett Arc chassi så det ska vara lugnt att köra en "bättre" kylare eftersom chassit ventileras så pass bra ändå.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Smajlarn:

850 ska vara nog för en stadig överklockning också, och lite till på det!

Jag kanske var lite otydlig i förra posten, med lightning menar jag MSIs kylarlösning som den i denna länk:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=862743
Samma sak gäller de andra orden jag skrev på samma ställe, det är bara andra typen av kylare som inte är lika stora. De är alla bra och fungerar fint i crossfire.

Som tidigare beskrivits i tråden är det ibland rekommenderat att ha en kylare som flyttar luft ut ur chassit om man har ett chassi som inte kan göra det. Nu har du ju ett Arc chassi så det ska vara lugnt att köra en "bättre" kylare eftersom chassit ventileras så pass bra ändå.

Aha nu förstår jag. har dock inte dom pengarna Får nog köpa en i taget så blire fint. Man kommer väl ganska långt på ett 5970?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

Aha nu förstår jag. har dock inte dom pengarna Får nog köpa en i taget så blire fint. Man kommer väl ganska långt på ett 5970?

Lightning är den absolut dyraste versionen, PCS + eller windforce får man för samma pengar som kortet du plockade, därför bör det inte alls bli nå dyrare. De ska hå att hitta runt 3.

Ett 6970 presterar finfint, jag kan ta som exempel att jag spelar bfbc2 över 3 skärmar med ett sådant kort överklockat med PCS+ kylare.

Visa signatur

Citera för svar!