Firefox 7.0 redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker själv att Firefox är bättre än någonsin.
Snabbare, mer minneseffektivt, snyggare, effektivare och helt enkelt bättre på allt.
Om ni har problem med att era addons inte vill fungera, det finns addons som löser det.
Och jag gillar verkligen Firefox nya utvecklingsmodell, den fungerar utmärkt.
Utvecklingen för addons har dock inte riktigt anpassat sig än verkar det som men det löser sig förhoppningsvis snart, och tills dess är det som sagt väldigt enkelt fixat.
Och bry vilket nummer det har, jag tyckte också att det var fånigt att ändra heltalsnummret men hur deras utvecklingsmodell ser ut och hur deras olika kanaler med olika versioner fungerar så tycker jag det är riktigt bra.

Håller med dig på alla plan, och orka bry sig om versionsnummer!

Firefox äger! Och alla ni som har gått från Firefox och hoppat på Chrome fällan och tycker det är så bra, jag tycker ni har blivit lurade!

Skrivet av sykes90:

men skär er för fan mozilla, detta börjar bli fjantigt

Och vad är det som är fjantigt. Om man får fråga? Och snälla svara inte "versionsnummer"

Skrivet av Diablo_Lino:

jag har använt chrome nu sen windows 7 kom ut. den har precis allt jag behöver utan att ha 100 knappar överallt, cleant och snyggt och har även en del flik-finesser som jag saknar hos ie och ff speciellt när man kör med mer än en skärm.

Du kanske inte vet om det, men jag ska berätta för dig att du kan ta bort alla knappar du vill i Firefox, vill du ta bort alla knappar, inga problem, men, man ska ju veta det med!
Jag vet om att jag har ett cleanare firefox än din Chrom sug på den

Skrivet av RazerBlader:

Det är enkelt att förstå varför era adblocks inte fungerar till Google, hur skulle dme kunna tillåta utvecklare att ta bort deras största inkomstkälla? och sedan, Google är en reklam-webbläsare och den är byggd och gjord för att spåra dig så att du får riktad reklam till dig, oavsett hur mycket du ogillar det, det säger sig självt, och om du inte gillar att Google ser och spårar dig och struntar totalt i lagöverträdelser och dylikt så borde ni som har Chrome testa på SRWare Iron eller ChromePlus för att slippa detta, och jag vet inte om plugins finns för att slippa reklam, men du slipper Google flåsandes i nacken.

För övrigt struntar jag i versionsnummer, så länge jag kan få en bättre användarupplevelse, och så länge min dator och framförallt min elräkning mår bättre av det, och jag är trogen Firefox och jag är anti-Google ut i fingertopparna

Jag säger som jag sagt innan, alla Chome användare tror sig ha det bästa, men dom fattar inte att dom blir lurade på en bättre Webläsare och den bättre är Firefox!!

Skrivet av buddaz:

Hahaha, va coolt, på firefox future releases så finns inte firefox stable längre, utan enbart aurora och beta för desktop och mobile, sidan är omgjord, själv använder jag firefox aurora och har gjort det sedan Mozilla släppte aurora kanal, att folk pratar om 7:an känns som passé. Däremot ser jag fram emot version 9, och ser fram emot mozilla:s goda arbete, att göra en browser som är bra i verkligheten och inte enbart på pappret. Sedan att Mozilla stödjer open source gör ju inte saken sämre.

Är på samma linje som dig, önskar att fler hittar samma linje, men det ända vi kan göra är att skriva så kanske dom fattar vad dom går miste om!! Keep up the god work

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Håller med dig på alla plan, och orka bry sig om versionsnummer!

Firefox äger! Och alla ni som har gått från Firefox och hoppat på Chrome fällan och tycker det är så bra, jag tycker ni har blivit lurade!

Och vad är det som är fjantigt. Om man får fråga? Och snälla svara inte "versionsnummer"

Du kanske inte vet om det, men jag ska berätta för dig att du kan ta bort alla knappar du vill i Firefox, vill du ta bort alla knappar, inga problem, men, man ska ju veta det med!
Jag vet om att jag har ett cleanare firefox än din Chrom sug på den

Jag säger som jag sagt innan, alla Chome användare tror sig ha det bästa, men dom fattar inte att dom blir lurade på en bättre Webläsare och den bättre är Firefox!!

Är på samma linje som dig, önskar att fler hittar samma linje, men det ända vi kan göra är att skriva så kanske dom fattar vad dom går miste om!! Keep up the god work

De värsta är folk som använder Firefox o tror att det är bra

Kör själv med Chrome för det mesta men Opera annars, tar Firefox på alla sätt som finns bara kolla utvecklingen av Firefox, det liknar Opera mer och mer för varje uppdatering (som kommer stup i kvarten)

Permalänk
Medlem

Frågan är mer vem som har kopierat vem, och den frågan kommer du aldrig få något svar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

De värsta är folk som använder Firefox o tror att det är bra

Kör själv med Chrome för det mesta men Opera annars, tar Firefox på alla sätt som finns bara kolla utvecklingen av Firefox, det liknar Opera mer och mer för varje uppdatering (som kommer stup i kvarten)

Du ska aldrig göra din uträkning i förväg, utan att veta svaret

Jag använder alla webläsare! Och en sak ska du veta! Jag vet om att foxen är bäst! Och vad har Firefox utvecklingen att göra med att den liknar liknar Operas? Och!
Tror du på allvar att dom tävlar att likna varandras utveckling?

Läs buddaz utmärkta inlägg här varför Foxen äger:

"På firefox kan man ju bara högerklicka och vissa källkod, så får du upp hur sidan är byggd, enklare än så är det inte med foxen, vilket jag tycker har varit smidigt när jag har knåpat med hemsidor, sedan är ju "The W3C validators are developed with assistance from the Mozilla Foundation, and supported by community donations." en väldigt bra funktion för att se om man gör rätt, finns även till CSS. Tror det är rätt så bra fördelat över lag om vad man använder, många använder chrome, på grund av att de anser den är snabbare än dem andra och så vidare., för min del tycker jag den är sämst, har testat Opera next, IE10 pre, Safari för windows, Chrome canary och så klart Firefox, av dem alla så är Opera snabbast, om man skall prata om hastighet, därefter om man pratar om funktioner, säkerhet och så vidare, tycker jag Foxen är bäst"

Jag tror inte kaXe, jag vet, du är lurad Det är alla Chrome användare! Men, det är bara min åsikt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

De värsta är folk som använder Firefox o tror att det är bra

Kör själv med Chrome för det mesta men Opera annars, tar Firefox på alla sätt som finns bara kolla utvecklingen av Firefox, det liknar Opera mer och mer för varje uppdatering (som kommer stup i kvarten)

Det finns säkert någon Chrome-tråd, och någon för Opera med om du bara letar.

Annars mest glad åt att mina tillägg verkar fungera som de ska. Sen bryr jag mig inte om ifall mitt program heter BlaBla 1.1.2 eller Bla.Bla.14.0. Det viktiga är ju att saker och ting blir mer stabila, att viktiga framtida standarder implementeras. Att sen jag slipper ett multinationellt företag med storhetsvansinne ser jag bara som en bonus. Skönt för alla att man kan välja med andra ord.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.7. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Inte särskilt smart att sitta på en sån gammal release, många säkerhetshål lär vara kända i den.. du bör åtminstonde ha senaste punktreleasen av all mjukvara som har någon form av socket-uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Finns 3.6.23 för den som fortfarande använder 3:an, det är senaste release. Eftersom Mozilla har valt att ha kvar 3.6 medan dem har tagit väck 3.5, tills dess att Mozilla upptäcker att 3:an är föråldrad, kommer nog hända inom en snar framtid att Mozilla även väljer att ta väck den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

På firefox kan man ju bara högerklicka och vissa källkod, så får du upp hur sidan är byggd, enklare än så är det inte med foxen

Uh, vilken webläsare klarar -inte- detta?

Permalänk
Medlem

Det har förändrats, innan var det som att leta efter en nål i en höstack för IE, tydligen var jag inte allt för tydlig med vad jag menade, jag har alltid tyckt Foxen har varit enklare att hantera och därför har jag alltid använt foxen, så klart har jag testat dem andra, ändå så slutar det med att jag går tillbaka till foxen. Tycker om den mer än dem andra. vet inte exakt vad som gör den annorlunda, tycker enbart bara att den gör jobbet på bäst sätt. UI och hur man hittar funktionerna är lättare på foxen, plus att det finns mer möjligheter att ändra foxen exakt hur man än vill, som sagt jag bryr mig inte om hastigheten, utan för mig handlar det om funktionen, enkelhet och säkerhet, hastigheter och tester är för mig orelevant, säger ändå aldrig hur verkligheten ter sig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Kör redan Aurora (8) sedan tidigare. Ser ingen anledningen att inte göra det.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Firefox 9 som kommer till aurora skall vara snabbare än dem andra, eftersom man har fixat type inference, sedan vad firefox 10 har att erbjuda är för tidig att säga om, eftersom den är helt fräsch, sedan måste man även har i åtanke om att Ionmonkey är under arbete, http://blog.mozilla.com/dmandelin/ här hittar man allt om det nya arbetet kring JS för Foxen.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du ska aldrig göra din uträkning i förväg, utan att veta svaret

Jag använder alla webläsare! Och en sak ska du veta! Jag vet om att foxen är bäst! Och vad har Firefox utvecklingen att göra med att den liknar liknar Operas? Och!
Tror du på allvar att dom tävlar att likna varandras utveckling?

Läs buddaz utmärkta inlägg här varför Foxen äger:

"På firefox kan man ju bara högerklicka och vissa källkod, så får du upp hur sidan är byggd, enklare än så är det inte med foxen, vilket jag tycker har varit smidigt när jag har knåpat med hemsidor, sedan är ju "The W3C validators are developed with assistance from the Mozilla Foundation, and supported by community donations." en väldigt bra funktion för att se om man gör rätt, finns även till CSS. Tror det är rätt så bra fördelat över lag om vad man använder, många använder chrome, på grund av att de anser den är snabbare än dem andra och så vidare., för min del tycker jag den är sämst, har testat Opera next, IE10 pre, Safari för windows, Chrome canary och så klart Firefox, av dem alla så är Opera snabbast, om man skall prata om hastighet, därefter om man pratar om funktioner, säkerhet och så vidare, tycker jag Foxen är bäst"

Jag tror inte kaXe, jag vet, du är lurad Det är alla Chrome användare! Men, det är bara min åsikt

Var ju jävligt luddiga anledningar till att Firefox skulle vara bättre, såvida man inte är en webbutvecklare som just föredrar Fx - Men finns ju många webbutvecklare som föredrar Opera också, eller hur?

Tycker Opera har bättre funktioner from the box samt att det finns nu även tillägg att installera för annat man vill lägga till, och snackar vi säkerhet - ja då är det väl en gammal myt att Firefox skulle på något sätt försvara dig mot Internet hot.

Opera rankas väl bättre än Firefox på http://secunia.com/ ?
Mmmh.

En funktion jag verkligen älskar på Opera är att snabbt kunna gå bakåt och framåt på en sida med musgester, det är något jag saknar när jag använder andra webbläsare.

Och ja just det, papperskorgen också så man kan ta upp flikar man råka stänga eller kom på senare att man vill tillbaka till.
Underbara papperskorg.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Var ju jävligt luddiga anledningar till att Firefox skulle vara bättre, såvida man inte är en webbutvecklare som just föredrar Fx - Men finns ju många webbutvecklare som föredrar Opera också, eller hur?

Tycker Opera har bättre funktioner from the box samt att det finns nu även tillägg att installera för annat man vill lägga till, och snackar vi säkerhet - ja då är det väl en gammal myt att Firefox skulle på något sätt försvara dig mot Internet hot.

Opera rankas väl bättre än Firefox på http://secunia.com/ ?
Mmmh.

En funktion jag verkligen älskar på Opera är att snabbt kunna gå bakåt och framåt på en sida med musgester, det är något jag saknar när jag använder andra webbläsare.

http://i54.tinypic.com/29lln9g.png

Och ja just det, papperskorgen också så man kan ta upp flikar man råka stänga eller kom på senare att man vill tillbaka till.
Underbara papperskorg.

Skaffa dig en Mus med tummknappar, t e x en MX 518 så kan du gå "framåt/bakåt i alla webläsare
Jag har inte ens " framåt/bakåt" knapparna i Foxen, Faktum är att jag har knappt några knappar alls! Har tagit bort dom alla! Har en väldigt vältrimmad clean fox

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har 6.0.2 just nu. Dock tycker jag de kan köra på 6.x.x ett tag om det bara är mindre saker. mellan 4-6an har jag haft kaschera och problem att få igång det efterråt. dock inget allvarligt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Va e vitsen med 5,6 eller 7?

Tycker dom är riktigt fula, Hänger kvar på v3.6/v4

Permalänk
Medlem

Orka sitta och försöka överglänsa varandra med era webläsare. Folk kan tycka olika! Har kört chrome och Firefox och tycker att båda har sina för och nackdelar. Dock så har pratet om Opera gjort mig nyfiken på att prova den.

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Skojar dom, tyckte jag drog ner 6'an för bara några veckor sedan. Och så gott som alla av mina addons slutade fungera efter FF4.

De flesta tilläggen fungerar även om firefox anser att de är inkompatibla. Du kan stänga av kompatibilitetskontrollen.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Känns klart rappare än 6an iaf.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

fyfan. visst àr minnen till att anvàndas, men 700mb tendense ska inte uppmuntras

Det är liksom inte en fräsch Firefox installation det handlar om.
Jag tror jag har uppgraderat Firefox med all historik osv sedan version 2.
Tabmix plus, länkar, add ons osv.
Jag har optimerat Firefox för att det ska vara så kraftfullt som möjligt och täcka mina behov. Med 8 GB ram och SSD så känns Firefox ändå väldigt rappt. På min gamla laptop, Celeon 1.46 GHz, 2GB ram, 80GB HDD osv. så går det segt som fan.

Men på mina primära dator är det helt ljuvligt, jag får krupp när jag ska använda någonting annat och alla funktioner och så som jag är van med inte finns där.

Skrivet av airhead:

8 flikar här och 555 mb. Tycker Mozillas nya släppschema är patetiskt, det är ju uppenbart att man bara vill "komma ikapp" Internet Explorers siffra, för att inte verka "gammal". Löjligt. Fokusera på att utveckla webbläsaren och strunta i vilken siffra ni sätter på slutet.

Nu är det ju så att det är DU som fokuserar så mycket på siffran på slutet.
En del av utvecklarna på Firefox vill avskaffa siffran helt.

Så som deras utveckling ser ut så handlar det mest om att ha tydliga versioner med tydliga mål.

Om det är något som är löjligt så är det hur så många kommenterar så mycket kring saker dom inte förstår sig på.

Skrivet av Steffe:

22 flikar och nästan 600MB, dock på 8.0, men jag tycker inte det är så farlig minnesanvändning >_> Som andra sagt, låter som att han har några andra problem (addons/liknande)

Jag har inga som helst problem, det flyter på utmärkt!

Skrivet av skog1s:

Håller med dig på alla plan, och orka bry sig om versionsnummer!

Firefox äger! Och alla ni som har gått från Firefox och hoppat på Chrome fällan och tycker det är så bra, jag tycker ni har blivit lurade!

Jag tycker Chrome har sina fördelar, jag kör Chrome primärt på min laptop och en del andra sekundära datorer. Men jag skulle aldrig byta primärt så länge det inte ens går att hantera hur flikarna ska bete sig på ett vettigt sätt. För att ta ett exempel.

Men om Chrome beter sig som man vill och man inte använder lite kraftfullare verktyg så tycker jag Chrome oftast är bättre än Firefox.
Det är för det mesta snabbare och funkar allmänt bra och enkelt.

För mig och mina behov är det typ så här Chrome ser ut:

Jämfört med Firefox:

Moddandet är liksom valfritt, hur jag har valt att göra faller kanske inte alla i smaken men JAG gillar det så!

Permalänk
Medlem

Rolig jämförelse
Det enda google som används hos mig är google search, hade bing eller något annat search verktyg varit bättre, så hade även google search åkt ut på direkten, Använder dagligen Thunderbird med hotmail konto+Firefox aurora med Adblock och WOT addon, mer behövs inte. hoppas det kommer ny aurora version,väldigt snabbt, det buggar lite för mycket, mer än vanligt, risk att man måste vänta till på torsdag, som dem föregående gångerna..

Permalänk
Medlem

För oss som använder firefox, är den här texten viktig, kommer från den här länken: http://blog.mozilla.com/security/

"Issue

Juliano Rizzo and Thai Duong recently presented a paper detailing an information stealing attack against TLS-protected communications. The attack is not Firefox specific, and Firefox is not vulnerable in default configurations, however some plugins may be.

Impact to users

A successful application of this man-in-the-middle attack would allow an attacker to steal information from encrypted communications. This could include cookie data, which may allow the attacker to impersonate the victim.

Status

Firefox itself is not vulnerable to this attack. While Firefox does use TLS 1.0 (the version of TLS with this weakness), the technical details of the attack require the ability to completely control the content of connections originating in the browser which Firefox does not allow.

The attackers have, however, found weaknesses in Java plugins that permit this attack. We recommend that users disable Java from the Firefox Add-ons Manager as a precaution. We are currently evaluating the feasibility of disabling Java universally in Firefox installs and will update this post if we do so."

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

8 flikar här och 555 mb. Tycker Mozillas nya släppschema är patetiskt, det är ju uppenbart att man bara vill "komma ikapp" Internet Explorers siffra, för att inte verka "gammal". Löjligt. Fokusera på att utveckla webbläsaren och strunta i vilken siffra ni sätter på slutet.

Så du menar att du själv inte kan låta bli att fokusera på versionsnumret så därför måste Mozilla göra det åt dig?

Jag vet inte vad som är mest konstigt, det ovanstående eller att du verkar tro att det tar bort fokus på utvecklingen av webbläsaren när de har denna uppdateringsbenämning.

Permalänk
Medlem

Körde Chrome i många år men bytte till Firefox när 4:an kom ut, sitter på en liten 11.6 tums laptop och så fort någon av Chromes processer gick över 120mb blev hela datorn seg som sirap, räckte med att jag öppnade Aftonbladet i stort sätt. Dessutom tog Aftonbladet år att ladda jämfört vad det tog i FF4, visst, texten och bilder och allt kom upp långt snabbare i Chrome jämfört med FF4 men tiden till jag faktiskt kunde scrolla runt var mycket mycket längre i Chrome. (Enda tillägget jag har i Chrome är ad-block.)

Efter jag bytte till Firefox har jag knappt lyckats få laptopen att sega ner om jag inte medvetet gjort det eller Flash har ballat ur medan det ofta hände i Chrome att jag fick stänga ett antal processer som tog upp enorma mängder minne.

Permalänk

jag är lite omständig och använder olika webbläsare till olika tillfällen. De enda läsare jag håller mig undan är dock Safari och Opera. Värre dynga får man leta efter.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Förutom att Mozillas plötsliga versionsystemsbyte så slutade alla mina addons fungera i FF5. Google Chrome är mycket snyggare och jag har en del utmärkt fungerande addons.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På firefox auora, beta och nigthly fungerar addons med hjälp av lite trix.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compati... aurora och beta
medan i nigthly måste man in i about:config och trixa.

Medan på stable versionerna försöker Mozilla se till så att alla addons fungerar.

Du vet att du kan ända foxen till exakt hur du än vill, om du letar lite på nätet, så hittar du instruktionerna om hur man gör, sedan är det bara att börja knåpa, finns även en armé med färdiga personas till foxen som ändrar utseendet, eller du kanske inte visste det. Vilket innebär du kan göra foxen helt personlig. Så skippa snacket om att foxen är ful, det är du som sätter begränsningarna om hur foxen skall se ut för dig.

!Viktigt!
För er andra som inte förstår engelska, så måste man avaktivera java i plugin, under tillägg i foxen, det är lösningen för tillfället angående TLS sårbarheten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Hur dom byter versionsnummer är ju direkt värdelöst nu, skapar bara oreda. Tyvärr har Fireforx blivit sämre, numera är det mer instabilt än tidigare, hoppas dom kan få i ordning på det.

Jag håller med. Det var länge sedan jag använde FF.:P Is just a story now.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Det är liksom inte en fräsch Firefox installation det handlar om.
Jag tror jag har uppgraderat Firefox med all historik osv sedan version 2.
Tabmix plus, länkar, add ons osv.
Jag har optimerat Firefox för att det ska vara så kraftfullt som möjligt och täcka mina behov. Med 8 GB ram och SSD så känns Firefox ändå väldigt rappt. På min gamla laptop, Celeon 1.46 GHz, 2GB ram, 80GB HDD osv. så går det segt som fan.

Men på mina primära dator är det helt ljuvligt, jag får krupp när jag ska använda någonting annat och alla funktioner och så som jag är van med inte finns där.

Nu är det ju så att det är DU som fokuserar så mycket på siffran på slutet.
En del av utvecklarna på Firefox vill avskaffa siffran helt.

Så som deras utveckling ser ut så handlar det mest om att ha tydliga versioner med tydliga mål.

Om det är något som är löjligt så är det hur så många kommenterar så mycket kring saker dom inte förstår sig på.

Jag har inga som helst problem, det flyter på utmärkt!

Jag tycker Chrome har sina fördelar, jag kör Chrome primärt på min laptop och en del andra sekundära datorer. Men jag skulle aldrig byta primärt så länge det inte ens går att hantera hur flikarna ska bete sig på ett vettigt sätt. För att ta ett exempel.

Men om Chrome beter sig som man vill och man inte använder lite kraftfullare verktyg så tycker jag Chrome oftast är bättre än Firefox.
Det är för det mesta snabbare och funkar allmänt bra och enkelt.

För mig och mina behov är det typ så här Chrome ser ut:
http://liingliing.blogg.se/images/2009/jessicas-moped_3853959...

Jämfört med Firefox:
http://1.bp.blogspot.com/_QqLpby5luFA/SVh_Hir4TsI/AAAAAAAABtk...

Moddandet är liksom valfritt, hur jag har valt att göra faller kanske inte alla i smaken men JAG gillar det så!

Heter du Jesus? I alla fall den bästa liknelsen jag sett på länge här.:):up:

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast

Är det bara jag eller ser texten lite annorlunda ut i sjuan? Annars har jag inte märkt någon skillnad alls.
Jag har tappat funktionen med mittenklick i Windows 7 igen. Antar att jag får installera om från början igen för det löste problemet förra gången.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24