Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Sluta trolla please

Trollar inte ?
http://gamingbolt.com/battlefield-3-versus-battlefield-bad-co...

Du kan ju gärna få peka ut på vilket sett BF3 har ett grafiskt övertag ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hahahahah! råkade just ut för sjukaste grejjen, sprang omkring på OM, sen gick jag ner i en krater, så blev jag uppskickad i luften in i en husvägg i 100km/h som ni förstår så dog jag....

10 sekunder senare krashade spelet

Roligaste buggen hittils

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Har samma sak, gör mig smått irriterad

Bara jag som blir väldigt trött i ögonen av att spela också?
Det är så mycket detaljer så det är svårt att urskilja saker, allt blir bara gröt
Kan ha att göra med att jag sovit ruskigt lite inatt och därav är väldigt trött.

Kan säga att jag blev helt snurrig i skallen i början, men nu när man suttit och nött ett tag så börjar man vänja sig.

Kändes likadant när jag började spela cod.

Permalänk
Skrivet av StRANGER:

Japp nya lösenordet till Caspian är Appletini.

tydligen inte.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

Trollar inte ?
http://gamingbolt.com/battlefield-3-versus-battlefield-bad-co...

Du kan ju gärna få peka ut på vilket sett BF3 har ett grafiskt övertag ?

Du har helt rätt. Många är så hypade att de inte ens tänker på att det inte är något fruktansvärt snyggt.
Men tänk på att ultra i själva verket är high som det verkar nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Såg i nåt forum att en kille fixa sin beta key genom att prata med EA på deras live chatt så jag tänkte att jag testar det med, efter mer än en halvtimme kom jag fram och här är vad som sas:

Hi, my name is Khomdrom. How may I help you?
Johan: Hi I preorderd bf3 before 25 and I still haven't goten any beta key
Johan: I read that someone got help from this live chatt
Khomdrom: Could you please provide me your Email associated to your EA account ?
Johan: <Min email>
Khomdrom: Thank you for providing me the information. Please stay online while I look into your issue.
Johan: Okay thanks
Khomdrom: I am sorry to inform you but we are facing some technical issue so I would recommend you to contact us back after sometime and we would be happy to help you .
Johan: whaaat? when?
Khomdrom: Please contact us back after 4 to 5 hours .
Johan: sure...thanks

Så nu undrar jag när kommer betan ut för alla andra? om 2 timmar eller kl 14 imorn?

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk

Caspian border var fan så mkt roligare än Metro..... Äntligen lite battlefieldkänsla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du har helt rätt. Många är så hypade att de inte ens tänker på att det inte är något fruktansvärt snyggt.
Men tänk på att ultra i själva verket är high som det verkar nu.

Skulle ändå säga att bf3 vinner på detaljrikedom, sen ska ju ljuset vara mycket bättre då de faktiskt har fler ljuskällor än bara global och förkompilerat.

Skrivet av Randomretard:

Såg i nåt forum att en kille fixa sin beta key genom att prata med EA på deras live chatt så jag tänkte att jag testar det med, efter mer än en halvtimme kom jag fram och här är vad som sas:

Hi, my name is Khomdrom. How may I help you?
Johan: Hi I preorderd bf3 before 25 and I still haven't goten any beta key
Johan: I read that someone got help from this live chatt
Khomdrom: Could you please provide me your Email associated to your EA account ?
Johan: <Min email>
Khomdrom: Thank you for providing me the information. Please stay online while I look into your issue.
Johan: Okay thanks
Khomdrom: I am sorry to inform you but we are facing some technical issue so I would recommend you to contact us back after sometime and we would be happy to help you .
Johan: whaaat? when?
Khomdrom: Please contact us back after 4 to 5 hours .
Johan: sure...thanks

Så nu undrar jag när kommer betan ut för alla andra? om 2 timmar eller kl 14 imorn?

14:00 ska det vara

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Alltså, jag bytte från "high" till medium och märkte ingen direkt skillnad på FPS. Vad kör folk på?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Alltså, jag bytte från "high" till medium och märkte ingen direkt skillnad på FPS. Vad kör folk på?

Starta om spelet så aktiveras dina ändringar.

Permalänk
Skrivet av Lofman:

14:00 ska det vara

Enligt Daniel (zh1nt0) så är ingen tid sagd ännu. I alla fall om man ska lita på det han skriver på twitter. https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/119059456838479872

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Medlem

Kan man preedownloada möget nån stanns så man kan spela när det börjar direkt imorrn eller?

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Försöker starta upp 3Dn men det funkar inte.
Har en 3D kombitabell skärm.

Undrar även hur man kan ändra key bindningen på kniven till scrollen på musen.

EDIT: Skulle någon kunna skicka ett pm med lösenordet till Caspian Border?
Lovar att inte sprida det vidare.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Appletini är lösenord för alla EU MPUK servrar.....caspian border ofc enjoy innan de byter igen som de gjorde med sexyelevator peace

Permalänk
Medlem

Vad är koden till caspain? är det fortfarande sexyelavator?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Någon annan,som har problemet att spelet tabbar ner sig till desktop..osså kan man inte trycka/tabba tillbaks spelet så man måste ctrl,alt+delete och starta om spelet ?? händer typ titt som tätt...skitt irriterande..nån som har likadant problem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Vad är koden till caspain? är det fortfarande sexyelavator?

appletini tror jag

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Försöker starta upp 3Dn men det funkar inte.
Har en 3D kombitabell skärm.

Undrar även hur man kan ändra key bindningen på kniven till scrollen på musen.

EDIT: Skulle någon kunna skicka ett pm med lösenordet till Caspian Border?
Lovar att inte sprida det vidare.

Tror dom stängt av så man inte kan binda till musen i Betan, har försökt binda både granater och kniv till den utan framgång.
Kan ju vara så att det går att ändra i nån txt fil men det orkar man ju inte.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Vetulus:

Appletini är lösenord för alla EU MPUK servrar.....caspian border ofc enjoy innan de byter igen som de gjorde med sexyelevator peace

Det funkar inte för mig, så antagligen har dem bytt redan.

EDIT: Såg nu att det funkar med stor bokstav, Appletini, missade det

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Kan ju kanske vara så att det är på din ände problemet ligger för många av oss andra har inga problem mer än nån random DC nån gång per dag. Sen så är det ju Beta för att de ska se hur servrarna håller upp samt fixa buggar så att det blir bättre spelbart vid releasedagen. Kul att du tänker avboka ett spel vars single player säkerligen kommer vara hur bra som helst när det enda du gjort är testat en map på en Beta-version i multiplayer läge som är helt stand alone från just single player ;P

2 maps för den delen, men man blir bara så sur, när man inte är på humör och sen så uppstår en massa problem med spelet sitt, men har också funderat på om det är skit telia som inte kan hålla sin ADSL stabil, skönt att man flyttar snart iaf.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

När man kikar på http://bf3stream.com/ så verkar de försöka ett flertal gånger innan det lyckas. Så försök o försök o försök. jag är tyvärr en av de som ej har någon nyckel så kan ej prova.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

EDIT: Såg nu att det funkar med stor bokstav, Appletini, missade det

Hmm, funkar inte för mig.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Appletini funkar inte heller för mig.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Tydligen fungerar inte Appletini nu. Något nytt på G?

Permalänk
Medlem

Appletini funkar på vissa servrar men inte alla.

Permalänk
Medlem

När kom den låsta betan? Jag undrar, för jag vill prova betan i morgon tidigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Som sagt, på vissa servrar funkar det.

WOOHOOOO, lirade en runda nyss och lyckades sno åt mig jet 6-7 gånger i rad mitt framför näsan på andra i spawn!

Grymt skoj att köra, men det verkar också vara allt. Jag hade svårt för att träffa marktrupper, tanks gör man inte så stor skada på. Det enda flygplanen är till för verkar vara att hindra fiendepiloterna att ha skoj!

Ska inte jets ha missiler också? Jag måste ha dålig koll på hur man byter vapen då. För vänsterklick var maskingevär och högerklick var att titta sig omkring.

Tycker också som sagts lite tidigare att det blir jobbigt för ögonen efter ett tag. För mycket kontrast och "smuts-effekter" överallt. :/

Permalänk
Medlem

vid 14 släpptes den låste betan här i sverige..så¨det lär vara vid den tiden i morgon om dom ska köra på sina 48h försprång för folket som körde closed beta

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

När kom den låsta betan? Jag undrar, för jag vill prova betan i morgon tidigt.

Enligt Mr.Matros så visar det sig i morgon
https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/119059456838479872

Dock så skulle jag tippa att den kommer runt 14:00-15:00, precis som den stängda betan

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***