Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Alltså det är sjukt svårt att komma in på en caspian map, har inte lyckats än.. blir ju fulla dirr!

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

Det är en BETA

och det är en månad kvar till release...du tror väl knappast att några av de där problemen inte kommer existera vid launch?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

EDIT: jag tycker FPS ska spelas på PC men vad har hänt med mentaliteten hos folk? Ingen teamplay med randoms i BC2 på PC men på Xbox är det 95% av tiden jag spelat. Jag bara undrar vad det beror på? Är det bara kids som spelar på PC eller är det kids som kan teamplay?

hej
Är beredd att hålla med faktiskt.
Jag är inte fientligt inställd till nån plattform men förr när jag spelade en hel det Bad Company 1 på xbox live så upplevde jag det som bättre teamplay overall med randoms än tex när man spelade BF2 på pc.
Men har ändå förbokat BF3 till pc eftersom jag ska köpa ny dator vid månadsskiftet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Har kört det till PC nu också. 1366*768 på LCD TVn ( 32 tum ) körde på någon custom inställning med nästan allt på hög grafik. Såg ändå betydligt snyggare ut än konsolversionerna de ser verkligen föråldrade ut. Tycker tom att de ser sämre ut än BC2 till konsol.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

och det är en månad kvar till release...du tror väl knappast att några av de där problemen inte kommer existera vid launch?

Tvivlar på att betan är senaste versionen av bf3.

Alphan var t.ex. från januari om jag inte minns fel.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

och det är en månad kvar till release...du tror väl knappast att några av de där problemen inte kommer existera vid launch?

Mycket från Alphan är fixat, men många buggar är också kvar. Hur längesedan stängdes Alphan?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

Som enbart infanterispel funkar det ju inte. Nätkoden är ju så fruktansvärt dålig. Man dör genom stenar o träd o seden blir man tillbakadragen 3 meter av servern till ett ställe man var på för 2 sec sedan.

Sluta ge praktikantennerna nätkodsdelen.

Projektiler går igenom träd och annat IRL, kanske så i spelet också.
Men inte genom stenar, dock läste jag att rikoshetter finns i BF3

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Ohh man kan ligga ner... campers paradise inc :/

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt Origin är alltså... Riktig dynga.. Fattar inte varför dom ska krångla till det med någon sunkig klient.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Det är en BETA

Nej, en _multiplayerbeta_ med realease om 1 månad... Finns ju vissa gränser för hur mycket det är möjligt att hinna städa och fixa på en månad

Permalänk
Medlem

Haha ja funkar det lika kasst om en månad så finns det nog inte en chans att jag köper det. Skriker ju BFBC2 om detta:P

EDIT: fast å andra sidan så har väll alla BF spel varit som ihopsatt av en 12åring i början?

Permalänk
Medlem

Alltså.. det är skitsnyggt och ser jättekul ut.. men jag kan inte ens avfyra mina vapen? Försökt i snart en timme, ser inte mina vapen och kan inte skjuta eller sikta. Sitter jag som gunner i ngt på Caspian funkar det, men inte mina egna.

Permalänk

Men det som irriterar mest ändå är att man inte kan få ställa in sina egna Knappinställningar !!!

JAG kan inte spela på detta vis! Jag går liksom framåt med vänster musknapp, bakåt med höger musknapp. Strafe left/right = z/x , jump = space , ducka = c , skjut = ctrl , ligga = < , springa = skift , ladda om = v , mm.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Projektiler går igenom träd och annat IRL, kanske så i spelet också.
Men inte genom stenar, dock läste jag att rikoshetter finns i BF3

IRL kan jag tittat på tv så vad det har med saken vet jag inte. Skulle gärna villa se källa på rikoschetter för det är något jag har missat. Dock är det nästa uteslutande som det händer från skott framifrån. Och sen dras man tillbaka iom att dice använder sig att laggkompensation samt att servern som bestämmer vem som träffar.

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Men det som irriterar mest ändå är att man inte kan få ställa in sina egna Knappinställningar !!!

JAG kan inte spela på detta vis! Jag går liksom framåt med vänster musknapp, bakåt med höger musknapp. Strafe left/right = z/x , jump = space , ducka = c , skjut = ctrl , ligga = < , springa = skift , ladda om = v , mm.

Du kan ställa in allt utom mousebinds. Jag har ändrat massa men mus inställningarna är låsta

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Men det som irriterar mest ändå är att man inte kan få ställa in sina egna Knappinställningar !!!

JAG kan inte spela på detta vis! Jag går liksom framåt med vänster musknapp, bakåt med höger musknapp. Strafe left/right = z/x , jump = space , ducka = c , skjut = ctrl , ligga = < , springa = skift , ladda om = v , mm.

En sak jag upptäckte är att när du byter knappar så byts inte originalen. Jag tog bort så man inte hade dubbelt och då funka det.

Permalänk
Medlem

Men vilken jävlar pissbeta. Den är så förbannat ihopbuggad, fungerar max 10 min sen kraschar den. Nu får dem för i helvete se till att laga detta till release annars kan dem ju bara drömma om att folk köper det.

Skrivet av Tobias75:

Mycket från Alphan är fixat, men många buggar är också kvar. Hur längesedan stängdes Alphan?

Kanske, men den lilla detaljen att spelet ska gå att spela återstår att fixa...

Permalänk
Medlem

OUFH SERIÖST... FYFAN SÅ FRUSTRERANDE.
Tragiskt att deras hårdiskfyllare till klient ska vara så j*vla värdelös att man nästan mailar dem och säger att dom just förlorat en kund och bör ANLITA FOLK SOM VET VAD DOM SYSSLAR MED.
Samma visa varje gång dom släpper ett nytt BF spel, visst detta är en beta MEN DEN FUNKAR JU PINSAMT DÅLIGT. När ska dom lära sig?
Ledsen för caps men det var fan längesen jag var så frustrerad över något.. Var även längesedan jag testade en så ostabil och rent värdelös klient, hoppas verkligen att man inte behöver använda den när man spelar i framtiden.

Permalänk
Medlem

Vad är det för lösenord och var hittar man det? Och varför är det lösenord, fattar inte anledningen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Har kört det till PC nu också. 1366*768 på LCD TVn ( 32 tum ) körde på någon custom inställning med nästan allt på hög grafik. Såg ändå betydligt snyggare ut än konsolversionerna de ser verkligen föråldrade ut. Tycker tom att de ser sämre ut än BC2 till konsol.

Ett jäkla tjafs om konsollerna, förväntar ni er underverk?
xbox 360 kom ju i slutet av 2005, och hårdvaran var väl knappast state of the art redan då..

Verkar vara info om GPU:
http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos_%28graphics_chip%29

Enligt wikipedia motsvarar GPU ett x1900...
Kolla bara lite snabbt här, det kortet har ju inte en chans...
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Hur som helst, säger väl sig självt att 5-6 år gamla konsoler inte har en chans att hänga med mot PC?
Du får ju en ps3 & en x360 för samma pengar bara ett top-of-the-line grafikkort kostar idag....
Är ju som att stå och jämföra en skoda med en ferrarri.

Så ja, konsolerna _är_ föråldrade, är ju ett halvt årtionde sen dom kom, testa att daska in BF3 på en pc från 2005 så är det väl ett under om det ens startar.

Däremot så tjänas det ju bra pengar på konsolmarknaden.

Skrivet av Toye666:

Vad är det för lösenord och var hittar man det? Och varför är det lösenord, fattar inte anledningen??

kolla några sidor bakåt i tråden.....

Permalänk
Medlem

Installerat allting ok, och allt ser grönt ut. Plugin installerat osv också, men när jag drar igång BF3 så kraschar nVidia drivers och datorn startar även om sig ibland. Kör senaste drivern som ska funka bäst med BF3. Provat att ominstallera drivern, men samma skit händer. Kör 2x GTX 560 Ti i SLI. Hjälp!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har alla emot Origin egentligen? Vad har ni för problem med programmet? Jag har ett antal spel där, det har inte strulat minsta lilla en enda gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Ohh man kan ligga ner... campers paradise inc :/

Det var inget "campers paradise" i 1942, Vietnam, BF2, BF2142, så varför skulle det vara det i BF3 bara för att BC1 och BC2 inte hade prone?

Den här idén om att prone på något sätt förvandlar ett spel till ett helvete är något som jag föreställer mig huvudsakligen konsolspelare har hittat på.

Permalänk
Medlem

"swecjonas was kicked from platoon SweClockers" Haha, what?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vad har alla emot Origin egentligen? Vad har ni för problem med programmet? Jag har ett antal spel där, det har inte strulat minsta lilla en enda gång.

Förstår inte heller.
Gillar konceptet att man har sina digitala inköp samlade och lätt tillgängliga för installation.
Likaså en friendslist.
Gamebrowser i webläsaren är skönt det med, slipper man sitta och alt-tabba ett spel när man letar nått att lira.

Enda jag ser som negativt är att man nu har både steam & origin, hade gillat hela konceptet bättre om det var en oberoende aktör som drev själva launcher-tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

kolla några sidor bakåt i tråden.....

Sista jag hittar i tråden, sexyelevator funkar inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vad har alla emot Origin egentligen? Vad har ni för problem med programmet? Jag har ett antal spel där, det har inte strulat minsta lilla en enda gång.

Dom gnäller nog bara för att det är överbelastat just nu
Har inte heller haft problem med Origin.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

mitt spel crashar hela tiden med felmeddelandet “Display driver stopped responding and has recovered” :/
någon som vet något?

kör med ett 6970... riktigt surt när man sett fram emot det... :'(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

"swecjonas was kicked from platoon SweClockers" Haha, what?

Det var ett konto som användes för att bencha spelet. Tyvärr kan inte platoons ha mer än 100 medlemmar verkar det som, så man måste hushålla med platserna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Jag har kört med det ganska mycket nu i stage 2+3 och tycker de är äckligt enkelt att döda folk. Man ser direkt vart folk är. Men som du säger så ibland smälter dem in i omgivning men man ser fortfarande dem ganska enkelt.

Folk spelar inte huvudsakligen med IR-siktet, jag tror inte att det är särskilt populärt.