Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av lord_tito:

Någon här som kan ändra kontrollerna?
Har försökt lägga in diverse saker till snabbknapparna på musen, men det går helt enkelt inte.

Vanliga kontroller går att ändra. Mus-binds går dock ej

Permalänk
Medlem

shoppingcartsareagoodride

nytt pw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

förklara lite mer ingående hur du menar att du inte kan...error medelanden elr

nej inge error bara att jag inte kan joina. tar det typ timmar eller?

Permalänk
Medlem

Äntligen fungerar origin för mig!

EDIT:

Om ni har problem med att ladda ner betan så kan den tas ner från div. torrentsidor. Ni måste dock starta nedladdningen av genom Origin först och sedan stänga programmet och kopiera över filerna i rätt mapp.

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

nej inge error bara att jag inte kan joina. tar det typ timmar eller?

skumt. direkt jag hittar en server som inte är full så tar det max 1min från att spelet ska starta.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Men det var då en massa gnäll om att ni blir kickade, tappar connection och att Orgin suger.
Jag har spelat i över 10 timmar och aldrig haft något problem.
Battlelog är en fantastisk idé, som med uppdateringen idag blev ännu bättre. Har nästan aldrig haft något problem, och de små problemen jag haft kommer garanterat vara borta till release.
Den enda gången jag ofrivilligt "ramlat ur" ett game var när säkringen flög.

Sen ni som klagar över att själva betan, så citerar jag en DICE-anställd:

“The beta is a privilege, not a right unless you pre-ordered the game… We are not even obligated to send out a Beta yet, yet we do because we want our players to experience the game. The vibe I’m getting now is just that tons of ungrateful people don’t understand how much work we are putting on this game, how many overtime hours we are doing and also how many meetings we are in to ship a game like this. It’s not just a click and point type of development.”

Permalänk
Medlem

Har dom sagt något om att ändra UI på PC? Helt värdelöst konsoltjafs som det är nu.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturzhelm:

Jag kör i5-760 med 6870 CF.
Även om jag sänker till medium och får 100+ fps så ligger hacket kvar.

Måste vara något fel då, jag upplever inget lagg what so ever på High/Ultra.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hur startar man spelet?! eller rättare sagt, hur ändrar man grafikinställningarna?

Permalänk
Medlem

Ni som upplever slumpmässiga "connection"-problem, typ "timed out" och liknande, sitter ni på trådlösa uppkopplingar? Jag misstänker att det är något fel med mina gamla USB-antenner/receivers. Sitter på en 100/100 lina, men måste i princip se till att USB-antennen inte är mer än några meter bort från router-antennen.

Ska byta till kabel snarast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #hallå#:

hur startar man spelet?! eller rättare sagt, hur ändrar man grafikinställningarna?

du gör det genom att starta ett spel..så länge du lever kan du klicka esc o hitta inställningarna. men inte annars.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Testat videokilledtheradiostar

Annars har det även postats om det här hacket som påstår sig gå förbi lösenchecken helt och hållet!

http://www.coderah.com/?p=394

Det där "hacket" fungerar. Provade precis och när den frågar om lösenord trycker man bara submit så kommer man in.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

och det är en månad kvar till release...du tror väl knappast att några av de där problemen inte kommer existera vid launch?

Det finns buggar i alla spel, men med tanke på de ca 70 anställda som är kvar i produktionen som i 1 månad kommer sitta o knacka kod så finns det ingen anledning och spy galla och kalla dom för praktikanter.

Permalänk

Någon som har senaste lösenordet till caspian? pm mig plz!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

de verkar ju onödigt rörigt.. bättre var det när spel kom på skiva och man behövde endast installera spelet för att spela det

Permalänk

Har en i7 860 3.7 ghz 4gb och ett GTX 275, det hackar verkligen skit mkt. Har ungefär 50fps i Medium, Low, och high, blir ingen skillnad. Har Nvidias beta drivers för BF3, något måste ju vara fel med spelet eller något? Har en kompis som sitter på en i3 med HD5700 som klarar spelet på medium laggfritt.

Någon annan som upplever samma problem att det inte är ngn skillnad?

Permalänk

Nya lösenordet till Caspian Border är: shoppingcartsareagoodride

Skapligt mer prestandakrävande karta jämfört med Métro

Permalänk
Medlem

men va dryyyygt att man måst "leva" för att kunna ändra grafikinställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Men det var då en massa gnäll om att ni blir kickade, tappar connection och att Orgin suger.
Jag har spelat i över 10 timmar och aldrig haft något problem.
Battlelog är en fantastisk idé, som med uppdateringen idag blev ännu bättre. Har nästan aldrig haft något problem, och de små problemen jag haft kommer garanterat vara borta till release.
Den enda gången jag ofrivilligt "ramlat ur" ett game var när säkringen flög.

Sen ni som klagar över att själva betan, så citerar jag en DICE-anställd:

“The beta is a privilege, not a right unless you pre-ordered the game… We are not even obligated to send out a Beta yet, yet we do because we want our players to experience the game. The vibe I’m getting now is just that tons of ungrateful people don’t understand how much work we are putting on this game, how many overtime hours we are doing and also how many meetings we are in to ship a game like this. It’s not just a click and point type of development.”

Tack för att du skrev vad jag satt och tänkte på när man läser allt om hur folk säger att DICE är sämst, betan är skit och att de inte kommer köpa spelet. Betan har fungerat över min förväntan. Det ska finnas buggar i en Beta så man slipper det i final builden när hela spelet kommer. Jag har också upplevt problem med att man går genom mark, flickers, binda musen inte funkar, random DCs men inget som får en att tycka sämre om det för det.

Till alla er som inte tänker köpa spelet pga just Betan så kommer ni missa en riktigt skön single player campanj!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av fluff3n:

Har en i7 860 3.7 ghz 4gb och ett GTX 275, det hackar verkligen skit mkt. Har ungefär 50fps i Medium, Low, och high, blir ingen skillnad. Har Nvidias beta drivers för BF3, något måste ju vara fel med spelet eller något? Har en kompis som sitter på en i3 med HD5700 som klarar spelet på medium laggfritt.

Någon annan som upplever samma problem att det inte är ngn skillnad?

Installera Uniblue DriverScanner och kolla om du har andra drivrutiner som kan behöva uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Har en i7 860 3.7 ghz 4gb och ett GTX 275, det hackar verkligen skit mkt. Har ungefär 50fps i Medium, Low, och high, blir ingen skillnad. Har Nvidias beta drivers för BF3, något måste ju vara fel med spelet eller något? Har en kompis som sitter på en i3 med HD5700 som klarar spelet på medium laggfritt.

Någon annan som upplever samma problem att det inte är ngn skillnad?

startar du om spelet när du ändrar om inställningarna oxå hoppas ja..för annars blir dom inte aktiverade.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Känns konstigt att man kollar efter servers i webläsaren...

A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Har en i7 860 3.7 ghz 4gb och ett GTX 275, det hackar verkligen skit mkt. Har ungefär 50fps i Medium, Low, och high, blir ingen skillnad. Har Nvidias beta drivers för BF3, något måste ju vara fel med spelet eller något? Har en kompis som sitter på en i3 med HD5700 som klarar spelet på medium laggfritt.

Någon annan som upplever samma problem att det inte är ngn skillnad?

tror man måste starta om spelet för ändringar skall gälla

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Stjärtgräs! shoppingcartsareagoodride fungerar inte på den enda caspian-server jag ser

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Orici:

Känns konstigt att man kollar efter servers i webläsaren...

A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )

skönt att inte vara ensam om det. har haft så i tre dagar nu och kunnat joina 1 gång.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Spelade precis en hel runda Caspian border. Helt annat spel, frälst igen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

wow, UI't är ju verkligen halvt värdelöst. kartan kan de ju likagärna ta bort?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Krashar till skrivbordet varje game med mitt GTX 560 Ti, grafikdrivrutiner slutar att svara ibland..., skärmen blir svart och sedan går det ej att tabba upp från skrivbordet. Min polare med samma kort upplever exakt samma crash.

Lösning? Fuck om det är såhär i release också... verkar ju funka bra för andra...

Permalänk
Medlem

Happ nu har dom byt lösen igen. Varför kan dom bara inte släppa caspain border. Var det inte snack om att dom skulle släppa den idag??????????

Går ju inte ha lösen det knäcks ju på 10min.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

mm för mig med... Känns som att dice har satt ett lite för tidigt datum..

höll på att spamma lösen på olika servers i säkert 1timme, till sist så byte dom lösen så jag tog mig in. Jag hann spela en runda Varför gör dice så här!!!!

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530