Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem

lololol, helt sjukt vad mw3 kommer äga upp detta pos, bye bye dice!!!!

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

lololol, helt sjukt vad mw3 kommer äga upp detta pos, bye bye dice!!!!

Du snackar ju som BF3 är färdigt! Du kanske missat något.
Helt klart ett smart drag att släppa en beta så att spelare kan ge feedback! Alla spel borde ha det som regel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoveLabiaLion:

Håller med, det är väl klart som korvspad att man inte bara styr upp något seriöst lagspel på första dagen av betan.... Då handlar det ju om att få en känsla för spelet, vapnen och så. När man sedan sitter med det "riktiga" spelet och antagligen har några kompisar man kan lira med då och då så blir spelet ett helt annat, finns säkert allmänna servrar som har bra teamplay också!

Vi har då styrt upp en platoon redan och är 6 players av vänner och kollegor som lirar teamplay Fler är på G, blir som roligare då.

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla irriterande att ett sniper skott i huvet på max 100 meter inte dödar!!

Annars förbannat roligt spel. Dock ser jag fram emot de större mapsen. Vill ha tillbaka BF2 känslan lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du snackar ju som BF3 är färdigt! Du kanske missat något.
Helt klart ett smart drag att släppa en beta så att spelare kan ge feedback! Alla spel borde ha det som regel.

Skickades från m.sweclockers.com

MW3 har snabbare gameplay, bättre matchmaking, mer action - vapen, maps, kombomöjligheter. För att inte tala om gränssnitt. Detta är solklart spiken i kistan för Dice som mer eller mindre tappat allt sedan B2. Trist, de hade ju något bra på gång.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Skrivet av ElyziuM:

Jag vill ha att man springer i grupp och verkligen samarbetar men det är nog därför jag aldrig tyckt om att spel BF-spelen online för det är noll teamplay.

I så fall måste du ha spelat på riktigt dåliga servers Att spela BF2 på en server där folk i alla fall var någorlunda seriösa är ju något av det bästa lagbaserade gameplayet som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

Riktigt jävla irriterande att ett sniper skott i huvet på max 100 meter inte dödar!!

Annars förbannat roligt spel. Dock ser jag fram emot de större mapsen. Vill ha tillbaka BF2 känslan lite

Är du säker på att du träffar huvudet? Det finns ju bullet drops. Jag har lyckats få headshot med shotgun(använder Slugs, och det ska du veta, de sjunker snabbt) på över 60 meter. på Stats-sidan i battlelogs stod det förut att mitt "longest headshot" var 58m, och jag måste fått det med shotgun för jag har inte använt något annat vapen förutom standard assault-vapen och pp-2000, alla de utan scope.

Av någon anledning har battlelog återställt longest headshot och vägrar ändra det från 0 för mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

MW3 har snabbare gameplay, bättre matchmaking, mer action - vapen, maps, kombomöjligheter. För att inte tala om gränssnitt. Detta är solklart spiken i kistan för Dice som mer eller mindre tappat allt sedan B2. Trist, de hade ju något bra på gång.

Det som är tjusningen med battlefield är att det inte ska vara snabbt gameplay som call of duty aka Rambo style. Springa runt och döda 8 pers sammtidigt utan problem. Och matchmaking så snackar du konsol antar jag? Åt helvete för matchmakin. All seeing eye var fint på Bf2 tiden. Bestämma vilken server du vill gå in på. Och action lär det vara mer av tusentals gånger mer på större maps i bf3 än i CoD. Och mapsen som var i black ops var de tråkigaste jag någonsin har skådat i ett spel. Ägde inte skit spelet själv utan såg mycket av det hos en kompis på 360. Fy fan vad ledsamt. och det jag har sett från MW3 i Mp så ser det precis ut som black ops, MW1/2 fast nya maps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Är du säker på att du träffar huvudet? Det finns ju bullet drops. Jag har lyckats få headshot med shotgun(använder Slugs, och det ska du veta, de sjunker snabbt) på över 60 meter. på Stats-sidan i battlelogs stod det förut att mitt "longest headshot" var 58m, och jag måste fått det med shotgun för jag har inte använt något annat vapen förutom standard assault-vapen och pp-2000, alla de utan scope.

Av någon anledning har battlelog återställt longest headshot och vägrar ändra det från 0 för mig nu.

Jao, han stod stilla vid en mur, såg endast huvet på han. Perfekt läge

Permalänk
Medlem

And dont forget!

Permalänk

När jag försöker joina en server via battle log står det bara "joining server" Har väntat 10 minuter men inget händer. Gör jag nått fel eller är allt bara överbelastat?

Permalänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

När jag försöker joina en server via battle log står det bara "joining server" Har väntat 10 minuter men inget händer. Gör jag nått fel eller är allt bara överbelastat?

Testa och stänga ned origin och webläsarn/rensa ut kakor m.m sen starta igen. Jag själv fick; your play time is over eller nåt liknande ett tag. Funkade sen efter jag gjorde det jag beskrev.

Permalänk
Medlem

Ganska kul måste jag säga.

Men sniper var ju lite för lätt... kommer bli på tok för mycket nötter som trycker i en buske och inte hjälper laget men så kan det bli

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ganska kul måste jag säga.

Men sniper var ju lite för lätt... kommer bli på tok för mycket nötter som trycker i en buske och inte hjälper laget men så kan det bli

Hehe kör du med AS50 med pansarbrytande patron eller? Sniper tycker jag var helt fuckat. Var med om att jag och en annan låg och matade på varann med sniper drygt 5 skott var på 100-150 meters avstånd och ingen dog, han fick in det sjätte och ja dog.

Var lite som; Nu är det min tur och skjuta och du ladda om, okej. Men nu är det min tur. Okej då. Låt gå för denna gång. fattades bara att man kunde höja upp ena armen och heja till han som man kan göra i WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

I så fall måste du ha spelat på riktigt dåliga servers Att spela BF2 på en server där folk i alla fall var någorlunda seriösa är ju något av det bästa lagbaserade gameplayet som finns.

Spelade på webhallen server iaf.
Inte årkat testa nå mer, får se om man får tid i helgen efter man jobbat och gymmat, hoppas att man kan få spela nån match seriöst iaf

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

provar att regga om kontot, helt värdelöst det där origin.......

Permalänk
Medlem

Här hade man trott att det inte skulle integreras med Origin, men nu verkar det ju som de har valt att gå den vägen i alla fall? Wat... D:

Förstår att det är beta men jag pallade inte inte längre än en kvarts spelande innan jag avinstallerat bf3, Origin och browserpluginet!!! som man tvingades installera för att ens kunna joina ett spel...

Det blev inget ragequit då det inte går att trycka esc, men en hel del rage från min sida. Tangenter i betan verkar inte gå att ställa om utan externa tredje parts program vad jag förstår? Jag förstår att de kommer fixa mycket av detta till fullversionen men det blir nog inget BF3 eller EA köp för mig någonsin igen. I alla fall inte tills de städar upp hela den här origin-katasmurf historien och släpper det via Steam, vad sägs om att kanske integrera med server browsern i steam eller är det alldeles för enkelt?

Ni som tänker pröva betan, tänk på att Origin installerar spelen på c:\ (om man inte ändrar detta i inställningarna i origin i förväg), även om du själv valt att installera Origin på någon annan partition. Drivrutiner för gfxkort behöver också uppdateras för att ens kunna starta, gjorde faktiskt en update video drivers i Steam för att det är så smidigt.

Ja, jag fick i alla fall nya gfxkortsdrivisar av hela den här historien...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Här hade man trott att det inte skulle integreras med Origin, men nu verkar det ju som de har valt att gå den vägen i alla fall? Wat... D:

Förstår att det är beta men jag pallade inte inte längre än en kvarts spelande innan jag avinstallerat bf3, Origin och browserpluginet!!! som man tvingades installera för att ens kunna joina ett spel...

Det blev inget ragequit då det inte går att trycka esc, men en hel del rage från min sida. Tangenter i betan verkar inte gå att ställa om utan externa tredje parts program vad jag förstår? Jag förstår att de kommer fixa mycket av detta till fullversionen men det blir nog inget BF3 eller EA köp för mig någonsin igen. I alla fall inte tills de städar upp hela den här origin-katasmurf historien och släpper det via Steam, vad sägs om att kanske integrera med server browsern i steam eller är det alldeles för enkelt?

Ni som tänker pröva betan, tänk på att Origin installerar spelen på c:\ (om man inte ändrar detta i inställningarna i origin i förväg), även om du själv valt att installera Origin på någon annan partition. Drivrutiner för gfxkort behöver också uppdateras för att ens kunna starta, gjorde faktiskt en update video drivers i Steam för att det är så smidigt.

Ja, jag fick i alla fall nya gfxkortsdrivisar av hela den här historien...

Något kanske? http://www.ipetitions.com/petition/battlefield3browser/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Ganska kul spel, även om man bara har 30-40 fps på ultra i 1920x1080 med ett gammalt 470GTX som svettas i 95 grader :O..
Förstår dock inte varför V-sync får spelet att bli så ostabilt även om fps är den samma.
Och 4gb ram är för lite för detta spel har jag märkt äntligen har jag nytta av sätta i fler kan man tänka sig.

Älskar ljuden i spelet, Mw3 kommer inte vara i närheten som vanligt i ljud spel känsla

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Fick 35 i killstreak! Drog 3 levlar på samma runda

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontuza:

provar att regga om kontot, helt värdelöst det där origin.......

Ja inget att hurra över direkt, Leta servers i en webpage! Öhh okej!? Men kommer bli köp i vilket fall. har vart så dött för mig i spel senaste tiden. Visst Rage den 7 och skyrim. Men vill ha nåt Mp lir som håller. Fixas BF3 till ordentligt till release så kan Diablo 3 gärna släppas i slutet nästa år. De stundr jag har haft i BF2 vill jag åter få igen. Fan vad roligt man hade det i bra teams.

Permalänk

Fattar inte hur man gör, jag laddar ner origin och gör ett konto men var finns fliken gratisspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Fattar inte hur man gör, jag laddar ner origin och gör ett konto men var finns fliken gratisspel?

I shopen där du köper spel. Men origin är i en större beta än vad BF3 är. Jävligt buggig. ha tålamod så finner du svaren och spelet!

Eller så testar du att söka efter battlefield 3. Men det ska vara med på första sidan som reklam. Ladda ned här.

Kan tro att äckel EA har skapat origin endast för battlefield 3. Gud vad skönt ifall man kunde få BF3 till sitt steam konto istället, om det nu ska kräva en jävla browser sida!!

Permalänk
Medlem

Ni vet att ni borde posta er kritik även på BF3 beta forumet? De lär ju aldrig gå hit för att läsa om det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Är jag den enda som tycker att starta från en browser verkar vettigt?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Hur värkligt är det på en skala då. 60 meter är bra lång för shotgun kan jag lova, om du inte har världens längsta pipa på.

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Är jag den enda som tycker att starta från en browser verkar vettigt?

Tycker det är fantastiskt. Men dem måste göra något åt allt buggande med inlogg ovh allt. Får på tok för mycket felmeddelande, allt från time expire eller vad det nu står till server full när den absolut inte är det!!

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem

Funkar bra på min gamle core2quad med GTX 275. Spelbart med allt på medium/high blandade inställningar...
Spelet verkar så dynamiskt, verkar som om grenar och sådant rör sig om man skjuter på dem/går igenom. Sen att man ser reflektioner och en sniper i buskarna hehe...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av CitroFrukten:

Ganska kul spel, även om man bara har 30-40 fps på ultra i 1920x1080 med ett gammalt 470GTX som svettas i 95 grader :O..
Förstår dock inte varför V-sync får spelet att bli så ostabilt även om fps är den samma.
Och 4gb ram är för lite för detta spel har jag märkt äntligen har jag nytta av sätta i fler kan man tänka sig.

Älskar ljuden i spelet, Mw3 kommer inte vara i närheten som vanligt i ljud spel känsla

Måste vara någon beta bugg av något slag, har själv mellan 20-45FPS på ultra i 1920x1080 med ett GTS250 OC, tycker det borde flyta mycket bättre för dig med ett 470

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D