Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om någon missat så har inet lagt upp en lite småkul sida om BF3-betan
http://www.inet.se/kampanj/inet-testar-battlefield-3-beta/

Man kan ju undra varför dom gjort denna artikeln

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vet, ikonen och allt är "NOT IN BETA" men går att använda ändå haha.

Går dock inte att göra något förutom att spotta och lyfta/putta folk.

Va inne på samma server som dig tidigare... Va fan du har ju damp eller något. ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Man kan ju undra varför dom gjort denna artikeln

Sälja lite från den här sidan kanske? http://www.inet.se/sok/gtx-580

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fick precis G36C, och jag måste bara säga att det är sjukt mycket bättre än föregående engineer vapen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Lirar du utan AA AF med mera? Testade Ultra med allting igång, och det gick ruggigt segt på stora ytor men inga problem inne i byggnader. Lirar nu 1920x1080, 4xAA 16xAF, PAA: High HBAO: On resten på High. Och det flyter på skapligt.

Jupp allt sådant är på. Mina krashar beror nog på grafikkortets fabriköverklockning, men antagligen så är det kombinerat med denna BETA och lär ju inte vara så i release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Jupp allt sådant är på. Mina krashar beror nog på grafikkortets fabriköverklockning, men antagligen så är det kombinerat med denna BETA och lär ju inte vara så i release.

Ta gärna en titt i denna tråd; http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1044981-prob...
Löste mitt problem samt att jag fick väldigt stor skillnad prestanda mässigt på conquest banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tror du får det att låta "enklare" än det är, även om det kanske är mer komplext så kan du säkert lära dig att hantera rörelser med acceleration likväl som de utan då det fortfarande inte är en slumpartad acceleration.

javisst kan man lära muskelminnet hur snabbt du får dra muspekaren för att den skall åka ett visst avstånd. men det blir otroligt mycket enklare för minnet att lära sig enbart hur långt man behöver dra musen för att åka motsvarande bit på skärmen.

en hel del offtopic men mus acceleration är helt förkastligt i alla fps där du måste sikta med musen.

Permalänk
Medlem

Fick precis AEK-971'an, rekylen är ju som en leksakspistol Bara sikta och mörda.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett AMD 5870 och jag upplever problem i form av att skärmen blinkar med typ grönaktiga färger ibland. Alltså det blinkar till och man ser lite grönt. Händer kanske 1 varannan minut lr så. Vad kan det bero på? Är det att grafikkortet inte pallar med det? Upplever inte lagg i annat fall. Blir samma i både high och ultra.

Btw, 2 "camp" ställen på operation metro är helt överdrivet effektiva, båda är vid de två första bombställena och de överblickar bombplats A respektive B. Väldigt svårt att attackera de platserna från en effektiv vinkel och man har helt fri sikt mot M-comstationerna. Vet inte riktigt vad jag tycker om det.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

mycket beror nog på vilka du spelar med och hur seriösa dom är
bra teamplay är svårt att tröttna på.
sen hänger mycket på datorn hur skoj det blir.
kan du köra i hög FPS så blir det ju häftigare och mer lätt spelat

ett till GTX 580 är på gång här
super flyt är ett måste i den här typen av spel annars tröttnar man nog snabbt.
det går fan inte att pricka rätt under 60fps

dom ska även fixa ping limit på servrarna
joinar man en sån så slipper man laggande spelare.

själva spelande dvs lagg osv har jag sluppit undan så det är lugnt.
Men finner inte själva "wow" känslan bara.
sen den dära K/D som förstör igen...

Kan vara att metro banan är förbannat tråkig :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

fan mötte idag två lirare som båda hade runt 4-5k kills dem måste ju ha spelat dygnet runt med flera personer eller nåt .. vet inte hur många prestiege dom hade gjort, om det finns det i detta spel ? var ju istället för siffra på level en typ ikon minns inte riktigt hur den såg ut men frågan då blir visst kan man som i cod prestiega i detta ????

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk

Körde lite igår och på 5minuter lyckades min GPU bli 80C varm på "Auto" inställningarna, kan detta vara möjligt?! Jag kör på ett KFA2 Geforce gtx 570..

Permalänk
Skrivet av Sandrerind:

Körde lite igår och på 5minuter lyckades min GPU bli 80C varm på "Auto" inställningarna, kan detta vara möjligt?! Jag kör på ett KFA2 Geforce gtx 570..

Kör på samma kort och det ligger alltid på 80-82 grader.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte därför man använder dom, man bländar folk

Nja dom bländer inte alltid

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

så där är det fan ofta för mig! man blir lite frustrerad.... sen väder de sig och man dör på ett skott.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om detta diskuterats redan men kommer alla poäng samt upplåsningar resettas när fullversionen släpps. Eller kommer dom bara flyttas över eftersom man förmodligen kommer använda samma konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Vet inte om detta diskuterats redan men kommer alla poäng samt upplåsningar resettas när fullversionen släpps. Eller kommer dom bara flyttas över eftersom man förmodligen kommer använda samma konto?

Resettas.

För de kan ju finnas en exploit i beta för att få hur mycke poäng som helst.

Sen skulle det inte vara lika uppmanande att spela fullversionen om man har allt sen förr.

Också så ändras farten hur snabbt man kan låsa upp saker vid release (har ja hört)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dom ändrar kartan i fullversion.

För i betan är den också för liten för att få en uppfattning vad som pågår.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Speurk:

Jag råkar faktiskt vara en "konsollare", skaffade datorn för cirka 2 år sen men jag anser mig vara en "riktig pc gamer" ändå! Och för mig funkar det utmärkt, annars blir det ju jobbigt o svänga snabbt och sånt. Och jag har inga problem med siktandet, det kan inte vara så att du är dålig på bf3...:D

Okej. I vilket fall så löste sig problemet ändå, tydligen så behövde man också starta om spelet (vilket dom inte sade något om när man ändrade inställningarna). Efter omstart så försvann acceleration helt och nu är det fullt spelbart, bortsett från allt annat som buggar sig i betan.

Skrivet av nocebo:

mus acceleration är uppfunnet av djävulen. man har något som kallas muskelminne. i detta fallet är det så att din hand och muskler/nerver lär sig tillslut hur långt de skall röra sig för att röra siktet en viss distans på skärmen. om man har acceleration så faller hela den biten eftersom accelerationen gör det omöjligt för hjärnan att lära sig hur långt man måste dra handen för att sikta.

visst man kan ju kolla vart målet man vill sikta in sig på befinner sig och sedan kalibrera siktet och göra om denna process tills dess att du tycker det är dags att skjuta. men om man spelar med mus så vill man kunna se vart målet befinner sig och sedan låta muskelminnet sköta resten. iallafall om man vill få lite kills

Omöjligt blir det inte för hjärnan, jag vet halvt-professionella CS spelare som faktiskt kör med mouse-acc (konstigt nog) men generellt så stämmer det mycket bra det du säger, det blir mycket svårare för hjärnan att beräkna var exakt hårkorset hamnar vid snabba dragningar.

Permalänk

Tänkte bara påpeka att de redan har fixat en massa buggar:

Zh1nt0 på sin twitter:
A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Hoppas verkligen dom ändrar kartan i fullversion.

För i betan är den också för liten för att få en uppfattning vad som pågår.

hoppas folk har skrivit på dice forumet om kartan att man vill få den ändrad, desto fler som gör det, större chans att dom ändrar den

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Hm, någon mer som har problem med att grafiken buggar ur när man kör på 5760x1080 via tre skärmar? Svårt att förklara exakt vad det är men massa flimmer och random grafikbuggar väldigt ofta, väldigt irriterande, har inga problem när jag spelar i 1920x1080.

Permalänk
Skrivet av Andyah:

hoppas folk har skrivit på dice forumet om kartan att man vill få den ändrad, desto fler som gör det, större chans att dom ändrar den

har du gjort det? i övrigt så håller jag med!

Permalänk
Skrivet av brajonk:

fan mötte idag två lirare som båda hade runt 4-5k kills dem måste ju ha spelat dygnet runt med flera personer eller nåt .. vet inte hur många prestiege dom hade gjort, om det finns det i detta spel ? var ju istället för siffra på level en typ ikon minns inte riktigt hur den såg ut men frågan då blir visst kan man som i cod prestiega i detta ????

Tror inte det finns någon prestige men är inte säker
Jag har snart 2 k kills och har "bara" spelat 11 timmar. Det fattas ikoner för vissa vapen också så det är bara klantigt av dice att glömma bort lite ikoner här och där:D

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamljung:

Hm, någon mer som har problem med att grafiken buggar ur när man kör på 5760x1080 via tre skärmar? Svårt att förklara exakt vad det är men massa flimmer och random grafikbuggar väldigt ofta, väldigt irriterande, har inga problem när jag spelar i 1920x1080.

Samma här och jag kör på en skärm. Har 11.8. Känns inte värt med nyare drivers på 5770.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En liten update vad som fixats:

A SELECTION OF CHANGES FROM OPEN BETA TO FINAL, PART 1

Citat:

(Not a complete list – for up to date news, visit the News section in Battlelog)
* Fixed occasional client crash when reviving.
* Fixed killcam showing glitched area under map if your killer is dead.
* Issue with spawning on dead squad mates fixed.
* Fixed a bug where shooting at a moving enemy could cause more than the intended amount of damage.
* Crosshairs for shotguns have been replaced with a new, thinner, art.
* A subtle low health screen effect has been added.
* Tweaked scores of Medals and Service Stars.
* Tweaked the Rank progression.
* Pushing prone on console will not play the animation twice.
* Fixed loss of Squad Leader after EOR at some times.
* Framerate stability fixes.
* The 3D spotting icons has been tweaked to better match the target’s visibility. Icons will show frequently less on mostly obscured targets.
* Fixed issue with crosshair disappearing after round transition.
* Fixed issue with crosshair disappearing after trying to deploy while the countdown timer still active.
* Squad list now shows specializations chosen, VOIP activity and dead squad mates.
* Non working options in squad menu fixed: "Private" flag and "Switch Teams".

Permalänk
Medlem

Bara jag som sett snubbar som går runt med röda jackor och rosa ryggsäckar i Betan?
Har lite aningar att det kan vara DICE anställda som leker runt. Har hört talats om att man i full release kommer kunna designa sin egen gubbe?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Ja ibland undrar man hur de tänker, en karta ska hellre vara lätt att överskåda än ett försök till att vara grafiskt attraktiv. Stor fail på det där och något jag stör mig oerhört på.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein