Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem

Kanske någon som redan har skrivit det här, men orkar inte läsa igenom 21 sidor så....

Jag kan inte se FPS när jag har igång fraps på BF3, det kommer inte ens upp någon sån där sak uppe i hörnet. Sen har jag märkt att om jag kör på high och försöker köra fullscreen så kraschar spelet.

Any ideas?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Hur värkligt är det på en skala då. 60 meter är bra lång för shotgun kan jag lova, om du inte har världens längsta pipa på.

Ja, hur verkligt* vet jag inte då jag aldrig varken skjutit eller hållit i en 870MCS i verkliga livet. Men den följer nog den här regeln:
-"It can also use the 12 Gauge Slugs for it to fire single long range projectiles, where it can kill in a single headshot at all ranges."

Skulle man göra det riktigt verkligt skulle Dice kunna lägga in att kulbanan påverkas av vinden också. Just nu flyger de bara i en rak linje från pipan och har bullet drop. Jag får sikta jävligt mycket över personen för att träffa honom med Slugs på de avstånden. Om man ska förklara hur man ska sikta om man använder M145 x3.4 på den - Ett avstånd ungefär lika långt som mellan de stora stenpartierna runt "B" i Metro parken, sikta med första strecket neråt från mitten så träffar du. Längre avstånd än så, så sjunker kulan snabbare, så var då beredd på att kanske använda fjärde strecket eller sista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Kanske någon som redan har skrivit det här, men orkar inte läsa igenom 21 sidor så....

Jag kan inte se FPS när jag har igång fraps på BF3, det kommer inte ens upp någon sån där sak uppe i hörnet. Sen har jag märkt att om jag kör på high och försöker köra fullscreen så kraschar spelet.

Any ideas?

Du har inte råkat gömt fps mätaren då?går ju att göra det om man vill.
(kolla inställningarna under fliken 99 fps)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Kanske någon som redan har skrivit det här, men orkar inte läsa igenom 21 sidor så....

Jag kan inte se FPS när jag har igång fraps på BF3, det kommer inte ens upp någon sån där sak uppe i hörnet. Sen har jag märkt att om jag kör på high och försöker köra fullscreen så kraschar spelet.

Any ideas?

Du har inte råkat gömma fps mätaren då?går ju att göra det om man vill.
(kolla inställningarna under fliken 99 fps)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

MW3 har snabbare gameplay, bättre matchmaking, mer action - vapen, maps, kombomöjligheter. För att inte tala om gränssnitt. Detta är solklart spiken i kistan för Dice som mer eller mindre tappat allt sedan B2. Trist, de hade ju något bra på gång.

MW3 har inga fordon, lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Du har inte råkat gömma fps mätaren då?går ju att göra det om man vill.
(kolla inställningarna under fliken 99 fps)

Hade en äldre version av fraps, men nu så funkar det!

Har dom inte fixat så att det funkar med crossfire än? För när jag kollar afterburner så är det bara ett av mina grafikkort som jobbar?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Spelet känns "plastigt" jämfört med BFBC2, typ som Crysis 2 var för Crysis/Warhead, eller Fear 3 vs sina föregångare.

Vansinnigt att man måste vara "spawnad" för att kunna accessa menyn

Katastrof att man inte kan binda om musknapparna (någon som lyckats med detta?)

Måste säga att Origin fungerade hyffsat OK för mig...

Få se om det kommer ett demo på riktiga spelet, ger det en chans till då...

Permalänk
Skrivet av Typen_200:

Måste vara någon beta bugg av något slag, har själv mellan 20-45FPS på ultra i 1920x1080 med ett GTS250 OC, tycker det borde flyta mycket bättre för dig med ett 470

Ja fast tror inte du upplever dom här Dynamiska ljusen å skit som man får i Dx11 för antar du får spela spelet i Dx9 eller 10,

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Tycker att det är rätt så tråkigt att man inte kommer i samma team när man joinar som ett party... Speciellt när man joinar som sex personer, fem hamnar i samma lag medans den sista får spela ensam.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Ja fast tror inte du upplever dom här Dynamiska ljusen å skit som man får i Dx11 för antar du får spela spelet i Dx9 eller 10,

Spelet har inte 9an så han kör på 10 då han inte kan köra 11 och därav en hel del av de tunga grafiskadelarna som försvinner.

Permalänk
Medlem

Seriöst jag börjar tröttna på att man kan skjuta igenom metertjocka stenar och träd...

Permalänk
Medlem

Är det någon mer med AMD-grafik och 2560x1600 upplösning som har problem med att hud'en inte är synlig? Dvs alla mätare, minimaps osv ligger utanför bilden.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk

Jag bojkottar betan då jag inte får skriva in längre lösenord än 16 tecken, mina brukar ligga runt 25... skit också...

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 / XTZ SA-1 och 2st Beyma SM212 / Hypex UcD180.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poseur:

Seriöst jag börjar tröttna på att man kan skjuta igenom metertjocka stenar och träd...

5.56mm kan skjuta igenom 20cm betong och 1.5m trä. Så åter igen är det spelglädje vs realism.

Skotten går på tok för långsamt på alla gevär och karbiner.

9mm skott hinner man faktiskt se så för pistoler och vissa vapen är detta realistiskt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag vet inte om jag skriver detta på rätt ställe men jag hoppas att jag får svar ändå.

Jag laddade ner origin samt bf 3 betan och även nya drivers från ati då jag har ett hd 5770.
Versionen på drivarna som jag laddade ner var 11.9, efter att jag hade installerat dessa (Jag hade även en helt nyformaterad dator) så tänkte jag pröva att spela bf 3.. Det verkade gå bra än så länge, jag klickade på quick match, bf3 startades och jag fick fram en loading screen. Kort efter att den hade laddat en stund så blev det endast en svart skärm och efter det så blinkade det till och bf3 klienten hade stängt av sig och jag fick fram ett felmeddelande nere i hörnet. "Display driver stopped responding and has recovered", det stod även en lite mindre text under meddelandet jag just nämnde, "Display driver AMD driver stopped responding nad has successfully recovered." (http://www.speedyshare.com/files/30553433/Sablarns_problem.jp... detta är en bild på meddelandet.).

Jag läste givetvis vidare lite om drivers och upptäckte att det fanns en ännu nyare version 11.10 och att detta var en release för battlefield 3, jag blev genast mycket gladare och trodde att det skulle fixa sig men icke.. Jag installerade 11.10 och fick samma problem.

Jag provade också att ta bort drivarna och installerade en clean installation med 11.10 men fortfarande samma problem.
Därför kommer jag till er med mitt problem och hoppas på att få svar

Visa signatur

Moderkort: Asus Sabertooth Z77. HDD: SSD Samsung 840 PRO 256 GB, 2 TB. CPU: I7 3770k. GPU: EVGA GeForce GTX 680 SC Signature 2 & Palit GTX 680 SLI.
Ram: Crucial BallistiX 16GB. Cpukylare: Corsair H80i. PSU: Corsair 850W HX. Chassi: Antec Eleven Hundred.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tycker att det är kul, men den där känslan man hade i Battlefield 2 finns inte kvar längre, hoppas bara det beror på Operation Metro. Det jag hört av de som körde det stängda betat skulle Caspian Border-banan fånga "battlefield"-andan mycket bättre!

Permalänk
Medlem

Kör jag i 2560x1600 så hamnar kartan och grejer utanför skärmen, skitskumt. Och grafiken flimrar här och där ibland. Flyter dock jävligt fint med allt på högsta, kör med ett GTX 580.

Ljudet är lite torrt tycker jag, men då kör jag på inbyggt moderkortsljudkort, så det är kanske inte så konstigt.

Tröttnade dock rätt fort på de två banor som man får köra nu, var rätt mycket samma skit hela tiden.

Permalänk
Medlem

Brukar det ena grafikkortet bli varmare än det andra grafikkortet i crossfire? Kör med 2st 6970. Det ena ligger på typ 87 grader och det andra i 80 grader när jag drar igång BF3 på högsta grafik. Låter endel om datorn :/

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaluku:

Brukar det ena grafikkortet bli varmare än det andra grafikkortet i crossfire? Kör med 2st 6970. Det ena ligger på typ 87 grader och det andra i 80 grader när jag drar igång BF3 på högsta grafik. Låter endel om datorn :/

Om jag minns rätt så är väl det undre som blir lite varmare, då det översta gör att det blir lite mindre luft (p g a av det ligger så tätt) till det understa! Någon annan för gärna rätta mig

Hur som helst, så brukar ett kort bli några grader varmare än det andra!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Metro var nog lite fel map att använda till beta tycker jag, aldrig spelat på en sån tråkig map i något spel tror jag.

Permalänk
Medlem

Mest dåligt ögongodis

Konstiga fotade texturer på vissa ställen, ljuseffekterna är överdrivna, i vissa vinklar är husväggar och murar m.m. HELT vita, stenar lyser som att nån stod där med en strålkastare, man simmar snabbt och spikrakt fram som motorbåt(ser iaf ut så), i övrigt är det riktigt snyggt

Gameplay som är det viktigaste (enligt mig iaf) finns det inte mycket av. Det är normalt att vissa saker inte är ok i en beta. Men spelet ska komma om mindre än en månad. Hur ska de hinna fixa ett spel som inte ens är färdigt. Om detta inte är deras senaste version, ja då har de gjort bort sig. Hur som helst kommer många basera om det blir köp eller inte på betan.

Permalänk
Medlem

BF3 kraschar (stängs av) efter endast ett par sekunder varje gång jag startar den. Ibland hinner jag komma in i spelet, ibland inte. Någon som känner igen det här problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironjim:

Konstiga fotade texturer på vissa ställen, ljuseffekterna är överdrivna, i vissa vinklar är husväggar och murar m.m. HELT vita, stenar lyser som att nån stod där med en strålkastare, man simmar snabbt och spikrakt fram som motorbåt(ser iaf ut så), i övrigt är det riktigt snyggt

Gameplay som är det viktigaste (enligt mig iaf) finns det inte mycket av. Det är normalt att vissa saker inte är ok i en beta. Men spelet ska komma om mindre än en månad. Hur ska de hinna fixa ett spel som inte ens är färdigt. Om detta inte är deras senaste version, ja då har de gjort bort sig. Hur som helst kommer många basera om det blir köp eller inte på betan.

Gameplayet beror nog på datorn man har

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att många inte förstår att det är en beta, utan kör bara för "nöjets" skull som om det vore det köpta spelet, men men.

Permalänk
Skrivet av Mr bowen:

Hur värkligt är det på en skala då. 60 meter är bra lång för shotgun kan jag lova, om du inte har världens längsta pipa på.

100m är inga problem med en riktig hagelbössa med slug mot halvfigur.

Skrivet av shaglord:

Är det någon mer med AMD-grafik och 2560x1600 upplösning som har problem med att hud'en inte är synlig? Dvs alla mätare, minimaps osv ligger utanför bilden.

Japp, samma här. Kör 2st 6870 i CrossFire till en Dell 2711. Jag fick dra ner till 1920x1200 för att se hela HUDen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Kör jag i 2560x1600 så hamnar kartan och grejer utanför skärmen, skitskumt. Och grafiken flimrar här och där ibland. Flyter dock jävligt fint med allt på högsta, kör med ett GTX 580.

Ljudet är lite torrt tycker jag, men då kör jag på inbyggt moderkortsljudkort, så det är kanske inte så konstigt.

Tröttnade dock rätt fort på de två banor som man får köra nu, var rätt mycket samma skit hela tiden.

Har precis samma problem som dig..
Och det pinsamma är att jag tog upp problemet på ett forum under ALPHAN och de har fortfarande inte fixat med upplösningen.
Skit irriterande att man inte ser kartan och ammo -.-
Kör med ett HD 6970 och installerade 11.10 preview, funkade helt galant i 30min, stängde ner spelet sen och sen började jag spela igen och då bröt det samman... Får "display driver stopped blablab" hela tiden och när jag väl är inne i spelet så flimrar det rosa/blått/grön så in i helvete, knappt så att jag ser något alls i spelet.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Kul att dom inte fixat login på ca 2 dagar starkt jobbat EA och Dice.

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Kör jag i 2560x1600 så hamnar kartan och grejer utanför skärmen, skitskumt. Och grafiken flimrar här och där ibland. Flyter dock jävligt fint med allt på högsta, kör med ett GTX 580.

Ljudet är lite torrt tycker jag, men då kör jag på inbyggt moderkortsljudkort, så det är kanske inte så konstigt.

Tröttnade dock rätt fort på de två banor som man får köra nu, var rätt mycket samma skit hela tiden.

Helt korrekt, ljudet är inte vad det bör vara och det beror inte på att du kör internt ljudkort. Jag har x-fi kort och det är långt ifrån det jag hoppades på. De flesta vapen låter som ärtrör med ljuddämpare, inte alls det skarpa, klara ljud som det bör vara.

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt riktigt kul spel, vart en förhandsbokning efter några timmar. Först var jag orolig att riggen inte skulle klara trycket, men spelet rullade på fint. Det är mina 5 öre. Sen det här med att MW3 skulle vara bättre? Har jag missat nått, finns det en beta av MW3 tillgänglig? Eller är det folk som sitter och fantiserar ihop paraleller?

edit. Sen måste jag tillägga att smaken verkar vara som baken, jag och mina vänner vart duktigt imponerad av ljudet i spelet och flera av oss sitter även med X-fi kort.

Visa signatur

Senior