Permalänk

Stativ någon som har vågat köpa?

Hej!

Jag tänkte fråga om de är någon som har vågat att ge sig på detta stativ.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646839
Vet inte om en kommentar är något att gå på.

Mvh Mauro Marin

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smashedfish:

Hej!

Jag tänkte fråga om de är någon som har vågat att ge sig på detta stativ.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646839
Vet inte om en kommentar är något att gå på.

Mvh Mauro Marin

hej mauro

läs här
http://techreport.com/articles.x/20998

btw glöm inte google är din vän.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av hanjou:

hej mauro

läs här
http://techreport.com/articles.x/20998

btw glöm inte google är din vän.

Tjenna

Yes linus tech tips också !:D
De vore grymt med xfx's stativ men den är lite smått dyr så darför jag undrar ifall det är någon som har testat den på komplett Men har funderat lite på xfx's.

Mvh Mauro

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem

Jag personligen kan tycka det är en lite väl saftig summa för att stativ som fortfarande innehåller en fot.
Visst, en är väl bättre än tre, men samtidigt om det är av den anledningen man vill skaffa ett sådant stavil anser jag att det ser både bättre ut och är billigare att slänga upp skärmarna på väggen.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Jag personligen kan tycka det är en lite väl saftig summa för att stativ som fortfarande innehåller en fot.
Visst, en är väl bättre än tre, men samtidigt om det är av den anledningen man vill skaffa ett sådant stavil anser jag att det ser både bättre ut och är billigare att slänga upp skärmarna på väggen.

Då går det inte att vrida och vända på skärmarna !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smashedfish:

Då går det inte att vrida och vända på skärmarna !

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt vad menar du nu? Med stativ eller väggfäste?
Stativ kan jag inte uttrycka mig om men finns tusen sorters väggfästen som vinklingsbara åt alla håll.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Jag personligen kan tycka det är en lite väl saftig summa för att stativ som fortfarande innehåller en fot.

Lite väl saftig? Jag skulle bli förvånad om tillverkningskostnaden uppgick till mer än 5% av priset. Några järnstänger, gångjärn och tvingar liksom...

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa det! Och varför jag inte skulle göra det är p g a 2 saker. priset och man får fortfarande en fot å skrivbordet!

Jag provade 3 olika väggfäste innan jag fastnade för detta 4 ledat väggfäste! Men tyvärr så missade jag att Inet hade hade dom för 199kr och jag köpte mina på kjell & C för 399kr X 3 (1197kr) dubbel ------->
Sura pengar, visst, men ångrar jag mig, no way!!

Hela grejen med dessa fästena är att dom är 4 ledade, du kan vinkla o dra skärmen hur du vill!

För att mitten skärmen skulle vara lite längre bak, så löste jag det på det sättet att jag tog bort den korta (då blev den 3 ledad) länken, och då blev det super!

Det kvittar hur jag sitter så kan jag vinkla skärmarna hur jag vill, sitter jag tillbakalutad i stolen så dra jag skärmarna till mig, och sitter jag mer framåt så trycker jag fram dom! Med perfekt vinkling hela tiden!

Och det bästa av allt, inga mer skärmfötter på skrivbordet Och det var det som var mitt syfte med att skaffa väggfästena, men att dom skulle vara så stadiga, gedigna och praktiska trodde jag inte! Skulle inte vilja vara utan dom nu!

Vill man ha fäste. rekommenderar jag dessa starkt!!

Och att köpa dom på Inet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Skulle aldrig köpa det! Och varför jag inte skulle göra det är p g a 2 saker. priset och man får fortfarande en fot å skrivbordet!

Jag provade 3 olika väggfäste innan jag fastnade för detta 4 ledat väggfäste! Men tyvärr så missade jag att Inet hade hade dom för 199kr och jag köpte mina på kjell & C för 399kr X 3 (1197kr) dubbel ------->
Sura pengar, visst, men ångrar jag mig, no way!!

Hela grejen med dessa fästena är att dom är 4 ledade, du kan vinkla o dra skärmen hur du vill!

För att mitten skärmen skulle vara lite längre bak, så löste jag det på det sättet att jag tog bort den korta (då blev den 3 ledad) länken, och då blev det super!

Det kvittar hur jag sitter så kan jag vinkla skärmarna hur jag vill, sitter jag tillbakalutad i stolen så dra jag skärmarna till mig, och sitter jag mer framåt så trycker jag fram dom! Med perfekt vinkling hela tiden!

Och det bästa av allt, inga mer skärmfötter på skrivbordet Och det var det som var mitt syfte med att skaffa väggfästena, men att dom skulle vara så stadiga, gedigna och praktiska trodde jag inte! Skulle inte vilja vara utan dom nu!

Vill man ha fäste. rekommenderar jag dessa starkt!!

Och att köpa dom på Inet

O

Oh. Najjs fan !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Permalänk
Medlem

kommer 3 st benq XL2410T att passa på XFX Triple Monitor Stand?

vart osäker när jag läste detta.

XFX - Supports up to 3x 24" screens - VESA 75/100

Benq - VESA 100 x 100

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

kommer 3 st benq XL2410T att passa på XFX Triple Monitor Stand?

vart osäker när jag läste detta.

XFX - Supports up to 3x 24" screens - VESA 75/100

Benq - VESA 100 x 100

Fästet klarar alltså VESA 75 och VESA 100. Skärmen har VESA 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Fästet klarar alltså VESA 75 och VESA 100. Skärmen har VESA 100.

jaha tack så mycket då lärde man dig något nytt också