Permalänk
Hedersmedlem

MW3 - marknadsföring?

Jag är lite nyfiken på vad som har hänt med "hypen" och marknadsföringen kring Modern Warfare 3 (om det ens har funnits någon)?

Sen E3 har jag i stort sett inte sett eller hört något vettigt alls, förutom något kort filmklipp här och där, och att man kommer kunna hosta egen dedikerad server. Det haglar priser över EA/DICE, men vad har Activision att säga om saken?

Det jag är ute efter är helt enkelt om Activision har erkänt sig besegrade på marknadsföringsfronten och bara hoppas på att spelet ska slå nya rekord, precis som de senaste har gjort? Någon som följer "scenen" och kan komma med lite kommentarer?

Personligen är jag inte intresserad av spelet för fem öre, men jag är intresserad av spelmarknaden i stort, och oavsett man vill eller inte så är Call of Duty en stor del av marknaden!

Permalänk
Medlem

En teori är att man väntar till BF3 är släppt och sen hypar och marknadsför man sönder skiten och påvisar brister med BF3. Nej, ärligt talat så finner jag det märkligt att Activision inte har lagt något större krut på sin marknadsföring.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Haglund:

En teori är att man väntar till BF3 är släppt och sen hypar och marknadsför man sönder skiten och påvisar brister med BF3. Nej, ärligt talat så finner jag det märkligt att Activision inte har lagt något större krut på sin marknadsföring.

Hehe, det vore definitivt intressant om de gjorde så, men det känns inte likt den branschen att marknadsföra på det sättet. Det brukar ju snarare vara tvärt om - i intervjuer och så verkar de flesta som representerar utvecklarna i alla fall vara väldigt restriktiva med att ens nämna deras konkurrenter eller deras spel vid namn. Detta gäller i alla fall BF3/MW3 har jag märkt, eftersom jag följt BF3 ett bra tag nu, och läst det mesta som finns att läsa.

En annan förklaring är att CoD generellt verkar vara enormt stort i just USA - och hypen kanske helt enkelt inte har nått hit till Skandinavien? Det verkar dock inte heller troligt, speciellt med tanke på hur lätt det är att marknadsföra via internet globalt (jag antar att internet är deras huvudsakliga marknadsföringskanal?).

Permalänk
Medlem

Jag tror som tidigare talare att man drar på ordentligt när BF3 släppts. Sen tror jag också att det marknadsförs mer på andra sidan pölen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

nej dem på Activision är upptagna med att spela bf3 betan:p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

haha touché!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Det var ju en mässa i LA i början av september, CODXP. De som kom dit fick spela MW3, och vissa som hade press-pass fick spela in gameplay och en del kom upp på youtube. Men sedan dess har jag hört förvånansvärt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Mm och med ett brett flin. Den här betan var bland den bästa marknadsföring MW3 kunde få, alla som spelar BF för första gången är ser nog inte någon anledning att satsa på BF3 framför MW3.

Dessutom har Acti-Ward säkert tjänat på att EA/Dice verkligen gått ut stenhårt och sagt att man "siktar på att slå CoD" och liknande uttalanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razzay:

Mm och med ett brett flin. Den här betan var bland den bästa marknadsföring MW3 kunde få, alla som spelar BF för första gången är ser nog inte någon anledning att satsa på BF3 framför MW3.

Säg inte det. Har inte lirat själv men gluttat lite på YT och nog verkar det finnas både ögongodis och intensitet som jag tycker varit MWs ledord. Var själv spekulant på BF3 av bara den anledningen men hoppade av i.o.m. Origins integritetskränkande övertramp. Blir nog bara MW3 i år... vill ju veta vad som händer Soap och Tavish (mer reservation för att jag blandar ihop namnen, några dog ju).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Behöver inte marknadsföra, vi som ser framemot spelet vet att det kommer.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lambdaN:

Behöver inte marknadsföra, vi som ser framemot spelet vet att det kommer.

Det kan jag tänka mig att ni gör, men det har inte så mycket med den här tråden att göra...

Permalänk
Skrivet av widL:

Sjukaste... Ät mer chips och drick mer läsk & rule 'em all!

Permalänk
Medlem

Reagerade också på att det va så liter PR om mw3, läste för ett tag sedan att nästa cod (inte mw3) skulle komma på nästa gens konsol, kanske har de givit upp hoppet om mw3?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Följande har hänt:

11/10 lyckades de omvandla black ops från beta till stable?

OnT: bra fråga. inte för att man bryr sig om cod överhuvudtaget men man undrar ju med tanke på alla andra releaser de gjort. Fast de lär ju knappast göra något nytt så varför inte bara lira lite MW2?

Permalänk

CoD är väl lite som iphone, säljer sig självt...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tror det har med att göra att konkurrensen gentemot CoD serien inom FPS genren inte är så hård eftersom dem är överlägset herre på täppan och har varit det i ett par år nu så de har inget behov i att marknadsföra eftersom deras inbitna 12 åriga fans köper det ändå själv köper man alla CoD spel eftersom single player kampanjen är väldigt bra gjord och rolig att spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

hahaha klockren!!!!

tror nog mw3 kommer igång innan bf3 eller strax efter att bf3 har släppts

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

BF 3 - Android
CoD - Iphone.

Red Beaver, gillade den jämförelsen.

PS. Jag har en android.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Activision och EA redan listat ut att om båda går fullt ut med att marknadsföra sina spel så kommer det bara bli PR-jippon för att slå den andre och kostnaderna går upp utan att locka märkbart fler köpare. Så om Activision väntar tills efter att BF3 släppts och EA drar ner på sin reklam så får båda ut sina budskap väldigt kraftigt utan att spendera onödigt mycket pengar.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är lite nyfiken på vad som har hänt med "hypen" och marknadsföringen kring Modern Warfare 3 (om det ens har funnits någon)?

Sen E3 har jag i stort sett inte sett eller hört något vettigt alls, förutom något kort filmklipp här och där, och att man kommer kunna hosta egen dedikerad server. Det haglar priser över EA/DICE, men vad har Activision att säga om saken?

Det jag är ute efter är helt enkelt om Activision har erkänt sig besegrade på marknadsföringsfronten och bara hoppas på att spelet ska slå nya rekord, precis som de senaste har gjort? Någon som följer "scenen" och kan komma med lite kommentarer?

Personligen är jag inte intresserad av spelet för fem öre, men jag är intresserad av spelmarknaden i stort, och oavsett man vill eller inte så är Call of Duty en stor del av marknaden!

Folk kanske tröttnade på att inget händer utan att dom säljer samma spel i ny förpackning varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Stereotypen lever vidare!
haha

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Tycker de ska kontra BF3's slogan "above and beyond the call"
Typ "dominate the battlefield" som någon föreslog i en youtube-kommentar

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401