Fanboyande - nu får det fan räcka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finess:

Men herregud, så jag får inte säga vad jag tycker, utan måste avsluta mitt medlemskap om jag är missnöjd? Det, om något, skulle väl vara jävligt svenskt - att inte våga sticka ut, och bara acceptera allting som det är. Tycker det är bättre att lyfta fram sin åsikt och försöka bidra till en förbättring.

Jo det klart du ska sticka ut och säga din åsikt.:):) Men jag tror inte att "jag begår självmord om ingen hjälper mig"-taktiken (läs: avslutar medlemskapet om inte folk ändrar sig), kommer röna stor framgång.:D

Att lyfta fram en sak som man anser inte är bra är ok.:up: Jag är den första att stödja dig i detta.^^ Men att indirekt "hota" med att säga upp sitt medlemskap, så får man en känsla av: "Ahh...en till - have fun:D", typ så. Känns inte så seriöst eller hur jag ska förklara som.:P;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Håller med.:) Är TS inte nöjd kan han ju bara avsluta sitt medlemsskap så slipper han lida.:)^^ Jag menar det gör man ju med allt annat: flickvänner, advokater, maträtter, resmål och så vidare, så jag ser inte riktigt poängen med denna tråden.:):P

Så man får inte uttrycka missnöje om man på något vis har möjlighet att bli av med problemet?

Om du själv någonsin i ditt liv klagat på något så faller ditt argument. För du har i 99,9999999% av fallen möjlighet att bli av med problemet på NÅGOT sätt.

Permalänk
Medlem

TS har helt klart en poäng. En anledning tror jag är att många av småttingarna gärna vill verka kunniga fast dom inte vet så mycket. Då blir det kanske så att dom hänger på någon allmänt spridd åsikt och sedan överdriver det hela lite. Bara för att i5 2500K är en bra CPU så är den inte automatiskt det bästa valet i alla lägen och alla andra alternativ blir inte automatiskt sämst i världen heller.

Ett annat otyg är "jag lånar tråden lite". Har man exakt samma problem/setup som ursprungstråden så är det väl ok, men nu hoppar småttingarna runt och rör till en massa trådar helt i onödan. Sök för bövelen först och skapa vid behov en egen tråd!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Men detta är ju en skön kommentar, den är en s.k. "obligatorisk klassiker"

Jupp! Den kan avväpna dom mest stroppiga. Dessutom visar den att man fokuserar på det "viktiga". Jag menade absolut inte att jag retade mig på det. Tvärtom.

Inte kromosomberikade särskrivningsfjortisar (eller illa skrivande dyslektiker) heller egentligen - man får försöka se bortom rena formsaker om det inte är för illa för att det ska bli begripligt. Det är det infantila och avsaknad av allmänbildning man kan bli lite trött på, men det är det så vist inrättat att det finns andra sidor av teh internets man kan titta på en stund till det går över.

Mindre fanboyism, mer eftertanke, hyfs och allmänbildning så blir det nog bra i slutändan.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

TS har helt klart en poäng. En anledning tror jag är att många av småttingarna gärna vill verka kunniga fast dom inte vet så mycket. Då blir det kanske så att dom hänger på någon allmänt spridd åsikt och sedan överdriver det hela lite. Bara för att i5 2500K är en bra CPU så är den inte automatiskt det bästa valet i alla lägen och alla andra alternativ blir inte automatiskt sämst i världen heller.

Ett annat otyg är "jag lånar tråden lite". Har man exakt samma problem/setup som ursprungstråden så är det väl ok, men nu hoppar småttingarna runt och rör till en massa trådar helt i onödan. Sök för bövelen först och skapa vid behov en egen tråd!

sök-funktionen hade avhjälpt alla "lån av tråd" samt väldigt många onödiga trådar, håller med dig. det skapas flera likadana trådar om datorbyggen varje dag...

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Så här är det i nästan alla forum mer eller mindre, den mest extrema var futuremarks forum, just pga det jag sluta vara aktiv där efter 11år, så fort Amd,Intel eller nvida togs upp så blev det fullt krig, visst man lärde sig massor då högar av fakta togs upp,men gjordes enbart för o bräcka den andra.
Man kunde absolut inte ha en normal diskussion där

Sweclocker påminner om futuremark till viss del men det finns tyvär inte lika kunnigt folk här så faktan tas inte upp på samma sätt...

Jag orkar själv inte bry mig längre, jag lägger mig enbart i om det är rent utav fel.

Alla har sina preferenser..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m1n1h0p:

Så man får inte uttrycka missnöje om man på något vis har möjlighet att bli av med problemet?

Om du själv någonsin i ditt liv klagat på något så faller ditt argument. För du har i 99,9999999% av fallen möjlighet att bli av med problemet på NÅGOT sätt.

Det är ju precis det jag säger:): uttryck *gärna<3* ditt missnöje men hota inte med "jag ska avsluta mitt konto" i bisatsen för det ser jaa ut mer som en tonårsflickas rop på hjälp mer än ett uppriktigt debattinlägg, man tar det inte på så stort allvar typ.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vanligtvis är det den ena sidans fanboys som anklagar den andra sidan för att vara just det, och vice versa. Den som inte är lika känslomässigt engagerad brukar ta det hela med en klackspark.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Vanligtvis är det den ena sidans fanboys som anklagar den andra sidan för att vara just det, och vice versa. Den som inte är lika känslomässigt engagerad brukar ta det hela med en klackspark.

Ha ha...:) På tal om att ta det hela med en klackspark så låter det precis som min argumentation enligt ovan!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det finns ju ett effektivt sätt att minska problemet med fanbois och troll, för i bland så känns det som mer troll verksamhet än faktiska åsikter, bara att klicka i ignore jag har en ignore lista som inte är helt obetydlig.

Om man bara systematiskt kör ignore på alla som är uppenbart okunniga fanboys eller tycker det är lite för roligt att trolla så får man ganska snart en mycket trevligare forum upplevelse.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Själva problemet ligger ju i bristen på konkurrens - när det hela blir en fråga om huruvida du vill köpa en processor som du inte behöver uppgradera inom kort för en inte allt för stor peng, eller om du vill köpa en något sämre - men bra mycket billigare sådan. När konkurrensen inom prestandaklassen faktiskt blir något kan vi nog vänta oss diskussioner på en generellt högre nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Det finns ju ett effektivt sätt att minska problemet med fanbois och troll, för i bland så känns det som mer troll verksamhet än faktiska åsikter, bara att klicka i ignore jag har en ignore lista som inte är helt obetydlig.

Om man bara systematiskt kör ignore på alla som är uppenbart okunniga fanboys eller tycker det är lite för roligt att trolla så får man ganska snart en mycket trevligare forum upplevelse.

vart finns ignore-funktionen? hade inte en aning om att den fanns

Det den inte avhjälper dock, är alla likartade trådar om datorpaket.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

vart finns ignore-funktionen? hade inte en aning om att den fanns

Det den inte avhjälper dock, är alla likartade trådar om datorpaket.

Klicka på namnet på den du vill ignorera, sen finns det en blockera knapp en bit ner på högerkanten, har för mig att det fans en ignore knapp direkt i tråden i den gamla varianten av forumet men har inte hittat något smidigare ställe i den nya.

När det gäller alla dator paket trådar så finns det nog bara ett sätt att få dem att bli färre, antingen låta bli att svara i dem, om ingen svara i dem så kommer nog folk sluta skriva trådarna, alternativt så får man rekommendera liknade trådar till alla onödiga extremt lika dator trådar.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Förstår att folk tycker om specifika produkter, men det är så otroligt frustrerande och läsa om att det finns inge bättre produkt än den specifika produkten en fantast alltid skriker om. Allt annat suger, även om inte denne har ens testat någon annan produkt.
Finns en specifik person på detta forum som är en av dem värsta, går in i tråd efter tråd, skriver osanningar om tillverkare och produkter men när det gäller det "egna märket" så är det aldrig något fel...
Det bästa är att denne till slut alltid erkänner sig aldrig ens ha ägt eller ens testat produkten från vad denne kritiserar. Absurt...

Visst har jag själv mina favorit grejer, tittar lite extra på Audio Pros högtalare, Nissans sportbilar, Felix ketchup och Nokias telefoner. Men går jag runt och säger att dessa företag och deras produkter är bäst? absolut inte!
Finns ingen logik med att jag går och säger det då ALLT har positiva och negativa sidor, vad det nu är beror på ägaren och hur denne upplever produkterna.
Likaväl så upplever andra saker negativa som jag upplever positiva och finner andra tillverkare bättre.
Sen går det ju inte och säga "oh, det här är det bästa som finns, [insert valfri produkt] suger!".
Har man ägt ALLA konkurrenters produkter och använt dem mer än någon enstaka dag eller timme, då kan jag förstå om man finner en specifik produkt bättre än den andre. Men så väl kommer det nya produkter och stå där och stampa på hur dåligt något är för att det fungerade inte för flera år sedan, ja då är man otroligt trångsynt...

Men det mest skrämmande är, när någon DYRKAR ett företag och predikar om det som en religiös. När jag talat om vilka typer jag haft mina diskussioner med till andra som är helt tekniskt ointresserade så har även dem sagt att det låter som att dessa är religiösa. brrr... Denna typ av människa gör mig väldigt mörkrädd.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Tja, Ja lite problem är det med det.

En tracka mig för att jag sa att TS skulle inte ta Cx 600Watt (ja de där corsair agget). Kanske inte är jätte dåligt, men är inte så bra häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar