Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Tror gör man i kyrkan och tycker inte du ska tro för mycket... och inte jämföra me cod för den delen.

Jag har inte påstått att jag tror. Jag vet, har själv varit skjutit Glock, Baretta, Magnum, Hagelbössa. Och varit med på nära håll när bror min låg i lumpen och de sköt automatvapen.

Och jag säger att känslan i spelet är likt CoD. Att den tar ett steg längre från sitt sanna "BF", men men. Det blir att se när det släpps.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hittat världens über bugg. Upprepat buggen så vet hur man utnyttjar den. Jag kan komma in i en sten och skjuta ut mot ett objective och se allt ut från stenen men vara odödlig. Detta innebär om man har fri sikt vilket lite c4 kan skapa att man blir oövervinnlig som defender på den banan.

Kom även på hur man kom in i en sak som ger sjukt bra sikt i sista fasen och samtidigt grymt skydd, aldrig sett någon där inne. Var svårt att komma in men det gick!! ^^

Borde få kreativitets poäng idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

hahahahaha:D vill ha

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av roniswe:

hej

jag har problem att logga in, när jag joinar en server så står det bara "joining server" jätte länge. ska jag bara vänta eller ska jag byta serve?

Jag och 2 av mina kompisar hade typ samma problem. Vi alla har Telia som internet leverantör. Och vi gick in i router inställningarna och stängde av upnp och efter det inte ett krångel med det.

Sedan så hade 2 av oss problem med att spelet låste sig ibland och vi var tvugna och ctrl alt deleta för o stänga det. Båda två har Gtx 560 kort som e fabriksklockat till 900 MHz. Det problemet löstes genom och ladda hem msi afterburner och downclocka till 848 MHz, inte ett problem nu. Och har ingen aning varför nått av de båda alternativen funkar. Men det gör de till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Haha, humor! Sköna uttryck du använder. Tänk om man fick en krona för varje gång du säger "shit", dock Schysst rulle anyway!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan logga in på Battlelog? Dessutom verkar det vara väldigt segt.

EDIT: Never mind, funkar nu.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Mer lek med MAV

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Någon?

Hårdvara i sign, kör preview drivisen.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon99565:

Hittat världens über bugg. Upprepat buggen så vet hur man utnyttjar den. Jag kan komma in i en sten och skjuta ut mot ett objective och se allt ut från stenen men vara odödlig. Detta innebär om man har fri sikt vilket lite c4 kan skapa att man blir oövervinnlig som defender på den banan.

Kom även på hur man kom in i en sak som ger sjukt bra sikt i sista fasen och samtidigt grymt skydd, aldrig sett någon där inne. Var svårt att komma in men det gick!! ^^

Borde få kreativitets poäng idag

Någon poäng kan du få så länge du rapporterat buggarna

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom 141 sidor, är det någon mer än jag som blir utkastad från matcher lite då och då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Hahaha snacka om att det där kommer att nerfas ^^

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

"Just like normal procedure when releasing a game, the Open Beta has had long lead times due to testing, certification, and setting up. This means that the code you are now playing is actually quite early and not representative of the final game."

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

+

Citat:

"The biggest reason for running the Open Beta is to stress test our servers and back end."

Kan vi få ett slut på trollandet nu?

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/120946962487971840

Citat:

@zh1nt0 - Just to clarify Dan, the build we are playing for the beta is over 1 mo old correct? I want my fears alleviated plz!
@pwnedbygary - It´s an older build than the one the game that is actually going to go out. Lots of changes.
@zh1nt0 - People are worried that the beta client has too many bugs and a month simply isnt enough time to fix most of them. is this true?
@pwnedbygary - Of course I understand that but once again, we´ve made a lot of changes

Som sagt, folk borde sluta lipa över att de inte kommer köpa spelet bara för ett just denna versionen av betan kanske inte fungerar perfekt just för dem. Kört över åtta timmer nu och då även jag träffar på buggar, större som mindre, så tycker jag över lag allt fungerat kanon. Men som sagt, är ju inte direkt en purfärsk beta release de låter oss testa.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte går att låsa upp alla vapen till assault.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Dice!!!..dom har ju totalt sabbat auto shotgunen..man kan inte skjuta lika fort som man klickar..måste va typ 0.2 sec mellan varje skott.... sabbar den totalt. Och kom inte och säg "men den blir för OP då"

Shotguns ska va op i close range..möter man nån på mid-long range så har man ingen chans.. plus att de handlar om överaskning..kommer man bakom så spelar de ingen roll vad man har för vapen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av add9400:

Dice!!!..dom har ju totalt sabbat auto shotgunen..man kan inte skjuta lika fort som man klickar..måste va typ 0.2 sec mellan varje skott....

Och på vilket sätt är detta negativt??

Väldigt positivt skulle jag säga.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Och på vilket sätt är detta negativt??

Väldigt positivt skulle jag säga.

Positivt ?? Använder du skiten och du inte dödar på första skottet så är du körd efter eftersom att du inte fort kan skjuta en till salva..

Permalänk
Medlem

Ja håller med vissa shotguns verkar ju vara rent skräp, ja tar vilken pistol som helst och bara kör hipfire än första hagelbössan.. ibland får man in 3 hitmarkers utan att ta ner någon ibland kan man snipa någon från medeldistans med buckshots.. nej den enda jag kan använda är den där dao-12 eller vad den heter

Usch nu har ja spelat 40tim och magnum pistolen är ju helt underbar! rätt lätt att snipa folk med den.. f2000 varkar vara fin med men har bara använt den i ett game..

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av add9400:

Positivt ?? Använder du skiten och du inte dödar på första skottet så är du körd efter eftersom att du inte fort kan skjuta en till salva..

Nu har jag inte använt den själv, men hade den dödat på första skottet lättare än vad dem som inte är automatiska gör, så hade det ju inte funnits någon mening med att använda dem som inte är automatiska.

Lite tid mellan skotten måste det ju vara.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nej, det måste det inte. Desto snabbare du klicker desto bättre går det för dig. Inte fan har riktiga automat gevär nån timer efter varje skott som måste nå 0 innan man kan skjuta igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nu är ja iof. helt ointresserad av realism i spel. Vore det dessutom krig på riktigt skulle jag förmodligen ligga och gråta i något hörn. Hursomhelst, när jag drar igång BFBC2 så upplever jag det som fett och givetvis processat men likväl så gillar jag det bättre än ljudet i BF3. Jobbar dessutom som ljudtekniker...

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, well, agree to disagree

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Wg8ty86vBdM&feature=feedrec_gr... Om man tänker sig det ljudet ..så är det ju helt olikt från i BF3..som nån sa tidigare i tråden i verkligheten hör man bara smällen osv. I bf3 hör man mekaniska ljud.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av add9400:

Nej, det måste det inte. Desto snabbare du klicker desto bättre går det för dig. Inte fan har riktiga automat gevär nån timer efter varje skott som måste nå 0 innan man kan skjuta igen.

Nej, och inte heller kan man i verkligheten skjuta så snabbt som du försöker påstå. Även om det inte finns någon timer så finns det såklart fysiska begränsningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slut diskuterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

http://www.youtube.com/watch?v=Wg8ty86vBdM&feature=feedrec_gr... Om man tänker sig det ljudet ..så är det ju helt olikt från i BF3..som nån sa tidigare i tråden i verkligheten hör man bara smällen osv. I bf3 hör man mekaniska ljud.

Vad menar du med mekaniska ljud?

OM vi nu ska prata realism så kan jag lova dig att ljuden i bf3 är mer realistiska än vad du någonsin hört i något annat spel. (Med KANSKE något enstaka undantag)

Minns inte heller riktigt ljuden i ARMA serien, kan vara att de var mer realistiska, men minns som sagt inte

EDIT: Det är inte så enkelt som att ta en youtube rulle på 1 vapen i EN miljö och säga "Neeeej, det låter inte lika dant", om du exempelvis gjort lumpen och rört dig inomhus/utomhus under större stridsövningar vet du hur ett "slagfält" låter på ungefär, och jag måste säga att bf3 är jäkligt nära! (Bara min åsikt)

EDIT (igen) Skulle t.o.m. inte förvåna mig om de spelat in ljud från riktiga stridsövningar, mixtrat lite med dem i datorn och använt dem, för ljuden är så jäkla dynamiska beroende på om du skjuter inomhus/utomhus, i öppen terräng och på vilket avstånd.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Kunde spela Caspian Border under runt 3 dagar förra veckan. Fick kanske 10 fps mindre på den banan jämfört med Metro.

Så snabb var ju inte jag så jag hann testa den 10 fps är ju inte så farligt om man snittar på 80.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Hahaha snacka om att det där kommer att nerfas ^^

Undrar var den videon kommer ifrån, kan inte vara alfan då den där "UAV-tjossan" inte finns med i den.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av add9400:

Slut diskuterat.

ok ej

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Jag önskar verkligen att jag hade slutat spela betan innan jag började spela. På så vis hade jag sluppit alla buggar. Du är ett riktigt snille, du får säkert motta ett Nobelpris inom en snar framtid.

vart har jag sagt att du ska sluta spela betan före du börja spela det?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.