Hjälp mig med mitt moderkort m4a89gtd!!!!

Permalänk

Hjälp mig med mitt moderkort m4a89gtd!!!!

Har köp mig en ny dator för ett tag sedan och då kollade jag ut detta moderkort http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=565579 det va bra för cf och hade bra specs tyckte jag men har läst lite i manualen och kollat på internett och det står att den har pci exp 2.0 x16 och om jag skulle köra cf skulle det bli x8 x8 men kolla nyss på cpu id och där står det att jag har x8 just nu och jag andvänder kort slotten högst upp så borde juh vara rätt. Tack i förhand

Permalänk

Inga problem med 8x hastigheten. Du behöver 16x när du skall CF 2st 6990 kort men om du har 6870 eller något annat liknade så är det inga problem.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår kör du inte cf just nu? Använd den nedre sloten, sedan måste du stoppa i medföljande "switch-card" i andra 16x-sloten för att få 16x. Om jag nu minns det hela rätt.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Skrivet av Swekat:

Vad jag förstår kör du inte cf just nu? Använd den nedre sloten, sedan måste du stoppa i medföljande "switch-card" i andra 16x-sloten för att få 16x. Om jag nu minns det hela rätt.

okey ne jag kör inte cf och kör med ett 6870 men då ska jag testa att flytta mitt grafik kort