Permalänk
Medlem

Spelet flyter och fungerar som det ska här.
Inga konstigheter alls med nvidia vad jag kan se.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Spelet är AWESOME! ....MEN.. Texturerna ser för jävligt ut bra ut på HÅLL, men på nära avstånd ser dom ut som grafik från 1990... en stor besvikelse. När man märker att spelet är helt klart gjort för Konsoller, eftersom att man aldrig kan se texturerna på lika nära håll om man inte sitter precis framför tvn.. Men vem gör de? otroligt dåligt..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Spelet flyter och fungerar som det ska här.
Inga konstigheter alls med nvidia vad jag kan se.

Skrivet av Kevlarheart:

Spelet är AWESOME! ....MEN.. Texturerna ser för jävligt ut bra ut på HÅLL, men på nära avstånd ser dom ut som grafik från 1990... en stor besvikelse. När man märker att spelet är helt klart gjort för Konsoller, eftersom att man aldrig kan se texturerna på lika nära håll om man inte sitter precis framför tvn.. Men vem gör de? otroligt dåligt..

Har jag missat något? Spelet släpps ivf. den 7e på Steam. Men ni gör väl som alla andra som inte betalar för sig. Eller har ni kommit över en okänd "demo"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Ja, det var ju verkligen synd. Du kan ju dock fortfarande om du vill köpa spelet när problemen är fixade Problemet verkar ligga i de battlefield 3 optimerade drivrutinerna, i allafall enligt FZ. I smell a conspiracy hehe...

AMD släppte ju korrekta drivrutiner i förrgår så det borde vara OK nu Vill nog ändå titta på Gamespots, IGN och GameTrailers PC reviews först innan jag bestämmer mig Det är säkert jättetrevligt att X360 versionen fått 8 av 10 men det måste inte betyda att PC versionen får lika bra betyg om PC versionen är en port (shame on ID).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Skrämmande att spelet verkar helt optimerat för konsoll och inte tar vara på att grafikkort på PC har mer än 512MB. Att man ska behöva tvinga spelet att använda mer grafikminne är ju pinsamt uselt. ID borde skämmas!

Permalänk
Medlem

funderar på att köra en refund på min pre.order . va ett jävla liv på forumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Gör inte det. Spelet är faktiskt riktigt charmigt. Inga problem alls om du har ett nvidia kort.

Jag kan inte uttala mig om hur bra eller dåligt det är än men problemen är nog för AMD kort som jag kan se.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Gör inte det. Spelet är faktiskt riktigt charmigt. Inga problem alls om du har ett nvidia kort.

Jag kan inte uttala mig om hur bra eller dåligt det är än men problemen är nog för AMD kort som jag kan se.

På vilket sätt hjälper det oss med AMD/ATI att det funkar bra med NVIDIA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

På vilket sätt hjälper det oss med AMD/ATI att det funkar bra med NVIDIA?

Förmodligen inte alls detta var riktat till dom med nvidia kort som är oroliga över att spelet kommer fungera halvdant.
Och lite hopp till AMD ägare att det inte är spelet som är knasigt utan är en drivrutinsfråga.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Jag säger som ovanstående, jag tycker inte du ska avboka det. De håller på att jobba på en ordentlig drivrutin.

Förmodligen inte alls detta var riktat till dom med nvidia kort som är oroliga över att spelet kommer fungera halvdant.
Och lite hopp till AMD ägare att det inte är spelet som är knasigt utan är en drivrutinsfråga.

Precis! Det verkar som att många skyller enbart på id medan det är drivrutinerna till grafikkorten det är fel på eftersom de saknar den senaste OGL kompenten.

Permalänk
Medlem

Precis! Det verkar som att många skyller enbart på id medan det är drivrutinerna till grafikkorten det är fel på eftersom de saknar den senaste OGL kompenten.

Ja det verkar som att det är drivrutinernas fel.
Man kan fortfarande tycka att id borde förutsett detta och testat spelet på lite olika hårdvara innan release och gett det till grafikkrets-tillverkarna så att dom kan skriva fungerande drivrutiner innan spelet släpps.. Det kanske dom gjorde dock, vad vet jag. Och jag kanske tycker att det vore lättare att lösa än vad det egentligen är. Men det är inte min loss utan tyvärr id Softwares.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Man kan fortfarande tycka att id borde förutsett detta och testat spelet på lite olika hårdvara innan release och gett det till grafikkrets-tillverkarna så att dom kan skriva fungerande drivrutiner innan spelet släpps.. Det kanske dom gjorde dock, vad vet jag. Och jag kanske tycker att det vore lättare att lösa än vad det egentligen är. Men det är inte min loss utan tyvärr id Softwares.

Uppenbarligen lyckades nvidia så det kan likagärna vara AMD som varit lata.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Det är inte direkt idSoftwares fel att AMD packade ihop en Rage drivrutin med en månad gammal OpenGL version.
Nu finns det en riktig version och jag antar att de som nu har spelet får en bättre upplevelse än tidigare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Dock har ju ATI/AMD alltid haft kass OpenGL-stöd jämfört med Nvidia så det kom kanske inte som någon överraskning.

Själv tycker jag spelet rent designmässigt är snyggt, men texturer på nära håll är under all kritik efter man kommit från en session av BF3.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag säger som ovanstående, jag tycker inte du ska avboka det. De håller på att jobba på en ordentlig drivrutin.

Men det kan väll inte vara drivers som orsakar komprimerade och rätt ut sagt riktigt fula texturer ingame? finns en helt tråd på steam forumet med "low-res textures" prints screens :/ ser fan bättre ut med quake2 på endel screen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Men det kan väll inte vara drivers som orsakar komprimerade och rätt ut sagt riktigt fula texturer ingame? finns en helt tråd på steam forumet med "low-res textures" prints screens :/ ser fan bättre ut med quake2 på endel screen.

länk till forumet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

länk till forumet?

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=215424...

Permalänk
Medlem

exelon han före

Visa signatur

Permalänk
Medlem

cheers

och aouch! vilken röra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är inte direkt idSoftwares fel att AMD packade ihop en Rage drivrutin med en månad gammal OpenGL version.
Nu finns det en riktig version och jag antar att de som nu har spelet får en bättre upplevelse än tidigare.

Inte direkt deras fel, men det är såklart dom som får skulden för det.. Något hade id säkert kunnat göra bättre så att dom hade sluppit den här situationen.

Permalänk
Medlem

Är det nånting som är fel Med Crossfire i Rage jag blir tokig ?

Jag kör 5850 Sapphire Crossfire och oavsett om jag väljer 2x 4x 8x Anti Aliasing så får jag sämre FPS när jag kollar med FRAPS än om jag bara kör ett Single 5850 och avaktiverar Crossfire.

Jag har 11.10 Preview Catalyst Drivers som sweclockers sa åt mig att lägga in för bästa möjliga upplevelse på BF 3, kan det vara dessa drivers som spöar eller funkar helt enkelt spelet så här sjukt jäkla dåligt väldigt besviken ? :/

PS glömde tillägga jag starta om spelet typ 8 ggr o testa single kort och CF på alla olika Anti aliasing Nivåer vid samma område o det blir bara skit! typ 20-45 fps med Crossfire och 40 plus till 60 plus på singel card ?

Permalänk
Medlem

Som sagt spelet ser ruskigt fint ut från avstånd. Så länge man inte kollar mot någon textur från nära håll är spelet läckert och flyter i 60fps. Bra jobbat Id software.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jögge75:

Är det nånting som är fel Med Crossfire i Rage jag blir tokig ?

Jag kör 5850 Sapphire Crossfire och oavsett om jag väljer 2x 4x 8x Anti Aliasing så får jag sämre FPS när jag kollar med FRAPS än om jag bara kör ett Single 5850 och avaktiverar Crossfire.

Jag har 11.10 Preview Catalyst Drivers som sweclockers sa åt mig att lägga in för bästa möjliga upplevelse på BF 3, kan det vara dessa drivers som spöar eller funkar helt enkelt spelet så här sjukt jäkla dåligt väldigt besviken ? :/

PS glömde tillägga jag starta om spelet typ 8 ggr o testa single kort och CF på alla olika Anti aliasing Nivåer vid samma område o det blir bara skit! typ 20-45 fps med Crossfire och 40 plus till 60 plus på singel card ?

Rage stödjer varken Crossfire eller SLI , det har pratats om att eventuellt lägga till det senare via patch.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Satte igång spelet nyss. Fyfan vad det ser ut. Värsta tearingen jag ngnsin sett. Helt ospelbart på mitt ATI 6870. Hur fan lyckas man släppa ngt som ser ut så här jävla illa??? Grafiken ser ut som ngt från 2005 dessutom.

Dags för ID att lägga ner tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Satte igång spelet nyss. Fyfan vad det ser ut. Värsta tearingen jag ngnsin sett. Helt ospelbart på mitt ATI 6870. Hur fan lyckas man släppa ngt som ser ut så här jävla illa???

Testa v-sync? Kan lösa tearingen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Testa v-sync? Kan lösa tearingen

Finns ingen v-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns ingen v-sync

Ta och testa d3doverrider som brukar fixar v-sync till spel som inte har det inbyggt. Finns i Rivatuner.
Om du testar, skulle du vilja posta resultat då avsaknad av v-sync i spel är ett stort big no för mig

http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag gjort rätt men jag har programmet igång och force vsync är aktivt men det är värsta tearingen ngnsin i spelet ändå.

Årtiondets största fail. Skitspel. Det blir att försöka sälja skiten till ngn som har Nvidia helt enkelt.
Kommer aldrig mer köp ngt som ID har varit involverad i. De kan dra åt helvete.

Permalänk
Medlem

Hehe det fanns inte mycket video settings i det här spelet. AA är det ändra man kan ändra på