Permalänk

Hej,
Jag har mailat er angående en defekt skärm som lider av en "mörk fläck/skugga" samt backlight bleeding lite överallt.
I mailet förklarade jag att jag inte har tid att skicka tillbaka skärmen på reparation då jag har massvis med laborationer som skall lämnas in och en tentaperiod strax bakom hörnet, så skärmen nyttjas i princip 24/7 i dagsläget.

Jag har varit i kontakt med er mail-support som verkar helt inkompetent då de inte gett mig svar på någon av mina ställda frågor - de verkar enbart sitta och "Copy/Pasta"?

Problemet kvarstår, jag har inte tid att skicka tillbaka skärmen på reparation och då det inte har gått mer än 2 veckor sedan skärmen köptes - borde jag inte kunna skicka tillbaka skärmen till er och få en ny UTAN allt trassel med service och reparation?

Ref.nummer på ärendet är följande:
30E013AF12

Permalänk

Hej har ni någon möjlighet att ta in Magnolia (Blu-Ray) i sortimentet?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av jkrohn:

Hej!
Jag beställde en AMD X6 1080T + Corsair AX 750W + CM Hyper 212 häromdagen och glömde helt bort att utnyttja SweC-koden, går detta att fixa retroaktivt?
Mvh Linus

Hej Linus

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

Mvh Edin

Skrivet av astrob0y:

Får här tacka CDON för grymt arbete och att de väljer en alternativ väg till kundsupport. Bra jobbat

Man tackar

Skrivet av Leon1:

Förhoppningen va inte långvarig. CDON´s support är under all kritik. Istället för att lösa problemet på 10min så måste jag gå via webbformulär en gång, sedan vänta på svar "inom 24h" för att sedan få ett mail där dem mer eller mindre kräver samma sak igen.
- Bekräftelse på att du har garantisedel / kvitto som ingick i försändelsen ( Utan garantisedeln så kan inte en reparation utföras. )
Hur går jag tillväga här? Det går ju bara att ta kontakt med er via formuläret?
Ni har ju mitt ordernr. Sjukt osmidigt och mailandet kommer säkert att fortsätta ett tag fram tills ångerrätten går ut så jag inte kan hänvisa till den.

Hej

Ber om ursäkt för att du inte fick den upplevelsen som du naturligtvis har rätt till. PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på ärendet.

Mvh Edin

Skrivet av the-guvnor:

Vet ni när Sapphire HD6990 4 GB PCI-E Full retail kommer in?

Hej

Jag har fått svar ifrån tillverkaren om att det utgått.

Mvh Edin

Skrivet av mackan56:

Tjena!
Undrar När ni får in följande varor på lager:
i5 2500K - preliminärt dyker den upp i slutet utav nästa vecka
NZXT H2 - svart finns på lager, vit är påväg till oss
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE - preliminärt 10:e Okt
Asus P8Z68-V PRO - på väg in till oss, Gen3 är obekräftad
Corsair Power Supply 650W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular - påväg in borde dyka upp imorgon eller måndag
Tack på förhand!

i5 2500K - preliminärt dyker den upp i slutet utav nästa vecka
NZXT H2 - svart finns på lager, vit är påväg till oss
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE - preliminärt 10:e Okt
Asus P8Z68-V PRO - på väg in till oss, Gen3 är obekräftad
Corsair Power Supply 650W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular - påväg in borde dyka upp imorgon eller måndag

Hej

Finns på lager

Mvh Edin

Hej

Väldigt märkligt, kan du prova en gång till annars så får du PM:a mig ditt kundnr så kikar vi på det.

Mvh Edin

Skrivet av Hymer:

Hej,
När får ni in Haf X igen?

Hej

Det dyker upp vilken dag som helst.

Mvh Edin

Skrivet av Mr.Awesome:

Hej,
Jag har mailat er angående en defekt skärm som lider av en "mörk fläck/skugga" samt backlight bleeding lite överallt.
I mailet förklarade jag att jag inte har tid att skicka tillbaka skärmen på reparation då jag har massvis med laborationer som skall lämnas in och en tentaperiod strax bakom hörnet, så skärmen nyttjas i princip 24/7 i dagsläget.
Jag har varit i kontakt med er mail-support som verkar helt inkompetent då de inte gett mig svar på någon av mina ställda frågor - de verkar enbart sitta och "Copy/Pasta"?
Problemet kvarstår, jag har inte tid att skicka tillbaka skärmen på reparation och då det inte har gått mer än 2 veckor sedan skärmen köptes - borde jag inte kunna skicka tillbaka skärmen till er och få en ny UTAN allt trassel med service och reparation?
Ref.nummer på ärendet är följande:
30E013AF12

Hej

Kan du PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på?

Mvh Edin

Skrivet av Emil Gustafsson:

Hej har ni någon möjlighet att ta in Magnolia (Blu-Ray) i sortimentet?

Hej

Jag drar det vidare till rätt person hos oss så får de kika på det.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

i5 2500K - preliminärt dyker den upp i slutet utav nästa vecka
NZXT H2 - svart finns på lager, vit är påväg till oss
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE - preliminärt 10:e Okt
Asus P8Z68-V PRO - på väg in till oss, Gen3 är obekräftad
Corsair Power Supply 650W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular - påväg in borde dyka upp imorgon eller måndag

Bör jag beställa allting i separata ordrar varje gång eller? Sakerna tar ju slut bara man tittar på dem, men känns lite ovärt att behöva slänga iväg 7 olika beställningar... För att dra en konkret fråga: Hur många varor beställer ni in åt gången? De senaste dagarna har det känts som att alla saker jag tittat på tagit slut på några timmar..

EDIT: Märkte nu också att Asus GTX570 försvunnit ur lagret, så då måste jag också fråga när denna kommer in igen.

Visa signatur

NZXT H2 | Intel i5 2500K | MSI gtx 570 (Twin Frozr III) @930Mhz | 8 gb, 1600 mhz Vengeance | Corsair HX 650 | Asus Z68V-pro | Corsair SSD Force series, 60 gb

Permalänk
Medlem

Har en undran om rabatt koden inte gäller på routrar ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Har en undran om rabatt koden inte gäller på routrar ?

Router är ingen komponent, så nej.

Permalänk

Har ni något ungefärligt datum för ASRock Z68 Extreme 3 Gen 3?

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan56:

Bör jag beställa allting i separata ordrar varje gång eller? Sakerna tar ju slut bara man tittar på dem, men känns lite ovärt att behöva slänga iväg 7 olika beställningar... För att dra en konkret fråga: Hur många varor beställer ni in åt gången? De senaste dagarna har det känts som att alla saker jag tittat på tagit slut på några timmar..

EDIT: Märkte nu också att Asus GTX570 försvunnit ur lagret, så då måste jag också fråga när denna kommer in igen.

Jag känner precis samma sak.
Jag har väntat ganska länge nu på att alla delarna till mitt tänkta datorpaket ska finnas på lager samtidigt.
Finns det något sätt att boka komponenter så att man kan få allt skickat samtidigt?

Permalänk
Medlem

Komplett datorköp

Hej CDON,

Jag tänkte beställa detta paket:

Asus P8P67 WS Revolution B3 1758:- (Tillfälligt slut)
Intel Core i7 2600K 3,4GHz Socket 1155 Box 2444:-
2st ASUS GeForce GTX 580 1536MB 8300:-
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE 422:- (Tillfälligt slut)
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB 445:-
Corsair Force 3 Series F120 120GB 1590:-
Corsair H80 Hydro Series 806:-
4st Arctic Cooling F12 PRO PWM 120mm Fan Low Noise 210:-
Fractal Design Newton R2 1000W 1348:-
Kabinett Fractal Design Define R3, Svart 790:- (Tillfälligt slut)
Samsung SATA 22x DVDRW L/S Black 269:-

Total pris: 18382
Rabatt 5%: 17462
Über-rabatt: 15624 (Förutsatt att CDON ger 15% på ALLA utvalda delar)

Finns det några uppgifter på när allt finns inne på lager, samt om det kanske kommer några erbjudanden på 15%. Skulle vara extremt välkommet

Till alla andra sweclockare:

Kolla in detta paket http://www.inet.se/kundvagn/visa/943940/gtx580-sli för 19400:-

Samma eller motsvarande saker som ovan fast 1000kr dyrare.. Jag har letat runt i Köpråd-trådarna men inte hittat något billigare paket med samma prestanda som det jag satt ihop på CDON..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Gillar inte riktigt er hemsida, känns rörig. Men jag har försökt leta efter detta 15% och hittar ingen speciellt sida, men nog jag som e helt lost bara. Finns de? Och är den någon Nätdel som är där?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Gillar inte riktigt er hemsida, känns rörig. Men jag har försökt leta efter detta 15% och hittar ingen speciellt sida, men nog jag som e helt lost bara. Finns de? Och är den någon Nätdel som är där?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Inga 15%:are nu, följ tråden så missar du inga nya erbjudande.

Permalänk
Avstängd

Varför denna hemlighetsmakeri på supporten/mailen? Ska det va så svårt för varje inblandad kundmottagare/tekniker att skriva sitt namn vid avslutad kontakt eller gömmer ni er för att hålla ryggen fria vid en ev. tvist?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leon1:

Varför denna hemlighetsmakeri på supporten/mailen? Ska det va så svårt för varje inblandad kundmottagare/tekniker att skriva sitt namn vid avslutad kontakt eller gömmer ni er för att hålla ryggen fria vid en ev. tvist?

Det är väl det första som står när man kopplas till kundtjänst. Typ: "Hej du pratar med Magnus, hur kan jag hjälpa till?"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Det är väl det första som står när man kopplas till kundtjänst. Typ: "Hej du pratar med Magnus, hur kan jag hjälpa till?"

Endast om man använder sig av "Live support" (vilket jag inte kan använda då jag jobbar de tider "Live supporten" har öppet).

Men inte om man använder man sig av formuläret på sidan för att göra en reklamation.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leon1:

Endast om man använder sig av "Live support" (vilket jag inte kan använda då jag jobbar de tider "Live supporten" har öppet).

Men inte om man använder man sig av formuläret på sidan för att göra en reklamation.

Aha, det är ju helt värdelöst.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Kan ni förklara för mig varför spelen i många fall är dyrare som download än som fysisk kopia? Låter väldigt underlig, download ska väl i princip alltid vara billigare. Exempel: http://cdon.se/spel/mafia_ii_nordic_bonus_edition-5990861 där download dessutom verkar vara standard medans den fysiska är Nordic edition. Det borde verkligen inte skilja så mycket i pris och det där är inte enda exemplet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Kan ni förklara för mig varför spelen i många fall är dyrare som download än som fysisk kopia? Låter väldigt underlig, download ska väl i princip alltid vara billigare. Exempel: http://cdon.se/spel/mafia_ii_nordic_bonus_edition-5990861 där download dessutom verkar vara standard medans den fysiska är Nordic edition. Det borde verkligen inte skilja så mycket i pris och det där är inte enda exemplet.

Tyvär är det så överallt, steam, blizzard store, etc etc.
Och jag håller med att det är väldigt konstigt att digital download i 99% av fallen är dyrare än att köpa det fysiskt.
Kan ibland vara 100-200 kr dyrare att köpa digitalt på vissa sidor och vissa spel vilket är helt sjukt

Permalänk
Medlem

Något nytt leveransdatum på denna eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tyvär är det så överallt, steam, blizzard store, etc etc.
Och jag håller med att det är väldigt konstigt att digital download i 99% av fallen är dyrare än att köpa det fysiskt.
Kan ibland vara 100-200 kr dyrare att köpa digitalt på vissa sidor och vissa spel vilket är helt sjukt

Hej

Har faktiskt också funderat på detta tills när jag köpte Starcraft 2 vid lanseringsdatumet, det fanns ett erbjudande på Mediamarkt men jag kom aldrig iväg.
Gick till Elgiganten och frågade om dem hade prisgaranti på spel vilket dem hade, man behövde endast säga vart man tänkt handla det först och fysiskt butik. Detta kommer jag använda fler ggr.

Ok så kommer vi till mitt synsätt(svaret),
* Priset skulle vara billigare än i affärerna skulle det inte löna sig att köpa en fysisk kopia.
* Likadant pris som dem stora affärerna skulle resultera till att färre köpte i affär och dem skulle tappa små butikerna.

Dem stora online företagen prismatchar spel redan, titta på tex cdon,spelbutiken, ginza osv skulle dem sälja nedladdningsbara spel billigare så skulle färre köpa fysiskt spel och dem har säkert också ett riktlinje på hur mycket dem får ta för ett visst spel då många spelföretag säljer sina spel på deras egna hemsida också. Att få spelet direkt och inte behöva vänta på ett fysiskt media är också något man skall ha i åtanke.

Det finns också ett riktpris på spel och tillbehör som inte alls stämmer med prisjakt utan ungefär vad man som mest kan ta ut för varan.

Det känns som denna diskussion är OFT och borde hamna under spel, vänligen fortsätt tråden gällande cdon, då dem gör ett fantastisk jobb med här.

Permalänk

Hej CDON,

Jag beställde en sådan här: http://cdon.se/hemelektronik/2tb_seagate%C2%AE_expansion_exte...

Det stod ingenstans att den krävde en separat elsladd, så jag utgick från att den inte gjorde så... Men så började jag forska vidare efter beställning och upptäckte att den visst gör det. Tycker att ni omedelbart ändrar på er sida och gör det tydligt så att folk förstår att hårddisken kräver separat strömförsörjning... Hoppas jag kan skicka tillbaka HDDn när den kommer..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Hej CDON,

Jag beställde en sådan här: http://cdon.se/hemelektronik/2tb_seagate%C2%AE_expansion_exte...

Det stod ingenstans att den krävde en separat elsladd, så jag utgick från att den inte gjorde så... Men så började jag forska vidare efter beställning och upptäckte att den visst gör det. Tycker att ni omedelbart ändrar på er sida och gör det tydligt så att folk förstår att hårddisken kräver separat strömförsörjning... Hoppas jag kan skicka tillbaka HDDn när den kommer..

Du har 14 dagars ångerrätt så det är inga problem alls :).

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av DaydreamerVlad:

Det känns som denna diskussion är OFT och borde hamna under spel, vänligen fortsätt tråden gällande cdon, då dem gör ett fantastisk jobb med här.

Tycker frågan är högst relevant i den här tråden eftersom jag vill få ett svar av de som sätter priset, alltså cdon.com i det här fallet. Jag frågade inte om spel i allmänhet, jag frågade om spelen på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Fatta att jag blev varnad att köpa från CDON!

Dum som jag va så gjorde jag det ändå! Står att "Varorna packas" Pratar med en person på chatten.
Hur går det med min order från er?
Jo jag ser att den ska skickas ut idag!
Ofan tack så mycket för hjälpen..

Men samma status fortvarande på min order....Hmm tar kontakt med chatten igen.
Tänkte kolla om ni har skickat mitt paket?
Ser här att din order väntar på leverans för varan va slut!
Men man måste väl meddela om varan är slut och inte låta kunden vänta efter nästa istid!!!
Och hur kan det stå att Varorna packas när det inte ens finns nåt att packa!!!!!!!
Jo men så står det när man väntar på leverans från våran leverantör!!!

Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.
Detta är då rent ljug från CDON:s del!!

JUST SHOOT ME! Mina vänner sa att det är slut om det står varan packas så länge!!
Ska vänta och skicka tillbax tegelstenar till er!!
Tack för allt CDOFF! Väldigt bra jobbat..

Permalänk
Medlem

Följer detta kort referensdesign eller inte? Bilden gör ju det men det står "Ny Fläkt". http://cdon.se/hemelektronik/powercolor_hd6870_1gb_gddr5_%289...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Du har 14 dagars ångerrätt så det är inga problem alls :).

Vet du hur det fungerar? Jag har inte hämtat ut den än, kan jag gå till posten och be dem skicka tillbaka den? Behöver jag kontakta CDON först?

Köpte den på faktura så jag har inte betalat något än lyckligtvis.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag tolkar cdon.coms köpvillkor som att man kan skicka tillbaka sin produkt om man inte är nöjd, och att det även gäller om man öppnat/provat produkten. Fast jag har kanske helt fel?

"Som kund hos CDON.COM har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick."

http://cdon.se/kundservice/k%c3%b6p-_och_leveransvillkor/

Permalänk
Medlem

Verkar vara rätt dåligt med leveranstider på saker och ting på hemsidan

tex denna skulle man vilja ha leveranstid på

http://cdon.se/hemelektronik/logitech%C2%AE_m705_cl_mouse_sil...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde från dessa. Absolut billigast när jag beställde och fick allt på 3dje dagen efter jag beställt. Denna swec rabbatten gjorde att jag köpte massa annat från cdon också, så smart val. blev totalt ca 4 k extra varor.

Permalänk
Medlem

Går det inte att rösta på vad denna månads Deal blir ?

Jag skulle lägga min röst på något av ATI 6950 korten som ligger kring 2000 kr strecket fast det lär väl inte hända dock med min tur

http://cdon.se/hemelektronik/asus_hd6950_1gb_pci-e_dcii-14187...

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6950_1gb_gddr5_%28800mzh%2...

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6950_xxx_edition_1gb_gddr5...

skulle någon av dessa gå på 15% erbjudande skulle jag minst köpa 2st iallafall och är det mer % 16-30% så skulle jag kunna tänka mig 3-4 st att köpa i Quadfire inför Battlefield 3 releasen