Permalänk
Medlem

Lika bra att gå tillbaks till Stalker med rätt mods
Fortfarande underbart lir

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta drivers som är gjorda för page till radeon kort till Vista 32bit :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Hur i helvete fick det här spelet släppas?
Inte prövat buggigare dynga någon gång

Tips för att få det att fungera någorlunda?
Låser sig lite då och då
Patchat och kör med senaste preview drivers
Antar det är något som måste ändras i configen med cpu settings

Halvfärdigt är väl att ta i. Spelet fungerar prefekt för mig iaf.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Halvfärdigt är väl att ta i. Spelet fungerar prefekt för mig iaf.

för mig med. hur bra som helst.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Mitt flyter perfekt och jag klarade det precis. Riktigt dåligt spel imo, sjukt linjärt, upprepande och förutsägbart.

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om ID har tänkt släppa highres pack precis som man gjorde med Crysis 2? Dum att lira klar skiten om man kan göra det senare med bättre grafik.. Jag stör mig så otroligt på texturerna...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Funkar bra för mig med ett 4870x2(minus ena GPUn eftersom det inte finns CF stöd) du har min .cfg fil tidigare i tråden, en sida bak tror jag. Om du slagit av Catalyst A.I. så prova att slå på den igen, när jag slog av den fick jag 18-20fps. Och när jag slog på den gick FPSen upp till 60. Har du de nyaste drivrutinerna som kom för någon dag sedan också, de som SC postade på framsidan?

Edit: Såg att du bara hade en 2 kärnig CPU, ändra "vt_maxPPF "X" " till "vt_maxPPF "8 "", du får även ändra på " com_videoRam "1024" " till " com_videoRam "512" ". Med 512mb vram kanske du måste sänka alla värden som står på 8192 till 4096. Du kan även minska på "image_anisotropy " till 2 eller 4, samma sak med r_multiSamples , du kan sänka den till 2 4 eller 8. Du kan även slå av AOn med "r_useHBAO ". Borde ge en bättre framerate.

Jag lägger till minnet och avvaktar det kommer in en ny cpu till månads skiftet

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

http://screenshot.xfire.com/s/118498716-4.jpg

Ja .. det ser väl sådär ut, vissa saker är riktigt snygga, och sen kommer samma texturer som vi såg i Doom 1 typ.

Ganska mycket bättre nu efter lite patcher dock!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Fan va alla gnäller, funkar klockrent för mig utan någon uppdatering med Catalyst 11.10 Preview 2.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Är det spelbart med AMD än?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kör med min laptop Msi gx740.
Smått klockad i5 450m 3ghz istället för 2.4ghz men för mig fungerar det utmärkt minimala texture popups just när man startar spelet men sen så går allt som smort. gör med version 2 av rage amd fix drivisarna och highend configen som finns på steam forumet.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

http://screenshot.xfire.com/s/118498716-4.jpg

Ja .. det ser väl sådär ut, vissa saker är riktigt snygga, och sen kommer samma texturer som vi såg i Doom 1 typ.

Ganska mycket bättre nu efter lite patcher dock!

Hah jo, himlen där ser sjukt snygg ut medan räcket ser hemskt ut ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Fan va alla gnäller, funkar klockrent för mig utan någon uppdatering med Catalyst 11.10 Preview 2.

jo fast det är ju olika för alla.
jag testade preview 2 och då kraschar mina drivers så fort jag öppnar en mapp men min kompis som har ett liknande system funkar allt utom minecraft av någon anledning.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Så fort jag rör musen så fryser spelet. Efter ~15 sekunder hoppar det igång igen. Provat med den nya drivrutinen men det är ingen skillnad. Nån med samma problem som fått det att funka?

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Skrivet av psp123:

Så fort jag rör musen så fryser spelet. Efter ~15 sekunder hoppar det igång igen. Provat med den nya drivrutinen men det är ingen skillnad. Nån med samma problem som fått det att funka?

Har samma problem har dock inte fått det att funka som det ska än

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Nu när jag börjat komma någonstans i spelet så har jag hittat områden där min FPS går ned en hel del (North from Wellspring).

Rage stödjer inte CFX än va?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mantus:

Kör med min laptop Msi gx740.
Smått klockad i5 450m 3ghz istället för 2.4ghz men för mig fungerar det utmärkt minimala texture popups just när man startar spelet men sen så går allt som smort. gör med version 2 av rage amd fix drivisarna och highend configen som finns på steam forumet.

Offt nu men hur överklockade du din processor? BIOS på MSI datorerna brukar vara låst för överklockning, i alla fall på min GX740 (med i5 430). Har du hittat något hackat BIOS?

Permalänk
Medlem

Kört några timmar nu och det fungerar helt ok! Lite buggar här och där.
Dock är jag sjukt besviken, Tråkigare spel får man leta efter. "åk dit hämta den grejjen, åk tillbaka" Om och om igen.
Texturerna ser ibland bra ut på långt avstånd, men på nära håll ser det ut som Half life 1.
Årets Flopp. Om ID la ner så mycket tid på det här spelet så kan de lika gärna lägga ner.

Dock måste jag ge credd till de som har designat världen & städerna, Få spel har den detaljrikedomen som rage har. Synd att allt förstörs om man går förnära något bara.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Kört en tre-fyra timmar nu och helt okay spel än så länge. En liten fråga bara, finns det någon fix för den mest irriterande musbuggen i menyerna någonsin? Vertikalt går det bra att röra musen men så fort man ska gå horisontalt stannar, hackar och allmänt segar den ur totalt...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonlord:

Har samma problem har dock inte fått det att funka som det ska än

Du får hojta till om du hittar någon lösning.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Det var inte spelbart alls för mig innan catalyst 11.10 preview 2 drivrutinerna. Men efter det var det inga problem. (kör 5870 i CF)
Tog 18 timmar med alla race och nästan all achievs vilket snittar runt 8 timmar längre än vad nya shooters brukar ta så det ser jag som positivt.
Ett tips, välj minst en svårighetsgrad högre än vad du brukar köra.

Permalänk
Medlem

Ställer frågan en 3e gång då. VARFÖR funkar inte custom rageconfig.cfg efter att patchen kom i helgen? Och HUR gör man för att få det att fungera? Menar inte att låta otrevlig men någon här bör veta?

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om spelet men artworken och designen på städerna har de verkligen lyckats med. Härlig apocalypse känsla över det hela vilket jag älskar.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Ställer frågan en 3e gång då. VARFÖR funkar inte custom rageconfig.cfg efter att patchen kom i helgen? Och HUR gör man för att få det att fungera? Menar inte att låta otrevlig men någon här bör veta?

Funkar för mig så sätt att configen läses in jag installerade rage körde in patchen och installerade drivers. Skapade rageconfig.cfg i base mappen jag märker att den läser i från den filen, då jag inte kunde röra mig ett smack från början. Nu kan jag röra mig en bit sedan fryser bilden i ca 5-10 sekunder sen forts det en bit osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Säga vad man vill om spelet men artworken och designen på städerna har de verkligen lyckats med. Härlig apocalypse känsla över det hela vilket jag älskar.

Kan bara instämma, men Rage är et typiskt spel där man kan säga a grafiken är inte allt.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd

Spelade in en liten film med fraps för att visa att det finns områden med fin grafik i Rage, men youtube åt upp kvaliten.. Dock är det fler fula områden än snygga så jag är fortfarande besviken på ID.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har läst någon datum om uppdatering utifall man ska vänta eller köra vidare med patch 1? Testade highres-config + lite mer men fick bara texture popup och lagg

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Någon som har läst någon datum om uppdatering utifall man ska vänta eller köra vidare med patch 1? Testade highres-config + lite mer men fick bara texture popup och lagg

Patch 1 plus high-res config fungerar inte alls för mig. Men kör jag senaste betadrivisarna plus patch så går det såpass bra som ett av mina kort klara (CFX stödjs ju inte vad jag vet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Patch 1 plus high-res config fungerar inte alls för mig. Men kör jag senaste betadrivisarna plus patch så går det såpass bra som ett av mina kort klara (CFX stödjs ju inte vad jag vet).

Samma här. Efter patch 1 kom kan jag inte längre använda ultra settings (du vet guiden på steam forumet). När man kör runt utomhus är spelet snyggt, men så fort man går in i en stad och inte svischar förbi saker och ting ser det överjävligt ut. Hoppas verkligen att de släpper mer inställningar, texture cache gjorde inte ett piss för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Samma här. Efter patch 1 kom kan jag inte längre använda ultra settings (du vet guiden på steam forumet). När man kör runt utomhus är spelet snyggt, men så fort man går in i en stad och inte svischar förbi saker och ting ser det överjävligt ut. Hoppas verkligen att de släpper mer inställningar, texture cache gjorde inte ett piss för mig.

Anledningen till varför det ser snyggt ut när man kör är antagligen för att texturerna ser snyggare ut på långt håll än nära. Personligen tyckte jag Cache high gjorde en skillnad då spelet opatchat med fula drivisar gjorde det väldigt fult.

Visa signatur