Iphonen död? SNÄLLA hjälp mig att försöka få liv i den!!

Permalänk
Medlem

Iphonen död? SNÄLLA hjälp mig att försöka få liv i den!!

Hej jag har en iphone 3gs som verkar ha något problem för den går inte att starta kopplar jag sen in den till datorn händer de inget inget i datorn eller något på iphonen men om jag kopplar in den till ett vägguttag så får jag upp en symbol att jag ska koppla in den till itunes. kan de vara så att den får förlite ström från usb-uttaget eller något?

Något känt fel som är lätt att lösa?

*Den startar inte upp när man bara har telefonen i handen
*om man kopplar in den till ett väguttag så kommer "äpplet" upp å efter ett tag så kommer de upp att de vill man ska koppla in telefonen till itunes. efter cirka 10 minuter startar telefonen om sig å samma visa igen å så har den hållt på så var gång jag kopplat in telefonen till ett vägguttag.
*Den reagerar inte om man kopplar in den med usb i datorn. varesig i itunes eller i datorn. syns inget i displayen heller. om man håller inne hem å låsknappen i 10 sekunder å sedan släpper låsknappen å håller inne hemknappen i 10 sekunder å sen släpper hittar datorn den å vill man ska återställa den men det går inte efter ett litet tag kommer ett felmeddelande upp googlat på de å hittar inget om det.

EDIT: Felet var ett dött batteri.

Permalänk

Vad får du för felmeddelande när du försöker återställa?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Det låter som om du ska koppla in telefonen mot itunes men att du gör det i en USB som inte "har ström". Testa med ett annat USB jack och se om det ger någon skillnad.

Permalänk

Är den jailbreakad?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Testat DFU läge?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Steg 1: Hur har du (telefonen) hamnat i denna situation?

Permalänk

Känns nästan som att du har löst problemet? eller? jag menar du har inte svarat på 4 dagar...

Visa signatur

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superboss:

Ska se om jag kan få fram det

Skrivet av 4everapple1:

Är den jailbreakad?

Nej den är inte jailbreakad. hade version 4.?.?

Skrivet av P-NILZ:

Testat DFU läge?

Vet inte riktigt vad det är förnågot har du lust att förklara?

Skrivet av malte:

Steg 1: Hur har du (telefonen) hamnat i denna situation?

Bra fråga, la den ifrån mig brevid datorn som alltid. gick därifrån hörde jag fick ett sms å skulle hämta telefonen för att läsa det då var telefonen avstängd/död

Skrivet av 4everapple1:

Känns nästan som att du har löst problemet? eller? jag menar du har inte svarat på 4 dagar...

Har inte haft tillgång till Internet, och nej problemet är inte löst.

Permalänk
Medlem

To place your device into DFU mode:
1. Turn your device off.
2. Hold the power button for Three seconds
3. Without letting go of the power button, press the home button. Keep them pressed for 10 seconds.
4. Let go of the power button and hold the home button until your PC detects the phone. It takes upto 30 seconds.

Efter det vet jag inte vad du ska göra dock, prova upgradera din iPhone till iOS5, eller ner gradera den till 4.3.3 eller något.

Här är lite sådana guides, http://www.redsn0w.us/search/label/Apple%20Guides

Permalänk
Medlem
Skrivet av superboss:

felmeddelandet heter 1604. okänt fel kunde inte återställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

1. Turn your device off.
3. Without letting go of the power button, press the home button. Keep them pressed for 10 seconds.
4. Let go of the power button and hold the home button until your PC detects the phone. It takes upto 30 seconds.

Efter det vet jag inte vad du ska göra dock, prova upgradera din iPhone till iOS5, eller ner gradera den till 4.3.3 eller något.

håller på att testa detta återkommer med resultat tackar i förväg

Permalänk

Du fösöker nedgradera, det går inte längre.. Sorry m8, försökte samma förut fick samma fel.. :/ hade dock uppgraderat till iOS 5 så fick gå in i kodningen och ta bort aktiveringen av iOS'et

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

1. Turn your device off.

det fungerade inte fick samma felmeddelande igen.

Skrivet av 4everapple1:

Du fösöker nedgradera, det går inte längre.. Sorry m8, försökte samma förut fick samma fel.. :/ hade dock uppgraderat till iOS 5 så fick gå in i kodningen och ta bort aktiveringen av iOS'et

hur menar du nu? är de helt kört?

Permalänk
Skrivet av DNA117:

hur menar du nu? är de helt kört?

Nej inte alls, ta bara och återställ den med uppdateringen som kommer idag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Nej inte alls, ta bara och återställ den med uppdateringen som kommer idag

eftersom jag inte klarat av de innan kan du berätta hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Hmm låter som en mjukvarubugg jag hade förut på min iPhone 4.

Kunde bara använda min iPhone 4 när den släpptes en dag eller så. Sen fick jag ett liknande problem. Jag kunde inte koppla telefonen med datorn, ingenting hände med Itunes eller telefonen. Men när jag kopplade i den i vägguttaget så ville den återställa sig i väguttaget. Låter vettigt, måste vara fel i logiken Nåja, jag lämnnade in min telefon och fick en sprillans ny några dagar senare... pga att det var väntetid på att få en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hmm låter som en mjukvarubugg jag hade förut på min iPhone 4.

Kunde bara använda min iPhone 4 när den släpptes en dag eller så. Sen fick jag ett liknande problem. Jag kunde inte koppla telefonen med datorn, ingenting hände med Itunes eller telefonen. Men när jag kopplade i den i vägguttaget så ville den återställa sig i väguttaget. Låter vettigt, måste vara fel i logiken Nåja, jag lämnnade in min telefon och fick en sprillans ny några dagar senare... pga att det var väntetid på att få en telefon.

nu är de ju så jag har haft den i 1.5 år så nog inte lika lätt. du har inget tips på vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DNA117:

nu är de ju så jag har haft den i 1.5 år så nog inte lika lätt. du har inget tips på vad man kan göra?

Jag försökte med allt möjligt, slutade med att jag googlade så mycket och fick reda på att man var mer eller mindre tvungen att lämna in den. Eftersom telefonen vägrar synca med datorn. Det var ett par stycken som hade exakt samma problem som lämna in och fick en ny. Dem måste ju kunna göra någonting. Bara du inte har jailbreaket eller något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jag försökte med allt möjligt, slutade med att jag googlade så mycket och fick reda på att man var mer eller mindre tvungen att lämna in den. Eftersom telefonen vägrar synca med datorn. Det var ett par stycken som hade exakt samma problem som lämna in och fick en ny. Dem måste ju kunna göra någonting. Bara du inte har jailbreaket eller något sådant.

har inte jailbreakat eller något så ska kontakta dem igen och höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av DNA117:

felmeddelandet heter 1604. okänt fel kunde inte återställa.

Nu har jag inte sett någon annan skriva detta, så jag testar:

Gå till denna mapp:

Windows XP (tror detta blir sökvägen för XP):
C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software

Windows Vista/7:
C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software

Flytta alla filer i denna mappen till en annan (ta inte bort dom, flytta dom bara) sen testa göra en återställning (och om det gick, flytta tillbaka filerna efteråt).
Du kan behöva ladda ner senaste iOS-versionen också sen använda filen DU laddat ner istället (nu var det ett tag sen jag fick sätta min iPhone i recovery/DFU så jag minns inte exakt hur det gick till, men vill minnas att man höll in CTRL när man tryckte på uppdatera/återställ i iTunes så man får välja sin egen iOS-fil istället för den iTunes laddade ner). Fungerar det inte att använda filen du laddat ner så kolla runt i mapparna på din datorn tills du hittar filen iTunes laddade ner. Den ska ligga i typ My documents eller Application data/AppData eller liknande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Nu har jag inte sett någon annan skriva detta, så jag testar:

Gå till denna mapp:

Windows XP (tror detta blir sökvägen för XP):
C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software

Windows Vista/7:
C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software

Flytta alla filer i denna mappen till en annan (ta inte bort dom, flytta dom bara) sen testa göra en återställning (och om det gick, flytta tillbaka filerna efteråt).
Du kan behöva ladda ner senaste iOS-versionen också sen använda filen DU laddat ner istället (nu var det ett tag sen jag fick sätta min iPhone i recovery/DFU så jag minns inte exakt hur det gick till, men vill minnas att man höll in CTRL när man tryckte på uppdatera/återställ i iTunes så man får välja sin egen iOS-fil istället för den iTunes laddade ner). Fungerar det inte att använda filen du laddat ner så kolla runt i mapparna på din datorn tills du hittar filen iTunes laddade ner. Den ska ligga i typ My documents eller Application data/AppData eller liknande...

när jag gjorde som du sa fick jag upp felmeddelande 1602

Permalänk
Medlem
Skrivet av DNA117:

när jag gjorde som du sa fick jag upp felmeddelande 1602

En snabb koll på google så får man upp detta:

http://support.apple.com/kb/ta38633

Permalänk
Medlem

Kör en ominstallation av Itunes, det har löst några problem med min padda iallafall!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Kör en ominstallation av Itunes, det har löst några problem med min padda iallafall!

jag testar

Permalänk
Medlem

frugans iphone 4 bara dog en dag när hon satt och messade.
när den kopplades senare till datorn så hände inget.
fick tillslut igång uppdateringar men fick alltid felkod 1604 eller 1602
gav tillslut upp och åkte till stället där hon köpt den för att lämna in den på service.
tog 5 dagar sen ringde dom och sa att allt var klart.
dock så enligt dom så fick dom inte "laga" felkod 1604 & 1602 utan dessa telefoner skulle direkt skickas tillbaka till appale för utbytes. frugan vart väl inte så ledsen när hon istället fick ut en sprillans nu
enda tråkiga var att hon vart av med massor av bilder och sånt eftersomd et ej gick att göra en backup på fånen.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

frugans iphone 4 bara dog en dag när hon satt och messade.
när den kopplades senare till datorn så hände inget.
fick tillslut igång uppdateringar men fick alltid felkod 1604 eller 1602
gav tillslut upp och åkte till stället där hon köpt den för att lämna in den på service.
tog 5 dagar sen ringde dom och sa att allt var klart.
dock så enligt dom så fick dom inte "laga" felkod 1604 & 1602 utan dessa telefoner skulle direkt skickas tillbaka till appale för utbytes. frugan vart väl inte så ledsen när hon istället fick ut en sprillans nu
enda tråkiga var att hon vart av med massor av bilder och sånt eftersomd et ej gick att göra en backup på fånen.

jo men nu är det så att jag inte har någon garanti kvar på min telefon så kommer det kosta å har inte så mycket pengar just nu.

Permalänk
Skrivet av DNA117:

jo men nu är det så att jag inte har någon garanti kvar på min telefon så kommer det kosta å har inte så mycket pengar just nu.

Vart har du köpt mobilen? Jag hade problem förut och min garanti hade gått ut men jag gick till en av 3's butiker och frågade om de kunde hjälpa mig. Det kunde dom, kostade mig inget alls, dock fixade de inte problemet men det var för det krävdes omkodning i rooten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Vart har du köpt mobilen? Jag hade problem förut och min garanti hade gått ut men jag gick till en av 3's butiker och frågade om de kunde hjälpa mig. Det kunde dom, kostade mig inget alls, dock fixade de inte problemet men det var för det krävdes omkodning i rooten

Telenor. du får gärna berätta mer om hur du gjorde.

Permalänk
Medlem

Vill du testa koppla in den i datorn och se om det kommer upp ngt i "den här datorn"

om det kommer upp som en kamera tror jag att jag vet problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenti:

Vill du testa koppla in den i datorn och se om det kommer upp ngt i "den här datorn"

om det kommer upp som en kamera tror jag att jag vet problemet.

nej det gör det inte ända sättet jag kan få den att upptäckas av datorn är om jag försöker stänga av DFU-läge