Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Finns det någon ny?
http://www.youtube.com/watch?v=wtDfivRwS10
hehe så fult och segt

http://www.youtube.com/watch?v=FT4cLHU3Yd0
Inte heller imponerande...

Det ser verkligen inte imponerande ut och träffar, dödande och skadande, lämnar inge spår efter sig.. träligt.

Kanske är jag lite pessimistik för att jag har sett och gjort så mycket och detta lir är bara samma saker igen. Det finns ingen del i detta lir som jag inte sett i andra... känns som att jag börjar bli gammal och visst gör man mycket annat än att lira men det brukade ju vara så roligt.. börjar tappa intresset för så mycket spel som släpps.

Haha, den andra videon var då så sjukt bedrövlig. Har de verkligen spenderat X antal miljoner på röstskådespeleri och vi får saker såsom; "I like tweaking with authority", "you will realzie what a complete idiot you are"... Har jag äntligen vuxit upp eller det ren smörja de ger oss?

Sen har många mmo-spelare sett allt det här så många gånger tidigare så nej tack.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Både jag och andra som spelat test versionen har delat med oss lite intryck från spelet så gå tillbaka lite i tråden så hittar ni en del..

Permalänk
Medlem

Som jag fattar det så kör de flesta hardcore spelarna i WoW med massa plugins för att få UIn å liknande som de vill ha den. Åtminståne var det väl så förr men de kanske har integrerat mycket av det numera. Borde väl gå att göra liknande i SWTOR? Ifall de inte fixar saker som att man kan ha private chat i egen window (vilket vore rätt sjukt om de inte gjorde då det knappast kan vara så svårt).

Jag kan tänka mig att i ett sånt stort spel med massor av quests och allt är voiced så blir inte alla konversationer helt bra. De kan nog inte se till att det blir olika svar för alla möjliga svar då det väl är minst 8 gånger mer konversationer än i ett vanligt Bioware-spel eftersom det är 8 olika klasser med olika storys. Så skulle kunna tänka mig att vissa NPC's reagerar mer generic än andra.

Men som jag sagt innan så är det ofta samma sak i DA2 och ME2. Oavsett vad man säger får man samma svar, men ens karaktär har ändå sagt något annorlunda så det känns enligt min mening inte meningslöst ändå. T.ex. när jag körde en karaktär i DA2 som körde helt humor efter att ha kört en som var helt god. Även om man ofta fick samma svar av NPCn så kändes det som jag spelade två helt olika karaktärer bara genom att Hawke sa helt olika saker. Men självklart borde de reagera på något stort som att de blir hotade till livet, det gör de åtminståne i ME-spelen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Finns det någon ny?
http://www.youtube.com/watch?v=wtDfivRwS10
hehe så fult och segt

Men dett där är ju från 2009, om jag inte har fel? Minns att jag gick i högstadiet när jag såg den.

Skrivet av IceDread:

Där har vi en relevant video, som inte är äldre än en vecka. So, varför tycker du inte att det är imponerande? Vad skulle kunna göra det mer imponerande?

För själv tycker jag att det ser ganska fint ut - Stilig grafik och animationer ("Animering"? Hur säger vi på swädish?), bra ljud, vad som ser ut att vara solid combat och mjaru... Vad mer kan man bedöma efter så relativt lite gameplay? Vadan alla andra av spelets aspekter, bortsett från striderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Men dett där är ju från 2009, om jag inte har fel? Minns att jag gick i högstadiet när jag såg den.

Där har vi en relevant video, som inte är äldre än en vecka. So, varför tycker du inte att det är imponerande? Vad skulle kunna göra det mer imponerande?

För själv tycker jag att det ser ganska fint ut - Stilig grafik och animationer ("Animering"? Hur säger vi på swädish?), bra ljud, vad som ser ut att vara solid combat och mjaru... Vad mer kan man bedöma efter så relativt lite gameplay? Vadan alla andra av spelets aspekter, bortsett från striderna?

Antalet handlingar per sekund som du gör ser slött ut.
Vad som skulle kunna göra det bättre är ett reaktionärt system där du kan försöka blocka om du ser att någon riktar vapen eller svärd mot dig, om du ser att någon börjar kasta en handgranat mot dig så kastar du dig åt sidan. Att du attackerar själv vid rätt tillfälle.
Stridssystemet ser ut precis som wow, warhammer, rift etc. ~1,4s stel seg gcd där du inte kan göra något mellan.
Dvs frångå den klassiska gcdn som är så långsam i så många mmos där man bara sitter och väntar på att få trycka på nästa knapp.
Vidare ser det sjukt fult ut med skydd, en grön ful gubbe visas där du kan ställa dig. I stället borde det isf finnas en liten mätare nere bland knapparna som visar hur mycket skydd du står i mot olika riktningar om det skall synas över huvud taget.

Animeringarna som de skryter om ser ju kassa och stela ut, men detta är i allra högsta grad i beroende av observatören. Jag stör mig mycket på att det inte lämnas något spår alls efter en skadande träff, men de har orkat fixa animerade blockeringar.

Så ja, stridssystemet ser föråldrat ut, eller det ser ut precis som de flesta andras mmo.
Vindictus och global agenda skiljer ut sig lite men de är småspelare och har små instansierade miljöer och global agenda lider verkligen av brist på variation för attackmöjligheter men ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av dagas:

Som jag fattar det så kör de flesta hardcore spelarna i WoW med massa plugins för att få UIn å liknande som de vill ha den. Åtminståne var det väl så förr men de kanske har integrerat mycket av det numera. Borde väl gå att göra liknande i SWTOR? Ifall de inte fixar saker som att man kan ha private chat i egen window (vilket vore rätt sjukt om de inte gjorde då det knappast kan vara så svårt).

Senast jag hörde ska de inte tillåta några plugins alls men man ska kunna configa UI en hel del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Det når inte riktigt upp till att imponera då motion capture är sedan länge en etablerad standard inom spelindustrin och just därför så har magin klingat av rätt dramatiskt under årens lopp, samma sak med grafik faktiskt då majoriteten av alla "AAA" spel från allehanda utgivare bokstavligen bländar dig, konsumenten, med visuella upplevelser.

Och när jag hade chansen att testa betan förra helgen så var det inte animationerna eller grafiken som imponerade mig för jag hade ju redan "sett" allt det där. Men jag hade fortfarande kul, så pass kul att jag tänker spela det och för min del så är det mer viktigt än animation och grafik.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Det når inte riktigt upp till att imponera då motion capture är sedan länge en etablerad standard inom spelindustrin och just därför så har magin klingat av rätt dramatiskt under årens lopp, samma sak med grafik faktiskt då majoriteten av alla "AAA" spel från allehanda utgivare bokstavligen bländar dig, konsumenten, med visuella upplevelser.

Och när jag hade chansen att testa betan förra helgen så var det inte animationerna eller grafiken som imponerade mig för jag hade ju redan "sett" allt det där. Men jag hade fortfarande kul, så pass kul att jag tänker spela det och för min del så är det mer viktigt än animation och grafik.

Med tanke på hur skeptisk du var innan så är det skönt att höra det positiva från dig och att spelet faktiskt är nåt man kan fastna i. Uppskattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Antalet handlingar per sekund som du gör ser slött ut.
Vad som skulle kunna göra det bättre är ett reaktionärt system där du kan försöka blocka om du ser att någon riktar vapen eller svärd mot dig, om du ser att någon börjar kasta en handgranat mot dig så kastar du dig åt sidan. Att du attackerar själv vid rätt tillfälle.
Stridssystemet ser ut precis som wow, warhammer, rift etc. ~1,4s stel seg gcd där du inte kan göra något mellan.
Dvs frångå den klassiska gcdn som är så långsam i så många mmos där man bara sitter och väntar på att få trycka på nästa knapp.
Vidare ser det sjukt fult ut med skydd, en grön ful gubbe visas där du kan ställa dig. I stället borde det isf finnas en liten mätare nere bland knapparna som visar hur mycket skydd du står i mot olika riktningar om det skall synas över huvud taget.

Animeringarna som de skryter om ser ju kassa och stela ut, men detta är i allra högsta grad i beroende av observatören. Jag stör mig mycket på att det inte lämnas något spår alls efter en skadande träff, men de har orkat fixa animerade blockeringar.

Så ja, stridssystemet ser föråldrat ut, eller det ser ut precis som de flesta andras mmo.
Vindictus och global agenda skiljer ut sig lite men de är småspelare och har små instansierade miljöer och global agenda lider verkligen av brist på variation för attackmöjligheter men ändå.

Det där låter ju alldeles för komplicerat på ett MMORPG, Bioware och andra skapare strävar oftast efter att göra ett MMO som funkar på äldre datorer. Att lägga in så man kan undvika attacker låter inte alls som ett MMORPG, PvP hade självklart varit svårare och mer komplicerat och vissa klasser hade antagligen fått enorma övertag. T.ex. tanks med mycket HP hade överlevt mycket längre om de kunde undvika attacker. I singleplayerspel funkar det säkert perfekt, men kan inte tänka mig att det skulle funka så bra i ett MMORPG.
Kan hålla med om att det ser lite smått stelt ut att stå i 1,4 sekunder under GCD och inte göra något, men man kan ju ha både raids och PvP i åtanke, när jag raidade i WoW använde jag dessa sekunder för att flytta mig, undvika AoE etc.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Med tanke på hur skeptisk du var innan så är det skönt att höra det positiva från dig och att spelet faktiskt är nåt man kan fastna i. Uppskattat.

Det finns fortfarande saker jag INTE gillar, som hur stelt det kändes (min åsikt) i konversationerna men jag tycker det allra viktigaste att du vill spela det och att min sura skeptism inte hindrar dig från att göra det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Det där låter ju alldeles för komplicerat på ett MMORPG, Bioware och andra skapare strävar oftast efter att göra ett MMO som funkar på äldre datorer. Att lägga in så man kan undvika attacker låter inte alls som ett MMORPG, PvP hade självklart varit svårare och mer komplicerat och vissa klasser hade antagligen fått enorma övertag. T.ex. tanks med mycket HP hade överlevt mycket längre om de kunde undvika attacker. I singleplayerspel funkar det säkert perfekt, men kan inte tänka mig att det skulle funka så bra i ett MMORPG.
Kan hålla med om att det ser lite smått stelt ut att stå i 1,4 sekunder under GCD och inte göra något, men man kan ju ha både raids och PvP i åtanke, när jag raidade i WoW använde jag dessa sekunder för att flytta mig, undvika AoE etc.

Uppenbarligen är det inte för komplicerat för som jag nämner så har både Vindictus och Global Agenda implementerat det.
I vindictus så finns det dock ingen tank men en mer deffensiv klass som blockerar attacker och den andra närstridsklassen bygger på att du undviker attacker så det fungerar bra. Det blir mer färdighet att förutse en attack och hur lång tid det tar innan du kommer bli träffad i hur du då måste optimera din tid för att göra skada samt försvara dig.
Edit: Med undvika så innebär det att du måste flytta dig till en annan plats, denna bit finns redan delvis i tex wow, akta sig för aoe attacker tex. I vindictus kan du akta dig för en attack riktad mot dig också dock. Sen finns det andra färdigheter som ger dig invincibility frames i 0.13s osv.

Här finns det också raids och det är inga konstigheter. Så uppenbarligen fungerar det bra utan någon seg 1.4s lång gcd.
Age of conan har också bättre gcd system, jag hade förut en necro som bla hade en attack som som tog 0.3s som passade fint in i min casting cycle.

Jag tror du underskattar dig själv och andra spelare, att ta bort gcd gör det hela betydligt roligare och mer flytande samt utmanande vilket får en att behålla intresset längre.

Edit: Jag kan ju tillägga att spelet kan säkert vara roligt detta till trotts men för mig ser det ut som samma långsamma visa igen, men man måste ju egentligen spela några timmar för att därefter bedöma den totala upplevelsen och hur roligt man har.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Uppenbarligen är det inte för komplicerat för som jag nämner så har både Vindictus och Global Agenda implementerat det.
I vindictus så finns det dock ingen tank men en mer deffensiv klass som blockerar attacker och den andra närstridsklassen bygger på att du undviker attacker så det fungerar bra. Det blir mer färdighet att förutse en attack och hur lång tid det tar innan du kommer bli träffad i hur du då måste optimera din tid för att göra skada samt försvara dig.
Här finns det också raids och det är inga konstigheter. Så uppenbarligen fungerar det bra utan någon seg 1.4s lång gcd.
Age of conan har också bättre gcd system, jag hade förut en necro som bla hade en attack som som tog 0.3s som passade fint in i min casting cycle.

Jag tror du underskattar dig själv och andra spelare, att ta bort gcd gör det hela betydligt roligare och mer flytande samt utmanande vilket får en att behålla intresset längre.

Vindictus är ju instanserat, Global Agenda kan jag inte yttra mig om.
Det enda, i min mening, som hade ändrats med borttagandet av GCD hade varit att man kunde spamma attacker/spells. Raidade med hunter senast jag spelade WoW, hade en perfekt casting cycle med GCD och har aldrig önskat bort GCD. Vissa spel funkar säkert perfekt utan GCD, men det funkade finfint i WoW, hur det är i SWtOR kan jag inte uttala mig om då jag inte har testat det. Men det är ju förstås min åsikt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Vindictus är ju instanserat, Global Agenda kan jag inte yttra mig om.
Det enda, i min mening, som hade ändrats med borttagandet av GCD hade varit att man kunde spamma attacker/spells. Raidade med hunter senast jag spelade WoW, hade en perfekt casting cycle med GCD och har aldrig önskat bort GCD. Vissa spel funkar säkert perfekt utan GCD, men det funkade finfint i WoW, hur det är i SWtOR kan jag inte uttala mig om då jag inte har testat det. Men det är ju förstås min åsikt.

Spamma attacker gör du redan, fast du spammar dem med 1.4s mellanrum.. Olika attacker bör fortfarande ta en viss tid men det finns mycket att vinna på att ändra den slöa gcdn.
Jag tyckte inte gcd fungerade bra i wow, jag tyckte spelet var långsamt och det gjorde att jag tröttnade snabbt för länge sedan.

Castingcycles osv är roligt och kan bara bli bättre av att gcd försvinner. Min necro i aoc hade jag ~7-8 olika attacker i min casting cycle.. aoc har iofs gcd till viss del men delvis inte också vilket gjorde det roligare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Spamma attacker gör du redan, fast du spammar dem med 1.4s mellanrum.. Olika attacker bör fortfarande ta en viss tid men det finns mycket att vinna på att ändra den slöa gcdn.
Jag tyckte inte gcd fungerade bra i wow, jag tyckte spelet var långsamt och det gjorde att jag tröttnade snabbt för länge sedan.

Castingcycles osv är roligt och kan bara bli bättre av att gcd försvinner. Min necro i aoc hade jag ~7-8 olika attacker i min casting cycle.. aoc har iofs gcd till viss del men delvis inte också vilket gjorde det roligare.

Det är väl upp till var och en antar jag. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Du får mig att känna mig som old Ben Kenobi. När jag gick på högstadiet var det Star Wars Episode 1 the Phantom Menace på Playstation 1 som gällde när jag ville lira Star Wars spel. Det leder mig till en fråga jag undrat ett bra tag. Vilka är den tänkta målgruppen för SWTOR? Det är väl T-rating i USA alltså 13 år och lär bli 12 här med PEGI systemet. Jag undrar om de tänker på oss som minns Star Wars från innan nya trilogin kom. Men de verkar alltid referera till Boba Fett, Han Solo osv i texterna på websidan snarare än till karaktärer i nya trilogin och det måste vara fler än jag som älskade KotOR som ser fram emot spelet. Jag hoppas att det inte enbart är gjort för Clone Wars generationen. Men det är ju inget som säger att man inte kan ha vuxna teman bara för att det är T-rating. T.ex. har KotOR spelen en hel del djupare filosofiska diskussioner än de flesta M-rated spelen. M-rated är lite av en ironisk stämpel egentligen då Mature oftast betyder explosioner och svärord och liknande.

Ni som kört betan, känns det som det är gjort enbart för 13-åringar eller som att man kan uppskatta storyn även om man är dubbelt så gammal?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ni som kört betan, känns det som det är gjort enbart för 13-åringar eller som att man kan uppskatta storyn även om man är dubbelt så gammal?

Tja, det beror väl på om du uppskattar storyn eller inte? Jag tycker inte att den verkar på något vis vara åldersbunden och för övrigt, jag föddes året efter A New Hope hade premiär så att kalla sig för Obi Wan Kenobi när man är en hetlevrarad ungtupp är väl lite för tidigt, va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nytt release datum: 20 dec!
Om ni ska köra SWTOR och vill spela med norska spelare check Ragnarok, här är lite om oss:

Ragnarok är ett nordiskt gaming community som har funnits i 8 år, och som är aktiva i flera spel. Vi har i dag aktiva guilds i Anarchy-Online, World of Warcraft, Rift och Age of Conan. Våra medlemmar har därför lång erfarenhet och kunskap i de aktuella spelen. Vår spelarbas har medlemmar mellan 16 och 50+ år, med en genomsnittsålder som ligger runt 25+.

Vi strävar efter att upprätthålla en hög standard på våra medlemmar. Vi belönar mogenhet, gott uppförande och sammanhållning över allt annat. Ragnarok är en familj vi alla är stolta över att representera. För att upprätthålla vår sammanhållning och höga standard kräver vi mycket av våra sökande. Våra guildregler och recruitment krav kan verka stränga, men de är nödvändiga för att vi skall skapa en konstruktiv och aktiv miljö för våra sökande och medlemmar.

Ragnarok har skapat sig ett namn i flera spel som ett guild som förespråkar "Fair Play". Vi följer gällande EULA/ToS. Ebay, moneytrading, exploiting, griefing, rasism och generell omogenhet hör inte hemma i Ragnarok. Det sitter andra människor bakom de avatarer du ser på skärmen, och vi förväntar oss att du uppför dig civiliserat när du brukar vårt guildnamn.

I SWTOR kommer vi att spela Sith Empire på en PvP server. Vår förhoppning är att våra val av allies kommer att resultera i att vi placeras på en server med en hög population av nordiska spelare och guilder.

Vi har redan nu över 100st internt rekryterade medlemmar och vi har som mål att med en spelarbas bestående av både Casual och Hardcore vara en av de ledande guilderna i PvP & PvE.

Du hittar våran guildsite/forum här: http://forum.rr-guild.com
och här är våran guild på swtor.com: http://www.swtor.com/guilds/8545/ragnarok

Visa signatur

Recruitment Leader of Ragnarok

Permalänk
Skrivet av dagas:

Du får mig att känna mig som old Ben Kenobi.

Skrivet av dagas:

M-rated är lite av en ironisk stämpel egentligen då Mature oftast betyder explosioner och svärord och liknande.

Explosioner vet jag inte, men en gnutta svärdord blandat med sex (Eller i alla fall ett par exponerade vader) brukar från min erfarenhet vara nog för en M-rating. Oerhört mycket våld, not so much. Politiska intriger, deprimerande kärleksdraman, strider med avhuggna lemmar och sönderbrända kroppar, tortyr, slaveri etc etc etc... Går väl an, så länge det inte är några fula ord med.

Men nu när jag tänker efter lite, har vi inte sett en massa halvnakna dansöser i spelet?

Permalänk
Medlem

Låter som du får hålla dig till konsol spel IceDread, sedan det du hänvisar om att akta sig från aoe attacker i wow, finns också i swtor tro det eller ej. Den första videon du la upp var så gammal att inte ens UI:n är densamma. Global cooldownen är längre på SWTOR än vissa spel, och det är på grund av att man ska lägga märke till animationerna mer än att spamma attackera och bioware konfirmerade detta med; "Correct. We pride ourselves with a very polished and good looking combat system, and that means you get to see actual combat animations along with the floating numbers that indicate damage.

If you're going to do something for many many hours over the course of the game, and combat is likely the thing many players might do the most, it'd better be more interesting than a single whack animation and a floating number.

For example, your attack animation might consist of shooting a stream of blaster bolts that do damage on impact rather than a single bolt or single sword swing."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monneman:

Låter som du får hålla dig till konsol spel IceDread, sedan det du hänvisar om att akta sig från aoe attacker i wow, finns också i swtor tro det eller ej. Den första videon du la upp var så gammal att inte ens UI:n är densamma. Global cooldownen är längre på SWTOR än vissa spel, och det är på grund av att man ska lägga märke till animationerna mer än att spamma attackera och bioware konfirmerade detta med; "Correct. We pride ourselves with a very polished and good looking combat system, and that means you get to see actual combat animations along with the floating numbers that indicate damage.

If you're going to do something for many many hours over the course of the game, and combat is likely the thing many players might do the most, it'd better be more interesting than a single whack animation and a floating number.

For example, your attack animation might consist of shooting a stream of blaster bolts that do damage on impact rather than a single bolt or single sword swing."

Konsol? Hah, knappast.

Längre cooldown? Är spelet gjort för pensionärer som vill sitta och ta det lugnt och dricka kaffe och vill halvspela halvt titta på film? Med högre cooldown blir det lägre aktivitet från spelarens sida och desto högre sannolik att du kommer tröttna fortare på spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De kanske du inte tycker om, men när jag lirade uppskattade jag animationerna och märkte knappt av att det var en lite längre GCD än vad det är på andra spel.

Permalänk

Är väl meningen att man ska klämma in companion control mellan gcd också?

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem

Det beror på, finns ju folk som vill att companions ska ha full AI, sedan finns de dem som vill ha full kontrol över dem också det går att ha dem både och.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Konsol? Hah, knappast.

Längre cooldown? Är spelet gjort för pensionärer som vill sitta och ta det lugnt och dricka kaffe och vill halvspela halvt titta på film? Med högre cooldown blir det lägre aktivitet från spelarens sida och desto högre sannolik att du kommer tröttna fortare på spelet.

Du vill ha mycket att göra?
Det får du också... plockar du bort AI:n från din kompanjon så har du plötsligt dubbelt så mycket att hålla reda på. Att sitta med 2 uppsättningar av skills kanske håller dig sysselsatt.

Vad säger du själv, är det något en WoW-spelare hade kunnat se som en utmaning?

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Du vill ha mycket att göra?
Det får du också... plockar du bort AI:n från din kompanjon så har du plötsligt dubbelt så mycket att hålla reda på. Att sitta med 2 uppsättningar av skills kanske håller dig sysselsatt.

Vad säger du själv, är det något en WoW-spelare hade kunnat se som en utmaning?

Companions har ju bara två aktiva skills om jag inte minns fel, en cc/taunt och en dmg attack. Den enda jag valde att kontrollera var cc'n/taunten, och den hade lång cd. Visst beroende på hur man väljer har man 1-2 extra abilities via companion men jag skulle inte kalla det en andra uppsättning skills Jag skulle nog påstå att combat i swtor är snäppet långsammar/mindre dynamiskt än wow.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

en bekant till mig nämnde ett datum för early access. Jag har sökt men kan inte hitta något som tyder på att ett sådant datum är bestämt. Någon här som sett detta?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

en bekant till mig nämnde ett datum för early access. Jag har sökt men kan inte hitta något som tyder på att ett sådant datum är bestämt. Någon här som sett detta?

Inget sagt från officiellt håll än så länge. Det enda du kan vara säker på nu är att det nog blir innan den 20 december

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Companions har ju bara två aktiva skills om jag inte minns fel, en cc/taunt och en dmg attack. Den enda jag valde att kontrollera var cc'n/taunten, och den hade lång cd. Visst beroende på hur man väljer har man 1-2 extra abilities via companion men jag skulle inte kalla det en andra uppsättning skills Jag skulle nog påstå att combat i swtor är snäppet långsammar/mindre dynamiskt än wow.

Det är inte så William Wallace har beskrivit det:

"By the time the player reaches the high 30s, Corso has a full bar of abilities at his disposal that allow him to fulfill the role of the traditional MMO tank in both solo and group play..."

http://www.swtor.com/news/blog/20110923

" Skilled players can take complete control of the companion by expanding the companion bar onto their screen and using the abilities directly as though they were player abilities."

http://www.swtor.com/news/blog/20111007

Detta kommer aldrig att vara WoW... tack och lov.

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Det är inte så William Wallace har beskrivit det:

"By the time the player reaches the high 30s, Corso has a full bar of abilities at his disposal that allow him to fulfill the role of the traditional MMO tank in both solo and group play..."

http://www.swtor.com/news/blog/20110923

" Skilled players can take complete control of the companion by expanding the companion bar onto their screen and using the abilities directly as though they were player abilities."

http://www.swtor.com/news/blog/20111007

Detta kommer aldrig att vara WoW... tack och lov.

I builden jag körde hade min companion bara två eller tre aktiva skills, jag antar att detta kan ha utökats eller så missade jag något (tror dock inte det). Att man kan välja att använda dem manuellt är ju egentligen rätt självklart, detta är ju samma sak som med pets i wow. Nej swtor är självklart inte wow, men jämför man combat vidhåller jag att det är snäppet mer dynamiskt i wow om jag utgår från det jag körde i somras.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

I builden jag körde hade min companion bara två eller tre aktiva skills, jag antar att detta kan ha utökats eller så missade jag något (tror dock inte det). Att man kan välja att använda dem manuellt är ju egentligen rätt självklart, detta är ju samma sak som med pets i wow. Nej swtor är självklart inte wow, men jämför man combat vidhåller jag att det är snäppet mer dynamiskt i wow om jag utgår från det jag körde i somras.

Jag misstänker att vi båda har rätt då en companion börjar med färre skills i lägre level:ar, men som han säger så får de en "full bar of abilities" i högre level:ar.
En full bar betyder enligt mig; en full bar.

Våra definitioner av dynamisk combat är bevisligen inte lika :). I agree that we disagree.
Det "klassiska" mmo-stridssystemet som WoW lånar från sina föregångare är långt ifrån dynamiskt och utgår fortfarande ifrån "tärningar" i bakgrunden och är ett turbaserade system som SWTOR också ser ut att använda.
En högre hastighet och lägre cooldown betyder inte mer dynamik.
Stridssystem från actionbaserade spel som DCUO och det döda spelet Spellborn är vad jag kallar dynamiskt.
Vad jag har kunnat se så följer även GW2 en mer dynamisk väg där dina abilities ändras beroende av miljö (under vatten t ex), och där det är viktigt att kunna ducka undan i realtid.

Hoppas du förstår att jag inte försöker säga emot dig, utan jag försöker bara vara tydlig med vad jag själv menar :).