World of Warcraft: Mists of Pandaria [OFFICIELLT]

Permalänk

Säkert nämnts men... kung fu panda, originalt!

Har spelat till och från i många år nu, aldrig i längre perioder de senaste åren och har inte ens tänkt på spelet på över 6 månader, nu detta... vill verkligen inte bli beroende av skiten igen, svårt att ha något socialt liv om man raidar för mycket!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Hahaha, tittade på streamen när dom gick igenom nya battlegrounds och pet battle systemet.
Rageskrattade för mig själv, har dom ingen skam i kroppen haha, fanns ju inte en enda unik/originell idé. Näh... Inte ens att man krälar tillbaka
till den här sörjan igen.

Permalänk
Medlem

Slutade spela under Burning Crusade, ångrar det inte en dag

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Känns som att detta kommer ta tillbaks den den wow-känslan som i alla fall för mig försvann med cata. Visst, raiderna är svåra och roliga, men jag saknar faktiskt storyn ur vanilla, bc och verkligen inte minst wotlk. Känns knappt som om cata har en riktig story. Visst, deathwing förstör världen och sen dödar man honom, men allt annat utanför slutraiden hänger inte riktigt ihop. Tekniskt sett så är det roligare att raida pga svårare bossar, men hela känslan med wow försvann.

EDIT: Han ni aldrig hörttalas om pandarens? Har ni aldrig spelat wc3? Vet ni inget så säg inget om nån film som visst råkade innehålla pandor.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Trodde denna posten var ett skämt... Men fan verkar ju vara helt legit. OMG vad utför det har gått för wow.

Håller med, spelade igenom TBC sen slutade jag. Har förlorat all lockelse.
Spelet är numera gjort för barn, alla kan få allt och alla har det bästa gearet direkt nästan. Skäms på Blizzard!

Tur så kommer diablo 3 snart dock, då får de lite poäng igen.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Wow riktar in sig mer och mer till barn! grafiken ser ut som nintendo och stelheten suger.
tack och lov att Rift räddade mig från cata och tack och lov så kommer Swtor snart!
Blizzard vet att alla ungar kommer köpa detta spel! Blizzard skiter i deras rötter och vill BARA ENBART tjäna pengar!
Dom är tvugna att släppa diablo3 för att inte tappa dom riktiga gamla fansen helt!

Må Swtor bli min frälsare!

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt noll sug för att öppna mitt WoW-konto igen. Och trailern för denna expansion minskade ännu mer på det suget. Pandaren? Pet battle? Wtf? Ska de slå ihop sig med Hello Kitty Online snart eller? Det börjar lukta desperation.

Det som dödade spelet för mig var dels, som andra sagt, att mystiken försvunnit. Och dels att det har blivit så opersonligt och kallt, alla LFG system mellan servrar och skit gör att folk kan bete sig som skit utan nån som helst konsekvens. Man behöver knappt lära känna folk, osv.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av papajoe:

Wow riktar in sig mer och mer till barn! grafiken ser ut som nintendo och stelheten suger.
tack och lov att Rift räddade mig från cata och tack och lov så kommer Swtor snart!
Blizzard vet att alla ungar kommer köpa detta spel! Blizzard skiter i deras rötter och vill BARA ENBART tjäna pengar!
Dom är tvugna att släppa diablo3 för att inte tappa dom riktiga gamla fansen helt!

Må Swtor bli min frälsare!

glömde säg att nu behöver man ingen guild för att raida nu kommer man kunna raida med folk från andra servrar precis som dungeuns och bg. gissa om det kommer bli knaaas!

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Har faktiskt noll sug för att öppna mitt WoW-konto igen. Och trailern för denna expansion minskade ännu mer på det suget. Pandaren? Pet battle? Wtf? Ska de slå ihop sig med Hello Kitty Online snart eller? Det börjar lukta desperation.

Det som dödade spelet för mig var dels, som andra sagt, att mystiken försvunnit. Och dels att det har blivit så opersonligt och kallt, alla LFG system mellan servrar och skit gör att folk kan bete sig som skit utan nån som helst konsekvens. Man behöver knappt lära känna folk, osv.

Japp ingen mystik alls. Ongen känsla. bruden fick mitt konto när cata kom och hon gillar iof wow och tycker det är bättre än rift som jag spelare eftersom det är mer gulligt! haha för ungar och brudar kanske det funkar.

Blizzard har svikit sina fans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag började spela WoW den 15 Mars 2005 och slutade spela den 18 Maj 2011. Blizzard har alltid legat mig varmt om hjärtat men detta är ett steg för långt. I min personliga åsikt började WoW "dö" redan efter The Burning Crusade. Under alla dessa år har jag bara fina minnen och upplevelser från vanilla samt The Burning Crusade. Jag träffade även min fru och andra fantiskt roliga/trevliga personer i TBC. Dem 2 bästa upplevelserna har varit när träffade frugan i Ironforge och dödade M'uru efter flera veckors kämpade (Detta är innan dom nerfade bossarna). Jag spelade en präst (Healers) vid namn Avila i 6år och vill tacka Blizzard för denna tiden men det blir inget mer WoW. Jag bjuder på en liten videon när vi dödade M'uru för första gången på Moonglade EU http://www.youtube.com/watch?v=DjIaHjYEcD4

Som Papajoe skrev. Blizzard har svikit sina fans, BIG TIME. Vi som har varit med från början har verkligen fått den ena punksparken efter den andra. Nu får det vara nog!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Spelat sedan crackade Alpha versionen från Noggaholic communityn släpptes, reggade mig första dagen.
5,5 års Spelande/Hardcore nötande av WoW har kostat mig 2 flickvänner och sämre betyg i skolan.. Vanilla tiderna slår inget, minnerna från det var underbara ^^ Men de gick utför direkt när de nämnde att "WoW 2" kommer snart..
Mina erfarenheter av expansionerna:
Vanilla - ge tbx de.. detta var WoW.. Finns ingen snack om saken, skills spelade lite större roll och epics var EPICS. 10/10 (Neffy was the shit)
TBC - Helt okej.. Men de var inget mot va vanilla var Det krävdes fortf. guild för att kunna raida hardcore vilket ger de lite högre betyg 6/10 (Illidan fighten var cool dock, Kil'jaeden sådär)
WLK - Att RaFa och dinga 80, samt geara min alt till dugligt gear (5k GearScore) på under 24 timmars /played utan boosts visar hur förenklat och onödigt noobvänligt spelet blivit... Att PuGa ICC på HC känns också lame.. Kunde man PuGa ZG på 60 var man glad om man dödade hälften av bossarna -.- 3/10 (Dessutom var LK fighten en besvikelse..)
Catac - Gearade till full epic 360 ilvl 2 dagar efter jag dinga 85, även detta känns alldeless för "softcore".. PvPn är förstörd helt o hållet och allt känns fel.. =/ 1/10. (Vad jag sett från PTRn verkar Deathwing vara ännu en letdown..)

Mist of pandaria:
Ownedcore (MMOwned) posta detta ca 1 vecka innan någon annan site (vad jag vet?) och trodde detta var ett skämt. Jag såg en video för ca 3 månader sen från Athene där han intervjuade tjejer och fråga varför de ej spelade WoW eller gamea över huvudtaget, sedan visade han en bild på en panda och de sa att de skulle säkert pröva det om man fick vara den "söta pandan". Lite intressant koppling till detta faktiskt.

(Lite parantes edit; det enda "nya" de lyckats med enligt mig är Achievements, jag tycker om att vara en achievement hunter. Nöter konstant efter loremaster titeln och andra som jag inte redan har, samt mounts/tabards/companions och allt annat onödigt ^^)

Permalänk

Blir bet Moonkin en egen klass nu? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Som vanligt så kommer det vara extremt många haters som bara gnäller men ändå likförbannat köper spelet när det släpps.

Jag tycker personligen att alla expansions har varit bra(vissa bättre än andra) men ändå hållt sin klass. Så jag ser inget problem med kommande expansion.

Personligen trodde jag det skulle bli naga som nästa ras.

Jag spelade wow i vanilla och TBC, älskade det, sedan la jag ner. Nu har jag börjat bli jävligt sugen på att börja då jag minns hur awesome allt var, sen kom cata och höjde lvlcapen vilket inte alls tilltalade mig då statsen och damagen blir helt fuckade. Nu kommer detta... Känns som att dem spottar ut nya expansioner hela tiden för att hålla spelet vid liv, lite fel approach enligt mig. Så nej, detta var spiken i kistan, jag kommer börja med nått annat mmo

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag gillar mycket av det jag läst om nya expansionen hittils. Jag är ett wow fan och mig har dom inte svikit. Jag gillar hur dom ändrar talangsystemet även om de talanger som min main class har (shaman) inte ser så superroliga ut. Blir kanske att rerolla till Monk. Tycker det är bra att man kan ändra talangerna själv utan att behöva springa tillbaka till tränaren för att unlearn talents eller att vara begränsad av dual spec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"levelcap raised to 90"................................................... 32423142135125k crit anyone? Seriöst. lvl 90? kommer det existera något som heter PvP efter denna patch? ja jösses säger jag bara...

Hehe ja fast med 234876234876k resilience så går det säkert bra det med.

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte titta in i tråden bara för att berätta att ni slutat spela. Här diskuterar vi expansionen, era nötter.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Har inte spelat World of Warcraft under en längre period, men efter det man läst om Mists of Pandaria så börjar spelet locka lite igen. Nytt talent-system, förhoppningsvis lite mer balanserat PvP-mässigt, fräscha, charmiga miljöer alá Asian-style. Jag hoppas att Blizzard kommer introducera multi-GPU stöd inom kort!

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av papajoe:

Wow riktar in sig mer och mer till barn!

Jag tror snarare att Blizzard medvetet försöker rikta sig mot den asiatiska marknaden, som är betydligt större och mer lukrativ än EU/NA. RIFT har redan begränsat marknaden för WoW i EU/NA. SWTOR och GW2 kommer att göra det än mer. Asien är en enorm marknad, så jag är inte förvånad över valet av expansion.

Permalänk
Medlem

Jag trodde först detta va nåt i stil med "wisp" skämtet i vanilla, kommer nog aldrig börja spela igen, i min mening så dog Warcraft känslan när wotlk släpptes..

Blir till att tagga inför the secret society och guild wars 2

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Folk ogillar alltid förändringar, jag tycker det är ett djärvt drag av Blizzard och även om jag inte gillar Pandaren så känns som glädjen är tillbaka i den här expansionen, ser fram emot att spela den i alla fall så får vi se hur det faller ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag tror snarare att Blizzard medvetet försöker rikta sig mot den asiatiska marknaden, som är betydligt större och mer lukrativ än EU/NA. RIFT har redan begränsat marknaden för WoW i EU/NA. SWTOR och GW2 kommer att göra det än mer. Asien är en enorm marknad, så jag är inte förvånad över valet av expansion.

Asien har många stora MMOn som Perfect World med sina 50 miljoner spelare. Kina har ju haft WoW sedan mitten av TBC men ändå inte lyckats slå in sig på marknaden. Tror det skulle vara lättare på blizzard att satsa på amerikanska och europeiska marknaden. Speciellt med tanke på alla som lämnade WoW efter Cataclysm expansionen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Trodde denna posten var ett skämt... Men fan verkar ju vara helt legit. OMG vad utför det har gått för wow.

Bra de!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Av alla requests som har kommit in till Blizzard sedan dom släppte WoW så har Pandaren varit nummer 1 på den listan. Det har varit den ras/feature som folk allra mest har velat se i WoW, det var till och med planerat att Pandaren skulle läggas in i Burning Crusade.

För att citera en Blue post:

Citat:

As Chris Metzen said in his interview on DirecTV just after opening ceremony, the pandaren race was originally planned to be added as the Alliance race in The Burning Crusade.

There are a number of reasons why that didn't happen, but none of them are because we thought they wouldn't make for compelling characters with interesting stories and living environments. We've wanted to add the pandaren people into the game for a long time. And, when recording feedback over the years from events like BlizzCon and many other avenues, the number one request (by a large margin) has been for us to add pandaren to the game. A lot of people want it and we feel the timing's just right post-Cataclysm.

Källa: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/3424793619?page=2#38

Permalänk
Skrivet av MadeInChina:

hunter minimum range - gone! Yaaa svårt att lira nu

Couching Tiger: Hidden Chimera låter ju också vettigt, fast nej

Eller hur, tappar vi inte hela grejen med att vara en ranged jävla character nu eller?
Nu försvinner ju allt vad gäller kite'ing osv? (Eller nej) Men ni förstår poängen.

Jag tror blizzard har levt allt för länge på att wow är det största MMO-et de tror att de kan göra vadfan som helst.
Eller så har de rökt på.

PANDA? Helt seriöst?

Nej, efter att ha sett diablo 3 cinematicen från blizzcon blir det D3 för hela slanten.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Tycker det ska bli lite spännande detta Men lite tvivel har man ju. Men den nya rasen jag förstår inte hur det ska funka. Är det bara för alliance/horde eller en hybrid ras? Hoppas dom drar tillbaka lite av tbc / Vanilla känslan bara då hade det nog varit den bästa expansionen ever

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tycker detta ser intressant ut, tråkigt dock att alla haters ska skriva i tråden...
Om ni inte gillar spelet varför sitter ni då i World of Warcraft forumet? Patetiskt...

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Tycker detta ser intressant ut, tråkigt dock att alla haters ska skriva i tråden...
Om ni inte gillar spelet varför sitter ni då i World of Warcraft forumet? Patetiskt...

Glömde bort att när det gäller blizzard är bara positiva kommentarer tillåtna

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Dem av er som endast skriver här för att berätta hur mycket bättre det var på vanilla och att ni nu tänker sluta spela kan köra ett mail till Blizzard istället så dem får den kritiken istället för detta forum som faktiskt är meningen för att skriva "om" MoP och inte de gamla expansionerna.

Dock finns det ändå en viktig detalj som alla vanillakåta tjabblar om hela tiden är...

Skulle ni hellre lirat vanilla i 6 år istället för att få nya saker att göra?

onT: Tycker det ser tillräckligt kul ut för att ge det en chans och börja lite igen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Du har inte tänkt på att till höger har du en liten ruta med de 9 trådar på hela forumet där det senast var aktivitet. Så nja man behöver inte sitta inne och hålla koll på Wow forumet för att hitta denna posten.

Att kalla folk för Haters enbart för att de har en negativ åsikt om något, ja DET är patetiskt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Asien har många stora MMOn som Perfect World med sina 50 miljoner spelare. Kina har ju haft WoW sedan mitten av TBC men ändå inte lyckats slå in sig på marknaden. Tror det skulle vara lättare på blizzard att satsa på amerikanska och europeiska marknaden. Speciellt med tanke på alla som lämnade WoW efter Cataclysm expansionen.

Att WoW stagnerat och lagt sina toppnoteringar bakom sig på EU/NA marknaden de sista åren, är ett faktum. Även om Blizzard fått kämpa hårt för att överhuvudtaget etablera sig i öster, så är det trots allt den regionen som gjort det möjligt för dem att behålla nivån på antalet totala subscribers. Asien har 4 miljarder invånare, till skillnad mot EU/NA med 1.4 miljarder. Potentialen är enorm, i synnerhet med tanke på den ekonomiska situationen i världen, där EU/NA befinner sig i en brutal recession medans bla Kina befinner sig i ekonomisk högkonjunktur.