Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

hade ju varit bra om de kunde göra något åt den stinkande dynhögen med skit som är iTunes.

Skulle synka min telefon mot datorn innan jag åkte till jobbet nu och plötsligt får itunes för sig att synka ALLA appar till min mobil och ingen musik. Typ 40 gb mer än vad som får plats på min telefon.

jomenvisst....
starkt jobbat apple

Permalänk
Medlem

Ska förnya mitt abonnemang i slutet av månaden och alltid varit sugen på att testa IPhone. Så passar ju bra nu när 4S släpps. Någon som har någon aning om vad den kommer ligga ca i pris / månad?

Finns inga exakt priser ute ännu på abonnemang, bara om man köper telefonen rakt av. Men någon kanske har någon gissning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Ska förnya mitt abonnemang i slutet av månaden och alltid varit sugen på att testa IPhone. Så passar ju bra nu när 4S släpps. Någon som har någon aning om vad den kommer ligga ca i pris / månad?

Finns inga exakt priser ute ännu på abonnemang, bara om man köper telefonen rakt av. Men någon kanske har någon gissning?

Finns visst. Kolla telia och telenor. Snittar runt 350kr/mån

Permalänk

iPhone 4S går NU att köpa i iallafall tele2.se!
200Kr/mån för 16gb modellen.

Jag har beställt

Fick mail av de 23:12 vilket var exakt samma sekund som jag råkade kolla mailen, så kan nog vara den första som köpt 4S hos tele2, lite kul sådär

http://iphone.tele2.se/iphone.html

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavRonne:

iPhone 4S går NU att köpa i iallafall tele2.se!
200Kr/mån för 16gb modellen.

Jag har beställt

Fick mail av de 23:12 vilket var exakt samma sekund som jag råkade kolla mailen, så kan nog vara den första som köpt 4S hos tele2, lite kul sådär

http://iphone.tele2.se/iphone.html

men inget på telia, eller telenor

har de kanske blivit bestraffade för sitt misstag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Finns visst. Kolla telia och telenor. Snittar runt 350kr/mån

Skrivet av GustavRonne:

iPhone 4S går NU att köpa i iallafall tele2.se!
200Kr/mån för 16gb modellen.

Jag har beställt

Fick mail av de 23:12 vilket var exakt samma sekund som jag råkade kolla mailen, så kan nog vara den första som köpt 4S hos tele2, lite kul sådär

http://iphone.tele2.se/iphone.html

Kanon, tack som fan. Måste missat detta

Får man telefonen hemskickad så man har avyn den 28e eller skickar dom den 28e oktober? Inte köpt/förbeställt telefon över internet innan.

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Kanon, tack som fan. Måste missat detta

Får man telefonen hemskickad så man har avyn den 28e eller skickar dom den 28e oktober?

Står Leverans 28 Oktober. Men hoppas dom skickar typ 27 så man får den 28e, annars är det surt.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Blä jag som beställt direkt över apple.se får vänta till den 2:a november. Men i värsta fall ända till 9:e =O =(

Permalänk
Medlem

Nog visste jag att iPhone 4S skulle bli dyr.. MEN inte så här dyr!

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4254167

Tror jag köper 2 när jag ändå är igång..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hade ju varit bra om de kunde göra något åt den stinkande dynhögen med skit som är iTunes.

Skulle synka min telefon mot datorn innan jag åkte till jobbet nu och plötsligt får itunes för sig att synka ALLA appar till min mobil och ingen musik. Typ 40 gb mer än vad som får plats på min telefon.

jomenvisst....
starkt jobbat apple

Användarfel. ITunes gör bara vad du säger åt den att göra.

Permalänk
Medlem

Beställde också en ny 4S 16GB från apple igår. Ska bli nice att byta ut 3GSen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Användarfel. ITunes gör bara vad du säger åt den att göra.

LOL

jomenvisst....

var mitt fel att jag stoppade min iphone i dockan som vanligt?
för det var det enda jag gjorde

iTunes på windows är ren skit.
Det var jättebra för typ fem år sedan men Apple har inte gjort mycket för att göra det bättre och det har blivit långsammare och buggigare allteftersom.

Permalänk
Medlem

Tror ni att man kommer kunna få iphone 4s för 200kr per månad?!!??? I så fall kan jag tänka mig en men inte om de går upp till 250. Min syster har just beställt en iphone 4 för 150 per månad men om såhär är fallet är det ju värt att avboka hennes också.

Vilket abonnemang var det som ni fick den till det priset? Telia max 25 hade jag och min syster i så fall beställt med!

Mvh
Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Tror ni att man kommer kunna få iphone 4s för 200kr per månad?!!??? I så fall kan jag tänka mig en men inte om de går upp till 250. Min syster har just beställt en iphone 4 för 150 per månad men om såhär är fallet är det ju värt att avboka hennes också.

Vilket abonnemang var det som ni fick den till det priset? Telia max 25 hade jag och min syster i så fall beställt med!

Mvh
Mattias

erbjudandet som fanns på telia innan de tog bort det
månadskostnaden är inklusive mobil och abbonemang

Telia:
Apple iPhone 4S 32 GB
med Telia Mobil Flex Small
Kostnad per månad 349 kr
Telia Mobil Flex Small 199 kr
Apple iPhone 4S 32 GB 250 kr
Pottavdrag -100 kr
Anpassa abonnemang
Engångskostnad 3 095 kr
Apple iPhone 4S 32 GB 3 095 kr
Bindningstid 12 mån

Gå vidare
Just nu! Spotify Preminum ingår i ett år när du tecknar Telia Mobil Flex i minst 12 månader.
Minsta totalkostnad 7 283 kr

Permalänk
Avstängd

Satt uppe igår natt 24:00 o förhandsbokade min iphone 4s 16gb svartis från telenor har fått besked om leverans om den 28de. De kanske tog slut redan under natten ...

Permalänk
Medlem

Frågan är då om man skall förköpa telefonen med tele2 snackis, vänta på att telia gör det möjligt att beställa den med max 25 eller på att comviq släpper den med studentabonnemang. 200kr förhöjd avgift är ju lagom men det verkar ju dock inte baserat på ovanstående inlägg som att Telia har tänkt ha det priset.

Kan jag beställa den med Tele2 snackis och sedan vänta på att se om bättre erbjudande dyker upp för att sedan avbeställa abonnemanget och byta till det mer förmånliga?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Skulle förboka igår morse vid 6 tiden innan jobb men stöp på färgvalet hos telia... Tror ni att man ångrade sig när sidan var bortplockad när jag kom hem vid lunch!

Permalänk

Iphone 4s beställt via telia Tog en stund nu för sidan funkade till o från, vet inte om det va många som ville beställa. Men nu är ordern lagd 32gb svart

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

tips på bra fodral och tillbehör till telefonen?

Permalänk

Vad ska man köra för abb? Funderade på tre innan eftersom de brukar få bra kritik på surfhastighet. Tele2/telia har haft lite problem.
3 Surf Max för 299kr/mån är ju ganska ok. 10MBit/s och 10GByte/mån. Ringer gör jag knappt.
Surt bara att behöva skaffa nåt kontantkort till paddan. Kör tvillingkort på telia nu.

Permalänk
Medlem

Hur brukar det vara, kan man gå in i telia butik på måndag och boka Iphone 4s där?
Eller är det enbart förbokningar via nätet, minns inte hur det var på iphone4.

OCh är det någon som vet hur telia flex fungerar?
Telia Flex Small 199kr ex.
-100 kr pott avdrag.

Detta innebär att jag har 99kr att använda för ringa,sms då?

OCh surf har väll inte med potten att göra? står typ "kan användas för ringa,blabla, surf"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

tips på bra fodral och tillbehör till telefonen?

Min polare använder detta : http://www.iphonebutiken.se/case-mate-barely-there-iphone-44s...

Ska själv köpte ett sådant när min 4S kommer. Så kan inte säga själv vad jag tycker, men han är nöjd!

Permalänk
Medlem

ok
ska vänta och se vilka skal som är kompatibla
verkar som det är en del små ändringar i 4S som gör att skal utvecklade för 4 kan påverka vissa funktioner för 4S.

bla skriver otterbox att commuter för 4 inte är kompatibel för 4S
http://www.otterbox.com/iPhone-4-Commuter-Series-Case/APL4-I4...

blir nog att använda mitt läderfodral för 3gs tills vidare

Permalänk
Medlem

edit: såg fel

Permalänk
Medlem

Fler förslag på bra skal önskas, gärna med någon film som täcker framsidan.

4s är inhandlad och kommer på fredag.

Permalänk
Medlem

Film är värdelöst. Tar bort känslan på skärmen. Man behöver vara rätt hårhänt om man ska lyckas repa glaset. Har inte en enda repa i min 3GS som är över 2 år gammal. Aldrig haft ngt skydd på glaset.

Permalänk
Medlem

mm film på skärmen gillar inte jag heller, däremot skyddsfilm på baksidan och tom sidorna kan vara bra.
Bättre grepp och skyddar mot jobbiga repor och annat skit.

Nu ska jag fundera på om 16gb räcker, har fungerat bra hitills på 3gs men vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

mm film på skärmen gillar inte jag heller, däremot skyddsfilm på baksidan och tom sidorna kan vara bra.
Bättre grepp och skyddar mot jobbiga repor och annat skit.

Nu ska jag fundera på om 16gb räcker, har fungerat bra hitills på 3gs men vet ju aldrig.

Tänkte det samma men jag tror bestämt det blir en 32gb. Svårt att ångra sig i efterhand och själv vill jag kunna använda kameran flitigt samtidigt som jag vill ha lite film och musik på. Undrar hur lång tid det tar innan Telias första leverans är förbokad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Beställde precis en 32gb Vit 4S hos Telia. Har haft 8gb på min 3G hela tiden, och börjar tröttna på att behöva välja exakt vilken musik man vill ha, inte kunna ta allt liksom.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Räcker det med 0.5GB för musik, siri etc, eller har du tillval?

Beställde du via personnummer osv? Jag har försökt beställa vid olika tillfällen men inte lyckats. Det står bara att det finns ett tekniskt fel.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.