MacBook 13'' för att spela på?

Permalänk
Medlem

MacBook 13'' för att spela på?

Har funderat en tid på att skaffa en Macbook 13'', dels för att fixa med skolan och såklart för video och bilder.
Fast vill också veta hur den håller sig för att spela på, kan tänka mig att source spel funkar felfritt.
Men jag tänkte mig kanske något kraftigare som Battlefield 3?

Och om det äns är värt att skaffa en Macbook för det jag hade tänkt att använda den till?

Tack på förhand!

PS det här ska jag inte använda som primär speldator har redan en stationär speldator men vill ha en laptop/macbook och har funderat på Mac trots priset pga kompisar som rekommenderar, skulle säkert ta med mig något för att spela hos kompisar också!

Permalänk

bf3 på en macbook? luktar troll lång väg.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmYsiz:

Har funderat en tid på att skaffa en Macbook 13'', dels för att fixa med skolan och såklart för video och bilder.
Fast vill också veta hur den håller sig för att spela på, kan tänka mig att source spel funkar felfritt.

Och om det äns är värt att skaffa en Macbook för det jag hade tänkt att använda den till?

Tack på förhand!

Lol köp en stationär kvalitetsdator från INet eller komplett etc. Det luktar Troll på lång väg som ocan sa. Ska du tvnigas ha en laptop kolla på ASUS och MSI'is gaming serier. Då kanske du kan köra på low...

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

Jag är en riktig apple fanboy men att spela BF3 på en Macbook 13" kommer aldrig att hända. Är du ute efter spel, bygg en PC

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av 4everapple1:

Jag är en riktig apple fanboy men att spela BF3 på en Macbook 13" kommer aldrig att hända. Är du ute efter spel, bygg en PC

Eller så köper han en apple för 30k+.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

För 30k får du ett 5770, ett kort som kostar 500kr begagnat :/

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

OSX är inte optimalt för spelande på något sätt tyvärr.

Visa signatur

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Inaktiv

Alla 13" modellerna kör ju med integrerad grafik så dom kommer du inte kunna spela mycket på, knappt att source spel kommer funka bra på hyffsade inställningar.

Om du ni vill ha både spel och en mpb så är detta den billigaste som kommer klara det http://www.dustinhome.se/apple-macbook-pro-ci7-22-4gb-750-154...
BF3 funkar väl medium 1366x768 med ett 540m dd3 så HD 6750m ddr5 lär väl funka om inte OSX sätter stop för det.

Dock lägger man ut 18k så hade jag tagit en ASUS u36sd för skola, bild och film sen lagt 11k på en stationär alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Alla 13" modellerna kör ju med integrerad grafik så dom kommer du inte kunna spela mycket på, knappt att source spel kommer funka bra på hyffsade inställningar.

Såså, överdriv inte nu.
Macbooks är verkligen inga speldatorer och särskilt inte 13", men många spel fungerar bra.
Även nyare om man kan leva med lägre inställningar.

Kan bara hålla med om att BF3 är omöjligt, och är det spel som är det primära, välj något annat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmYsiz:

Tack på förhand!

Jag har en mbp 13,3 mid 2010. Den fungerar förvånansvärt bra med source spel och need for speed hot pursuit. Dock skulle jag absolut inte köpt den som primär speldator! Då är det bättre med kanske Asus eller msi, eller varför inte en lite enklare laptop för kanske 5-6 tusen plus en stationär för runt 6-7 så har du helt ok spelprestanda på den stationära den ändå en bra laptop

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Såså, överdriv inte nu.
Macbooks är verkligen inga speldatorer och särskilt inte 13", men många spel fungerar bra.
Även nyare om man kan leva med lägre inställningar.

Kan bara hålla med om att BF3 är omöjligt, och är det spel som är det primära, välj något annat.

Du vet att mbp 2010 har ett grafikkort som är bättre än intel hd 3000 va? Apples grej är väl inte riktigt att göra saker bättre Skämt åsido så är det nog ett bra val om den är billigare för dom flesta köper den väl inte för att spela på ändå.

"The level of graphics card performance isn't quite as exciting. The Nvidia GeForce 320M from last year's MBP 13 managed 12.61 Bps in the Cinebench R11.5 OpenGL test. The Intel HD Graphics 3000 in the new MBP 13 isn't quite up to muster, working at a slower 10.94 Bps. The difference becomes still more pronounced in the 3D Mark '06 Benchmark, where the new on-board GPU is behind at a mere 2550 points, compared to the 4707 points of the GeForce at a resolution of 1280x800 pixels. This translates to a decrease in performance of 13 – 46% depending on the benchmark at hand." notebookcheck.net

2500 poäng i 3dmark06 är inte mycket att spela på imo.

Permalänk
Medlem

Här har du en mac du kan spela på. (Välj 5870 som tillval om det inte kommer med när du går in på länken..)

http://store.apple.com/se/configure/MC560S/A?select=select&pr...

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

Jag har en mbp 13" från 2009 och jag kan bara säga att det är olidligt att spela på den. Varken SC2 eller HoN flyter på särskillt bra på lägsta grafikinställningarna, samt musaccelerationsinställnigarna på mac är under all kritik. Så om du har tänkt spela mycket avråder jag dej från att köpa en mbp

Permalänk
Medlem

Min macbook 13" alu från slutet av 2008 går knappt att spela på. Framför allt är överhettning ett problem. Spelar jag tex CoD 4 (med allt på lägsta, förutom upplösningen) så laggar jag endel, men efter 20 min är det ospelbart pga överhettning. Till och med AOE:II börjar överhetta o ge artifakter efter någon timme. Macbook är jättebra och smidig för att skriva på, liten, bra batteritid, har både OSX och Win7, funkar utmärkt. Men jag skulle aldrig rekomendera att spela på den!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fickis:

Här har du en mac du kan spela på. (Välj 5870 som tillval om det inte kommer med när du går in på länken..)

http://store.apple.com/se/configure/MC560S/A?select=select&pr...

Ja, då behöver man alltså bara betala 26,5k för att få två grafikkort värda runt tusenlappen.

MEN..det är ju en Mac, så jag tror nog att de listiga ingenjörerna på Apple har lyckats klå onda Microsoft än en gång och femdubblat prestandan, om inte mer!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Ja, då behöver man alltså bara betala 26,5k för att få två grafikkort värda runt tusenlappen.

MEN..det är ju en Mac, så jag tror nog att de listiga ingenjörerna på Apple har lyckats klå onda Microsoft än en gång och femdubblat prestandan, om inte mer!

Du får lite andra småsaker med på köpet

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

bf3 på en macbook? luktar troll lång väg.

Inte då, men förstår nu att det skulle va helt ospelbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag har en mbp 13,3 mid 2010. Den fungerar förvånansvärt bra med source spel och need for speed hot pursuit. Dock skulle jag absolut inte köpt den som primär speldator! Då är det bättre med kanske Asus eller msi, eller varför inte en lite enklare laptop för kanske 5-6 tusen plus en stationär för runt 6-7 så har du helt ok spelprestanda på den stationära den ändå en bra laptop

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig haft en Mac men har blivit nyfiken då många säger att Mac är "fantastisk" är det värt att kanske köpa en begangnad pga av priset eller borde jag bara hålla mig till en vanlig laptop som skulle kunna spela spel som är något mer krävande en source? Som sagt jag har också fått för mig att Mac är bättre in mycket vad gäller bilder och video som jag håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmYsiz:

Har aldrig haft en Mac men har blivit nyfiken då många säger att Mac är "fantastisk" är det värt att kanske köpa en begangnad pga av priset eller borde jag bara hålla mig till en vanlig laptop som skulle kunna spela spel som är något mer krävande en source? Som sagt jag har också fått för mig att Mac är bättre in mycket vad gäller bilder och video som jag håller på med.

För mig är Mac kvalitetskänsla som JAG inte upplever att någon annan tillverkare levererar, den dagen Asus eller någon annan gör lika välbyggda datorer kommer jag absolut överväga att köpa men tills dess är det Mac som gäller. Jag kör även Windows 7 på den eftersom det ibland kan vara bra att ha, men mestadels kör jag OSX. Jag kan hålla med vissa människor om att den kan upplevas som något lättare att arbeta med när det gäller bilder, musik och video då dess program är väl genomtänka och pedagogiska (då tänker jag på program som imovie, garageband osv.), dock upplever jag att programmen inte känns lika avancerade som andra alternativ. Dock går ju lika bra att installera andra alternativ också om man vill ha mer funktioner.

Jag gillar min Mac väldigt mycket, men det baseras till stor del på dess byggkvalitet. (nej, jag tycker inte att HP elitebook eller liknande håller i närheten av samma klass).

Sen bör man väl klämma till med att detta är högst personliga åsikter så man inte blir slaktad!

EDIT: Är det spel som gäller, köp en pc!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag gillar min Mac väldigt mycket, men det baseras till stor del på dess byggkvalitet. (nej, jag tycker inte att HP elitebook eller liknande håller i närheten av samma klass).

Sen bör man väl klämma till med att detta är högst personliga åsikter så man inte blir slaktad!

Dock menar du väl upplevd kvalitet (zomg, blank aluminium) och inte faktisk byggkvalitet? Jag tvivlar på att en macbook håller bättre (=byggkvalitet) än en elitebook eller en thinkpad.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Dock menar du väl upplevd kvalitet (zomg, blank aluminium) och inte faktisk byggkvalitet? Jag tvivlar på att en macbook håller bättre (=byggkvalitet) än en elitebook eller en thinkpad.

Ger mig inte in i den diskussionen, som sagt, högst personlig åsikt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av El1min4tor:

För mig är Mac kvalitetskänsla som JAG inte upplever att någon annan tillverkare levererar, den dagen Asus eller någon annan gör lika välbyggda datorer kommer jag absolut överväga att köpa men tills dess är det Mac som gäller. Jag kör även Windows 7 på den eftersom det ibland kan vara bra att ha, men mestadels kör jag OSX. Jag kan hålla med vissa människor om att den kan upplevas som något lättare att arbeta med när det gäller bilder, musik och video då dess program är väl genomtänka och pedagogiska (då tänker jag på program som imovie, garageband osv.), dock upplever jag att programmen inte känns lika avancerade som andra alternativ. Dock går ju lika bra att installera andra alternativ också om man vill ha mer funktioner.

Det är dock OT men du bjöd in mig så fint

Sen har även Asus och MSI så vitt jag vet 2års garanti mot Apples 1år, det för mig är ett tecken på kvalite.

Om man inte behöver ett grafikkort så är MBP helt klart en av dom mest kompletta laptopsen. Dock inte felfri, att stäng in komponenter på det sättet ger otrolig värmeutveckling som skapar att throttling och i framtiden trasiga komponenter. Spelar ingen roll om datorn är byggd av stål brinner det på insidan kommer den gå sönder ändå.

Hur som helst, vad är det för ljud och bild program? Är det inte osx only så spelar det ju ingen roll. Adobes program finns till båda tex. Så vitt jag vet så är det väl inget speciellt med OSX eller hårdvara som gör dom mer lämpade för sådana syften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

En MBP har betydligt bättre byggkvalitet än HP Elite Book, men HP'n är i första hand en mellan till storföretagsdator. Apple kan inte konkurrera med HP när det gäller managed services och support. Elitebook har plastigt chassi, dåligt tangentbord, dåliga kontroller, kass skärm etc. Den kommer inte i närheten av en MBP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ejma:

En MBP har betydligt bättre byggkvalitet än HP Elite Book, men HP'n är i första hand en mellan till storföretagsdator. Apple kan inte konkurrera med HP när det gäller managed services och support. Elitebook har plastigt chassi, dåligt tangentbord, dåliga kontroller, kass skärm etc. Den kommer inte i närheten av en MBP.

Vilket utmärkt exempel på en desillusionerad och ignorant fanboy som inte har koll på något, tack för att du bekräftar mina fördomar om macanvändare!

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-EliteBook-6930p-Notebo...
When it comes to the deployed materials it also isn't surprising that the case comes off brilliantly with regard to stability.

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-EliteBook-8440p-WJ681A...
The base unit is as solid as a rock and can't be twisted at all, even with force.

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-EliteBook-8560p-Notebo...
The workmanship is exemplary and makes the Elitebook 8560p LQ589AW extremely robust.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Skärp er med hatandet åt båda hållen nu, det kan ni sköta i den här tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Skärp er med hatandet åt båda hållen nu, det kan ni sköta i den här tråden.

Hat? Jag presenterar ju bara fakta som svar på fanboyism.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Slut på tramsandet.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X