Systemkrav för The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Melding Plague

Systemkrav för The Elder Scrolls V: Skyrim

I november är det dags för ytterligare en spellansering av stora mått. Bethesda släpper nästa kapitel i fantasyserien The Elder Scrolls och nu presenteras systemkraven.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inga superkomponenter som krävs med andra ord.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

DX9... Sämst!

Permalänk
Medlem

Lite kul att Vista inte finns med bland rekomenderade operativsystem

Permalänk
Avstängd

The power of the konsollerna!! LoL

Är det bara jag eller....är grafiken kass, har alltid tyckt att grafiken är inte något speciellt i Skyrim, rörelserna i spelet är fula :/

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Synd att de inte använder DX11. Då hade de kunnat arbeta mycket närmre komponenterna, DX9 är inte särskilt bra.

Permalänk
Medlem

Anledning till detta är väl för att det är en portning av konsolen... Xbox har ju tyvärr inte mera kraft under huven!

Permalänk
Medlem

DX9, tihi Nähmen kommer de komma nån DX10/11 patch eller nåt sånt? High res texture pack lär ju säkerligen komma men vore ju fint om man slapp använda något så gammalt som DX9.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Rent löjeväckande imho!
Det spelet hade man ju maxat för 5 år sen typ.
Gameplay måste vara svinbra för man inte ska tycka grafiken är så stort minus att spelet suger.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Keeper of Traditions

Första gången jag ser ett 4890 nämnas i systemkraven... Skönt att man fortfarande hänger med, då!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bouxer:

Lite kul att Vista inte finns med bland rekomenderade operativsystem

Haha tänkte på det jag med

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Konsollerna börjar hålla tillbaka utvecklingen alldeles förmycket, inte alla företag som har råd att utveckla för 2 plattformar.

Hoppas fan PS 4 och Xbox 720 (eller vad dom nu kommer heta) släpps snart, detta spel kunde varit underbart snyggt om dom inte behövt lagt 99% av tiden för att optimera till dålig hårdvara

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Kan dock fatta att de portar med tanke på att det är ett single-player spel. Kanske inte värt mödan att utveckla separat PC-version när många ändå kommer tanka det till PC (även om Bethesda har många fan-boys t ex undertecknad om man bortser från "Scrolls"-incidenten). Hade verkligen förhoppningar om att Skyrim skulle vara knäckande snyggt..... nu vete sjutton.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Skyrim, console port
BF3, no console port
Skyrim, console port
BF3, no console port

Shant after me.....

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

The power of the konsollerna!! LoL

Är det bara jag eller....är grafiken kass, har alltid tyckt att grafiken är inte något speciellt i Skyrim, rörelserna i spelet är fula :/

Man får komma ihåg att allt som hittills visats av spelet är tagit från XBOX, dvs lågupplösta texturer och allt kört i 1024x768~. Det lär förhoppningsvis se ganska mycket bättre ut på PC. Däremot håller jag med om att det är synd att vi inte får se något DX11 stöd.

Permalänk

Spel kan ju faktiskt vara snygga även om dessa är i dx9. Någon månad efter release kommer vi att se moddar med finare texturer osv :). Men jag måste erkänna att jag är besviken att skyrim inte är utvecklat för PC

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem

Blir nog till att skaffa detta ändå och imorgon smäller det! BF3!! och man behöver ju knappast monsterrigg för BF3, dom rekomenderar ju 560 Ti för high settings.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Skyrim är ju verkligen ett spel som hade kunnat utnyttja maxad grafik men sin vackra design och storslagna miljlöer, känns nästan som det är slöseri att spelet inte stöder directx11, physx osv

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt synd att det piratkopieras så mycket att det inte längre är lönsamt att utveckla SP-spel till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade spelet inte varit en konsol-port hade jag nog gett det en chans. Annars är jag inte intresserad av RPGer.

Mini-krav på lagrig = Inget? Va?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det ser snyggt ut för att vara dx9 men vad är det med mmos och rpg- spel att de alltid ligger flera år efter i grafik?

Det har knappast något att göra med att tillgodose de med sämre datorer, det är bara att stödja dx 9 och 11 samt olika inställningsmöjligheter. De skulle ju kunna locka fler kunder då, många jag känner tittar inte ens på många spel för att grafiken är så många år efter.

Det måste vara kompetensbrist i dessa spelföretag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Väldigt synd att det piratkopieras så mycket att det inte längre är lönsamt att utveckla SP-spel till PC.

Ja, rätt onödigt egentligen, eftersom de ligger så lågt i pris jämfört med konsoll-versionerna. Men det har ju alltid varit lätt att kopiera spel på datorer, så det är nog svårt att hindra, tyvärr.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är inte sant någonstans, bästa exemplet är Witcher 2 som är i samma genre, släpptes DRM fritt och dom har sålt långt över förväntan.

Permalänk
Medlem

mods grabbar.

Permalänk
Medlem

Men vad gäller för minimikrav och rekommenderat krav översatt till bärbara GPUer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Höhö, som The Witcher 2 menar du? Säljer som smör och är ett SP-spel utvecklat till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Som det stod i en intervju från Valve, om spelen är bra så köper folk. Bara lata utvecklare skyller på piratkopieringen!

Min personliga åsikt är att Skyrim inte ens kommer vara värt att piratkopiera. Spelet ska inte få besudla min dator på något sätt.

OT: Systemkraven var väl väntade då det är en konsolport i slutet av en konsol-cykel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Man får komma ihåg att allt som hittills visats av spelet är tagit från XBOX, dvs lågupplösta texturer och allt kört i 1024x768~. Det lär förhoppningsvis se ganska mycket bättre ut på PC. Däremot håller jag med om att det är synd att vi inte får se något DX11 stöd.

DX11-stödet kanske kommer senare? Och... hur vet du att alla bilder är från xbox?

Och varför envisas "alla" på sweclockers att stava konsol med två l?!

Permalänk
Medlem

Såg inte läskigt ut.