BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:

Måste starta om datorn efter att ha startat spelet ibland, får svart skärm. Har även fått 4 bluescreens av spelet. Det står bara och tuggar på ibland, hör ljud ingen bild. Blir kickad ofta.

Speciell hårdvara; Se Sign, spelade Beta utan problem.

Mjukvar: Win 7 64b Home premium.

Lösning: Skiter i spelet än så länge då det knappt fungerar.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet fryser sig helt random, måste starta om datorn när det låser sig, ljudet fastnar och jag får en bluescreen efter ett tag.

Speciell hårdvara: Inget speciellt.

Mjukvara: 460 SLI, I7 930

Lösning: Ingen aning, behöver hjälp med mitt problem :/

Permalänk

Kan inte spela spelet i Fullscreen, då BF3 får för sig att det ska spelas i 100Hz vilket min skärm inte gillar (den klarar max 60Hz) och blir då svart. Kan fortfarande höra ljud, och IBLAND kan jag tabba ner.

Ingen speciell hårdvara

Kör 6870 CF

Tillfällig lösning är att köra i Windowed Mode, men det är inte prefererat

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk

Beskrivning av problem: Under spelets gång händer det att skärmen blev grön under en halv sekund. Kunde komma i intervall

Mjukvara: GTX570, Windows 7 64 bitar, Intelcore SB 2500k.

Lösning: Blåste lite på SLI-sloten och märkte att jag hade mycket damm, så där kan problemet ha kommit. Nu funkar allt.

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk

Beskrivning av problem: Under speletsgång ca efter 5-20 min får jag svart skärm, hör all ljud och sedan försvinner ljudet och måste hoppa ut till Aktiveringsfönstret för att stänga av spelet. Går inte att stänga av spelet för det är inte igång, dock så står det spelet är igång. Så lite skumt.

Mjukvar: GTX570, Windows 7 64 bitar, Intelcore SB 2500k.

Lösning: Väntar på en =D

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk
Medlem

Problem: Crash to desktop utan någon varning efter några minuters spel

Hårdvara: Oklockat HIS HD 5770

Lösning: Märkte att grafikkortet (i mitt fall HD 5770) blir väldigt varmt när jag spelar. Höjer fläkten till 100% hastighet numera innan jag startar spelet. Låter som fan och jag får köra med hörlurar men det kan hända att 80% eller så också löser problemet, har inte testat annat än 100%. Kan tilläggas att mitt kort aldrig blivit så varmt med auto-fläktstyrning aktiverat att det orsakat CTD innan i några spel, oavsett hur bra grafik jag ställt in. Nu kan jag spela oavbrutet utan krascher.

Problem: Spelet startar och allt verkar fungera fint, connectar och ljudet funkar och Origin overlay funkar, likaså rutan man får upp av CTRL+ALT+S (FPS och sånt). Men skärmen är helt svart och visar ingen grafik oavsett hur länge jag väntar.

Speciell omständighet: Köpte en rysk key istället för en EU-key och var tvungen att "patcha" spelet till engelska.

Lösning: Problemet var att locale-filerna som jag patchade med låg i fel katalog, vilket resulterar i helt svart skärm utan varningar eller någonting. Genom att flytta en.toc och en.sb från *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc\Data\Win32\Loc till *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc löste sig problemet. http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054352-bf3-...

Permalänk

http://img200.imageshack.us/img200/2251/namnlsip.png

Så här blir det när min kompis spelar , massa rutor överallt och svart bakrund.
Hjälp? Är det så här för någon annan också ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GameOverBitch:

http://img200.imageshack.us/img200/2251/namnlsip.png

Så här blir det när min kompis spelar , massa rutor överallt och svart bakrund.
Hjälp? Är det så här för någon annan också ?

grafikkortet för varmt troligen.
ev hårdvaraufel på det.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

jag kör i 4.8Ghz med HT ON och har absolut inga problem med stuttering/hack
jag tror nog mer problemet ligger i att du kör ATI?
bara en gissning

eller är det några med överklockade i7or med HTon och Nvidia kort som har stuttering?
om så är fallet så är det nåt annat

Ingen aning där faktiskt, det enda jag vet är att två tipsade om detta i min tråd om problemet och alla sådana ryck har upphört sedan jag stängt av hyperthreading. Det ska vara om det är något mysko med ATI's senaste drivrutiner, det får visa sig när nästa uppdatering kommer där.

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

PROBLEMET:
Error:

We're sorry, an error has occurred.

There is a problem with your game's setup. Please reinstall your game.

Uploaded with ImageShack.us

Trots;
- ominstallationer av både Battlefield 3 och Origin 3-4 gånger
- windows live update, uppdaterade grafikdrivrutiner

så får jag samma problem.

Mitt system:
OS: Vista 32bit
CPU: Intel Core2Duo E6750 2,66Ghz
Ram: 4gb 800Mhz
GPU: GeForce GTX 460

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet "hänger" sig. altså bilden fastnar, och datorn svarar inte på något kommando utan måste startas om med on/off-knappen. Undertiden som den är "hängd" hörs även ett ihållande starkt ljud ur högtalarna.

Speciell hårdvara: i5 760, ATI HD 6950 2gb (ej OC, load ca 80C).

Mjukvara: Windows 7 64bit, senaste drivrutinerna för AMD (11.10 Preview 3)

Lösning: har provat att byta ljudkortsdrivrutiner, samt GFX-drivrutiner till äldre. Har provat att ändra om så systemhårddisken körs i AHCI. har installerat om spelet. dock utan resultat..

För övrigt ett stort tack till trådskaparen, en sånhär tråd behövdes verkligen.

Visa signatur

Intel core i5 4670K - KFA2 GTX 680 OC LTD 2GB - 16 gb-RAM 1600Mhz - Crucial m4 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pytn:

Beskrivning av problem: Spelet "hänger" sig. altså bilden fastnar, och datorn svarar inte på något kommando utan måste startas om med on/off-knappen. Undertiden som den är "hängd" hörs även ett ihållande starkt ljud ur högtalarna.

Speciell hårdvara: i5 760, ATI HD 6950 2gb (ej OC, load ca 80C).

Mjukvara: Windows 7 64bit, senaste drivrutinerna för AMD (11.10 Preview 3)

Lösning: har provat att byta ljudkortsdrivrutiner, samt GFX-drivrutiner till äldre. Har provat att ändra om så systemhårddisken körs i AHCI. har installerat om spelet. dock utan resultat..

För övrigt ett stort tack till trådskaparen, en sånhär tråd behövdes verkligen.

Testat att höja fläkthastigheten till max (genom Catalyst eller VISION Control Center, Performence - Bocka för "Enable Overdrive" o höj fläkten till 100%). Verkar som att väldigt många har problem som orsakas av för varmt grafikkort. Rekommenderar alla som har grafikfel, crash to desktop eller hängningar ("fryst") att testa detta innan något annat.

Permalänk
Medlem

Problem: Kan spela runt 3 minuter sedan fryser allt och hoppar till skrivbordet (det jag har uppe) dock är spelet igång men måste stänga av det via Aktivitetshanteraren.

Hårdvara: Gigabyte 560ti, ej klockat.

mjukvara: Fullt uppdaterad Windows 7 Home Premium, med senaste Nvidia drivrutiner (285.62).

Lösning: inget... suck*///
NY lösning! spelade igenom min första match !http://postimage.org/image/6sk1shr9z/ av kurkuma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskalla:

Beskrivning av problem: 2-10 minuter in i spelet låser sig datorn och det lever fan ur högtalarna. Måste starta om.

Hårdvara - P5q , Gtx 260 , 8 gb Dominator , 550w

Mjukvara: Windows 7 64 bit.

Lösning: -

Testat -
Ominstallera
Senaste Bios,
Uppdaterat PB
Kört SP Med / Utan ljud funkar fint
Kört Mp utan ljud, Kraschar ändå.

Kraschar endast i MP :/

Hittat en lösning , stängde av ljudkortet. Kan köra utan några avbrott verkar det som, lirat igenom 4 maps utan ljud och utan kraschar.
Hm eller jag vet inte , de krascha igår utan ljud så det är lite märkligt : /

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Med 95% säkerhet så beror alla som får BSOD och mer allvarliga fel på skit bakom spakarna, defekt hårdvara eller överhettad hårdvara.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Beskrivning av problem: Fastnar på "Joining Server" -> "initializing" och sen händer inget mer. Har laddat ner och installerat BF3 2 gånger, tagit bort web plugin och ESN Sonar, allt som skulle kunna ha något att göra med BF3 utan resultat

Speciell hårdvara: GTX 580 3G

Mjukvara: Origin, Battlefield 3, W7 64bit ultimate

Lösning: problemet började helt plötsligt med att ESN launcher mozilla plugin crashade (kör Chrome) och efter det så har inget varit sig likt.

Letar fortfarande efter en lösning...

Permalänk

många med problem med grafik buggar prova köra driver sweeper och sen installera senaste hjälpte mig sist jag fick grafikbuggar

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem, med att det låser sig, alltså att hela datorn låser sig och ljudet loopar.

Testa att ändra "designen" i windows. Justerar jag visuella effekter till att optimera prestandan, så funkar skiten klockrent. Jäkligt skumt...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Beskrivning av problem: Lagg vid höga fps (runt 60 och upp) spel krashar / blackscreen

Speciell hårdvara: SLI 460 1gb 850 core / 4400 mem

Mjukvara: Senaste, Win 7, Google Chrome

Lösning: Dagens webbläsare har hårdvaruaccelearation. Denna ställer till det i spelet av någon anledning. Ha ALLTID webbläsaren minimerad vid spel löste mitt problem galant. Kan också nämna att jag kör i windowmode (tabbing funkar inte så bra i fullscreen).

Härligt där fick du mig på rätt väg! Undrade varför det inte gick att lira på ultra idag då det gick bra igår...

Skrivet av oAkkEo:

Problem: Kan spela runt 3 minuter sedan fryser allt och hoppar till skrivbordet (det jag har uppe) dock är spelet igång men måste stänga av det via Aktivitetshanteraren.

Hårdvara: Gigabyte 560ti, ej klockat.

mjukvara: Fullt uppdaterad Windows 7 Home Premium, med senaste Nvidia drivrutiner (285.62).

Lösning: inget... suck*///
NY lösning! spelade igenom min första match !http://postimage.org/image/6sk1shr9z/ av kurkuma.

Kan det vara så att det är ett Gigabyte kort du har? Verkar vara lite kompabilitetsproblem med dessa och BF3 även i standardklocks. Underklocka fungerar och många rapporterar att uppdatering av grafikkortets bios hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robsn:

Är det någon här som INTE lyckats lösa frysningsproblem med Nvidias 500-serie (framför allt Gigabyte 560 Ti) genom att reglera volt/klock eller flasha BIOS?

Nej, de funkar tyvärr inte för mig med Gigabyte 560 Ti kort. Har reglerarat klockfrekvensen men inte volten dock. Auto-updaterat Bios me den senaste, funkar tyvärr inte heller.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet fryser vis omstart av rundan. Händer typ varannan gång. Slärmen blir svart, precis som för alla andra. Alt-tab funkar inte, dock att stänga ner spelet i Task manager och starta om det.

Hårdvara: AMD 965, 16 GB ram, 4890

Lösning: Ctrl-alt-delete funkar ju men känns jobbigt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Oavsett om det är SP eller MP fick jag bara upp Joining servers men spelet i sig startade aldrig !!

Lösning: Gjorde repair x 2, den andra gången uppdatera den nånting och efter det funkade allt som det skulle !!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Beskrivning av problem: Oavsett om det är SP eller MP fick jag bara upp Joining servers men spelet i sig startade aldrig !!

Lösning: Gjorde repair x 2, den andra gången uppdatera den nånting och efter det funkade allt som det skulle !!

Kan du utveckla det lite?
Repair av vad?

Permalänk
Medlem

problem: spelet fryser sig, spelet crashar, spelet stannar och dator får artifakter

hårdvara: står i sign (dock inte överklockat alls nu)

lösning: har prövat de flesta lösningar, uppdaterat punkbuster lekt runt med isällningarna, bytt drivrutiner, avinstallerad grafikkortets ljuddrivrutiner (för hdmi och liknande eller va det kan va) men det fungerade inte för än jag underklockade mitt grafik kort till core: 660 shader:1320 och memory:1791 och satte volten på 1.050 istället för 1.000
efter det (kan vara något av en blandning av alla så vet inte exakt vilket av dem) har det fungerat bra, att bara underklocka kortet lite fungera inte alls för mig men när jag tog i lite extra så har det gått bra

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Kan du utveckla det lite?
Repair av vad?

H-klicka på spelet i Origin..så får du upp en meny..
Har gjort det ett flertal ggr..o varje gång så tar den hem en uppdatering ?? på 48.1 MB..
Har dom vanliga prob..hängningar..som jag kan ta mig ur..
6870..o normal H-vara i övrigt.

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Avstängd

Beskrivning av problem: Jag kan inte få igång eyefinity, jag startar upp eyefinity(så att alla 3 skärmar är med,) sen när jag startar spelet på ex. en server, så kommer det bara upp "loading" bilden, det kommer ingen vart liksom, vad ska jag göra?

Speciell hårdvara: MSI R6970 Lightning @ 1010/1450

Mjukvara: Windows 7, senaste drivrutiner.

Lösning: Nej. Testat att höja voltage, sänka core clock. Även provat med att starta eyefinity när jag var in-game (men detta gav bluescreen,,)

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VaNiLLA7:

Beskrivning av problem: Jag kan inte få igång eyefinity, jag startar upp eyefinity(så att alla 3 skärmar är med,) sen när jag startar spelet på ex. en server, så kommer det bara upp "loading" bilden, det kommer ingen vart liksom, vad ska jag göra?

Speciell hårdvara: MSI R6970 Lightning @ 1010/1450

Mjukvara: Windows 7, senaste drivrutiner.

Lösning: Nej. Testat att höja voltage, sänka core clock. Även provat med att starta eyefinity när jag var in-game (men detta gav bluescreen,,)

temporär fix.
spelar inte med eyefinity själv för tillfället, helt enkelt för buggigt.
skitbra av dice att släppa en beta de kallar retail.
allt för att vara före mw3

http://hardforum.com/showthread.php?t=1647636

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Dolby digital över SPDIF

Beskrivning av problem: BF3 skall ju ha stöd för Dolby Digital (DD). Jag får varken ut 2.0 eller 5.1 ljud genom min SPDIF utgång på mitt ljudkort i DD, Bara "vanligt" stereo ljud. 5.1 DD fungerar alldeles utmärkt när jag ser på film på datorn

Speciell hårdvara: Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series, med SPDIF adapter.

Mjukvara: win7 64 professional.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: BF3 VÄGRAR spela i fullscreen, försökt alt+enter, ändra till fullscreen mode i Options, drivrutinuppdatering...
När jag går in i spelet och klickar på "fullscreen mode - YES" så bryter skärmen, blinkar lite svart/grått
och sedan går spelet ner i windowed mode igen. Blir TOKIG.

Speciell hårdvara: Radeon HD 6770m

Mjukvara: Win7 64bit Home edition, med en herrans massa HP programvara på..

Har försökt googla runt som en galning, den enda lösning jag hittat för folk som har samma problem är att stänga ner TeamViewer.exe på datorn, men någon sådan programvara har jag ej installerad. Datorn är en HP Pavillion DV6-6141eo med i7 processor på 2.0 gHZ, 8 GB internminne.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problemet : BF3 hänger sig efter ca 5 min. Måste gå via aktivitetshanteraren för att "döda" spelet.

Hårdvara : se sig

Mjukvara : Win 7 64 bit Ultimate - BF3 Limited ed.

Lösning : Tja, har googlat som en galning men kan inte hitta någon lösning!!! Har ominstallerat Win samt spel i natt....hjälpte icke.

Otroligt nog så fungerar det felfritt med det andra ex'et av BF3 Limited ed på vår andra dator med "svagare setup" - C 2 DUO 8400/ Gigabyte GTX 460 1GB OC/ 2 GB RAM/ Win 7 32 bit....... detta graffekort flyttades från min setup igår.

Har någon en tänkbar lösning så vore jag tacksam!!!

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro