hjälp att hitta chassi med hotswap i chassit?

Permalänk
Medlem

hjälp att hitta chassi med hotswap i chassit?

hej sitter och funderar på ett nytt chassi och har en vagt minne av att jag sätt ett chassi här som sweclockers gjorde ett test på som hade hotswap i chassit så att det bara va att trycka i disken i släden och sen sätta in den så slapp man fixa med sladdar å så men hittar inte vilket chassi det kan ha vart..

samt lite osäker om det va här på swec eller Linus Tech Tips på tuben =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nzxt H2 har en sådan funktion i toppen i en lucka,dock för endast en hårddisk..funkar bra iallafall.
Sen har du ju Corsair 800D som har hotswap med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Nzxt H2 har en sådan funktion i toppen i en lucka,dock för endast en hårddisk..funkar bra iallafall.
Sen har du ju Corsair 800D som har hotswap med

mjoo men det är på utsidan... vet att det va något chassi som har det inne i chassit precis som Silverstone TJ11 har (dock en aning för dyrt för mig)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Inaktiv

Hotswap inuti i chassit? Inte speciellt hot.
Då kan man lika gärna koppla in hårddisken på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hotswap inuti i chassit? Inte speciellt hot.
Då kan man lika gärna koppla in hårddisken på riktigt.

det är de att jag byter ofta diskar i datorn och det är väldigt jobbigt att hela tiden flytta på datorn för att mata in alla kablar igen och hade vart guld värt att bara kunna peta in disken utan att behöva strula med kablar varje gång

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Inaktiv

Finns säkert chassin med den funktionen, men känns inte som att det kommer heta hotswap då.
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168162010... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Finns säkert chassin med den funktionen, men känns inte som att det kommer heta hotswap då.
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168162010... ?

Mjoo jag vet att dom finns men blir så otroligt fult ^^ vill ha ett snyggt chassi också.. fast hittar man med en lucka i fronten så kan något sånt där vara något.. dock så vet jag inga dockningstationer eller vad man ska kalla dom som funkar med ssd?

Edit: samt har redan en http://www.inet.se/artikel/8903269/flyttbar-harddiskhallare-3... som används flitigt men är ute efter något snyggare och smidigare

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

800D har fyra stycken Hotswap bakom en lucka på framsidan, Mycket smidigt.
Dyrt...Ja, Hotswap...Ja 4st.
Smakar det, så kostar det

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Var det kanske Silverstone FT02 som recenserades du tänkte på? Har nämligen en hotswap som man måste öppna sidopanelen (och rycka bort taket) för att komma åt.

Men 800D har nog den snyggaste hotswap lösningen, i alla fall om man behöver flera hotswaps.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

Silverstone FT02 har hotswap, det är plats för 4-5 diskar men du måste köpa till moduler för det. Dom kostar ~60 kr styck och är rätt enkelt att installera.
Sen når du diskarna när du öppnat sidopanelen, funkar rätt bra för mig.

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Kan det vara en Cooler Master Silencio 550 du menar? HotSwap i fronten bakom luckan.

http://www.sweclockers.com/recension/14014-cooler-master-sile...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min bror köpte sig ett 650D som har en hotswap bay på toppen, fungerar väldigt bra.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har en massa liknande det här

anslutna via esata och usb3 det har varit smidigast för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Är det någon som vet om man kan få tag i hot swap kontakter till 800d med stöd för sata 6.0?

Visa signatur

Stationär: Core i7 920 | Corsair Cooling Hydro H100 | Asus MAXIMUS IV EXTREME | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair Obsidian 800D Svart | Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tistalion:

Är det någon som vet om man kan få tag i hot swap kontakter till 800d med stöd för sata 6.0?

http://www.inet.se/artikel/6904258/corsair-sata3-800d-kit

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Tack så mycket

Visa signatur

Stationär: Core i7 920 | Corsair Cooling Hydro H100 | Asus MAXIMUS IV EXTREME | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair Obsidian 800D Svart | Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har en massa liknande det här http://www.inet.se/files/img/max/8903534_0.png
anslutna via esata och usb3 det har varit smidigast för mig.

Jag har letat efter en sån där pryl, var säljs den?

/A

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6904269/lian-li-pc-z60-usb3-0-svar...

Är det jag tittat på, man bara tar lös fronten (skruvlöst) så kommer man åt 6st Hot-swap platser.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Thermaltake level 10 GT, 5 st hotswap som man för in från sidan med fläkt som blåser på diskarna. Dock lite speciell design, på ett bra sätt:).

Permalänk
Medlem

Jag har Antec Dark Fleet DF-35 som har en extern 2,5 hotswap och 2 st 3,5 hotswap bakom frontluckan. Funkar mycket smidigt att byta hårddiskar. Just nu finns den på CDON för 695 kr annars är prisrangen ca 900-1100 kr.

Chassit kyler dessutom bra över diskarna så mycket användbart. Sen behöver ju designen inte vara optimal men vad gör det när det är funktionerna som behövs.

Skall fungera med SSD (hotswap SSD kompatibel) också men det har jag inte testat

tillägg av SSD kompatibel
Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

funktionen i Lian Li PC-Z60 är precis det jag letar efter.. frågan är om det går att få tag i bara själva plattan som man sätter bakom diskarna går att få tag på separat och modifiera in i något annat chassi ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

funktionen i Lian Li PC-Z60 är precis det jag letar efter.. frågan är om det går att få tag i bara själva plattan som man sätter bakom diskarna går att få tag på separat och modifiera in i något annat chassi ?

Det fanns ett bra Chassi för detta för cirka 2 år sedan och det var CM Itower 930. Jag ser att det finns ett kvar hos Microstore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barca:

Det fanns ett bra Chassi för detta för cirka 2 år sedan och det var CM Itower 930. Jag ser att det finns ett kvar hos Microstore.

såg väldigt intresant ut.. synd bara att resten av chassit såg ut som om det kom från 90 talet =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Fick en gratis av Corsair efter att jag skicka ett mail till dom och frågat vart jag kunde hitta den delen! Jävligt bra kund service om jag nu får den utan kostnad.

Visa signatur