Tja
Efter en veckas frånvaro så är man tillbaka!! WUHU Jag hoppas att ni saknat mig lika mycket som jag saknat er.
Tja
Jag ska se till så att Merch avdelning börjar trycka de.
Mvh Edin
Skrivet av Jaxione:
Hej!
Ni som fått era GTX580 Twin frozr kort från CDON. Var era antistatpåsar tejpade? Mitt kort ser använt ut nämligen och har ingen tejpad antistatpåse som den ska vara när man kollar på recensions videor med mera.
Mvh J
Skrivet av grollish:
japp allt va påsen med grafikortet i tejpad men sjävla kartongen såg öppnad ut :/
Skrivet av Kalajfa:
Tack för en fin kampanj!
Dock var mitt Msi GTX580 dåligt förpackad och öppningsflärpen på grafikkortets kartong var knölig och lådan hade helt klart öppnats av någon.
Hej
Låter väldigt konstigt, som sagt är du det minsta orolig så returnerar du det så fixar vi ett nytt till dig.
Mvh Edin
Skrivet av Bjebbosten:
När kommer Asus 6950 2GB varianten ?
Hej
Finns på lager.
Mvh Edin
Skrivet av Frasse92:
För er som undrar hur det gick för mig och grafikkortet som jag ville returnera.
Jag köpte ett grafikkort på cdon som jag tyckte lät på tok för mycket, så jag ville returnera det. Enligt svensk lag ska man kunna det även om man använt/provat produkten. Jag kontaktade kundsupporten men blev nekad till att skicka tillbaka kortet. Jag skrev här i forumet och fick tag i Edin från cdon. Efter att han hade pratat med kundsupport fick jag tillslut skicka tillbaka kortet. De skickade en lapp att klistra på paketet, smidigt. Jag skickade tillbaka kortet och en vecka senare kom pengarna in på kontot.
Det är verkligen inte ok att man ska behöva prata med Edin för att få returnera grafikkort(och andra produkter?). Tycker heller inte det ska ta en vecka för att få pengarna tillbaka.
Hej
Naturligtvis inte, som sagt det finns en policy sen 2-3 veckor på kundtjänst som är väldigt tydlig när det kommer till komponenter
så att vi naturligtvis slipper det tråkig i det här när kunden drabbas. Sen är kommer jag alltid att försöka finnas här som en "förlängd" arm.
Mvh Edin
Skrivet av Nivity:
Jag fick godkänt på min retur, ska skicka paketet. (hade dock frågat edin i pm här innan men tror inte han kollade returförfrågan själv)
Jag fick dock ingen lapp att klistra på paketet utan får skriva en egen och tejpa på.
Att betala returfraken förstår jag och det är absolut inget fel på det för min del, men lite konstigt du fick en lapp och inte jag
Blir lite halvghetto och ta ett A4 och tejpa på med adressen.
Detta kanske Edin kan svara på? Eftersom båda var återköp/ångerrätt och båda grafikkort, lite konstigt att det är helt olika
Uppdaterar hur returen gått när jag skickat in det.
Hej
Generellt så brukar man inte få en fraktsedel vid återköp/ångerrätt så varför den andra personen fick det kan jag inte svara på då jag
inte vet vilket ärende det gäller, men det brukar vara mer än bara ångerrätt i det fallet.
Mvh Edin
Skrivet av borz:
Lite tyst från CDON, skulle vilja veta hur det ligger till med garantiåtaganden...
Hej
Här är jag!!!
Vad menar du?
Mvh Edin
Skrivet av Nindor:
Efter allt negativt jag har skrivit måste jag tillägga att mitt ärende löste sig någorlunda smidigt.
Jag är imponerad över leveranstiderna, sakerna som fanns i lager fick jag i fredags och HDD'n som var slutsåld vid beställningen fick jag redan igår.
Jag hoppas du får bra betalt för allt jobb du gör här på forumet Edin, för det är du värd!
Betalningen ligger i inlägg som det här!
Skrivet av Swe91:
Jag skulle gärna se någon typ av rea på grafikkort i mellanklassen av Asus/MSI kort (560 Ti / 570 / 6950), något som ungefär bundlingen av BF3 med korten!
Jag har just nu beställt ett Asus 570 + BF3 (bundle) från både Webbhallen och Inet. Resten av min nya dator ska väl komma senast på torsdag.. Känns jävligt att inte ha något grafikkort till den ju!
Vill samtidigt inte köpa ett grafikkort med ett sämre erbjudande..
Hej
Du vet vart du hittar de bästa erbjudandena Vi har fått loss lite mer grafikkort i det högre mellansegmentet så förhoppningsvis så hittar det
ut till nästa VIP-erbjudande.
Mvh Edin
Skrivet av Hardstyler:
Min polare fick ett GTX580 som lät som tröskverk, den fick skickas till Gandalf för RMA, den blev inte utbytt direkt fast felet var uppenbart, utan tog närmare 1mån att få tillbaka ett nytt. dem hade säkerligen mkt att göra, men tråkigt då han inte ens hann ha kortet 1 dag. sedan utan i närmare 4v.
Dvs hans dator stod o ruttna i 4v utan grafikkort.
Hej
Som sagt den nya policyn ska förhindra det här, PM:a mig hans Ordernr.
Mvh Edin
Skrivet av borz:
Fast nu har jag en mera generell fråga.
Om jag köper en vara X hos CDON och sedan säljer vidare, kan nästa ägare reklamera varan hos CDON direkt? Eller måste RMA gå via mig som ursprungsköpare?
Hej
Via oss, om nu inte kunden själv väljer att gå till tillverkaren direkt.
Mvh Edin
Skrivet av Atlas Tasume:
3e November nu, men står fortfarande Dellevererad på min order från ca 2 veckor tillbaka...
Hej
PM'a mig Ordernr så kikar jag på det.
Mvh Edin
Skrivet av Bruna Baronen:
Tjaa.
Har en liten fråga här.
Jag har köpt ett GTX 580 och det funkar inte som det borde. Det tjuter och låter konstigt vid belastning. Jag har nu skapat ett serviceärende hos er. Och det värkar som att jag får returnera min produkt.
Då till min fråga.
Skickar ni en ny vara till mig direkt eller ska ni skicka mitt kort till en verkstad som får kolla på det och då laga det? Såg att vid ett sådant ärende kunde det ta 2-4 veckor innan man fick tillbaka sin produkt.
Borde det inte vara så att ni skickar en ny vara till mig och sedan så får ni ta reklamationen med eran leverantör? Att ni har fått ett trasigt grafikkort och sedan skickat det till mig som kund ska väll inte drabba mig så att jag får ligga ute med massa pengar och vänta på en ny/lagad vara?
Om det är så att ni vill skicka mitt kort för att laga det så kommer jag mest troligt att använda mig utav min ångerrätt som gäller vid alla distansavtal.
Mvh
Baronen
Hej
Som sagt den nya policyn ska förhindra det här, PM:a mig hans Ordernr.
Mvh Edin