Förslag på modifikation av en x10mini pro?

Permalänk
Medlem

Förslag på modifikation av en x10mini pro?

Tjo!

Jag satt och rotade igenom min "allt möjligt skit" låda igårkväll och hittade min gamla x10mini pro. Har ingen användning för den och jag ska säga att jag inte behandlat den speciellt bra så andrahandsvärdet ligger på 50kr minus pga frakt, dock fungerar hela telefonen.

Kan det finnas något kul jag kan bygga av den? Eller modifiera den till någon användbart?

Alla idéer uppskattas!

//MVH

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

Bygg in en i5 2500k och GTX 580 i sli, sen har du den enda mobilen i världen som kan spela BF3

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

^^ Tror inte SonyEricsson har PCI platser i sina telefoner tyvärr

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

då får lödpennan åka fram..

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Avstängd

Det enda som kom upp i mitt huvud var; Lolz!

Sägs om att kvävekyla den?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Roota och installera en rockstable ROM med kernel anpassad för överklockning. Öppna upp skiten och modda dit någon fet kylare och se hur högt du kommer

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Roota och installera en rockstable ROM med kernel anpassad för överklockning. Öppna upp skiten och modda dit någon fet kylare och se hur högt du kommer

Känns inte som något användbart Tanken är att göra telefonen användbar och inte bara waste of space i mina lådor

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Skrivet av lolaren:

Alla idéer uppskattas!

Pröva att installera nåt lättviktigt linux och använd den som server!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolaren:

Tjo!

Jag satt och rotade igenom min "allt möjligt skit" låda igårkväll och hittade min gamla x10mini pro. Har ingen användning för den och jag ska säga att jag inte behandlat den speciellt bra så andrahandsvärdet ligger på 50kr minus pga frakt, dock fungerar hela telefonen.

Kan det finnas något kul jag kan bygga av den? Eller modifiera den till någon användbart?

Alla idéer uppskattas!

//MVH

Droptest haha nej skojar bara

Permalänk
Medlem

Sälj den till mig för ett par hundralappar och köp ngt kul Eller bygg ett chassi som som du bygger in mobilen i, sedan installerar du unified remote eller liknande och använder den som on/off knapp m.m.